Jump to content
Sign in to follow this  
Guest jrimd de wolf

1601 Telecom

Recommended Posts

Guest jrimd de wolf

heden 29/11/2003 wil ik mijn nota bij 1601 bekijken en als ik intoets www.bel1601.nl krijg ik een scherm van telediscount. wat is dit allemaal voor een gedoe?

Gaarne spoed antwoord.

Guest RJM Thijssen

Telefoonnummer van hun bestaat ook niet meer, rare situatie. Bellen via 1601 gaat wel. Zou toch ook graag even willen kijken naar mijn specificatie.

Guest herman

Ook ik kan mijn rekeningen op de website niet bekijken...! Krijg een foutmelding.

Zou ook wel graag mijn rekeing willen controleren.

Dat kan nu dus niet?(!)

Guest Trudy

Ook ik kan niet op de suite komen, wwwbel1601.nl

Ik vermoed dat ze bezig zijn met de website, er zijn namelijk gisteren wat aanpassingen geweest

Guest rob groeneweg

om 23:57 uur (29/11) website van bel1601 gewoon bereikbaar.

Guest Fred B

00.56 website onbereikbaarbaar ! Dit is korte termijn visie , ik wil lang heel lang goedkoop kunnen bellen...1601 ok ! maar met wie o wie ?

Guest Harmen  de Bondt

1601 geeft op een aantalplaatsen aan een laagste prijs garantie te geven. Ik bel veel en ook nogal eens met 1601. Ik heb U een fax gestuurd waar ik met 3 voorbeelden aangaf dat 1601 daar niet de goedkoopste was. En heb toen de vraag gesteld hoe dat kwam en wat ik me bij de prijsgarantie voor moest stellen. Helaas heb ik tot vandaag geen reaktie ontvangen.

Verder vroeg ik me af waarom ik wel van U doorkrijg dat ik naar Slowakije slechts 1 cent per minuut hoef te betalen en geen bericht toen 1601 dat per 1 oktober verhoogde naar 5 cent en nu is dat inmiddels 8 cent. En de verhoging is toch fors te noemen, en dat bekoeld mijn aanvankelijke enthousiasme toch enigzins en bel dus toch voor een aantal bestemmingen met andere providers. Graag ontvang ik deze keer wel Uw reaktie, U biedt n.l. de gelegenheid te reageren en dan is het zakelijk fatsoenlijk ook uw reaktie te mogen ontvangen, zeker als je klant bent .

Met vriendelijke groeten, Harmen de Bondt

Guest herman

Gek, op 29-11 was de rekening site echt niet bereikbaar voor me. Natuurlijk wel de gewone site!

Ook vanavond, 30-11 is de rekening site de hele avond niet bereikbaar. Lastig om zo de rekening te controleren. Maar ja... ze zijn wel goedkoop...!

Guest Wahid

Waarom schrijf je dit bericht zo alsof je het aan 1601 zelf vraagt? Dit is een forum, daar hoor je dingen te bediscussieren. Vragen kun je natuurlijk aan 1601 zelf stellen... Ik zie wel vaker van die vreemde toestanden hier!

Guest Scollleke

Fijn he, dat 1601 geen telefonische klantenservice heeft... En ook heel makkelijk dat ze geen facturen versturen.

Guest BBKing

Harmen de Bondt, stop toch snel 2 vingers in je k#nt....

Maar inderdaad, wat is dit voor een raar verhaal. Dit verhaal moet je gewoon naar bel1601 sturen per email en niet hier posten. Vraag me trouwens af of ze reageren, als ik bij bel1601 zou werken zou ik alvast NIET reageren. Waarom niet ? Omdat men toch duidelijk op de website aangeeft dat de klantenservice 0,0 is, wat verwacht je anders met zulke lage prijzen.

Daarnaast loop je te klagen dat de tarieven omhoog gaan, ooooowwwww wat erg! Bij Bel1601 hoor je dat tenminste, bij Tele2 / Scarlett /etc mag je maar hopen dat je nog voor het tarief belt waarvoor je dacht te bellen. Of moet je voor elk gesprek op internet de tarieven opzoeken. Handig !

Maar goed, ik wens je veel succes met al je "problemen".

Guest herman

Nog steeds kan ik mijn rekening over November niet op de website raadplegen.

Ik heb 1601 hierover gemaild, maar krijg alleen een mail terug, dat ze hem ontvangen hebben, de vraag zullen bekijken en geen mail terugsturen i.v.m lage tarieven...

Heel vervelend, maar ik vraag me af waarom er niet meer klachten over zijn...

Guest Jan

Tips voor Herman:

- Had je 1601 als CPS ingesteld? Controleer dan eerst via 0800-1273 of dat correct staat ingesteld. Zoja, dan zit je ook nog gewoon in het klantenbestand, en krijg je (mits je die niet zelf hebt laten uitschakelen vanwege modemproblemen) voor elk gesprek naar een normaal nummer (geen 08xx/09xx/067x-nummer) de "Halve cent per minuut"-melding.

- Had je geen 1601-CPS, dan:

Krijg je de melding "Halve cent per minuut" als je met handmatige voorloop van 1601 naar een gewoon nummer (geen 08xx/09xx/067xx nummers) belt? Dan ben je in ieder geval nog in het klantenbestand opgenomen. (Als je i.v.m. modemproblemen die melding zelf hebt laten uitschakelen werkt die controle natuurlijk niet.)

Dan zou je geen problemen mogen hebben met toegang tot "Klantenlogin". Krijg je dan inderdaad de inlog pop up?

Let dan goed op de volgende veelgemaakte fouten:

- Toets je het juiste telefoonnummer in? 9-cijferig (zonder voorloop-nul) of 10-cijferig moet allebei werken.

- Toets je de juiste 9-cijferige klantcode (controleer goed dat je geen cijfers vergeet of omwisselt) klantcode in? Lees ze af van een nota en toets ze eens OPNIEUW in.

Nu zou je prompt in het nieuwe klantenscherm moeten zitten, en door moeten kunnen klikken naar hetzij klantgegevens hetzij factuurgegevens.

Kom je daar NIET, ga dan naar het adres:

www.wxx.nl/1601/logon.asp

dan kom je op de OUDE klantenpagina. Herhaal daar bovenstaande tests (vooral dat compleet opnieuw intoetsen van telefoonnummer en klantnummer).

Succes ermee. Laat je weten of het gelukt is, en zoniet: waar het fout liep? Dan kunnen we misschien nog iets anders proberen.

Guest jos

ik snap nou echt niet wat de mense hier allemaal zitte te drammen EGT ikben sinds halverwege vorigemaand bij 1602 en bevalt me super

en de website was een keer niet bereikbar weeet ik ook en jekrijgt meestal antwoord op je mailniks geen problemen mee

egt geweldig

ma al dat gezeur wat een fanatsie hebbe de mense ONVERSTELBAAR

Guest BBKing

Hallo Jos!

Moeilijk he, correcte spelling? Of vind je "correct" een te moeilijk woord?

Daarnaast: 1602 staat gelijk aan Tele2, terwijl in dit forum wordt gesproken over 1601 (staat gelijk aan Bel1601). Ga dus maar lekker ergens anders je hakkie-takkie-nederlandse berichtjes plaatsen, bijvoorbeeld op het teletubbies forum of zo. Denk dat jouw IQ en denkvermogen meer overeenkomen met de bezoekers van dat forum.

Guest Michael

Bericht van een tevreden 1601-abonnee

Sinds half oktober ben ik abonnee van 1601-Telecom. Ik kijk om de paar dagen online naar mijn rekening en concludeer dan heel tevreden dat ik veel minder geld uitgeef dan in het verleden. Overdag een gesprek vanuit Hoofddorp van 55minuten met de gemeente in Amsterdam kostte mij 35 cent!! s’ Avonds buiten regio gesprek met familielid in Lelystad van 30 min, kosten slechts 25cent, tijdens deze dagen komt dat goed te pas.

Maar inderdaad zo eind november waren er wat probleempjes met het opvragen van de rekening, echter één of twee dagen later zag ik dat 1601 de rekeningoverzichten had aangepast en voorzien van een nieuwe layout. Ziet er trouwens goed uit, maar een klein voorberichtje was op zijn plaats geweest.

Verder is 1601-Telecom ongeveer 2 tot 5x goedkoper dan Tele2, dit afhankelijk van je beltijden en bovendien is de tariefopbouw van Tele2 gecompliceerd. Heerlijk om een Tele2-medewerker die meestal tijdens het avondeten zijn/haar dure abonnement probeert te verkopen, zo terloops te zeggen, “Prima, ik wil wel een abonnement van u, maar dan wel tegen lagere tarieven dan van 1601-Telecom”. Het wordt dan stil en men hangt berustend op met een sorry inderdaad……..en een prettige avond.

Wat betreft KPN in vergelijking met 1601 ben ik gauw klaar, namelijk stervensduur en een tariefopbouw zo ingewikkeld als een doolhof. Deze strategie “doolhof-tariefsopbouw” houdt men volgens mij doelbewust in stand, omdat anders de klanten te snel doorkrijgen dat de KPN-tarieven PEPERDUUR zijn.

Voor mij is het een raadsel waarom Nederland niet massaal overloopt naar 1601!

Gr. Mike

Guest Michael

Beste Harmen, ten eerste begrijp ik dat je geen antwoord hebt gehad op je vragen aan 1601 en dat je daarom je verhaal in dit forum hebt geplaatst.

Ik heb zelf ook eerder een vraag gesteld aan 1601 over een telefoontarief naar de Nederlandse Antillen.

Bij bellen.com werd namelijk aangegeven dat 1601 (ik dacht) 20cent per minuut rekende, echter op de 1601-site stond helemaal geen tarief. Ik heb daarover per email een vraag gesteld aan 1601 en ook géén antwoord gehad. Kort daarna zag ik dat het bij bellen.com was aangepast.

1601-telecom wekt inderdaad door de opzet van hun site verwachtingen In de site staat dat je vragen kunt stellen er is zelfs een mooi invulschermpje voor. Bij het aanmelden kon je ook gratis flyers bestellen, heb ik gedaan, maar ook nooit meer wat van gehoord. Op zich geen probleem, maar VRAAG HET DAN NIET!!

Harmen, gezien deze ervaring verspil ik hier geen energie meer aan, maar volg wel nauwkeurig wat 1601 levert. Als je dat op een rijtje zet dan kom je tot de conclusie dat ze binnen Nederland de goedkoopste zijn en buiten Nederland op de meeste bestemmingen ook. Ik ben 1 ½ maand abonnee, en buiten genoemd puntje zeer tevreden over 1601 op het gebied van: simpele tariefsopbouw, lage telefoonkosten en de goede online rekeninginformatie.

Niettemin blijf ik 1601 en de andere aanbieders kritisch volgen.

Gr. Mike

Guest Mfufu

Is het ook mogelijk om weer preselect af te komen, ik kon dit op bellen.com niet vinden op de site?

Guest herman

Het probleem van niet kunnen inloggen op de rekeningwebsite, heeft zich "vanzelf" opglost. Het lukt weer.

Ik had 1601 ook een mailtje gestuurd. Daar kreeg ik een automatisch antwoord op, dat het wel gelezen wordt, maar dat er (om de kosten laag te houden) niet op gereageerd wordt.

Bedankt Jan!

Guest Jan

Herman:

- Tijdelijke onbereikbaarheid werd veroorzaakt door een van de kinderziektes in de site-verbeteringen. Die blijken er overigens, ondanks meldingen daarvan, nog steeds niet allemaal uitgehaald te zijn.

- Geen antwoord op terechte klachten is een probleem wat door meer klanten wordt ervaren. Zie ook nieuwe topic daarover.

Guest Jan

Als men via het 1601-webformulier een opmerking of klacht indient krijgt men als standaardreactie:

(quote)

Beste klant,

Uw vraag is ontvangen, wij gaan ermee aan de slag. Echter verwacht niet van ons automatisch reaktie. Het kost gewoon teveel geld om iedereen persoonlijk te gaan beantwoorden. 1601 doet alles om de kosten zo laag mogelijk te houden en daar profiteert U van...met de allerlaagste tarieven

(unquote)

Dat is, alhoewel niet echt netjes, nog verdedigbaar bij redelijk onbelangrijke vragen of opmerkingen.

NIET verdedigbaar is dat men echter ook n.a.v. AANTOONBAAR TERECHTE klachten over zaken waarbij klanten onrechtmatig benadeeld werden, nooit meer iets laat horen (b.v. over in rekening gebrachte gesprekken die aantoonbaar niet tot stand kwamen).

Als er meer klanten zijn met zo`n ervaring: meld die s.v.p. hier, dan kunnen we met bundeling daarvan in de hand de provider mogelijk ervan overtuigen dat daar dringend iets aan gedaan moet worden.

Guest Jan

De algemene 1601 website blijkt vaak tijdelijk onbereikbaar (overbelast?), waardoor voor klanten dan ook de persoonlijke login (voor gegevens, instellingen, nota`s en specificaties) tijdelijk niet langs die weg oproepbaar is.

Alleen voor die persoonlijke klantenzaken blijkt er dan toch een DIRECTE login beschikbaar via:

www.bel1601.nl/klantlogin

of via

www.bel1601.nl/klantlogin/?k=t

(De "oude" klantenpagina via www.wxx.nl/1601/logon.asp blijkt inmiddels uit de lucht gehaald, en geeft momenteel een link naar het tweede adres hierboven.)

Verder blijkt 1601 in dat persoonlijke deel een verbetering te hebben doorgevoerd die vooral voor modemgebruikers handig is: men kan per aangemeld telefoonnummer instellen of er al dan niet een voorafgaande tariefmelding moet worden gegeven. Als je modem last heeft van die melding: schakel ze uit voor elk nummer wat je ook gebruikt om in te bellen naar b.v. Postbank Girotel.

Zegt het voort!

Guest Jan

Alleen voor geregistreerde 1601-klanten:

als de algemene 1601-site weer eens tijdelijk onbereikbaar blijkt, probeer dan rechtstreeks in te loggen

Beide geven (tot nu toe zonder haperingen, ook als de algemene site niet bereikbaar is) direct toegang tot alle persoonlijke klantenzaken, niet tot de algemene site. Zie ook nieuwe topic daarover.