Jump to content
Sign in to follow this  
Guest jrimd de wolf

1601 Telecom

Recommended Posts

Guest J Terlouw

Misschien moet ik er ten overvloede nog aan toe voegen dat Euphony haar nieuwe tarieven eerst publiceert alvorens deze in gebruik te nemen. Wat men in de algemene voorwaarden probeert duidelijk te maken is waarom de tarieven aan prijswijziging onderhevig zijn.

Wat de laatste opmerking betreft, ik zou niet weten waar u uit opmaakt dat deze uitspraak alleen voor de `duurdere concurrent` zou gelden.

Guest Rijken G.S.

Lezende alle reacties moet ik toch concluderen dat 1601 goedkoop is. Waar bel je 92 minuten naar buiten de regio voor €0.55.

Guest Maaike

"Misschien moet ik er ten overvloede nog aan toe voegen dat Euphony haar nieuwe tarieven eerst publiceert alvorens deze in gebruik te nemen."

O jaaahhh? Waar en hoe staat dat dan in jullie voorwaarden? Op jullie website staat in ieder geval precies het tegendeel, kijk maar eens onderaan (bij de kleine lettertjes) van de tarievenpagina. Daar staat letterlijk: "Tarieven (....) kunnen zonder voorafgaande kennisgeving gewijzigd worden."

Is deze "meneer" Terlouw nou zo`n superdom blondje dat hij nog niet eens weet wat hij zit te verkopen (dan begrijp ik ook waarom hij niet in staat is te begrijpen wat Jan bedoelt), of weet hij dat juist donders goed en is hij dus een supergeniepige leugenaar/zwartmaker?

Als ik jou was zou ik aan dat soort figuren geen tijd meer verspillen, Jan. Verstandige mensen hebben je boodschappen erg goed begrepen, dat is het belangrijkste!

Guest ben

Foei toch Wim, Jan, Maaike, Jose, G.S. Rijken: jullie zijn het slag mensen dat dit forum bezoekt! Hoe durven jullie? Jullie zullen allemaal wel iets te verbergen hebben, van dat slag zijn jullie! Apostelen Rene en J Terlouw hebben het toch zo duidelijk gezegd! Al die onbetrouwbare carriers die beweren dat ze goedkoper zijn dan Euphony hebben ook iets te verbergen, daarom hebben ze ook van die nare klantonvriendelijke dingen als artikel 4.1 in hun voorwaarden staan, en pas maar op, mensen die desondanks met die carriers in zee wagen te gaan lopen kans over `n paar jaar dikke rekeningen daarvoor gepresenteerd te krijgen! Maar als ze niet naar de apostelen willen luisteren moeten ze het zelf maar weten, hoor! Want dat ze door het Burgerlijk Wetboek en jurisprudentie worden beschermd is klinkklare onzin die de Wetgever, de Consumentenbond, de Geschillencommissie en Civiele Rechters alleen maar verzonnen hebben om ongelovigen een rad voor ogen te draaien en in de vallen van al die onbetrouwbare oplichters te lokken!

Nee, dan Euphony! Euphony is Groot, en Rene en J Terlouw zijn hun profeten! Als mensen denken dat daar klantonvriendelijke dingen in de voorwaarden en op de site staan zijn ze verblind door het Kwade van die Onbetrouwbare Carriers! Want in werkelijkheid is Eupjony alleen maar hardstikke nobel, en heeft alleen maar het goede met hun Volgelingen voor. Dus al die klantonvriendelijke dingen staan wel in hun voorwaarden en zo, maar Euphony zal die natuurlijk nooit in het nadeel van hun Volgelingen gebruiken, want die staan er alleen maar in om Euphony en haar Volgelingen te kunnen beschermen tegen het Kwade van al die Onbetrouwbare Verblinde Ongelovigen!

En natuurlijk is de onderhavige carrier slechts een van de vele Kwaden! Daarom dragen deze bezielde Apostelen hun boodschap ook niet alleen in deze discussiegroep, maar in vele discussiegroepen verspreid binnen dit forum uit! Opdat allen toch maar het Ware Licht van Euphony mogen zien!

Guest J Terlouw

Het is inderdaad jammer dat sommige mensen het respect voor hun opponenten niet kunnen opbrengen. Het zal duidelijk zijn dat ik als Euphony consultant toch tenminste wel weet wat ik verkoop. Aangezien ik regelmatig contact heb met mensen die nauwe contacten met het hoofdkantoor onderhouden weet ik dat Euphony haar tarieven niet zal wijzigen alvorens dit bekend te maken. Doorgaans vinder er echter alleen tariefswijzigingen plaats in het voordeel van de klant. Euphony zal nooit op slinkse wijze haar tarieven verhogen; simpelweg omdat dit niet strookt met de principes van het bedrijf.

Misschien dat de mensen hier die het respect voor hun opponenten verliezen niet begrijpen dat dit afbreuk doet aan hun geloofwaardigheid. Op dergelijke reacties zal ik dus ook niet meer reageren. Niet alleen omdat ik het deze mensen niet waardig acht om op te reageren maar temeer omdat ik hier mijn tijd aan verspil. Wat ik slechts wilde bereiken is opheldering over de hier aangehaalde voorwaarde van 1601 die Rene (terecht) aankaartte: die heb ik na al die reacties nog steeds gemist.

Guest Jan

Dit spelletje heeft nu wel lang genoeg geduurd.

1. Aan alle (potentiele) klanten van 1601 (of welke andere carrier dan ook) die mogelijk ernstig verontrust werden door de mededelingen van Rene en J Terlouw:

NIETS AAN DE HAND !!!

Zoals Ben hierboven al heel erg duidelijk maakte: wat bepaalde lamzakken insinueren KAN helemaal niet. Ons Burgerlijk Wetboek maakt dat simpelweg onmogelijk. Geen enkele leverancier van welke dienst dan ook kan ooit achteraf extra betalingen vorderen voor posten die NIET voorafgaand aan de levering van die dienst werden bekendgemaakt. Zo simpel is dat.

Wat uiteraard wel kan gebeuren is, dat op enig moment een leverancier zich genoodzaakt ziet z`n tarieven te verhogen en/of aanvullende posten in rekening te brengen voor diensten die NA HET MOMENT VAN BEKENDMAKING van die verhogingen/doorberekeningen worden geleverd. Dat geldt natuurlijk evenzeer voor tariefsverhogingen van Euphony of KPN of Tele2 of .... (vul er maar eentje in) als voor 1601. Maar zolang je voor totstand brengen van de verbinding hoort "halve cent per minuut" is DAT het tarief, en niets anders.

2. Over - zoals Ben hen zo fijntjes noemt - onze "apostelen" nog een slotwoord:

verkopers die het bovenstaande NIET weten, hebben HEEL erg weinig verstand van (met name juridische facetten van hun) zaken. En als ze - zoals het hoort - dat WEL weten, doch alleen maar DOEN VOORKOMEN ALSOF ze het niet zouden weten, zitten ze welbewust en opzettelijk verschrikkelijk vies en vals spel te spelen. In ieder fatsoenlijke bedrijf zouden dit soort lieden zonder pardon op staande voet worden buitengeschopt. Genoegzaam bekend is inmiddels echter hoe ONfatsoenlijk met name telecombedrijven die met MLM werken kunnen zijn: lees er de verschillende discussiegroepen in het Bellen.com-forum maar eens op na, dan krijg je een aardige indruk.

Voor mij hebben deze "heren" voor eens en voor altijd afgedaan; ik volg Maaikes advies dan ook van harte.

Guest Jan

Overigens zonder Maaike en Jose te kort te willen doen:

speciaal voor Ben: petje af voor jouw bijdrage. Met `n man of tien hadden we hier na lezing daarvan letterlijk buikpijn van het lachen ....

Guest Wim

Kunnen gebruikers van 1601 aangeven wat de bijkomende kosten zijn die, naast de op hun website vermelde tarieven, in rekening worden gebracht?

Bvd

Wim

Guest brenda

Mijn vriend zit veel in het buitenland ivm werk, vooral duitsland. Via welke provider kan ik het goedkoopst naar hem bellen via het vast net. Of is het handiger een mobiele telefoon met lidmaatschap aan te schaffen?

Guest J Terlouw

Oke, nog een laatste reactie van mijn kant.

Inderdaad, elk bedrijf kan na bekendmaking extra kosten in rekening brengen. Waar heb ik dit ontkent?

Over het algemeen houden telecombedrijven (in elk geval Euphony) een x bedrag aan geld achter de hand mocht er iets gebeuren. Gezien de kleinschaligheid en lage tarieven van 1601 lijkt met dit voor dit bedrijf niet realistisch.

Wat die opmerking over MLM-bedrijven betreft: dat is uw mening. Het is inderdaad zo dat er bij MLM-bedrijven ook minder fraaie figuren werken. Neemt niet weg dat MLM zijn succes wel bewezen heeft.

Wat mij betreft is deze discussie afgedaan. Ik ben niet van plan Euphony of MLM te gaan verdedigen hier. Opheldering over de desbetreffende voorwaarde van 1601 is tot dusver slechts matig gebleven. Bovendien lijken de mensen hier dusdanig gefrustreerd dat verdere discussie uitgesloten lijkt. Laat in elk geval dit duidelijk zijn: het is nooit mijn bedoeling geweest 1601 af te kraken. Wat ik uiteindelijk slechts wilde weten is wat 1601 precies bedoelt met die voorwaarde. Dat dit bij sommige mensen in het verkeerde keelgat schiet is hun zaak.

Laat dit mijn slotopmerking zijn: als je tevreden bent over 1601, blijf dan lekker met 1601 bellen.

Met vr groet,

J Terlouw

Guest Albert

Er zijn geen extra kosten dan de vermelde kosten.

Starttarief + gesprekskosten.

Guest Jan

Wim: ik heb tot nu toe 4 nota`s van ze gehad, doch nooit bijkomende kosten gezien. Alle nota`s kloppen met de informatie die ze op hun site geven: alleen starttikken en op de seconde nauwkeurig berekende gesprekskosten (binnenland alles halve cent per minuut, buitenland conform tarievenlijst). Gesprekstijden kloppen steeds exact met de door onze huiscentrale geregistreerde tijden. Dus niets op aan te merken.

Wel een opmerking over hun berekeningen:

Er treden soms schijnbare verschillen van enkele centen (soms in het voordeel, soms in het nadeel van de klant) op als je de gespecificeerde bedragen per gesprek optelt en dat totaal vergelijkt met het notabedrag. Dat ligt aan de afrondingen in de specificatie: in werkelijkheid worden namelijk alle gesprekskosten in honderdsten van centen nauwkeurig berekend, doch op de specificatie op hele centen afgerond vermeld. Als je het zelf ook in honderdsten van centen narekent, klopt het weer exact. Maar `n beetje slordig dat ze dat niet vermelden, want daardoor kunnen misverstanden ontstaan bij klanten die dat niet in de gaten hebben.

Guest Jan

Wim: aanvulling.

(Ik drukte weer `ns per vergissing op de entertoets, dus ging het vorige bericht weg voordat ik er mee klaar was.)

Een tweede opmerking betreft het tarief naar mobiel binnenland: op de site wordt daarvoor alleen maar 20 cent per minuut vermeld.

Voor gesprekken naar Tele2-mobielabonnees wordt echter maar 14 cent per minuut in rekening gebracht. Die informatie vind ik gek genoeg nergens op hun site terug, maar dat wordt wel correct verteld voor aanvang van die gesprekken.

Guest abe

jammer dat jullie nog geen tarieven hebben naar de nederlandse antillen; wanneer komen die?

Guest Paolo

Ik sta al sinds oktober op "de wachtlijst". Hoe kan ik me aanmelden?

Guest wim

Ik ben ook al een paar weken aangemeld en nog steeds geen preselectie,hoelang gaat dat nog duren of ligt dit aan kpn want bij hun in de centrale moet de omzetting toch gebeuren.

Guest Jan

Beste mensen,

Aan bovenstaand soort reacties heeft niemand iets. Help liever.

mw/hr Meenhorst:

bent u al klant van 1601 (u heeft dan een klantnummer)?

Zonee, dan kunt u GEEN 1601-CPS instellen. Meldt u zich dan eerst aan bij 1601, en wacht totdat u uw klantnummer heeft ontvangen.

Zoja, bel dan met 0800-1273 en controleer eerst of CPS niet al goed is ingesteld voor 1601. Is dat het geval, dan hoeft u niets meer te doen.

Blijkt 1601 (nog) niet voor alle gesprekstypen ingesteld, volg dan de menu-instructies die u te horen krijgt en stel het zelf in.

Succes!

Guest Jan

Toevoeging:

Als u niet zeker weet of u met een bepaald telefoonnummer al dan niet bij 1601 als klant te boek staat, bel dan vanaf dat nummer naar 0800 235 1601. U moet dan uw klantnummer te horen krijgen; hoort u dat niet, dan is het door u gebruikte telefoonnummer NIET bekend bij 1601.

Een probleem zou kunnen worden veroorzaakt doordat u voor dat nummer de nummerherkenning heeft laten uitschakelen. Laat die dan eerst weer inschakelen, en probeer het dan nogmaals.

Guest wim

Toevallig vandaag gepreselecteert,en het werkt prima,tariefmelding vooraf en direct te zien op de site van Bel1601 wat de kosten zijn.

Guest wim

Toevallig vandaag gepreselecteert,en het werkt prima,tariefmelding vooraf en direct te zien op de site van Bel1601 wat de kosten zijn.

Guest Jan

Paolo: ga voor meer informatie een niveau terug, kies dan bericht van Meenhorst