Jump to content
Sign in to follow this  
Guest jrimd de wolf

1601 Telecom

Recommended Posts

Guest Joop

Achter 1601 Telecom Preselect

staat vermeld False, ook mis

ik de link (knopje) voor aanmelden

is het een onbetrouwbare provider?

Guest Jan

Nee Joop, al of niet aanwezig zijn van een aanmeldknop zegt niets over mogelijke (on-)betrouwbaarheid. Zie b.v. regels KPN BelBudget en Tele2 1602 toetsen: ook daar ontbreekt zo`n knop.

Het door jouw genoemde "False" komt op geen van alle verschillende machines hier voor. Waar vind je dat precies?

Guest Henk

Ik begrijp niet dat je zolang op een wachtlijst staat, Heb mij aangemeld, en binnen een paar uur was het voor elkaar.

Guest richard

1601 heeft geen bijkomende kosten. Ik heb tot nu toe prima ervaringen met deze aanbieder.

Guest cammo

1601 heeft de tarieven voor bellen naar mobiel verhoogd van 20 naar 22 cent/ min.

Je moet dan ook goed zoeken om dit te vinden op hun website (in de tekstfile met tarieven van 15 januari).

Sneaky

Guest Jan

Reguliere binnenlandse tarieven staan bij 1601 doorgaans rechtsboven op hun homepage vermeld (als eerste twee regels onder het kopje "Aanbiedingen (Internationaal)".

Daar stond ook vandaag al het nieuwe binnenlandse mobiel-tarief van 22 cent. Een tariefverhoging van maar liefst 10% dus. (Zoonlief baalt, want hij betaalt zijn eigen gesprekken zelf.)

In piekuren is dat vergeleken met de meeste andere carriers nog steeds erg goedkoop. Als je echter veel in daluren naar mobiele nummers belt, loont het de moeite om voor die gesprekken een goedkopere carrier te nemen (eventueel handmatig andere CS intoetsen).

Guest Joop

Jan bedankt voor de reactie.

Klik op 1601 Telecom

1601 Preselect

Dan zie je in het volgende scherm:

Aanmelden via Bencom? False

Ik hoop dat je het kunt vinden.

Guest Jan

Joop: daar hadden we hier met z`n allen overheen gelezen, sorry.

Dat "False" betekent dat er GEEN link naar een aanmelding voor die carrier op deze site staat.

Guest rob groeneweg

joop,

ik bel zelf al geruime tijd via 1601.

geen enkel probleem. goede verbindingen en binnen nederland ongekend laag tarief. ook bel 1649 is prima. speciaal als je regelmatig naar het buitenland belt vanaf een mobile telefoon.

Guest Joop

Jan ik heb mij aangemeld en ik ben voor 100%

tevreden alles werkt prima zowel het bellen

als de rekening opvragen.

Guest doue kuiling

Onlangs heb ik vernomen dat de tarieven van 1601 aktietarieven zijn, wat dus inhoud dat ze de tarieven zullen bijstellen als de aktie is afgelopen. Weet iemand hier meer van? hoe lang zal de aktie duren?

Guest Jan

Alle op de 1601-site gepubliceerde tarieven zijn gewone, reguliere tarieven. Als er gedurende een bepaalde (korte) tijd voor bepaalde bestemmingen akties zijn (b.v. recent: dagen helemaal gratis bellen binnenland vaste lijn) wordt de duur van zo`n aktie vooraf nadrukkelijk aangekondigd.

Wel geldt natuurlijk:

Net als bij iedere provider kunnen ook bij 1601 tarieven in de loop der tijd worden verlaagd of verhoogd. Op 15 januari j.l. gebeurde dat voor het naar-mobiel-tarief (20 naar 22 cent, verhoging van 10%). Ander providers wijzigden hun tarieven al per 1 jan.

Wanneer zo`n wijziging plaats zal hebben is natuurlijk nooit te voorspellen

Guest Christel

Ik heb mij gister aangemeld op de site, zou hierna binnen enkele minuten een bevestiging krijgen in mijn e-mail maar tot nu heb ik deze nog niet gekregen. Ik heb mijzelf dus vanavond nog maar een keer aangemeld maar ook daar nog geen bevestiging van gekregen. Ik begrijp uit wel meerdere reakties op deze site dat het nogal lastig kan zijn jezelf voor 1601 aan te melden. Wat kan ik nu doen?

Groetjes van Christel

Guest Christel

Ik heb mij gister aangemeld op de site, zou hierna binnen enkele minuten een bevestiging met wachtwoord krijgen in mijn e-mail maar tot nu heb ik deze nog niet gekregen. Ik heb mijzelf dus vanavond nog maar een keer aangemeld maar ook daar nog geen bevestiging van gekregen. Ik begrijp uit wel meerdere reakties op deze site dat het nogal lastig kan zijn jezelf voor 1601 aan te melden. Wat kan ik nu doen?

Groetjes van Christel

Guest Elizabeth

Wij hebben ook nog geen bevestigingsmail ontvangen, maar we kunnen al wel bellen via 1601. Ons klantennummer hebben we opgevraagd via 0800-235 1601 (gratis), daarmee kunnen we ook inloggen op de site.

Groetjes,

Elizabeth

Guest Jan

Christel: volg eerst de tip van Elisabeth, dus:

bel vanaf het nummer dat je hebt aangemeld, naar 0800 235 1601. Als je aanmelding gelukt is, krijg je je klantnummer te horen. Je kunt dan via Klantenlogin op de 1601 website nagaan of je bij je aanmelding niet per ongeluk een vergissing hebt gemaakt bij het invullen van je e-mail adres (dat komt vaker voor dan je denkt).

Als je GEEN klantnummer te horen krijgt, is je aanmelding NIET gelukt. Doe het dan gewoon opnieuw. Controleer alle invulvelden goed (liever tien keer te veel dan een keer te weinig: een vergissing zit vaak in `n klein hoekje) voordat je op "verder" klikt. Denk er aan dat het telefoonnummer wat je aanmeldt uit 10 cijfers moet bestaan, zonder streepje of spatie ertussen.

Guest Henk Hoeksema

Heeft iemand ervaring met het plotseling beëindigen van het gesprek na een gespreksduur van 2 uur?

Mijn vriendin woont in München en ik bel haar regelmatig en lang. 1601 is veruit de goedkoopste Carrier en ik ben tevreden over de verbinding. Maar het is me opgevallen dat precies na 2 uur bellen, de verbinding verbroken wordt. Ra ra...? Het zal toch niet zijn vanwege het starttarief? gif/wink.gif

Guest Jan

Als je het probleem humoristisch/pragmatisch benadert: spreek met haar af dat jullie in zo`n geval een plas-en-adem-pauze van 5 minuten nemen, en bel haar dan opnieuw, dan ben je per saldo niet duurder uit.

Serieus: via contact > storingsmeldingsformulier op de site van 1601 melden (en hopen op reactie: hun klantenservice is belabberd, dat is bekend).

Guest gast

Waarschijnlijk is het een soort beveiliging om fraude tegen te gaan.

Guest Jan

Henk: ik heb zojuist onze 1601-specificaties nagekeken. Veel gesprekken langer dan 100 minuten naar Engeland, zowel naar mobiele als naar vaste nummers. Verbindingen werden nooit onderbroken, maar het langste gesprek blijkt 1u59m31s te zijn geweest, dus toevallig net onder een mogelijke 2-uur-grens die jij vermoedt.

Bij de suggestie "fraudepreventie" van Gast zou ik me iets kunnen voorstellen; in dat geval zou ik het echter netjes vinden als de carrier dat ergens duidelijk op z`n site vermeldt. (Bel1601: u leest dit toch zeker ook, reageer dan s.v.p. hier of op uw site!)

Ik kan je dus niet concreet verder helpen. Zijn er mensen (niet noodzakelijk uitsluitend 1601-klanten, mogelijk ook bij andere carriers) die wel concrete "onderbrekings"-ervaringen hebben? Dan graag uw reactie: ook anderen kunnen daar wijzer van worden.

Guest Hans vR

LET OP

Sommige huiscentrales zijn af fabriek ingesteld op een maximum verbindingsduur van 2 uur. Via programmering zelf aan te passen.

Guest Norma

Hallo Jan,

Ik zie jou naam steeds verschijnen met veel info want ik ben hier eens uitgebreid gaan lezen voor ik me ging aanmelden...ik probeerde me nu dus aan te melden op de 1601 site en adres gegevens alles lukt tot ik bij bank/giro informatie kom...

daar moet ik mijn gironummer invullen en als ik dat doe dan krijg ik een popup die zegt....

u mag maar 7 nummers invullen weet u zeker dat u niet per bank wilt betalen?

Mijn beide gironummers (van 7 nummers) wil hij maar niet accepteren....maar een banknummer heb ik niet!

Ik heb het zelfs al geprobeerd om bij banknummer mijn gironummer in te vullen (post"bank&quotgif/wink.gif tja je weet het niet hè.....maar natuurlijk werkt dat helemaal niet.

Een dag gewacht nog maar eens geprobeerd maar steeds loop ik vast op het invullen van mijn gironummer.....heb je misschien een tip voor me??

(en nee, ik neem geen bank hahaha)

Alvast bedankt

Norma

Guest Christel

Ik heb me nu al 4 x aangemeld, een uur geleden nog maar een keer gedaan. Hoor er weer niks van. Ook steeds weer gebeld met dat 0800 nummer maar daar wordt steeds gezegd dat ik nog niet ben aangemeld en dan wordt de verbinding verbroken. Is dat 0800 nummer vanaf 18:00 wel te bereiken? Misschien moet ik overdag eens bellen? Moeilijk voor mij omdat ik elke dag werk vandaar probeer ik het steeds als ik thuis kom. Hebben jullie nog meer tips misschien?

Guest Norma

Ik las eerder ergens hier op het forum dat het ook kan zijn dat je nummerweergave je aanmelding blokkeert.....heb je soms je nummermelding (als je dat hebt) uit staan?