Jump to content
Sign in to follow this  
Guest pieter joustra

DIS Telecom

Recommended Posts

Guest pieter joustra

Ervaringen met deze carrier? Tarieven zijn goed!

Guest Marloes

Ik heb inderdaad als een van de eerste klanten inmiddels wat ervaring met dis telecom: alles ok, vind met name ook je online overzichten een voordeel! Wat betreft de tarieven....bekijk de telegraaf van zaterdag (vandaag) eens: ze komen perfect uit de bus! Niet te klagen dus....

Groetjes Marloes

Guest Menno Buisman

iemand ervaring met alleen via DIS bellen van vast naar mobiel? of moet je hun hele pakket nemen? ik heb namelijk een provider die voor gewoon bellen van vast naar vast vele malen goedkoper is. Maar als ik me aan wil melden via DIS zetten zij hem om naar alles via hun en dat wil ik dus niet.

Guest Roboen

Zoals de meeste aanbieders zet DIS Telecom alle bestemmingen om via CPS. In ieder geval bieden ze de garantie dat ze altijd voordeliger zijn dan KPN belbasis. Maar je kunt via 0800-1273 altijd zelf verkeersstromen omzetten, dus per bestemmingsgroep een aanbieder. Dus de mogelijkheid is er wel, je zult er alleen wat moeite voor moeten doen.

Guest sponsor

Jammer dat men bij DIS alleen maar korting krijgt en geen commissie zoals dat bij mijn huidige telefoonaanbieder wel mogelijk is.

Gerrit

Guest Menno Buisman

ik yal het ietsjes duidelijker uitleggen, als ik het goed lees via DIS wordt alles omgezet naar hun toe en dat wil ik niet, ik heb 1601 en bel voor een halve cent per minuut door heel nederland ongeacht het tijdstip. buitenland heb ik ondergebracht bij 1649 (vanwege de 1 cpm nar amerika. Alleen ik vind mobiel bij hun te duur. Dit wil ik onder brengen bij DIS.

dus dit wordt mijn lijstje:

lokaal en interlokaal : 1601

international : 1649

vast naar mobiel : DIS

Hoe meld ik me bij DIS aan voor alleen mobiel en yonder dat ze mijn andere instellingen veranderen?

Guest Roboen

Beste Menno,

Ik snap wat je wil hoor, en dat kun je voor elkaar krijgen. Alleen zal DIS het zelf niet doen, voor wat ik begreep loopt eeen aanmelding bij hun geheel automatisch en zullen dus alle bestemmingen op DIS worden gezet. Ik begrijp dat je al gebruik maakt van andere aanbieders.

Wat je moet doen is de aanmelding bij DIS doen, pakweg 24 uur wachten en dan 0800-1273 bellen en je instellingen checken. waarschijnlijk staat alles dan op DIS, je kunt dit via de menustructuur van 0800-1273 heel makkelijk per verkeersstroom instellen, dus precies wat je wil.

Kost even wat werk maar dan heb je ook wat gif/smile.gif

Guest Harry

Ook internationaal is DIS Telecom zeker concurrerend!

Harry

Guest Menno Buisman

Roboen, dank je voor je instructie. Zal hem opvolgen.

Harry, dis mag dan concurerend zijn maar niet voor mijn internationale telefoontjes.

ik bel heel regelmatig naar zwitserland (vast en mobiel), Nieuw Zeeland (vast en mobiel) en Amerika (vast en mobiel). In al deze gevallen is 1649 voordeliger (soms fors voordeliger) dan DIS.

Vast Mobiel

hoog / laag hoog / laag

NZ via 1649 4.5 om 4.0 12.3 om 10.1

NZ via DIS 26.0 om 26.0 40.9 om 39.8

Zw via 1649 4.0 om 4.0 27.0 om 27.0

Zw via DIS 27.0 om 27.0 37.0 om 36.0

VS via 1649 1.0 om 1.0 1.0 om 1.0

VS via DIS 3.8 om 2.9 2.0 om 2.0

Je iet het en merkt het in je pnee gif/wink.gif

Guest zwolko

DIS telecom zijn allemaal smerige oplichters die je proberen de zakken leeg te kloppen met onjuist en slap geleuter over pietepeuterige telefoontariefjes! Waar zijn ze in godsnaam mee bezig, laat je niet gek maken mensen, ga niet in op deze slinkse marketingtrucs van dit obscure wanbedrijf!

Guest Klaas de Jong

bsb bsb? wat is dat? bel al even met ze, maar bij mij werkt alles naar behoren. Klaas

Guest Jack

Zwolko, buiten het feit dat de klok van je PC fout staat ingesteld, mits je ergens in het buitenland vertoeft, maar dan bel je niet met een Nederlandse carrier, zou het prettig zijn als je deze veronderstelling zou kunnen onderbouwen met argumenten. Dan begrijpen we tenminste wat je bedoeld?

Guest Jan

Zwolko: ben je er s.v.p. van bewust dat als je een persoon of bedrijf naar het zich laat aanzien ongefundeerd in een kwaad daglicht plaatst, dat niet alleen ongeloofwaardig overkomt, maar het bovendien voor jouzelf ook nog wel eens strafrechtelijke consequenties zou kunnen hebben.

Maak dus vage beschuldigingen concreet EN hard met documenteerbare feiten; als je dat laatste om welke reden dan ook niet wilt of kunt doen, laat dan ook in je eigen belang in het vervolg dit soort uitingen liever achterwege.

Guest Erik Bais

Ik heb me vandeweek aangemeld bij Dis.

Aansluiting werkt prima, goeie prijs, online service center werkt goed. ( Je kan zelfs zien wat de nog niet gefactureerde gesprekken zijn ).

Ik vond het in ieder geval een prettig gebeuren sofar.

Guest Gert Hardeman

Jammer dat ik geen antwoord vind op ook mijn vraag hoe het omzetten op 0800-1273 in eigen hand te houden. Ik wil gewoon niet dat een ander daar aankomt. Ook ik bel nationaal op 1601, alhoewel ... zij berekenen gesprekken ook als er niet wordt opgenomen, voor hen begint het gesprek vijf seconden na intoetsen van het laatste cijfer van het telefoonnummer. Dat is wel een nadeel. Voor een enkel echt gevoerd gesprek kunnen er zomaar vijf op de rekening staan (als er geen gehoor was).

Guest Jan

Gert,

Van je opmerking over het door 1601 in rekening brengen van gesprekskosten voor verbindingen die kennelijk nooit daadwerkelijk tot stand kwamen, snap ik geen barst. In de ruim driekwart jaar dat wijzelf en een groot aantal kennissen van ons met die carrier werken, hebben we met z`n allen daarvan nog nooit iets kunnen merken.

Sterker nog: onze huistelefooncentrale registreert van ALLE verbindingen of ze geslaagd waren en zoja: tot op de seconde nauwkeurig hoe lang ze duurden. Ik heb in al die tijd nog nooit meer dan 1 seconde verschil kunnen ontdekken tussen die registraties en de notaspecificaties van 1601; en als er al verschil was was dat in 95% van de gevallen in ons voordeel (d.w.z.: 1601 bracht MINDER verbindingstijd in rekening dan er volgens onze centraleregistratie daadwerkelijk was geweest).

Ben je dus niet abuis? Ga eens grondig na of er niet een andere verklaring voor jouw indrukken zou kunnen bestaan. B.v. voicemail, antwoordapparaat, opgenomen terwijl jij al aan `t neerleggen was, vergeet dan ook vooral niet mogelijke problemen veroorzaakt door het toestel wat je gebruikt. Allemaal toestanden waarbij er wel degelijk een DAADWERKELIJKE kortstondige verbinding tot stand kwam waar je zelf toevallig niets van merkte.

Als je na grondige controle al die mogelijkheden hebt uitgesloten, wordt het tijd om bij 1601 EN KPN aan de bel te trekken.

Hou je ons s.v.p. op de hoogte? Want als er bij jou daadwerkelijk sprake is van aan 1601 of KPN te wijten fouten, kunnen die mogelijk ook bij anderen optreden en zijn de oorzaken daarvan belangrijk om te weten. Gewaarschuwde mensen tellen immers voor twee!

Voor wat betreft het zelf in de hand houden van CPS-instellingen, de volgende toelichting.

Er bestaan in principe 2 soorten aanmeldingen bij carriers (bij sommige carriers kan - of in het verleden: kon - je zelfs kiezen uit die twee mogelijkheden).

1. (Geldt momenteel voor de meeste carriers)

Aanmeldingen waarbij je DOOR die aanmelding ZELF gelijktijdig aan de carrier toestemming (zelfs formeel OPDRACHT) geeft, EENMALIG (en dat is belangrijk, daarover zometeen meer) hun CPS in te stellen voor AL hun diensten. Gevolg daarvan is dat je dan vanaf het moment van daadwerkelijke verandering van instelling daarvan automatisch via die carrier belt bij alle gesprekken waarvoor dat mogelijk is.

2. Aanmeldingen waarbij er GEEN opdracht c.q. toestemming tot instellen van CPS gegeven wordt; je gesprekken verlopen dan alleen via die carrier als je hetzij via 0800 1273 ZELF hun CPS instelt voor bepaalde of voor alle gesprekstypen, OF als je voor `n gesprek HANDMATIG hun CS-code intoetst (daarmee overrule je dan elke bestaande CPS). Dat is b.v. het geval bij Bel1649, omdat die (nog) geen CPS-aanmelding kennen.

Bij de eerste soort heb je er door je aanmelding dus ZELF voor gekozen, die instellingen (althans kortstondig) NIET zelf in de hand te hebben. Maar dat is geen probleem: vanaf het moment dat je vastgesteld hebt (middels controle via 0800 1273) dat die CPS-instelling is doorgevoerd en de aanmeldingsprocedure dus ook compleet gelukt is, kan je ONMIDDELLIJK (zelfs tijdens die controle) alles weer instellen (hestellen) zoals JIJ het wil hebben. Dus OF die CPS laten staan voor b.v. SLECHTS EEN gesprektype (bij DIS zou dat b.v. kunnen zijn: alleen de mobiele gesprekken) en de andere typen weer veranderen naar een carrier die jou daarvoor geschikter lijkt, OF zelfs ALLE CPS instellingen herstellen naar andere carriers, en de CS van die specifieke carrier alleen per gesprek bewust gebruiken wanneer je daar om bepaalde redenen (b.v. omdat ze voor DAT gesprek goedkoper zijn) zelf voor kiest.

Dan blijkt ook het belang van die EENMALIGE opdracht/toestemming bij 1 hierboven: als jijzelf die instelling daarna weer gewijzigd hebt, mogen die door die carrier NIET MEER OPNIEUW veranderd worden in hun CPS. Je bent immers voor ELK gesprek VRIJ in je carrierkeuze, en dus ook nooit VERPLICHT van de diensten van slechts EEN carrier gebruik te maken (behalve als je belt via een kabeltelefonieleverancier als b.v. UPC: dan heb je immers niet eens de mogelijkheid via andere carriers te bellen).

HOU DAN WEL IN DE GATEN:

Er zijn carriers waarbij gunstige tarieven ALLEEN gelden wanneer en zolang voor ALLE gesprekstypen standaard hun CPS staat ingesteld; als je zelf daaraan daarna iets verandert, blijken ze plotseling HOGERE tarieven in rekening te brengen.

Dat kan je dan weer vermijden door per gesprek handmatig een andere CS te gebruiken als die voor dat gesprek goegkoper is. Er mag dan GEEN verhoging worden toegepast voor de gesprekken die je WEL via die standaard-CPS hebt gevoerd.

Guest jimmie

Heeft iemand ervaring met het lokaal en interl.bellen met 1601 en daarnaast dis-tel. voor mobiel bellen?

Guest Jan

Gert,

Aanvullend op bovenstaande reactie m.b.t. de "spookkosten" bij 1601:

in de loop van het afgelopen etmaal samen met enkele andere 1601-CPS-abonnees de proef op de som genomen (zowel gebeld naar 1601- als niet-1601-abonnees), en bewust de telefoon laten overgaan totdat we na ruim 1 minuut de "wordt-niet-beantwoord-toon" kregen, waarna verbroken.

Vervolgens zojuist onze online belspecificaties gecontroleerd. GEEN ENKELE van de onbeantwoorde oproepen kwam daarop voor, WEL de DAARNA daadwerkelijk gevoerde gesprekken.

Waarmee uiteraard NIET is aangetoond dat jij je per definitie vergist. Maar WEL dat je maar beter nog eens echt grondig kan nagaan of er geen andere aanwijsbare oorzaken voor jouw "spookgesprekken"-indruk kunnen zijn.

Succes daarmee.

Guest jonny

Hallo Menno Buisman, ik ben benieuwd of je aanmelding is gelukt, en als alles verloopt zoals je wilde. ( lok. intl. via 1601 en naar mobiel via dis-telecom) Ik lees het wel. Hart.Gr.

Guest Anne

Bij aanmelding worden alle gesprekken via CPS via DIS Telecom afgehandeld. Ik wil echter bellen met het vaste net via 1601 (veel goedkoper, nl. altijd 0,5 ct per minuut) en naar mobiel via DIS door programmeren van carriernummer van DIS. Weet alleen niet of DIS dit toestaat. Iemand ervaring?

Guest Jan

Anne: geen ervaring, maar wel gezocht in de Voorwaarden van DIS. Daar niets gevonden wat er op zou wijzen dat het niet zou mogen.

Advies: gewoon via 0800 1273 je instellingen voor niet-mobiele gesprekken weer omzetten naar je daarvoor favoriete carrier(s). Vervolgens regelmatig op het online gesprekkenoverzicht van DIS controleren welke tarieven daadwerkelijk in rekening werden gebracht. Merk je iets wat niet in de haak lijkt, meld dat dan s.v.p. ook in dit forum.

Succes!

Guest Robert

Dit is een reactie van DIS zelf:

DIS staat inderdaad toe dat je zelf je verkeer schakelt via 0800-1273, je krijgt dus geen tariefsverhoging of iets dergelijks omdat je alleen mobiel hebt aanstaan binnen CPS. Hou er wel rekening mee dat DIS wel standaard (geautomatiseerd) alle verkeersstromen op DIS Telecom zet dus dat je daarna zelf de verkeersstromen moet omzetten.

Guest sharon

is het menno nu gelukt?

krijg je nu ook wel dezelfde lage tarieven voor

mobiel bellen via dis of zijn ze hoger nu je niet

het hele pakket van dis gebruikt?