Jump to content
Sign in to follow this  
Guest pieter joustra

DIS Telecom

Recommended Posts

Guest Robert

Dit is een reactie van DIS zelf:

DIS staat inderdaad toe dat je zelf je verkeer schakelt via 0800-1273, je krijgt dus geen tariefsverhoging of iets dergelijks omdat je alleen mobiel hebt aanstaan binnen CPS. Hou er wel rekening mee dat DIS wel standaard (geautomatiseerd) alle verkeersstromen op DIS Telecom zet dus dat je daarna zelf de verkeersstromen moet omzetten.

Guest Jan

Ik denk dat bij Gert op zijn telefoontoestel de zgn. gesprekstijd gaat lopen ca. 5 seconden nadat het eerste signaal overkomt. Dit is echter niet wat 1601 in rekening brengt. 1601 rekent alleen dat waarvoor een echte verbinding tot stand is gekomen en niet wat op iemands telefoontoestel wordt aangegeven.

Guest wvp

DIS telecom heeft code 10001.

Binnen de regio = 1601

Buiten de regio = 1601

Mobiele nummers = 10001

Internationaal = geen idee

(1649 handmatig intoetsen)

Guest Ad

Dus als ik het goed begrijp, voor ik ga bellen met een mobiel nummer moet ik 10001 intoetsen en naar gewone telefoonnummers 1601. Dan kies ik toch voor DIS of bel1601?

Guest Robert

Wel als je CPS instelt, carrier selectie werkt niet voor DIS Telecom, de code is alleen geschikt voor CPS

Guest Piet Boersma

Zeer tevreden over DIS telecom! Goede tarieven, service centrum doet het goed, kortom niks te klagen!

Piet

Guest Piet Boersma

Wat betreft de helpdesk: Dat is waar, aan de andere kant, waar zou je ze voor nodig hebben? Alles staat online en als ik een vraag heb, mail ik wel, tot op heden 2 x gedaan en altijd keurig per ommegaande antwoord gehad.

Piet

Guest Arthur

Helaas gaat de Postbank stoppen met Girotel (via inbelverbinding) en kan het afhandelen van girozaken binnenkort alleen nog met `Mijn Postbank` (via de pc natuurlijk).

Besparing? Ja, je betaald geen abonnement meer voor Girotel. Alleen het gemak van Girotel verdwijnt.

Guest rob groeneweg

klopt. alles wordt automatisch omgezet i.v.m. lagere kosten om het op deze manier te doen.

vervolgens via 0800-1273 (carrier preselectie)instellingen voor lokaal, interlokaal en buitenland weer terugzetten op je oude carrier.

kost even wat moeite maar dan bespaar je wel op bellen naar mobiel.

Guest Jala

Hoi Berend,

Dank je wel voor de melding van 1609. Heb me direct aangemeld. Nu geen gedoe met DIS! Heb je die Alg.voorw. gelezen? (DIS)Heel gelikt allemaal!

Guest Michael

DIS Telecom heeft de laagste mobiele tarieven. Meesten zitten rond 20-22 cent, DIS 13-15. Dus dat scheelt weer 25% !

Voor vast bel ik met 1649 - 0 cent per minuut en 4 cent start tarief; ideaal voor de langere gesprekken.

Guest Jan

Michael: sorry, niet HEEFT maar HAD. Nu nog 40 tot 60% goedkoper dan DIS beschikbaar: zie berichten elders in het forum.

Guest Gina van Lingen

Ik heb me gisteren aangemeld bij DIS. Wanneer wordt alles dan omgezet? Bel nu via Scarlet, moet ik me eerst omzetten naar KPN voordat ik naar DIS kan?

Guest Klaas de Jong

Gina, aanmelding duurt ongeveer 2 werkdagen! Je krijgt nog een brief van ze. Ik kreeg die de volgende dag al.

Klaas

Guest Gina

Bedankt voor je snelle reactie Klaas. Kan bijna niet wachten want DIS gaat mij heeel veeeel duiten besparen. (Dit zal wel voor meer mensen gelden die pubers hebben die alleen maar naar mobiel kunnen bellen....)

Guest SV

Goede tip ja van 1609, hartelijk dank.. Alleen.. Ze hebben capaciteitsproblemen gif/sad.gif Dus dat betekent dat ik me nog niet aan kon melden.. Wie weet over een paar weken!?

Guest Lara

Ik hoorde van mijn zus dat bellen naar mobiel met 1609 maar 9 c. per minuut kost, maar ik kan die 1609 maar niet vinden op de site, en wat 1601 betreft: bij korte gesprekken doe ik die en bij lange gesprekken toets ik 1649 ervoor, want die is gratis en dan haal ik de startkosten er wel weer uit.

Guest Lara

Dus heb ik al spijt dat ik me vandaag bij Dis aanmeldde. Ik zag ineens bij de reacties waar ik 1609 kan vinden, dus: veranderen maar weer.Verder vind ik toch die tariefvergelijking een moeilijke zaak, en snap er soms niks van, helaas.

Guest Victor

Je hoeft je echt niet meer bij deze aanbieder aan te melden, want per 13 oktober komt er een gigantische kostenstijging aan!! Ze worden dan zelfs duurder dan Bel1601.

Guest wvp

NATIONALE TARIEVEN in eurocenten per minuut (Incl. BTW)

Piek Dal Nacht Weekend

Lokaal (binnen uw regio) 2,4 ct 1,2 ct 1,0 ct 1,0 ct

Interlokaal (buiten uw regio) 3,0 ct 1,5 ct 1,2 ct 1,2 ct

Naar KPN Mobile (nationaal) 21,6 ct 20,7 ct 20,6 ct 20,6 ct

Naar Orange (nationaal) 24,2 ct 23,3 ct 23,2 ct 23,2 ct

Naar T-Mobile (nationaal) 23,9 ct 23,0 ct 22,8 ct 22,8 ct

Naar Tele2 Mobiel (nationaal) 24,0 ct 23,0 ct 22,9 ct 22,9 ct

Naar Telfort (nationaal) 24,0 ct 23,1 ct 23,0 ct 23,0 ct

Naar Vodafone (nationaal) 21,6 ct 20,7 ct 20,5 ct 20,5 ct

118 (infonummer) 70 ct 70 ct 70 ct 70 ct

Guest Patrick

Kreeg inderdaad een brief van ze, ze zijn er in ieder geval wel open en eerlijk over, dat valt wel weer mee. Overigens blijven ze best aantrekkelijk geprijsd hoor, ze zitten lager dan de "grotere" partijen op zo`n beetje alle bestemmingen.

Wel jammer dit, ze staken hun nek toch leuk uit op deze manier.

Als je trouwens iets meldt over tarieven zou je ook moeten melden dat andere tarieven (weliswaar minder fors) verlaagd zijn.

Ik ben tevreden over DIS maar voor mijn mobiele verkeer denk ik dat ik toch maar een ander ga zoeken gif/smile.gif

Guest Joost

@Patrick

Welke ander? Ook 1609 heeft naar mobiel verhoogd van 9cpm naar 14cpm en zal wel verder stijgen, nu de operators definitief het gebruik van simboxen boycotten.

Guest Gina

Ben nu sinds 31 aug bij DIS, heb de brief met aanmelding ontvangen maar kan helaas nog steeds niet op mijn eigen service center. Heb al een mail gestuurd naar DIS om te vragen of ik wel de juiste inloggegegevens heb gekregen maar nog steeds geen antwoord op gekregen. Wat nu??

Guest d

Tarieven

DIS Telecom heeft goed nieuws voor u:

Per heden gaan alle internationale tarieven omlaag, gemiddeld met zo.n 5%!

Maar dat is nog niet alles:

Ook ons tarief voor bellen binnen de regio gaat omlaag met maar liefst 8% en dat ook meteen vandaag!

Helaas hebben we ook minder goed nieuws:

Per 13 oktober 2004 zien we ons helaas genoodzaakt de tarieven voor het bellen naar mobiel te verhogen.

bron: **************

http://******************/index.php?Params=http://******************/tarieven.php&MenuId=5