Jump to content

Euphony

Guest

Recommended Posts

Ik zet de discussie hier voort.

Ik naar EuTalk gebeld en er is me hetvolgende vertelt:

Ik kom in aanmerking.

Ik bel bij kpn 50euro, en bij Primus 60 euro gemiddeld maar omdat hier nog mobiele kosten, kosten voor het bellen naar het buitenland en abbonnementskosten bij zitten kom ik onder de 100 euro per maand, en dus voldoe ik aan de voorwaarden.

Verder het probleem met de lijnen, we hebben er 5 en dat is dus teveel.

Dit kunnen we oplossen door in de centrale alle lijnen via 1 of 2 nummers te laten lopen.

Als ik stelselmatig boven de 100 euro belkosten uitkomt word er contact opgenomen en besproken wat we er aan gaan doen, er worden niet direct kosten voor gerekend.

Al met al klinkt het goed zo, ik heb nu gesproken met iemand van het hoofdkantoor in Nederland, en word deze week opgebeld door een consultant waaraan ik nog de nodige vragen kan stellen en een offerte bij kan aanvragen.

Het klinkt dus allemaal goed, maar hebben jullie nog critische vragen wat mij aangaat die ik perse moet stellen aan de consultant?

• Replies 299
  • Created
  • Last Reply
Guest vincenth

Ik weet niet wat voor bedrijf je hebt/je voor werkt, maar voor al die tijd en moeite (en dus loon) die je er al 3 weken of langer aan het insteken bent had je, zeker voor het relatief lage bedrag wat gebeld wordt, zeker nog minstens een jaartje met KPN kunnen bellen voordat het goedkoper gaan worden om over te stappen...

Guest mrtelecom

Je komt in aanmerking voor Eutalk als je kosten VAST naar VAST (incl. starttarief) bij de KPN niet meer dan 100 Euro INCL. BTW per MAAND zouden zijn (KPN factuur is per TWEE maanden EXCL. BTW).

Is dat bedrag bijvoorbeeld 80 Euro, maar is je totale rekening bij de KPN per maand incl. 800 Euro, dan kun je gewoon een Eutalk abonnement nemen. Wil je bijvoorbeeld internationale gesprekken via een andere aanbieder laten lopen, dan is dat geen enkel probleem.

Heb je een ISDN centrale en ga je met je gezamelijke nummers over de limiet, dan kan je eventueel meerdere nummers nemen. Je mag zoveel nummers per aanvraag tot aansluiting opgeven (zolang je je aan de limiet houd)

Heb je bijvoorbeeld over de eerste 2 nummers een totaal van 95 Euro vast naar vast per maand incl. en over de andere 2 60 Euro, dan neem je 2 Eutalk abonnementen. Het zijn nl. de Euphony klantNUMMERS die tellen.

Overigens is het tarief naar Belgie en Zweden 5 cent per minuut incl. en naar Engeland 4 cent. Met de optie EuGlobe (5 Euro per maand incl. extra) krijg je 20% korting op start en gesprekstarief naar internationale bestemmingen.

Als je naar een andere klant van ons belt in Belgie of Engeland krijg je 12.5% extra korting (behalve als je ook EuGlobe hebt, dan krijg je enkel de 20% EuGlobe korting).

Joost,

Als Euphony jullie inderdaad ook op langere termijn met je TOTALE vast-naar-vast belvolume accepteert voor één enkelvoudig EuTalk abonnement ad Eur 35 per maand, dan is dat voor jullie een hele goede keuze. Niet dé állergoedkoopste oplossing, maar wel bijna de goedkoopste die er momenteel voor jullie voorhanden is, dat staat buiten kijf. Met misschien wel als grootste voordeel voor jullie bedrijf dat je voor al je binnenlandse vast-naar-vast verkeer maandelijks steeds hetzelfde vaste lage bedrag kwijt bent waar je verder geen omkijken meer naar hebt.

De enige kritische vragen aan de consultant die dan eigenlijk overblijven zijn:

- Veronderstellend dat je momenteel toch dicht bij de kritische limiet zou zitten, hoe gaat Euphony dan om met fluctuaties in maandelijks volume van pakweg plus of min 20%?

- Conform art. 8.5 van de AV verkrijgen jullie slechts RECHT op gebruik van één nummer c.q. lijn per EuTalk abo; gebruik van het tweede nummer c.q. lijn binnen dat abo is dus feitelijk een oogluikend toegestane gunst, die Euphony op elk moment naar eigen willekeur geheel rechtmatig kan beëindigen. Hoe garandeert Euphony jullie dan dat bij structureel gebruik van TWEE lijnen en TWEE nummers, NIET art. 8.5 van de AV aangegrepen zal worden om (volgens de overeenkomst geheel rechtmatig !! ) vanaf enig moment maandelijks TWEEmaal Eur 35 in rekening te gaan brengen?

- Hoe garandeert Euphony jullie dat zij (althans NIET vóórdat jullie borg ad Eur 25 is verrekend) zolang jullie braaf jullie Eur 35 per maand tijdig betalen géén gebruik zal maken van haar recht (zie art. 8.2 en 8.6), met onmiddellijke ingang de levering te staken en/of de overeenkomst eenzijdig op te zeggen?

- Vraag toezeggingen van de consultant ook zwart op wit van Euphony zélf !! Als men daar niet aan wil, vraag je dan af waaróm men dat niet wil, en wat een mondelinge mededeling/toezegging van een tussenpersoon waard is in het licht van de AV die onverbrekelijk aan de overeenkomst verbonden zijn. Besef dat die AV wél zwart op wit staan en dus rechtsgeldig zijn. Vertrouwen is een groot goed, blind vertrouwen is ten allen tijde dom: met name ook op telecomgebied lopen er duizenden gefrustreerde (ex-)klanten van leveranciers rond die er blind op vertrouwden dat het met de letterlijke toepassing van die kleine lettertjes niet zo`n vaart zou lopen ......

Belangrijker in jullie geval echter: bereid je voor op kritische vragen VAN de consultant AAN jullie m.b.t. jullie belvolume. Want jouw gegevens gaan steeds méér vraagtekens en twijfels oproepen. Zoals b.v.:

Tot vandaag ging ik er steeds van uit dat jouw opgaven alléén maar pure gesprekskosten omvatten, dus géén abonnementskosten. Hierboven vermeld je echter vrolijk dat die ca. Eur 50 van KPN INCLUSIEF abonnementskosten zijn. En dan klopt er iets helemáál niet meer.

Want: abo vaste lijn ruim Eur 18 + abo ISDN ruim Eur 26 maakt totaal al ruim Eur 44. Totale kosten KPN INCLUSIEF abo volgens jouw laatste mededeling ca. Eur 50. Dan zouden er voor ALLE KPN-gesprekskosten samen nog slechts ca. Eur 6 overblijven. En dat voor totaal 730 minus Primus 460 is KPN 270 gesprekken? Waarvan dan ook nog `ns 25 naar mobiel en 5 naar buitenland? Alleen al aan KPN-starttarieven zou je daarvoor bijna Eur 14 kwijt zijn (dus Eur 8 méér dan volgens jou beschikbaar !! ), en dan kan je nog geen seconde met KPN gebeld hebben ....... Ra ra? Heb je, met name ook in je vraagstelling aan Nieuwegein, niet hier of daar wat essentiële kosten vergeten mee te tellen?

Zorg er daarom dan ook in ieder geval voor dat je de Euphony consultant ALLE COMPLETE nota`s en specificaties van zowel Primus als KPN over de afgelopen maanden voorlegt. Want anders maak je het hem domweg onmogelijk z`n werk goed te doen, en krijgt híj misschien achteraf van wie dan ook (jullie en/of zijn eigen organisatie) de schuld van iets waar alléén een al te lichtvaardig onvolledig informerende klant schuldig aan zou zijn. En dat is iets wat geen enkele integere consultant verdient.

Mocht uit die totale nota`s en specs blijken dat je inderdaad hier en daar "vergat" wat kosten mee te tellen, en je op grond van het wérkelijke totale vast-naar-vast volume toch alsnog níét in aanmerking zou komen voor één enkelvoudig EuTalk abo, dan staan er naast twéé EuTalk abo`s (dus Eur 70 per maand) ook een aantal andere, dan aanzienlijk goedkopere, opties open.

Met name omdat jullie blijkens je info van vandaag over een interne centrale beschikken, wordt dan (afhankelijk van de faciliteiten die die installatie biedt) dan mogelijk ook het vóórprogrammeren van een CS interessant: dan hoeft het totale vast-naar-vast volume jullie nog maar pakweg Eur 27 per maand te kosten. Maar dat is in de eerdere discussie al aan de orde geweest, dus daar hoef ik hier verder niet meer over uit te weiden.

Hoe dan ook: veel succes gewenst.

Jan

Bedankt voor de adviezen Jan, ik zal de vragen meenemen in het gesprek.

Het resultaat laat ik nog aan jullie weten, als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag.

• 3 weeks later...

Ik zou drie weken geleden teruggebeld worden door een Euphony consulant, dit is echter nog niet gebeurd.

Ik heb vandaag weer contact opgenomen, kben verkeerd doorgeschakeld naar een belgische consulant en hij zorgt er nu voor dat ik word teruggebeld door een Nederlandse consultant.

Al met al gaat het dus erg stroef, wat niet goed doet van het beeld dat ik nu heb van het bedrijf.

Ik ga me volgende week orienteren op een andere aanbieder, ik denk dat bel1601 het voordeligst is voor mij.

Euphony moet me wel erg overtuigen als ze een klant willen overhouden aan mij.

Als ze contact opnemen heb ik de volgende vragen voor ze:

1- hoe garanderen ze de bereikbaarheid?

2- wat verstaan ze onder speciale nummers?

3- kan je gebruik maken van een cps van een andere provider?

4-Wat als we boven de gemiddelde 100 euro komen?

5-In de contracten staat dat je recht heb op 1 nummer cq lij(art. 8.5), wij willen twee lijnen hoe krijgen we deze garantie?

6-Hoe garanderen ze dat ze niet met onmiddelijke ingang de levereing staken/opzeggen.

• 2 weeks later...
Guest mrtelecom

Als ze contact opnemen heb ik de volgende vragen voor ze:

1- hoe garanderen ze de bereikbaarheid?

90% van de klanten van Euphony komen uit referentie van bestaande klanten. Denk je dat dat werkt als de bereikbaarheid slecht is?!

2- wat verstaan ze onder speciale nummers?

0900, 112, 06760 nummers

3- kan je gebruik maken van een cps van een andere provider?

Ja, maar in eerste instantie worden wel alle nummers omgezet naar Euphony. Je kunt dit zelf controleren en wijzigen via 0800-1273 (een gratis KPN nummer)

4-Wat als we boven de gemiddelde 100 euro komen?

Dan kun je twee dingen doen:

a. Een ander pakket nemen (bijvoorbeeld EuMaxPro)

b. Meerdere pakketten nemen wat al eerder is uitgelegd

Overigens is het niet zo dat je direct word afgesloten: Eerst word er contact met je opgenomen en als het maar minimaal en niet een structureel probleem is, is er niks aan de hand.

5-In de contracten staat dat je recht heb op 1 nummer cq lij(art. 8.5), wij willen twee lijnen hoe krijgen we deze garantie?

Via je consultant. Er bestaat bijvoorbeeld een speciaal AA multiline formulier waarmee je meer nummers kunt laten aanmelden. Het enige dat echt van belang is, is dat je de 100 Euro limiet niet overschrijd.

6-Hoe garanderen ze dat ze niet met onmiddelijke ingang de levereing staken/opzeggen.

Geen enkele telecomprovider garandeert dat (zelfs de KPN niet). Maar mocht dat ooit gebeuren, dan kun je altijd per direct via de KPN bellen door 1655 voor het nummer te draaien en dat permanent te wijzigen via 0800-1273

Succes en als je nog meer vragen hebt, dan stel je ze maar.

• 3 weeks later...
Guest r noorda

de info over Euphony is verouderd,Mexico en Japan zijn er nog niet bij gekomen als nieuwe landen, wel komt er dit jaar nog Turkije of Griekenland bij, ook bieden we alleen nog Orange als mobiele operator aan want dat is onze partner sinds 11-2003, ook zijn we sinds 09-2003 in duitsland actief.

zo nu ben je weer enigzins up to date,voor verdere info check www.Euphony.nl

• 2 weeks later...

Ik gebruik nu sinds het mogelijk is de euphony variant voor 35 euro per maand onbeperkt bellen.

Prima service ..werkt altijd .. ik heb m`n isdn centrale de deur uit gedaan om dat ik toch niet meer hoef te betalen voor gesprekken.. dus als ik intern wil bellen bel ik gewoon gratis mijn eigen nummer.. mijn kosten zijn met 90% geslonken.. en ik bel steeds meer voor het zelfde bedrag per maand. GEEN STARTtarief en netjes een specificatie elke maand.. Niets dan goeds over euphony. En als ik even mag reageren op de zeurpieten die over uptimes van servers blaten... als je perse iets wil weten over euphony..PAK DAN JE TELEFOON en bel ze op.... daar gaat het hier toch over ?

• 1 month later...

Inmiddels ken ik Euphony ook al enkele jaren, ik bel er al ruim 2.5 jaar mee en ben zeer tevreden over de service. Allemaal erg vriendelijk medewerkers in het callcenter. Ik heb de sites in England en Belgie bezocht en heb hier en daar eens goed geinformeerd. Ze timmeren flink aan de weg en hebben zeer aantrekkelijke tarieven. Daarnaast hebben ze voor verschillend belgedrag van klanten passende producten.

Dit alles heeft me doen besluiten om met Euphony een contract af te sluiten en nu laat ik andere mensen besparen op hun telefoonkosten. Ben je geintereseerd mail me voor vrijblijvende informatie. tjj.schonenberg@wanadoo.nl

Weer eens een goedgeinformeerde criticus:

Tele2: 7,95 plus starttik 4 cent per gesprek

Euphony: 19,99 inclusief starttikken

Ideaal voor veelbellers zoals thuiswerkers dus.

Guest Garmt Veldhuizen

Sorry maar ik voer geen 300 gesprekken per maand. Ik zit dus goed bij tele2! Ik zou bij jullie veel te duur uitgeweest zijn.

Guest Michiel

Wil je nog minder geld kwijt zijn dan bij tele2?!

kijk eens op bel1649.nl.

5 cpgesprek geen vaste maandlasten

wel zelf 1649 toetsen voor gesprek

Dat hangt er maar net van af. Je belt toch ook naar mobiel en misschien ook wel internationaal?!

En bel jij wel veel gedurende de dag?!

Een van de andere pakketten kon nog wel eens goedkoper uitpakken. En als dat niet zo is dan zit je goed. Als je maar beseft dat prijs niet alles is.

• 2 weeks later...
Guest Hans de Boorder

Ik ben al jaren als klant van EUPHONY en nog nooit een negatieve punt over de provider gevonden.Daarom ben ik als agent van EUPHONY begonnen en ik constateer EUPHONY is niet de aller goedkoopste want ze willen ook goede service bieden .Maar een ding is zeker EUPHONY groeit explosief in Europa .Mochten jullie vragen hebben over de diensten of intresse om agent te worden e-mail mij dan dbint@xs4all.nl

Guest Madeleine

Zitten die kansloze stumpers hier weer te werven! Zoek je slachtoffers ergens anders of zoek een baan. Ik bel met 1601 en daar kan eupforie niet tegenop.

Guest Hans de Boorder

Als jullie vragen hebben over de diensten van EUPHONY of intresse om agent te worden

( uitleg geven ) , dan kunnen jullie mij een

e-mail sturen naar dbint@xs4all.nl

Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op .

Guest Hans de Boorder

Als u vragen heeft over de diensten van EUPHONY of intresse omagent te worden

( uitleg geven ), dan kunt u mij een e-mail sturen naar : dbint@xs4all.nl

Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op .

• 3 weeks later...
Guest Maussen Guillaume

Ik ben sinds enkele jaren lid van euphony en reeds 2

a 3 maal afgesloten geweest door belgacom.Ik betaal

iedere maand 10 euro aan belgacom en toch werd ik reeds enkele malen geplaagd met mij geen rekening op te sturen en dan ook nog als er bv iets mis was met het opsturen van de rekening zij gewoon mijn telefoon afsloten zonder verwittiging.Mijn vraag is nu of er nog mensen hetzelfde hebben meegemaakt

en of er evntueel ergens een klacht kan ingedient worden!

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...