Jump to content

Euphony

Guest

Recommended Posts

De eutalk is nu € 7,50 incl. BTW alleen voor particuliere bellers. Dan kun je onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in NL 24 uur per dag. Excl. starttarief van 4 cent.

• Replies 299
  • Created
  • Last Reply

De eutalk is nu € 7,50 incl. BTW alleen voor particuliere bellers. Dan kun je onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in NL 24 uur per dag. Excl. starttarief van 4 cent.

Dit is idd een hele mooie aanbieding. Voor mensen die zich nu aanmelden is deze tarief blijvend maar na 31-12-2005 wordt dit 9,99 incl BTW per maand.

• 3 months later...
Guest mrtelecom

Vast naar mobiel:
Starttik 5 cent
Naar KPN/Vodafone: 16 cent incl. per minuut
Naar alle anderen: 17 cent incl. per minuut
12.5% extra korting vast naar Orange dat afgesloten is via Euphony

• 3 months later...
Guest Euconnect

De informatie ofer de verschiilende pakketten van Euphony zijn niet meer van deze tijd. De kosten van vast naar mobiel zijn drastisch verlaagd. kpn/vodafone

• 4 months later...
Guest keesjan

Ehm... Volgens mij zijn de tarieven op de website van Euphony zelf ook niet van deze tijd!! Eind augustus staat er nog steeds een actie die tot 27 mei geldt!!! En aanmelden online is al helemaal niet mogelijk bij die club.

• 2 months later...
  • 3 weeks later...
Guest Henk v/d Media

Waarom staan er op deze side
niet de juiste aanbieingen van Euphony. Ze zijn juist 90 a 95% voordeliger dan andere dan andere providers, Ook met mobiel zijn ze met EuPersonal heel voordelig. Ik heb bij Euphony veel bespaart, ook voor mijn bedrijf. Zelfs de service is perfect via hun Consultanten

• 4 weeks later...

Mezelf pasgeleden over laten halen om over te gaan op Euphony. Moest wel 25 euro borg betalen. Dit wordt teruggestort wanneer je minimaal voor 280 euro gebeld hebt en drie maanden klant bent.

Waar ik niet zo blij mee ben is hetvolgende:
Het duurt 2 weken voordat de factuur hier is. Daarna heb je dus nog maar 2 weken om aan de betalingstermijn te voldoen.
Daarna krijg je een herinnering met kosten daaraan verbonden!
Maar omdat de herinnering ook 2 weken onderweg is, ontstaat de situatie dat je 12 dagen nadat je betaald hebt, opeens een herinnering krijgt met kosten.

Dit vindt ik geen stijl. Voor mij geen Euphony meer.

• 1 month later...
Guest Peter Bruinsma

EUtalk heeft geen gratis starttarief!!!

Volgens www.euphony.nl/media/tarieven.pdf is het starttarief:
-Nationale oproepen naar een ander vast nummer in Nederland, zowel binnen als buiten de regio:

• 1 year later...
Guest Maurice

Nee de prijzen kloppen inderdaad niet
Ik ben net begonnen met de bussines en heb het nu al behoorlijk druk

Echt aan te raden voor andere mensen je kunt er een mooi 2deinkomen of een hoofdinkomen mee verdienen door andere iets te laten besparen

Ik krijg er een beetje een " pyramide-spel " gevoel bij de manieren waarop sjacheraars(consultants in Euphony terminologie) bezig zijn om dit product te verkopen. Echt serieus en professioneel komt het niet op mij over en distantieer mij er derhalve liever van......

• 2 months later...
Guest Klaas Zevenaar

Mijn naam is Klaas Zevenaar.

Mijn neefje vroeg mij een half jaar geleden of ik wat wilde besparen op de kosten van mijn mobiele telefoon.
Hij bleek een franchise overeenkomst met Euphony te hebben ondertekend en toonde trots zijn visitekaartje met als functieomschrijving: Business Consultant.

Hoeveel ik precies kon besparen zou hij uitrekenen n.a.v. een recente factuur van mijn provider T-Mobile. De volgende dag belde hij me enthousiast op om te vertellen dat ik per maand zeker € 15 kon besparen, da`s 20% en € 180 per jaar; omgerekend kon ik zo dus eigenlijk ruim twee maanden lang gratis bellen!

Geweldig, maar hoe zit het met het bereik en wie is Euphony eigenlijk?
Het bereik is top, zeker t.o.v. T-Mobile, want ze maken gebruik van het KPN netwerk.
Euphony blijkt een gerenomeerde firma te zijn die sinds 1998 samenwerkt met hele grote telecom en energie bedrijven in 8 landen in Europa en bijna 8 jaar actief is in Nederland. Ze zijn minder bekend, omdat ze alleen met mond-to-mond reclame werken via zelfstandige Business Consultants, zoals mijn neefje.
Ze zijn daardoor wel lekker goedkoop
Ik ben overgestapt, heb hetzelfde nummer gehouden, hetzelfde toestel, nadat deze door T-Mobile SIMlock vrij was gemaakt en bel nu lekker goedkoop. Ik SMS veel naar het buitenland, want da`s altijd nog goedkoper dan bellen en heb daarom ook nog een SMS pakketje erbij genomen, waardoor ik i.p.v. € 0,22 nog maar € 0,01 voor een SMS-je betaal!!! (da`s >95% goedkoper!!!!)

Echt SUPER!! Ik kan het iedereen aanraden.

• 3 weeks later...

Rien, ik ben blij dat je over het pyramide-spel gevoel begint. Toen ik voor het eerst over dit bedrijf hoorde was ik ook sceptisch, maar zoals je weet zijn pyramide spelen bij wet verboden.
Ik vind het interessant dat je er zo`n uitgesproken mening over hebt, dit omdat je zelf schrijft dat het gebaseerd is op een gevoel.
Graag zou ik je willen uitnodigen om je eens wat meer in dit onderwerp te verdiepen. Wellicht krijg je dan een beter gevoel bij dit uiterst serieuze en proffesionele bedrijf.

@mark, misschien had ik beter het woord Multi Level Marketing (MLM) er neer kunnen zetten. Overigens vind ik het triest dat uitgerekend het "proffessionele bedrijf" nou niet bepaald professioneel geschreven is........, zo is alles wat met Euphon

Beste Rien,

Kijk dan gelijk eens even op de diverse fora hoeveel er over telco`s in het algemeen word geschreven. Dan komt Euphony er heel goed uit.
Maar als je liever meer betaald dan met een MLM bedrijf in zee te gaan, dan is dat uiteraard je goed recht. In elk geval werkt de belwijzer van bellen.com niet correct.

• 1 month later...

Hallo,

Ik bel sinds 1 maand met Euphony en het bereik is zeer goed, gewoon KPN netwerk en geen problemen.
De reden dat ik met Euphony ben gaan bellen is als volgt: Euphony maakt gebruik van degressieve tarieven oftewel, hoe meer je belt hoe minder je betaald.
Omgerekend betaal ik nu voor Euphony zon 40 euro waar ik bij vodafone wel 80 euro kwijt zou zijn!
Idiaal voor de grote bellers dus!

Daarnaast ben ikzelf ook begonnen als Business Consultant en ik moet zeggen de verdiensten zijn zeer goed, ik zou het iedereen aanraden die nog opzoek is naar een extra inkomen!

Voor de gene die twijfelen aan dit bedrijf, bedenk dan dit: Euphony werkt nauw samen met alle grote spelers op de telecom markt (KPN,Mobistar,e.plus+) in 8 landen (NL,BE,UK,DE,IE,SP,PO&CZ)
Dit is een echt bedrijf, met " echte" mogelijkheden.

Groeten
Frank Godding
godding@euphony.net

• 6 months later...
Guest Soekhai

Volgens mij weet 90% niet eens waar ze het over hebben met `pramide spel`.

Jongens jongens. Piramidespel is illigaal inderdaad. Maar Netwerkmarketing niet. Veel mensen denken dat het precies dezelfde dingen zijn. Dat zijn ze dus uiteraard niet anders was Netwerkmarketing ook illigaal Geplaatste Afbeelding

Euphony lijkt goedkoper maar is dat in werkelijkheid voor de zakelijke beller niet. Ik zeg altijd water komt ook direct uit de kraan en haal je ook niet bij de buren vandaan.

Ten eerste rekent Euphony de eerste minuut heel af en niet per seconde zoals Vodafone en KPN. Ongeveer 30% van de maandelijkse minuten zijn gemiddeld korter dan een minuut denkende bij aan "ik ben zo bij je".

Zakelijk is het verschil tussen Euphony en KPN/Vodafone nog groter. Waar euphony voor vast bij € 16 gewoon 10 cent vraagt is dat bij KPN € 0,06 cent en bij Vodafone € 0,07. Mobiel bellen zijn ze wel goedkoper maar dat word weer gecompenceerd met het duurdere vast tarief. SMS is bij Euphony € 0,16 en bij KPN € 0,16 en bij Vodafone € 0,15. Vodafone en KPN hanteren tevens ook factuur waarden korting die hier nog niet in meegenomen zijn.

Word dit vergelijk nog verder doorgetrokken op basis van Sim Only dan is het argument van Euphony waardeloos. Met alleen roepen dat je de goedkoopste bent krijg ik allergie van op mijn rug. Kom dit soort dozenschuivers (dealers/tussen personen) te vaak tegen. Ik zeg gewoon direct zaken doen met de provider ofwel T-Mobile/Vodafone of KPN. Dealers en tussen personen denken vaak door hogere bonus en vage constructies en vergelijkingen de klant te misleiden, dit heeft tevens ermee te maken dat zij zelf ook aan de klant willen verdienen.

Ik heb met Euphony eerder aan tafel gezeten net als met andere tussen personen en dealers en ben ben blij dat ik direct bij Vodafone heb gekozen. Dat deed ik in het verleden ook bij KPN en direct is altijd de beste keuze.

Absoluut onjuist aangezien je een heel aantal zaken verkeerd voorstelt of weglaat:

"Ten eerste rekent Euphony de eerste minuut heel af en niet per seconde zoals Vodafone en KPN. Ongeveer 30% van de maandelijkse minuten zijn gemiddeld korter dan een minuut denkende bij aan "ik ben zo bij je"."
Dit is gedeeltelijk juist. KPN rekent wel degelijk de eerste minuut volledig af. Bovendien betaal je zowel bij KPN als bij Vodafone 12,50 ex. BTW per maand standaard voordat je ook maar

Overigens zijn de tarieven die je hanteert heel erg onjuist: Bij KPN betaal je tot 18 cent per minuut ex. BTW en bij Vodafone tot 12 cent ex. BTW.

En je opmerking dat het met sim-only nog meer verschil is klopt ook niet. De enige korting die je krijgt is op het abonnementsgeld (6,25 ipv 12,50) waar je helemaal niets voor krijgt, dus dat verandert het plaatje niet.

• 4 months later...
Guest de Jong

Via een business consultant, die de opdracht had bekenden over te halen om bij Euphony te gaan bellen, kregen we contact met Euphony. De consultant kreeg inzicht in mijn belgedrag want daar verdiende ze aan en dus ook privézaken. Het was inderdaad wat goedkoper, vooral al je belde met andere Euphonyklanten. Wie dat dan zijn kom je toevallig achter.
Toen opgezegd, terug naar KPN. Helaas telefonisch, zonder een bevestiging. Op het telefoontje werd op een onaangename manier gereageerd, namens zijn vrouw die Consultant was. Hij zou het doorgeven.
Anderhalf jaar later krijgen we van een incassobureau uit België een brief met een bedrag van bijna 100 euro aan niet voldane rekeningen, terwijl we altijd automatisch hadden moeten betalen.
Gebeld met de Consultant om naar de administratieve afhandeling van de afzegging te vragen. Was er niet. Door een verandering van de vloerbedekking was de adminsitratie nat geworden.. Het begin van een vervelende weg hoe ze aan dit bedrag kwamen. In onze bewaarde rekeningen konden we niets erover vinden. De buitenlandse gesprekken die wij zouden hebben gevoerd, waren gewoon verzonnen.
Uiteindelijk zijn we geëindigd met een bedrag van € 14.50. Nog steeds onterecht, maar we wilden een streep.

• 1 month later...

Hier in belgie geen probleem met euphony, ben inmiddels al 4,5 jaar klant en wil zelf nu mijn gas en electriciteit laten omschakelen.
Dus ik vertrouw er wel in. Goedkoper en evenwaardig. Crisis of geen crisis, ik kan de besparing erop altijd wel gebruiken.
En misschien is het ook wel eens geen slecht idee om eens te luisteren voor een bijbaan om consulenten te worden.

groetjes isle

• 3 weeks later...

Deze avond, vrijdag 15 januari 2010 tussen 18.00 en 19.00 uur, was het radioprogramma "het gesprek van de dag" op Radio West.

Er was 1 mevrouw die een klacht had betreffende:
het na een telefoongesprek, terwijl niets is toegezegd, haar oudere moeder zomaar klant was in plaats van voorheen KPN. Na veel gezeur en onterechte (hoge) rekeningen (vaak niet met specifieke nummers) kwam haar moeder weer bij KPN.

Tijdens de laatste 20 minuten van het programma belde er nog 8 mensen waarvan 2 met dezelfde klacht. De overige 6 mensen belde over iets totaal anders.

Ik vermoed dat dit best we eens op hele grote schaal kan plaatsvinden.
Ben benieuwd of mensen dit herkennen.

• 3 months later...
Guest shaan

Geachte lezers, het verhaal van huib komt mij heel bekend voor. Zo heeft euphony ook mijn oom van 73 jaar, zonder zijn toestemming en toezegging klant geworden van de Euphony. Ze hebben hem een bevestiging gestuurd, ik toen gelijk contact opgenomen met de Euphony en de kpn. De KPn heeft de contract gelijk per 1 oktober 2009 overgenomen. Tot vervelends toe stuurt de Euphony steeds facturen voor die oude man en daarna creditnota`s. Ik heb meerdere malen telefoninsch contact opgenomen met de Euphony, mij werd steeds toegezegd dat het goed gaat komen en de meneer geen facturen meer zou ontvangen. Maar weer kwamen de facturen. op 20 april sturen ze weer een factuur met de bedreiging voor afsluiting en deurwaarder. Wat heel belachlijk is, die man heeft sedert oktober 2009 geen diensten van Euphony . vanaf maart ben toen begonnen om mailtje te sturen . Deze gasten hebben niets eens fatsoen om te reageren op mijn mail. Ik heb meerder mailtjes gestuurd en krijg met automatische melder dat er contact wordt opgenomen, maar dit ook tot heden niet gebeurd. De Eupohony flikt dit steeds met ouderen uit. Dit is een manier vangeldklopperij. Ik heb mijn families ook al op de hoogte gebracht van de misleidende praktijken van Euphony en ook gewaarschuwd dat ingeval zij een telefoon van de Euphony krijgen, maakt niet uit waarvoor het is, gewoon afbellen en als ze blijven zeuren flink op hun donder geven op alle mogelijkeke manieren. Euphony heeft mijn oom zodanig in de stress laten belanden dat hij niet eens een reclameblad van de euphony onder zijn ogen wil krijgen. Zo erg is het met de EUPHONY, GELD KLOPPERIJ EN OPLICHTERIJ FOEI TOCH. DUS WAT HUIB ZEGT IS VOOR MIJ HEEL BEKEND

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...