Jump to content
Guest

Euphony

Recommended Posts

Guest Richard

Euphony is goedkoper dan KPN, ja, maar er zijn goedkopere aanbieders. Euphony is interessant als je alleen in de daluren belt, per gesprek niet langer dan 3 minuten aan de lijn zit en in totaal niet meer dan een uur per maand binnen en een uur per maand buiten het basistariefgebied belt. Herken je jezelf niet in dit profiel, kun je beter een andere aanbieder nemen.

En wat die 25 euro aanmeldkosten betreft: Euphony is zo`n beetje de enige aanbieder (die ik tot nu toe heb geprobeerd) die zulke hoge aanmeldingskosten rekent. Andere aanbieders kunnen hun diensten aanbieden zonder ook maar een cent startkosten te rekenen! En dat zijn over het algemeen aanbieders die goedkoper zijn dan Euphony.

Verder vind ik het slecht dat Euphony alleen CPS aanbiedt, en geen CS. Ik wil zelf kiezen wie ik als `standaard` aanbieder heb, en niet gedwongen worden voor een bepaalde aanbieder te kiezen omdat `ik toch wel voor bellen via een andere aanbieder even een andere prefix kan draaien`. Hallo zeg, dat is de omgekeerde wereld!

Kort samengevat: Euphony kan een goedkope aanbieder zijn, maar voor mij hebben ze meer na- dan voordelen.

Guest la Lu

25€ is een waarborg Richard, een waarborg die je terugbetaald wordt als je 179€ belvolume hebt opgespaard. Die 25€ komt dus terug in je beugel, dus heb je dan iets betaald ? Het blijft een nul-operatie.

Waarom ze dat doen is heel eenvoudig: men gaat de klant een voorfinaciering geven op gratis minuten enerzijds en vergeet niet dat er geen termijncontract dient afgesloten te worden anderzijds.

Stel je voor dat de klant van dag op dag kan gaan surfen tussen alle operatoren die gratis beltijd geven (als die er buiten Euphony uberhaupt zijn), zonder enige garatie voor de provider zelf....de ene firma na de andere zou de deuren moeten sluiten wegen failliet.....

Volgens het Algemeen Dagblad in Nederland kwam Euphony als goekoopste en beste alternatief uit de bus, beweer je dan dat de analisten van het AD liegen?

Guest rene

Bovendien heb jij duidelijk het Eufree pakket gebruikt terwijl dat niet bij je profiel past. Wat zou je denken van 1000 minuten (de eerste 4 minuten) buiten de piek gratis, terwijl je ook nog eens lagere tarieven en extra korting tussen klanten onderling (Eu2Eu) krijgt. In praktijk betekend dat, dat je, bij een abonnement van slechts 3,95 per maand, voor een telefoontje van 5 minuten buiten de piek naar een andere klant van ons slechts voor iets meer dan een halve minuut belt. En zo hebben we ook een pakket voor de piekbeller. Vind je het dan gek dat we klanten krijgen die tienduizenden Euros per maand verbellen?!

Guest Richard

@la Lu & Rene:

Inderdaad ja, ik heb me aangemeld voor Eufree. Hoezo zou dat niet bij mijn profiel passen? Zolang je mijn belgedrag niet kent, is dit een opmerking die met 50% kans fout is...

Maar zelfs met gratis

Guest rene

Klopt dat je volgens de belwijzer hier zelden goedkoper uit bent met Euphony. Dat komt omdat die belwijzer niet overweg kan met de gratis belminuten. Kijk je rekening maar eens na: Hoeveel van je gesprekken zijn korter dan 3 minuten (piek) of 4 minuten (dal). Dan kom je er al snel achter dat wij wel degelijk goedkoper zijn. Stuur maar eens een mailtje met het aantal gesprekken binnen en buiten de regio en de gespreksduur. Ff er bij zetten hoeveel je bij benadering in de piek belt (ma tm vrij 0800-1900) en ik stuur je per ommegaande het juiste advies: info@gratizbellen.nl

Ik maak het niet vaak mee dat we duurder zijn (enkel bij hele kleine piekbellers).

P.S. Je hoeft van mij geen spam te verwachten: wij werken vnl. via mond-tot-mond reklame en dan hebben we wel een naam goed te houden.

Guest BBKing

Volgens mij is Euphony vooral geschikt voor mensen die veel korte gesprekjes hebben.... En dit geldt voor alle varianten die worden aangeboden door dit bedrijf.

Ik bel momenteel met bel1601, en aangezien ik veel lange gesprekken voer buiten het basistarief gebied (naar mijn lief gif/smile.gif) is dit veruit de goedkoopste oplossing: 5 eurocent starttarief en 0,5 eurocent per minuut.

Voor korte gesprekken (onder de 5 minuten) is Euphony inderdaad goedkoper, maar omdat je een aanbetaling van 25 euro moet doen zal ik nooit lid worden. Dan wordt er wel heel leuk gezegd dat die 25 euro wordt teruggegeven als ik voor 179 euro heb gebeld. Maar kom op zeg, ik wissel elke 2 a 3 maanden van provider (elke keer de goedkoopste he gif/wink.gif ) , dus naar de 25 euro kan ik dan wel fluiten !!

Guest gratis bellen

ik bel per 1-11-2003 voor 3 euro per maand GRATIS

naar al mijn vrienden, kennissen en familie!!!!!

Geen startupkosten, geen addertjes.

Met welke provider kan dit? Dat hoor je op 1-11.

Ad

Guest rene

De tarieven van Euphony zijn wederom gedaald, internationaal zelfs zeer sterk. Voorbeeld: China 5 eurocent incl. p/m in de piek en 4 in de dal.

Nu zijn we op alle vlakken uitermate concurrerend, temeer daar men bij ons voor het gros van de binnenlandse gesprekken van vast naar vast geen gesprekskosten krijgt aangerekend.

Voor de hele tarieventabel: http://downloads.euphony.com/Belgie/Tools-Downloads/tarieventabel_Nederland_1-12-2003.pdf

en als je dan nog meer info wilt: info@euphonie.nl

Ook als je hier geld mee wilt verdienen.

Guest J Terlouw

Beste Ad,

Voor degenen die redelijk thuis zijn in telecomland is het niet moeilijk te raden dat u ACN bedoeld. Wat deze zogenaamde `friends call free` service (`gratis` bellen van ACN naar ACN)van ACN betreft enkele kritische kanttekeningen:

Ten eerste spreken we niet van `gratis bellen` maar over `bellen voor een vast bedrag`; je betaalt er immers 3 euro per maand voor.

Ten tweede geldt dit `friends call free` programma niet wanneer `de klant boven een door ACN ingesteld gemiddelde` uitkomt.

Ten derde geldt dit `friends call free` niet voor bedrijven en

Ten vierde geldt dit `friends call free` alleen voor bellen in het binnenland.

Wil de `Friends Call Free` service van ACN dus interessant worden, dan:

- moeten de mensen naar wie je veel belt ook met ACN bellen

- moet je redelijk veel met hen bellen echter

- niet te veel want dat geldt deze service niet meer.

Wat de tarieven van Euphony betreft: die zijn inderdaad fors omlaag. Internationaal behoort Euphony nu tot de goedkoopste aanbieders.

Guest J Terlouw

Excuses, ik bedoel dat de `friends call free` service niet voor bellen naar het buitenland geldt. Voor het binnenland geldt deze wel.

Guest Kievit AA

Als je weet hoe de paketten in elkaar zitten dan kom je tot een andere conclusie.De Eufree is voor de weinige beller (onder de €15,- KPN p/m),zit je erboven kijk dan eens naar de Eumax

Guest Robert

Ik bel nu zeker een jaar met euphony en kan melden dat ik zo`n 30% lager zit dan KPN. Ook mijn bedrijf heeft ongeveer deze besparing. Mijn ervaring met euphony is zeer goed en overweeg om adviseur bij deze club te worden. Ze bieden nu ook mobiel van Orange aan en dit geeft mij de bevestiging dat euphony de zaakjes goed voor elkaar heeft anders zou Orange niet met hen in zee gaan denk ik zo. Als ik goed ben geinformeerd komt er een nederlandse helpdesk en dit is zeer zeker een hele verbetering

Guest Richard

Om de knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien (en als tegenwicht voor alle spinnend tevreden verkooppraatjes): even een kleine tariefvergelijking met een provider waar volgens mij nog véél meer te besparen valt dan bij Euphony. De cijfers zijn van de website van Euphony en 1601 gehaald, en voor zover ik kan nagaan correct op het moment van posten van dit bericht.

Bellen naar vastnet (KPN), lokaal, centen(/min):

aanbieder start piek dal nacht/weekend

EuFree 4.27 2.80 1.50 1.04

1601 3.90 0.50 0.50 0.50

Hiermee is Euphony nauwelijks goedkoper dan KPN belbasis en tot 460% duurder dan 1601. Met gratis 3 minuten in de daluren meegerekend is Eufree goedkoper dan 1601 voor gesprekken vanaf 45 seconden tot en met 4 minuten en 10 seconden (dal)/5 minuten (nacht/weekend). Voor gesprekken korter dan 45 seconden of langer dan 5 minuten is 1601 dus goedkoper.

Bellen naar vastnet (KPN), interlokaal, centen(/min):

aanbieder start piek dal nacht/weekend

EuFree 5.18 3.95 1.80 1.80

1601 4.90 0.50 0.50 0.50

Hiermee is Euphony duidelijk goedkoper dan KPN belbasis, maar over de gehele linie fors (tot 690%) duurder dan 1601.

Met gratis 3 minuten in de daluren meegerekend is EuFree goedkoper dan 1601 voor gesprekken vanaf 30 seconden tot en met 4 minuten. Daarbuiten is 1601 (fors) goedkoper.

Naar mobiel, tenslotte, is Euphony alleen in de daluren voor sommige providers (Vodafone, T-mobile) marginaal (minder dan 1 cent/min) goedkoper dan 1601, terwijl het naar de andere mobiele aanbieders fors (tot ruim 10 cent/min) duurder is dan 1601. Positieve uitschieter: bellen in het weekend naar een KPN mobiel is bij Euphony zelfs goedkoper dan KPN belbasis naar KPN mobiel, bijna 10 cent/min goedkoper dan 1601.

Ben ik nu de enige die dit soort berekeningen kan maken en kan concluderen dat Euphony over de hele linie helemaal niet zo goedkoop is als ze beweren, of mis ik iets?

Guest Jan

Nee hoor, Richard, JIJ mist niet veel. Of het zouden al addertjes (zeg maar gerust: hele gevaarlijke Euphony-gifslangen!) onder het gras moeten zijn ..... Lees en huiver!

Was vorige maand op bezoek in een "ouderen-honk", om mensen op weg te helpen met internet. Kreeg bij die gelegenheid van een omaatje van 69 een enthousiast verhaal over Euphony: de aanstaande van een van haar kleindochters had haar verteld dat ze met dat bedrijf wel de helft op haar telefoonkosten kon besparen (maar daar bleef het niet bij, zie vooral verderop).

Dat ze online een specificatie van haar KPN-rekening kon ophalen had die jongeman haar niet verteld: dat heb ik meteen voor haar geregeld. Dat ze met Excel een exacte kostenvergelijking kon maken had die jongeman haar ook niet verteld: ook dat heb ik haar `n week later geleerd. Vervolgens samen haar voorlaatste en laatste nota (maanden sep t/m dec 2003) doorgerekend met de HUIDIGE tarieven van zowel KPN als Euphony, met de drie verschillende Euphony-tariefstellingen EuFree, EuMax en EuMaxPro. Was iets meer dan `n uur werk, maar het resultaat loonde de moeite. Met maximaal te behalen Euphony-voordeel (d.w.z. inclusief optimaal gebruik van alle "gratis" belminuten) bleek de totale rekening over een bepaalde maand `n half procent voordeliger, doch over de overige drie maanden zelfs 2 tot 7 procent DUURDER dan de overeenkomstige KPN BelBasis rekening. Het Euphony-entreegeld van Eur 25 lieten we daarbij nog geheel buiten beschouwing ....

Klap op de vuurpijl echter: die jongeman had de euvele moed gehad, haar ook nog voor te spiegelen dat ze als ze ZELF "consultant" zou worden en in haar eigen uitgebreide (ouderen-)kennissenkring ook anderen zou overhalen om met Euphony in zee te gaan, netto wel honderd euro per maand kon bijverdienen om haar karige AOW-uitkering aan te vullen ..... Gelukkig heb ik haar, aan de hand van niet alleen de Nederlandse doch voornamelijk van de Duitse Euphony-site (daar staan meer harde cijfers op) ook op dat punt VEEL wijzer kunnen maken ..... Euphony - wo Ehrgeiz zum Erfolg führt ..... Bij zoveel Ehrgeiz dat je zelfs bereid bent weerloze oudjes te lichten staat MIJN verstand stil .... hadden we het in ons land niet over Normvervaging?

En wil je wel geloven dat, als het aan die Oma zou liggen, die bewuste aanstaande nu beslist niet meer zo aanstaand is?

Zoals ik al zei, Richard: JIJ mist niet veel. Wie er WEL iets missen zijn de Euphony-apostelen zelf, doch meer (en vooral: erger) nog de argeloze mensen die van hun domme praatjes het slachtoffer worden!

Guest rene

Momenteel KAN het voorkomen dat je met Eufree duurder uitbent met ons als met de KPN. Dat is echter tijdelijk omdat onze tarieven van vast naar mobiel in onderhandeling zijn. Met EuFree is de klant in vrijwel alle gevallen goedkoper uit. Dit is overigens ons minst interessante pakket en het is bedoeld voor hen die weinig bellen. Het voordeel zit hem meestal niet in het feit dat de klant die dit EuFree pakket neemt zeer veel bespaart, maar dat hun relaties met EuMax veel besparen. Immers, het omaatje in dit geval heeft kinderen die HAAR hopelijk veel bellen en dan is het voor hen zeer aantrekkelijk dat hun moeder klant is.

Dat er mensen zijn die dingen voorspiegelen die niet waar zijn is helaas de realiteit van het leven. Dat gebeurt bij elk bedrijf (kijk naar onze goede vriend Piet Bruggeling) en dus ook bij ons. Maar Euphony probeert er alles aan om dit te voorkomen. Waarom? Omdat zeker 70% van onze nieuwe klanten binnenkomen via mond-tot-mond reklame en dat werkt niet als we smoesjes vertellen.

Dat er goedkopere aanbieders zijn: Klopt van tijd tot tijd. Wij willen echter een langdurige relatie met onze klanten en daar is meer voor nodig.

Tuurlijk; dit bericht zal wel weer worden afgekraakt door de `slimme` mensen op dit forum, maar de tijd zal wel uitwijzen wie gelijk heeft.

Ik durf met een ieder een normale discussie aan, maar als je scheldwoorden en beledigingen gaat gebruiken, kan ik niet anders concluderen dat je mijn tijd niet waard bent.

Guest J Terlouw

Rene, 1 advies: stop te discussieren met mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, en zichzelf daarmee enigszins belachelijk maken. Dit `niet verder kijken dan hun neus lang is` heeft betrekking op tenminste 2 punten:

1. Zoals je zelf al aangeeft, de tarieven van vast naar mobiel gaan nog omlaag. Logisch, want de afwikkeltarieven voor het inbellen op mobiele netwerken moesten van de OPTA met 20% omlaag vanaf 1 januari. Reden dat deze tariefsverlaging bij veel carriers nog niet doorgevoerd is, zijn de onderhandelingen met MCI WorldCom, UUNet en de OPTA. KPN is ook weer in stevig conflict geraakt. Dit weten de meeste mensen echter niet omdat dit grotendeels achter de schermen plaatsvind. Maar wees niet bang: de tarieven naar mobiel gaan bij alle providers omlaag, tenzij ze de 20% daling op de afwikkeltarieven zelf in hun zak willen steken.

2. Toen Euphony in Belgie begon als nieuwe speler op de markt waren er nog zo`n 53 concurrenten. Intussen is dat aantal aanzienlijk geslonken. Reden: `cadeaus`, extreem goedkoop, kan niet. Bestaat niet. Is economisch gezien niet mogelijk. Dergelijke carriers gaan binnen afzienbare tijd failliet.

Dus, Jan, en andere mensen die zijn mening delen, hoe verklaren jullie het dat Euphony zowel in zowel Engeland als Belgie binnen 2 jaar de grootste aanbieder zijn geworden naast de monopolisten aldaar? Doordat Euphony mensen oplicht, voor de gek houdt, benadeelt? Zou dat de reden zijn dat Nuon, Nederlands grootste energieleverancier, in Belgie samenwerkt met Euphony, en Orange, de 2e grootste mobiele operator ter wereld, zowel in Nederland als Belgie (onder Mobistar) samenwerkt met Euphony? Zouden de marketiers van Nuon en Orange echt zo gek zijn om met een `oplichtersbedrijfje` in zee te gaan? En zou daarom slechts 0,85% van de klanten in Belgie overstappen van Euphony naar een andere carrier?

Een advies, leken: stop dit zinloze gediscussieer. Probeer eens wat verder te kijken dan je neus lang is en de huidige trend te extrapoleren naar een aantal jaar verder. In Belgie begon Euphony zelfs duurder dan Belgacom. De borg van 25 euro kregen de mensen niet terug. Intussen behoort Euphony tot de goedkoopste aanbieders in Belgie. Hoe komt dat? Hoe meer klanten, des te lager de tarieven. In Nederland zitten we nu zo rond de 55 000 klanten. Het groeit nu heel hard. Gezien het aantal klanten zijn de tarieven nog hoog: deze gaan nog veel verder omlaag, dezelfde trend als in Belgie.

Laten we over 2, 3 jaar eens verder praten. Misschien dat de mensen die nu denken de wijsheid in pacht te hebben dan tot andere inzichten zullen komen. De tijd zal het leren.

Guest Richard

@rene:

quote:Dat er goedkopere aanbieders zijn: Klopt van tijd tot tijd. Wij willen echter een langdurige relatie met onze klanten en daar is meer voor nodig.

Guest rene

Waarom staan de nieuwe tarieven nog niet op de site? Hiermee is Euphony opnieuw interessanter geworden en met 5 cent per minuut zijn we zelfs absoluut de goedkoopste. Meer info: info@euphonie.nl

Guest Kootje

De starttarieven van euphony van tussen de 4 en de 5 euro!!!!

Waar is dat voor?

Hoe vaak wordt dat in rekening gebracht?

Guest rene

Dat is incorrect. Afhankelijk van welk pakket je kiest is het starttarief lokaal tussen de 4 en 4,27 eurocent, nationaal (dus buiten de regio) tussen de 4 en 5,18 eurocent en internationaal altijd 4,54 eurocent. Deze prijzen zijn inclusief BTW.

Guest Kootje

Uit de euphony prijslijst:

"

– De prijzen zijn in eurocent per minuut, inclusief BTW tenzij anders vermeld.

Starttarief:

EuFree:

Nationale lokale gesprekken: € 4,27

"

Aldus de euphony tarievenlijst.

Alle gesprekskosten staan in getallen zonder euroteken en zijn dus in eurocenten.

Het starttarief staat vermeld met euroteken en dus geld daarvoor volgens mij het `tenzij anders vermeld` gedeelte.

Het is op z`n minst onduidelijk. Ik hoop voor de euphony klanten dat het een foutje is.

Guest rene

je hebt absoluut gelijk, maar uiteraard zul je snappen dat dit een fout is. De starttarieven zijn natuurlijk eveneens in eurocenten. Ik heb dit al doorgegeven aan ons kantoor en het zal zo snel mogelijk worden gerectificeerd.

Dank je wel voor je alertheid.

Guest Jan

Ik gaf dat MAANDEN GELEDEN ook al rechtstreeks door aan Euphony. Sindsdien werd het NIET gecorrigeerd.

De alertheid van Euphony is dus tot nu toe niet om over naar huis te schrijven. Zouden de bemoeienissen van Rene Landsheer dan WEL zoden aan de dijk zetten?

Guest Elmer

sinds kort ben in consultant voor euphony, vind het erg leuk en interessant.

Wil jij ook consultant worden, en op je eigen tempo leden werven?

mail mij dan voor meer informatie!

gr. Elmer