Jump to content
Guest

Euphony

Recommended Posts

Guest paul

Tuurlijk wel. Die 35 Euro zijn toch KOSTEN voor onbeperkt BELlen.

Guest Sander

Àl krijg je die startkosten niet terug. Zal jou toch een zorg zijn als je voor 35 euries per maand onbeperkt mag bellen!

Guest Wee

Vreemd dat daarvan op hun website www.euphony.nl/NL/main.htm

niets van terug is te vinden...

Guest Jan

Wee: staat daar toch echt heel prominent vermeld, in het allereerste detailblok meteen onder het kopblok. Nog maar eens kijken?

Guest Richard

Wel erg warring, er staat dat je voor 35 eur onbeperkt kan bellen, maar in het inschrijf formulier kan je daar geen keuze op maken,..

Guest paul

Dan kijk jij niet goed op het inschrijfformulier of je gebruikt een oud formulier van voordat we deze pakketten hadden.

Guest buiten

Als je doorklikt naar aanmelden staat bij diensten dat er 4 pakketten zijn, maar er worden er maar ik kan er drie vinden. Men kan een keuze tussen EuFree, EuMax of EuMaxPro en ik kan geen pakket vinden van vrij bellen binnen Nederland voor 35 euro. Kijk ik niet goed, of ben ik gek, of is de site niet erg duidelijk

Guest boertje

Ik bel nu met inbelnummer 1670 van Universal en voor Euphony EU (CPS)/ staat ook als inbelnummer 1670, wat is het verschil?

Guest wvp

Ik heb belkosten van 15 euro als ik bel via 1601/1609/1649/10001. En ik bel VEEEL.

Guest froggy

Ik bel al sinds november 2003 met 1601, is zeer goedkoop en betrouwbaar, rekeningen keurig via mail en gratis specificatie, opgeven zonder kosten en dan zou je nu voor een vast bedrag van 35 euro onbeperkt bellen ? met onduidelijke voorwaarden dit vertrouw ik helemaal niet.

Guest Jan

Zie ook thread Euphony EuTalk (CPS) / bellen voor 35 euro?

Guest Jan

Froggy: je twijfels lijken TIENDUIZEND procent terecht.

Pakweg twee maanden geleden bestond er nog een site www.euphony.com. Daar kon je ook doorklikken naar een Nederlandse poot www.euphony.nl, met voor Nederland geldende pakketten en tarieven etc. Ook bestond er toen nog een site www.euphony de.

Al die sites blijkt totaal van de aardbodem verdwenen. Er valt bij zoeken met de term "euphony" nog wel een belgische site te vinden.

Ra ra?

En bij het zoeken naar de term "eutalk" vind je een bedrijf Telefonie Store in Groningen met alleen een postbusnummer, GEEN adres en GEEN telefoonnummer. Daar kan je doorklikken naar de Euphony Tarieventabel van 1 jul 2004, waar helemaal onderaan verwezen wordt naar diezelfde www.euphony.nl DIE NIET MEER BLIJKT TE BESTAAN.

Ra ra?

Ook kan je op die site doorklikken naar een aanmeldformulier voor EuTalk. Als je je daarmee aanmeldt zet je je handtekening onder:

"Ik aanvaard de Euphony - dienst onder de voorwaarden en bepalingen vermeld op deze site. Ik heb deze gelezen en begrijp de producten en diensten." EN DIE SITE WAAROP JE DIE VOORWAARDEN EN BEPALINGEN ZOU KUNNEN LEZEN BESTAAT DUS HELEMAAL NIET.

Ra ra?

Is Euphony in Nederland nog wel actief? Hoe dan te bereiken? Alleen via hun consultants soms? Met welk BEDRIJF doe je dan zaken?

Nog helemaal los daarvan: je kan simpel uitrekenen hoeveel héél erg lange gesprekken buiten de regio je kan voeren voor 35 Euro, als je bij een andere carrier ZONDER welke verdere kosten dan ook voor elk van die gesprekken alleen maar een starttarief van 4 cent betaalt: alleen DAT al zijn 925 gesprekken per maand, ofwel meer dan 30 gesprekken per dag buiten de regio. Hoeveel van die buitenregionale gesprekken voer jij per dag?

Bovendien bestaat er wel degelijk ook nog eens een beperking aan de gesprekken die je bij EuTalk voor die 35 Euro zou mogen voeren. Een beperking die door Euphony nog steeds zorgvuldig geheim wordt gehouden, maar waar je wel degelijk tegenaan loopt als je het zou wagen naar hun zin te veel te gaan bellen. Zie voor meer informatie daarover de berichten in de thread Euphony EuFree (CPS) / Uw ervaringen met deze carrier.

En dan praat ik dus nog niet eens over ALLE gesprekken BINNEN de regio, die je bij een andere carrier ZONDER welke kosten dan ook zelfs HELEMAAL gratis kunt voeren.

Laat iedereen op grond van deze harde gegevens zijn eigen conclusies trekken over EuTalk, of om het even welk programma van Euphony dan ook.

Lijkt me niet zo moeilijk, is het wel?

Guest Jan

Correctie: lees hierboven:

alleen DAT al zijn 875 gesprekken per maand, ofwel bijna 30 gesprekken per dag buiten de regio.

Guest Jan

Sinds vanmiddag blijken www.euphony.com en www.euphony.nl weer "in de lucht".

Guest paul

Jan, je kletst uit je nek. Euphony.nl en .com zijn NOOIT uit de lucht geweest.

Guest Maarten

Vreemd hoor, maar omdat Jan dat meldde werd ik nieuwsgierig en ging zoeken. En weet je wat? Euphony.com, euphony.nl, euphony.be en euphony.de gaven allemaal dezelfde foutmelding die je altijd krijgt als `n pagina uit de lucht is gehaald. En ik controleerde dat met verschillende machines, besturingssystemen, providers en IEversies, zowel met ISDN als met breedband: dat maakte allemaal geen verschil, ze waren en bleven uit de lucht.

Als `t er nou maar ééntje zou zijn geweest kon dat gewoon toeval zijn. Maar allemaal tegelijk was dus toevallig wel héél erg toevallig, vind je ook niet?

Dus hou in `t vervolg liever je grote mond als je niet zelf meteen gecontroleerd hebt of zo`n bewering als die van Jan wel of niet juist is.

Guest Jose

Wíé kletst er uit z`n nek, Paul? Een of andere onbenullige schreeuwlelijk, of iemand die juiste informatie geeft?

Bij ons waren óók alle officiele Euphony-sites uit de lucht. Wil je ons daarom haarfijn uitleggen hou jij zo zeker weet dat ze nóóit uit de lucht zijn geweest? Of durf je nou niet meer?

Als je `n vent bent bied je Jan je verontschuldigingen aan!

Guest paul

Jan presenteert het alsof de sites maanden uit de lucht zijn geweest, terwijl het maar ff is geweest. Dus wie moet wie nu zijn verontschuldigingen aanbieden?!

Guest Maarten

Degene die heeft zitten liegen. En dat was ZEKER NIET Jan.

Guest gbbosma

Hallo marko.

Het klinkt goedkoop die 44 euro in de maand, maar als je nou het basisabonnement van de kpn neemt á 18.16 en je meldt je aan bij 1609bellen.nl dan bel je gratis binnen je regio, ook geen starttik.

Dus je bent voor onbeperkt bellen maar 18.16 kwijt.

Voor bellen buiten je regio meldt je je aan bij 1649bellen.nl . Hier kun je dan buiten je regio voor 4 centstarttarief bellen, de rest is gratis.

Probeer maar eens.

Goedkoper kan bijna niet.

Nog een nadeel van het abonnement van die maandelijkse 35 euro, bel je weinig of je gaat met vakantie ben je wel je geld kwijt of niet dan.

Dit wordt er niet bij vermeld.

Vr groet. G.J.Bosma

Guest paul

Het is toch schattig hoe mensen oordelen zonder kennis.

Je kunt zonder kosten je abonnement wijzigen, dus als je op vakantie gaat zet je het gewoon ff op EuFree en dan kost het je niks.

Ook hebben ze bij Euphony niet om de haverklap wijzigingen, zoals bijvoorbeeld het weekend is ineens geen dal meer, of de mobiele kosten verdubbelen. Verder krijg je een factuur zonder dat daar kosten aan verbonden zijn (toch wel handig voor de belasting) en hoef je niet continue een nummertje voor te draaien.

En natuurlijk ook nog eens klantenservice.

Als mensen puur op prijs zouden kiezen zou er niet nog driekwart via de KPN bellen. Voor die enkeling die wel bereid is tot heel veel zaken anders dan bij de KPN (dus minder goed) zijn de genoemde alternatieven een uitstekend alternatief, voor de rest is er Euphony.

Guest Jan

Waar kan IEDEREEN die benodigde kennis VRIJ TOEGANKELIJK opdoen, Paul?

Op de hoofdpagina van euphony.nl vind je linksonder het keuze-item "Zoeken". Welke zoekterm(en) moeten we in het dan verschijnende zoekveld intikken om te kunnen controleren of wat jij hierboven BEWEERT überhaupt wel waar is? En welke om te kunnen lezen welke voorwaarden Euphony er zoal op na houdt?

Of is wat je hierboven beweert soms net zo waar als de eerdere bewering van ene Paul van 10 okt 20:03 in de thread "Euphony EuTalk (CPS) / bellen voor 35 euro?"? Dan weten we tenminste hoe we dit soort beweringen op waarde moeten schatten.

Dat weten we trouwens toch al, als we lezen:

"Ook hebben ze bij Euphony niet om de haverklap wijzigingen .....": hoeveel maal hebben we in het afgelopen jaar al niet nieuwe/gewijzigde programma`s en tarieven van Euphony aan het firmament zien verschijnen? Ik ken een carrier die al méér dan een jaar slechts één zelfde constante lage tarief van 0.5 cent per minuut hanteert: pakweg 80% goedkoper dan Euphony ......

En als we hierboven verder lezen:

"Verder krijg je een factuur zonder dat daar kosten aan verbonden zijn (toch wel handig voor de belasting) en hoef je niet continue een nummertje voor te draaien." Ik ken een heleboel carriers die die eigenschappen al héél erg lang hebben ......

En vooral als we hierboven NIET lezen wat iedere potentiële en bestaande klant WERKELIJK over Euphony zou moeten weten: zie daarvoor o.a. de thread "Euphony EuTalk (CPS) / bellen voor 35 euro?" .....

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die om hun moverende redenen (b.v. om uit medelijden mee te helpen `n bepaalde persoon tenminste `n droge boterham proberen te bezorgen) voor Euphony kiezen. Dat is uiteraard hun goed recht.

Zo zijn er ook miljoenen mensen die het te lastig vinden om zich te verdiepen in de telecomkostenmaterie, en dus uit pure gemakzucht maar bij KPN blijven hangen. Ook hún goed recht.

Voor mensen die hun hersens gebruiken, prijs stellen op open en eerlijk zaken doen zonder geheimhouding van essentiële informatie, en op de kleintjes (moeten) letten, is er dus ZEKER NIET Euphony, Paul.

Guest kristof polleunis

Hallo,

Ik begrijp jullie wantrouwen ivm Euphony. Euphony is al langer actief in België als in Nederland. In België is het de 3e grootste telecom operator (in aantal gebruikers).

Dat alle sites tegelijk plat liggen is ook geen toeval ze staan allemaal op dezelde server in België. Euphony Nederland en Duitsland zijn vanuit België opgestart.

Ik kan je geruststellen ik werk al 3 jaar voor Euphony zonder problemen. Nu is het wel zo dat de Euphony verkopers zelfstandigen zijn en dus niet rechtstreeks voor Euphony werken.

Sommigen van die mensen doen hun werk niet goed of ontwerpen websites (hoewel dit officieel niet mag) om hun zaak te promoten en dat geeft dan aanleiding tot geruchten en speculaties.

Mochten er mensen zijn die zich bij ons wensen aan te sluiten of die consultant wensen te worden geef me dan een seintje op kristof_polleunis@yahoo.com

Guest kristof polleunis

Groetjes vanuit België.

Sorry als ik Belgisch (wat dat ook moge zijn) spreek. Ik dacht altijd dat ik Nederlands sprak weliswaar met een Vlaams accent zoals 6 miljoen andere Vlamingen maar blijkbaar kan je op zo`n forum nog steeds dingen bijleren.

Ik ben euphonyconsultant in België sedert meer dan 3 jaar. Ik ken dit bedrijf inmiddels genoeg om te kunnen stellen dat ze betrouwbaar zijn.

Veel kritiek komt van mensen die ooit als consultant begonnen zijn maar te weinig gemotiveerd waren om er tijd en moeite in te steken en dan maar stoppen.

Ja als je denkt snel geld te verdienen zonder er tijd en moeite in te steken dan kom je bedrogen uit. Vervolgens gaan deze mensen Euphony afbreken op elk forum dat ze kunnen vinden. Zwak hoor. Ik ken persoonlijk genoeg mensen binnen Euphony die er goed aan verdienen maar daar hard voor gewerkt hebben.

Wat de tarieven betreft, die zijn in België steeds in dalende lijn gegaan naarmate Euphony groeit kunnen ze ook betere tarieven onderhandelen met Telecombedrijven. De politiek om een waarborg te vragen bij aansluiting heeft de groei van Euphony niet in de weg gestaan, maar zorgt er juist voor dat Euphony geen onnodige verliezen maakt.

Euphony heeft door zijn netwerk van zelfstandige verkopers en zijn multilevelmarketing weinig overhead kosten. Veel kleinere cps bedrijven in België zijn gewoon van de aardbol verdwenen terwijl Euphony de 3e of 4e grootste telecomprovider in België is.

Euphony gaat ook starten in andere Europese landen en binnen 2 jaar zal het beursgenoteerd zijn.

Mocht je vragen hebben over Euphony of ivm het consultant zijn, mail me dan op.

kristof_polleunis@yahoo.com

Guest Joost

Zijn er intussen al ervaringen van mensen uit Nederland die EUtalk gebruiken?

Ik ben momenteel wat aan het rondkijken naar andere providers(zie ander topic) en dit is toch ook wel een erg interessante optie.