Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Vicky

EurExcel

Recommended Posts

Guest rene

De meeste info staat op www.eurexcel.nl

Als je je vragen wat meer concreet kunt maken, kan ik ze wel voor je uitleggen of je in contact brengen met een eurexcel consultant.

Guest Vicky

Waar onderscheidt EUREXCEL zich van andere telecomaanbieders die belminuten inkopen bij KPN?

Guest rene

Het is een algemene misconceptie dat CPS aanbieders de belminuten inkopen bij KPN. Belminuten kunnen bij tal van aanbieders ingekocht worden, bijvoorbeeld MCI, Worldcom en nog tal van anderen.

Eurexcel is eigendom van VarTec dat haar eigen netwerk heeft en dus zelf belminuten genereert.

Zij onderscheid zich van de andere aanbieders, net als ACN en Euphony, door haar methode van marketing: het zogenaamde relationshipmarketing.

Dit houdt in dat het bedrijf een netwerk van onafhankelijk vertegenwoordigers opzet die de producten zelf promoten en daarvoor een vergoeding op commissiebasis voor ontvangen.

Bovendien hebben deze vertegenwoordigers de mogelijkheid andere vertegenwoordigers te werven die hetzelfde gaan doen. De oorspronkelijke vertegenwoordiger ontvangt dan ook een vergoeding over het belvolume dat deze 2e vertegenwoordiger verwerft en dat zo tot een bepaald aantal niveau`s.

Mocht je meer willen weten, dan kun je me een email sturen op info@gratizbellen.nl Ik zal je dan meer vertellen over Euphony en, als je dat wilt, in contact brengen met een Eurexcel vertegenwoordiger.

Guest Vicky

Zijn er buiten Rene nog andere mensen die een mening /ervaring hebben met EUREXCEL?

Guest Jan

Met EurExcel niet. Over Rene is wel enige informatie beschikbaar: zie in dit forum o.a.:

- vastnet > 1601 > addertje? (rene)

- vastnet > 1601 > vraag aan Jan (Norma)

Hoop dat ik je hiermee verder heb kunnen helpen.

Guest Jan

Kenmerkend voor de werkwijze van Rene: "Ik zal je dan meer vertellen over Euphony en, als je dat wilt, in contact brengen met een Eurexcel vertegenwoordiger." (let wel: je hebt helemaal niet om informatie over Euphony gevraagd).

Ook over Euphony is nogal wat informatie beschikbaar, b.v. onder: mobiele net > algemeen > gratis bellen (Harry).

Als je wat rondneust kan je nog veel meer vinden. Zoek met name ook eens met een zoekmachine als b.v. Gooogle naar de zoekterm "multi level marketing", en kijk eens rond in de diverse hits die je dan ter beschikking staan. Tenzij je van plan was zelf actief te gaan acteren binnen een MLM-systeem, is vermoedelijk daarmee in een klap al je interesse voor EurExcel, Euphony en welk ander MLM-bedrijf dan ook voorgoed verdwenen.

Guest J Terlouw

Fijn dat je mensen zo goed helpt Jan met:

1. Een `genuanceerd` beeld te krijgen

2. Het verwijzen naar `kwalitatief goede informatie`

3. Het niet beantwoorden van de gestelde vraag

Volgens mij vroeg Vicky informatie over EurExcel, niet over Rene of Euphony.

Over EurExcel, opereert al een tijdje in Nederland onder de naam VarTec (om de markt te verkennen). Komt bij Excel Communications in Amerika vandaan (Excel is de 4e grootste telecomaanbieder in Amerika).

Addertje: Excel kent weliswaar geen starttarief maar wel een `intitieel minimumbedrag`.

Guest Jan

Vicky: ook over J Terlouw is binnen dit forum veel informatie voorhanden. Zie mijn bovenstaande berichten.

Guest Jan

Via een aantal door-links op het web gevonden:

Amerikaanse "moeder" Excel ligt blijkbaar al een aantal jaren onder vuur van US Federal Trade Commission en justitiele en fiscale autoriteiten wegens verdenkingen verband houdend met illegale facetten van hun MLM-systeem. In sommige staten hebben ze blijkbaar door hoge boetebedragen te betalen vervolging weten te voorkomen.

In principe hanteren ze ook hier in Europa diezelfde MLM-methodes. En in principe worden diezelfde methodes overigens toegepast door ELKE provider die met MLM werkt (zoals Euphony, ACN).

De tarieven van deze carriers zijn weliswaar lager dan die van KPN, doch er zijn momenteel op de Nederlandse markt VEEL carriers die (tot veel) goedkoper zijn dan die MLM-carriers (kan ook niet anders, want daar blijft per definitie veel te veel aan alle "strijkstokken" hangen, zie hierna).

Laat je dus niet te gemakkelijk beinvloeden door lieden die zelf bij dat soort providers werken, maar snuffel eerst goed rond binnen de informatie die je op het web over Multi Level Marketing kan vinden, en neem dan zelf een beslissing of je het al dan niet wel veilig c.q. aantrekkelijk genoeg vindt, met zo`n bedrijf in zee te gaan.

Bedenk daarbij ook dat de kwaliteit van de eigenlijke producten (daaronder mede begrepen nota`s en specificaties: gebonden aan wettelijke eisen!) nauwelijks grote verschillen KUNNEN vertonen; alleen op punten als klantenservice kunnen ze zich dus onderscheiden. Maar ook over hoe de verschillende MLM-bedrijven op dat punt scoren zijn in dit forum genoeg opmerkingen te vinden.

Guest Vicky

Allen tot nu toe bedankt voor jullie mening over Eurexcel!

Wie heeft er ook persoonlijke ervaring met Eurexcel b.v. prettige; opmerkelijke; uitzonderlijke of anderszins?

Guest J Terlouw

`In principe hanteren ze ook hier in Europa diezelfde MLM-methodes. En in principe worden diezelfde methodes overigens toegepast door ELKE provider die met MLM werkt (zoals Euphony, ACN).`

Ik vermoed dat Jan niet echt bekend is met de marketingstructuren van EurExcel, Euphony en ACN. Ze houden er alle drie immers een totaal ander marketingplan op na.

Gedegen kennnis van zaken zou wel op zijn plaats zijn alvorens hier een uitspraak over te doen.

Guest Jan

Voor belangstellenden:

zie eerdere verwijzing hierboven over elders in dit forum voorhanden info m.b.t. J Terlouw c.q. linkverwijzingen naar info over algemene principes van MLM, en vorm je eigen oordeel over o.a. "totaal verschillende marketingplannen/-structuren". Dan weet je er zelf al gauw zinniger dingen over te zeggen dan bepaalde discussiedeelnemers.

Guest Jan

Ik vergat nog te vermelden:

Kijk VOORAL ook op de eigen sites van de genoemde MLM-bedrijven, en vergelijk daar onder de hoofdjes "Vertegenwoordigers" of overeenkomstig wat deze bedrijven ZELF over hun marketingstructuren etc. te melden hebben. Dan zal je al heel gauw duidelijk worden voor welke van de discussiedeelnemers hier de uitspraak "Gedegen kennnis van zaken zou wel op zijn plaats zijn alvorens hier een uitspraak over te doen" van toepassing is.

Guest Law

Uhm, nog steeds geen antwoord op vicky`s vraag,

wie heeft er persoonlijk ervaringen met eurexcel?

Guest Joke

Ervaring is niet verkeerd. De bel service van EurExcel is gelijk aan die van de KPN. Wat wordt verstaan onder berichtregels?

Guest Vicky

Zoals je kunt zien Joke, was ik de eerste die iets over EurExcel wilde weten en vond dit frapant! Dat was eigelijk mijn eerste vraag.

Kennelijk heeft niemand nog ervaring, behalve Joke dan met EurExcel Plan 1, wat ook frapant is, is dat er gesproken wordt over EurPlan 1. Dat wekt de verwachting dat er meerdere EurPlannen zijn! Wanneer horen we daar meer van?

Overigens is de select code van VarTec Telecom eveneens 1613 gelijk aan EurExcel.

Zouden er werkelijk zo weinig mensen bellen met EurExcel?

Op de andere telecom forums is het wel wat drukker hoor!

Guest rene

Vartec is het moederbedrijf van Eurexcel, dus vandaar dat de codes gelijk zijn.

Er zijn inderdaad 2 pakketten bij Eurexcel:

EurPlan 1: minimum belvolume 4,99

EurPlan 2: minimum belvolume 9,99

Maar die info kun je allemaal vinden op de site die ik al eerder aangaf: www.eurexcel.nl, zoals ik al eerder aangaf in deze thread.

Guest Edwin

Vicky, René heeft op alle inhoudelijke vragen al correct antwoord gegeven. Ik heb bellen.com gevraagd om ook het tweede tariefplan (EurPlan2) van EurExcel op te nemen in het overzicht, zodat je dat makkelijk kan vergelijken met andere aanbieders.

Voor wat betreft je vraag over persoonlijke ervaring: Ik ben sinds het begin onafhankelijk vertegenwoordiger van EurExcel en mijn ervaringen met het bedrijf zijn goed. Mijn klanten en ik merken geen verschil met het bellen met KPN en de telefoonrekening is flink lager geworden. De paar keer dat ik de klantenservice heb gebeld werd ik vriendelijk en effectief geholpen.

Nou denk je misschien: "ja logisch dat die dat zegt - hij is van EurExcel zelf". Ik zou familie en vrienden geen service laten proberen die slecht is. En het is ook mijn persoonlijke ervaring (waar je toch om vroeg).

Guest Joke

Ik heb de vergelijking op deze site nog eens goed bestudeerd en mijn conclusie is dat EurExcel zeer concurerend is met "buiten de regio" bellen en vooral "internationaal". Van vast naar mobiel alleen nog tijdens de daluren en in het weekend.

Guest J Terlouw

Vergeet niet dat EurExcel per minuut factureert ipv per seconde! In veel gevallen zal EurExcel dan een stuk minder concurrerend zijn dan je op het eerste gezicht zou vermoeden.

Guest Herman

Beste bellers. Ik ben Teleconsultant voor de zakelijke markt en de Nederlandse overheid. Dagelijks maak ik herberekeningen en belgedrag analyses voor gebruikers.

Tevens ben ik vertegenwoordiger van EurExcel Nederland. EurExcel heeft begin 2003 in Nederland voet aan de grond gezet en heeft eind Oct. 2003 zijn producten in Nederland actief op de markt gezet.

Veel mensen weten niet hoeveel ze per minuut betalen voor hun telefoongesprekken en gesprekken gemaakt per vaste lijnverbinding! Een voordeel berekening aan de hand van het huidige belgedrag is voor de meeste een onmogelijke zaak. Diegene die het toch proberen krijgen hierdoor vaak een onjuist beeld en vergelijking. Een vergelijking met 2ct/min. t.o.v. 1,75ct/min. Heeft dan ook totaal geen waarde.

Helaas zie ik op bellen.com dat alleen Eurplan 1 is opgenomen. Daardoor wordt er geen juist beeld gegeven t.o.v. de besparingen met Eurplan 2.

Ook geven de getoonde besparingen in vergelijking met enkele andere aanbieders niet de werkelijkheid weer.

Bel gedrag is een combinatie en verhouding tussen de vormen lokaal, interlokaal etc. en de aantal gemaakte calls met hun gespreksduur.

Wij herberekenen als EurExcel vertegenwoordiger voor, de meeste van, onze klanten hun laatste facturen en kunnen daardoor aangeven wat hun besparing bij EurExcel zou zijn aan de hand van hun huidige belgedrag. Tot nu toe hebben wij nog steeds mogen constateren dan men bij EurExcel toch voordeliger uit is. Alleen al de besparingen op het starttarief geeft grote voordelen. Zeker voor bedrijven met rond de 1000 calls per maand kan de besparen oplopen tot ong. € 50,-. Hierbij is het tariefvoordeel dan nog niet eens meegenomen. Zeker als het belgedrag vele korte calls vertoond kan men flink besparen, ook voor de particuliere beller. EurExcel heeft namelijk GEEN starttarief.

Om de kosten per minuut te bekijken geeft ook geen duidelijk beeld daar men vaak gaat besparen na een call van meer dan 1 minuut. Dit is dus niet reëel. Wij hebben de EurExcel besparingen in een overzicht weergegeven t.o.v. enkele bekende aanbieders. Deze kun je altijd opvragen.

Staar je dus niet blind op 2ct/min want dit betekend niets en geeft je geen bevestiging dat je in de werkelijkheid goedkoper cq. duurder uit bent!

De ene gebruiker bespaard met zijn/haar belgedrag via EurExcel terwijl een ander met zijn/haar belgedrag voordeliger uit is bij een andere aanbieder.

Het belgedrag is zeer persoonlijk en dus bepalend!

Daarbij zal er binnen niet afzienbare tijd de service friendsRfree komen wat inhoud dat bellen van EurExcel naar EurExcel gratis is. Doe je voordeel hiermee!

VarTec Telecom Nederland B.V. is in Nederland actief onder de naam EurExcel Nederland:

Postbus 87459

1080 JL

Amsterdam

Geregistreerd in Nederland onder KvK nummer 34184207 en op 6-2-2003 geregistreerd bij de OPTA met registratie nummer: 901214. Voor NOG meer voordeel en besparing: info@ir-eurexcel.com

Guest Herman

Beste bellers. Ik ben Teleconsultant voor de zakelijke markt en de Nederlandse overheid. Dagelijks maak ik herberekeningen en belgedrag analyses voor gebruikers.

EurExcel heeft begin 2003 in Nederland voet aan de grond gezet en heeft eind Oct. 2003 zijn producten in Nederland actief op de markt gezet.

Waarom zou je voor EurExcel kiezen?

Veel mensen weten niet hoeveel ze per minuut betalen voor hun telefoongesprekken en gesprekken gemaakt per vaste lijnverbinding! Een voordeel berekening aan de hand van het huidige belgedrag is voor de meeste een onmogelijke zaak. Diegene die het toch proberen krijgen hierdoor vaak een onjuist beeld en vergelijking. Een vergelijking met 2ct/min. t.o.v. 1,75ct/min. Heeft dan ook totaal geen waarde.

Helaas zie ik op bellen.com dat alleen Eurplan 1 is opgenomen. Daardoor wordt er geen juist beeld gegeven t.o.v. de besparingen met Eurplan 2.

Ook geven de getoonde besparingen in vergelijking met enkele andere aanbieders niet de werkelijkheid weer.

Bel gedrag is een combinatie en verhouding tussen de vormen lokaal, interlokaal etc. en de aantal gemaakte calls met hun gespreksduur.

Wij herberekenen van veel belklanten hun laatste facturen en kunnen daardoor aangeven wat hun besparing bij EurExcel zou zijn aan de hand van hun huidige belgedrag. Tot nu toe hebben wij nog steeds mogen constateren dan men bij EurExcel toch voordeliger uit is t.o.v. de meeste bekende aanbieders. Alleen al de besparingen op het starttarief geeft grote voordelen. Zeker voor bedrijven met rond de 1000 calls per maand kan de besparen oplopen tot ong. € 50,-. Hierbij is het tariefvoordeel dan nog niet eens meegenomen. Zeker als het belgedrag vele korte calls vertoond kan men flink besparen, ook voor de particuliere beller. EurExcel heeft namelijk GEEN starttarief.

Om de kosten per minuut te bekijken geeft ook geen duidelijk beeld daar men vaak gaat besparen na een call van meer dan 1 minuut. Dit is dus niet reëel.

Staar je dus niet blind op 2ct/min want dit betekend niets en geeft je geen bevestiging dat je in de werkelijkheid goedkoper cq. duurder uit bent!

De ene gebruiker bespaard met zijn/haar belgedrag via EurExcel terwijl een ander met zijn/haar belgedrag voordeliger uit is bij een andere aanbieder.

Het belgedrag is zeer persoonlijk en dus bepalend voor je mogelijke besparing!

Daarbij zal er binnen niet afzienbare tijd de service friendsRfree komen wat inhoud dat bellen van EurExcel naar EurExcel gratis is. Doe je voordeel hiermee!

VarTec Telecom Nederland B.V. is in Nederland actief onder de naam EurExcel Nederland:

Postbus 87459

1080 JL

Amsterdam

Geregistreerd in Nederland onder KvK nummer 34184207 en op 6-2-2003 geregistreerd bij de OPTA met registratie nummer: 901214. Voor NOG meer voordeel en besparing: info@ir-eurexcel.com

Guest joke

Wellicht dat ik, na een verdieping in de materie, het op deze simplistische wijze duidelijker kan maken.

De vergelijking is met KPN belbasis en belplus. (Bij belbudget levert alleen het abonnement een besparing op. Men is dan echter gebonden aan de KPN!)

Binnen de regio:

Piek/dal - Eurplan1 en 2 zijn tot 3 minuten bellen goedkoper. Daarna dus duurder.

Nacht/weekend - Eurplan1 tot 4 minuten. Eurplan2 tot 6 minuten.

Buiten de regio:

Piek/dal/nacht/weekend - altijd goedkoper!

Vast naar mobiel (bij EurExcel geldt 1 tarief):

Piek: na 2 minuten goedkoper.

Dal/nacht/weekend: altijd goedkoper.

Internationaal:altijd goedkoper.

Ik wil hierbij aantekenen:

- dat Eurplan2 0,03 eurocent goedkoper is dan Eurplan1.

- dat wanneer men geen gebruik maakt van de telefoon de 5 (plan1) of 10 (plan2) euro per maand minimaal betaald moet worden... gelijk een abonnement.

- dat gemiddeld de meeste gesprekken kortdurend zijn.

Ik zou zeggen, trek je eigen plan met deze informatie.

Guest joke

Wellicht dat ik, na een verdieping in de materie, het op deze simplistische wijze duidelijker kan maken.

De vergelijking is met KPN belbasis en belplus. (Bij belbudget levert alleen het abonnement een besparing op. Men is dan echter gebonden aan de KPN!)

Binnen de regio:

Piek/dal - Eurplan1 en 2 zijn tot 3 minuten bellen goedkoper. Daarna dus duurder.

Nacht/weekend - Eurplan1 tot 4 minuten. Eurplan2 tot 6 minuten.

Buiten de regio:

Piek/dal/nacht/weekend - altijd goedkoper!

Vast naar mobiel (bij EurExcel geldt 1 tarief):

Piek: na 2 minuten goedkoper.

Dal/nacht/weekend: altijd goedkoper.

Internationaal:altijd goedkoper.

Ik wil hierbij aantekenen:

- dat Eurplan2 0,03 eurocent goedkoper is dan Eurplan1.

- dat wanneer men geen gebruik maakt van de telefoon de 5 (plan1) of 10 (plan2) euro per maand minimaal betaald moet worden... gelijk een abonnement.

- dat gemiddeld de meeste gesprekken kortdurend zijn.

Ik zou zeggen, trek je eigen plan met deze informatie.