Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Guest janjan

Als trouwe gebruiker van Pretium (6 jaar) kan ik hier heel kort over zijn. Wel de kwaliteit van het netwerk van KPN, maar niet het gedoe dat KPN typeert. Ik ben uitermate tevreden over deze aanbieder. Heldere factuur, direct persoonlijk contact en een behoorlijke besparing.

Vorige week gebeld door Pretium, waarbij ik vriendelijk te woord werd gestaan. Er werd mij duidelijk uitgelegd dat het om Pretium ging waarbij ik met het netwerk van KPN zou blijven bellen, maar dan goedkoper. Heb gevraagd om bedenktijd, wat overigens helemaal geen probleem was. Begrijp alle verhalen dan ook niet dat ze opdringerig zijn. Heb op de website gekeken en zelf de kosten zitten uitrekenen. Moet bekennen dat ze wel echt een stuk goedkoper zijn! Wat dat betreft ben ik het met Marvin de Bruin eens; KPN zijn de boeven met hun enorme bedragen. Ik ben in ieder geval overtuigd!

Guest Johan

Zelfs drie jaar nadat mijn vader van 91 was overleden, kwamen er nog facturen van Pretium!Zeer triest!Sinds je bij KPN onbeperkt bellen voor 15 euro hebt, heeft het totaal geen zin om Pretium te nemen

Guest Pretium Webcare

Beste Johan,Met Pretium Thuisbellen-abonnementen bespaar je minimaal € 30,- per jaar op je abonnement. Daarnaast zijn de gesprekskosten lager dan bij de andere aanbieders. Pretium garandeert dit zwart op wit met Pretium Garantie Bellen. Niet de laagste kosten per maand, dan krijgt u dubbel het verschil terug.

Guest René

Mensen die hier durven schrijven dat het klagen over Pretium maar gezeur is, kunnen zich kennelijk niet verplaatsen in ouderen van 70 jaar en (veel) ouder, die door Pretium worden gebeld. Pretium doet zich voor als KPN, maar dat is zij dus niet.
De meeste klachten komen van kinderen van (bejaarde) ouders die vaak zelfs dementerend zijn. Hoe diep wil je als bedrijf zinken; schandálig gewoon.
Het meest schandalige is nog dat het oude abonnement, waarvan Pretium zegt dat dat bedrijf in kennis is gesteld van de abonnementsovergang, gewoon doorloopt en klanten dus gewoon twee facturen (van de oude telefoonaanbieder en van Pretium) ontvangen. Pretium doet gewoon geen of zeer weinig moeite om de vorige tel. aanbieder van de overgang in kennis te stellen. Logisch, want dat is hun probleem niet !!
Verder schandalig dat bejaarde mensen telefonisch een abonnement wordt aangesmeerd, maar dat je moeite moet doen (schriftelijk) en kosten moet maken (aangetekend opzeggen) om er weer vanaf te komen.
Wanneer grijpt de toezichthouder hier nu EINDELIJK eens in ?!?

Guest Pretium Webcare

Beste Rena, Pretium doet zich niet voor als KPN. Vervelend dat hier een misverstand over is ontstaan. Wij werken volgens de Code Telemarketing. Op deze manier bieden we mensen een besparing op hun telefoonkosten aan. Wanneer men dit toch niet wil, is men altijd vrij om nee te zeggen of binnen de opt out periode alsnog te annuleren. Eventuele lopende contracten voor onbepaalde tijd dienen te worden stopgezet door de vorige aanbieder. Hier gaat Pretium niet over. Op lopende contracten voor bepaalde tijd hebben wij helaas geen zicht. Als u verder nog vragen heeft dan staan we u graag te woord via Twitter. @PretiumWebcare. Met vriendelijke groet, Webcare Team Pretium

Guest Rob

Mijn oud-tante van 92 zegt gelukkig altijd als ze gebeld wordt door een telefonische verkoper dat ze eerst met haar neef (mij dus) wil overleggen. Dat heeft ze bij Pretium ook gedaan en samen hebben we de website bekeken en besloten dat het een goede keus voor haar is. We hebben ook wel negatieve dingen gezien online maar dat is bij elk telecombedrijf zo.

Guest Michelle

Beste Pretium Webcare,Pretium doet zich wel degelijk voor als KPN. Of in ieder geval de persoon van het callcenter die mijn oma (deze maand 84) heeft gebeld.In de eerste instantie kreeg de vrouw mij aan de telefoon. Ze vertelde dat ze van KPN was, en dat mijn oma als trouwe klant in het nieuwe jaar minder ging betalen. Dit zelfde heeft ze ook nog eens aan mijn oma zelf verteld. Ondanks dat ze amper belt vond ze dit wel aardig van KPN.Helaas kwam er vandaag in de brievenbus een bevestiging van Pretium over de overstap.Hierdoor ging er bij mij een alarmbel af.Wij gaan hier in ieder geval op alle mogelijke manieren tegen in.Mvg,Michelle Matze

Guest Pretium Webcare

Beste Michelle, dat is zeker niet de bedoeling. Pretium doet zich niet voor als KPN maar KPN wordt alleen genoemd als vergelijking. Zou u ons kunnen volgen op Twitter via @PretiumWebcare, en in een DM de gegevens van uw oma kunnen sturen? Dan zorgen we er graag voor dat eventuele misstanden voor u worden opgelost. Met vriendelijke groet, Pretium Webcare

Guest Pretium Webcare

Beste Rob, Goed om te lezen dat u samen met uw oud-tante de keuze om met Pretium te bellen goed geïnformeerd hebt gemaakt. We zijn blij dat het voor haar situatie de juiste keuze bleek te zijn! Met vriendelijke groet, Pretium

Guest witheet

Tip/ stuur alle post naar het antwoordnummer van Pretium ( Antwoordnummer 1118, 2000 VE Haarlem) in een doosje wat niet door de brievenbus kan, het zogenaamde belstuk. Pretium betaald al gauw bijna 8 euro voor een pakketjeOp het postkantoor krijg je een barcode waarop je de zending kunt volgen via internet zodat je kunt bewijzen dat ze het hebben ontvangen

Guest witheet

Tip/ stuur alle post naar het antwoordnummer van Pretium ( Antwoordnummer 1118, 2000 VE Haarlem) in een doosje wat niet door de brievenbus kan, het zogenaamde belstuk. Pretium betaald al gauw bijna 8 euro voor een pakketjeOp het postkantoor krijg je een barcode waarop je de zending kunt volgen via internet zodat je kunt bewijzen dat ze het hebben ontvangen

Guest Trea

Pretium telecom misleidt ouderen. Ze bellen op en laten consumenten denken dat ze van KPN zijn. Pretium vraagt of ze goedkoper willen bellen. Natuurlijk willen ze dat en de consument zegt ja. Daarna wordt drie keer gevraagd of consument ja wil zeggen. Oudere sluit ongewild een overeenkomst. Bevestigingsbrief wordt laat verstuurd met een eerdere datum erop zodat de bedenktijd zogenaamd voorbij is.

Over dit bedrijf zijn eerder kamervragen gesteld maar het lijkt alsof zij aandelen in de overheid hebben want ze worden niet aangepakt.

Guest Pretium Webcare

Beste Trea, Pretium doet zich niet voor als KPN, maar maakt slechts gebruik van het netwerk van KPN. In het gesprek met de klant wordt KPN slechts genoemd ter vergelijking. Verder werkt Pretium volgens de Code Telemarketing zodat niemand misleid wordt. Na het telefoongesprek is de consument vrij om bij twijfel alsnog te annuleren binnen de opt-out periode. Voor vragen staan we u graag te woord, bijvoorbeeld via Twitter (@PretiumWebcare). Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium

Guest m.hol

Beste Trea, Pretium doet zich niet voor als KPN, maar maakt slechts gebruik van het netwerk van KPN. In het gesprek met de klant wordt KPN slechts genoemd ter vergelijking. Verder werkt Pretium volgens de Code Telemarketing zodat niemand misleid wordt. Na het telefoongesprek is de consument vrij om bij twijfel alsnog te annuleren binnen de opt-out periode. Voor vragen staan we u graag te woord, bijvoorbeeld via Twitter (@PretiumWebcare). Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium

mijn moeder van 82 jaar is benaderd door pretium. de sales pitch was dat zij goedkoper zijn dan kpn. voor haar specifieke profiel was dat totaal niet het geval. zij heeft nooit gezegd klant te worden maar kreeg wel van KPN te horen dat ze van provider was geswitched naar pretium.

Guest Pretium Webcare

Beste meneer/mevrouw Hol, Bij een overstap zou uw moeder een brief thuis moeten hebben gehad van Pretium. Daarnaast heeft ze ook nog de mogelijkheid te annuleren binnen de opt-out periode. Zou u ons de gegevens van uw moeder kunnen sturen via een DM op Twitter (@PretiumWebcare) of via de mail (pretium.webcare@pretium.nl), dan zoeken we graag e.e.a. voor u uit. Met vriendelijke groet,Webcare team Pretium

Guest freeke

9 01 2014Vandaag pas bij moeder de kpn brief gelezen in verzorg huis.nou mam ben je overgestaptWeet ik niet is al 60 jaar bij kpn dus ..maar ze is 96 en geheugen word met de dag slechterEn ik als dochter is me dit ontglipt wat er gaande was ben gaan bellen met beide partyenMaar kom geen steek verder dit kan niet dat kan niet meerIk ga daar stappen ondernemen en uitleggen ik ben briezend schande is het.Onze lieve moeder om de tuin leiden .die altyd trouw was met alles. En ik nu alles in t werk moet stellenOm het terug te draaien.. u bent gewaarschuwd hou u oude moeder in de gatenDit zit me erg hoog en wil dit kwijt..mevr a moes freeke

Guest Pretium Webcare

Beste mevrouw Freeke, wat vervelend dat dit aan de hand is met uw moeder. Wilt u alstublieft contact met ons opnemen via Twitter (@PretiumWebcare) of e-mail (pretium.webcare@pretium.nl)? Dan helpen we u graag dit op te lossen. Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium

Guest Niels K.

Vervelend om te lezen dat verschillende opzeggingen zo moeilijk zijn gegaan. Bij mij ging het zeer soepel. Ik heb mijn schriftelijke opzegging naar Pretium gestuurd en kreeg hier binnen enkele dagen een bevestiging van. Voor mij bleek namelijk een pakket een betere keus te zijn. Overigens ben ik altijd zeer tevreden geweest over de kwaliteit van bellen bij Pretium.

Guest Pretium Webcare

Beste Niels, Fijn om te lezen dat het bij u zo soepel is verlopen. Bedankt voor uw compliment. Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium

Guest Rene

Volgens mij is Pretium met een charming campagne bezig en staan hier goede ervaringen van nepklanten. Pretium heeft nog nooit goed voor haar klanten gezorgd is mijn bescheiden mening, gestaafd door talloze ellenlange discussie op diverse fora, met ontelbare voorbeelden. Een van de weinige bedrijven waar zelfs kamervragen over gesteld zijn.

Guest Pretium Webcare

Beste Rene, Pretium is inderdaad sinds kort druk bezig om haar klanten via allerlei verschillende kanalen van dienst te kunnen zijn. Bijvoorbeeld via dit forum of ons Twitterkanaal @PretiumWebcare. Wij gebruiken zeker geen goede ervaringen van nepklanten. Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium

Dat Pretium geen eerlijk bedrijf is, weet inmiddels iedereen wel denk ik.Een kennis van mij is twee jaar geleden door Pretium overgehaald om een abonnement bij hen te nemen. De naam Pretium is in het hele gesprek niet voorgekomen, alleen KPN.Mijn kennis dacht dus dat hij een andere abonnementsvorm bij KPN koos.Eigenlijk geloofde ik het verhaal niet erg, tot ik zelf ook werd gebeld door iemand die mij voorhield dat ik beter een ander abonnement bij KPN kon kiezen. Ook nu geen enkele keer de naam van Pretium.Toen ik aangaf dat ik al mijn telefoongesprekken opnam, werd alsnog gezegd dat het om Pretium ging. Kortom: pure oplichting dus.

Guest René

Toch vreemd hoor, tot het webcareteam van Pretium zijn intrede vond was er geen tevreden klant van Pretium op het internet te vinden; nu komen ze ineens uit alle hoeken en gaten.

Guest Pretium Webcare

Beste Ad, wij doen ons niet voor als KPN, maar maken slechts gebruik van het netwerk van KPN. De telefoonlijn blijft dus hetzelfde voor onze klanten, alleen de - lagere - kosten verlopen via Pretium. In onze telefoongesprekken vermelden wij dit altijd. Met vriendelijke groet,Pretium Webcare