Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Guest Roland

Hallo,

Het loopt niet echt storm met discussie over de verschillende carriers....

Het is mij opgevallen dat de laatste tijd onze eigen nummer niet meer wordt meegezonden wanneer ik bel naar mobiele nummers (andere vaste nummers weet ik niet) Het nummer wordt onderdrukt helaas!

groet

Roland

Guest K. Weijand

Het `starttarief` van Pretium geeft een vertekend beeld omdat nationaal de 1e minuut al bij de start wordt afgetikt. eigenlijk zou het starttarief met de 1e minuut kosten verhoogd moeten worden voor een eerlijke vergelijking; dan mogen ze wat mij betreft adverteren met "de 1e minuut gratis ". ik voel me dus een beetje "getikt" door pretium.

Guest Roland

Hallo,

Ik maak gebruik van internet van Pretium komt steeds vaker voor dat je inlogd het niets doet of zomaar verbinding wordt verbroken. En soms blijft ie kort er op kost je geen 10 cent starttarief maar ook een hele minuut er boven op!!! Wie heeft deze problemen ook meld je dan even!

Guest Thijs Weenk

Pretium levert nog geen dientsen aan studentenhuizen, omdat men nog niet weet of er met `Beltegoed` gewerkt gaat worden of met een rekening achteraf. Duidelijkheid over welke termijn studenten ook mogen bellen is er niet.

Guest Johan

Reeds enkele maanden bellen wij (vast) met onze ISDN aansluiting (álle nummers) en bovendien internetten wij met Pretium. Geen enkel probleem tot nu toe ondervonden en gek genoeg, sluist hij onze Het Net e-mail óók door, zonder dat wij dáár hoeven in te bellen, Voor ons een dikke pluim, alleen, wáár blijft het beloofde Pretium e-mail adres?

Guest Astrid Kraan

Medio februari aangemeld bij Pretium Telecom. Vlot een infomap ontvangen, met daarbij instructies hoe ik moet internetten via Pretium. Alleen bij de eerste stap: Klik "Mijn Computer", kies "Externe Toegang" loop ik al vast, want ik heb helemaal geen "Externe Toegang".....hoe moet ik nou internetten via Pretium ??? Ik kan nergens een telefoonnummer van ze vinden ook !!!

Guest Roland

Hoi,

Leuk die happy hours goedkoop bellen van Zondag 7 uur `s morgens 8 uur. Heb je dus niets aan of van 23-24 uur tjonge.

Verder bel je met KPN van Maandag t/m Vrijdag van 19-20 uur goedkoper interlokaal/lokaal goedkoper dan Pretium ze beloven dat als je een goedkopere select (KPN = 1655) kunt vinden ze je dan het te veel betaalde geld terug betalen met nog iets dus mensen massaal geld terug vragen!!!!!!!

Groetnis

Roland

Guest mrtelecom

Tja, dan kun je toch beter met Euphony bellen.

Omdat veel mensen het niet goed snappen zal ik het nogmaals uitleggen:

Met Euphony bel je dus NOOIT duurder als met de KPN omdat onze tarieven gelijk zijn aan die van hen.

Hoe bespaar je dan?! Laat alle mensen met wie je regelmatig belt ook klant worden en je bespaart op de gesprekken met hen minimaal 12.5% (en als je ze als voordeel nummer hebt ingesteld en ze willen geen Euphony klant worden dan draai je als je hen belt in het vervolg gewoon 1655 ervoor en je behoudt je voordeel nummers)

Eventueel kun je het Eumax abonnement (dit kost 3,95 per maand) erbij nemen, dan stijgt het kortingspercentage tot 25% en krijg je bovendien nog eens 1000 bonusbelminuten erbij. Dit zijn gratis belminuten die gelden voor de eerste maximaal 4 minuten van elk gesprek buiten de piek (onze piek is van maandag t/m vrijdag 0800-1900 uur)

Dus heb je iemand die zelf heel weinig belt maar die jij wel vaak belt dan is het soms ook nog interessant om hen toch gewoon Euphony klant te maken (dus zonder Eu-max abonnement) terwijl jij het Eumax abonnement er bij neemt; jij belt dan immers 25% goedkoper terwijl het de andere partij niks extra kost.

Wel vragen wij 15 Euro borg als je klant wilt worden en dat doen wij omdat wij het oneerlijk vinden dat mensen zich inschrijven en vervolgens niet via ons bellen gaan. Dat levert nl. behoorlijke kosten op (creditcheck, data invoer etc.) waar geen inkomsten tegenover staan als mensen niet via ons bellen gaan.

Ga je nl. wel via ons bellen dan ontvang je dat geld sowieso terug als je minimaal 3 maanden klant bent en voor 179 Euro hebt verbelt.

Meer infor?! mrtelecom@mail.com onder vermelding van `info klant worden`

Guest Roland

Hoi,

Ik had Pretium ingelicht over dat ze duurder was je moet er WEL VEEL MOEITE voor doen om je geld met nog wat terug te krijgen hier komt de brief:

Geachte heer B,

Naar aanleiding van uw fax dd maart 2002, delen wij u mede dat de laagste prijsgarantie allen geldt indien u over een hele maand genomen bij een andere telecomaanbieder goedkoper uit zou zijn voor dezelfde gesprekken. Dus als u een specificatie van ons ontvangt en alle geregistreerde gespreken gaat berekenen volgens de KPN-tarieven en als daarna blijkt dat u goedkoper uit zou zijn geweest dan bij KPN, dan komt u in aanmerking voor de regeling van onze laagste prijsgarantie.

Wij vertrouwen er op hiermee voldoende te hebben ge

Guest Kuyfje

Hoi Roland, Heb ook veel problemen met Pretium Telecom. Internetverbinding wordt geregeld verbroken, kan ook al 3weken geen mail binnenhalen. Computer-instellingsfout volgens hun "dus niet". Dinsdag melden ze dat de fout bij hun ligt en dat ze het gaan oplossen. Maar als ik vrijdags bel omdat ik nog steeds niets kan ontvangen weten ze ineens van niets?? en beginnen weer over instellings-fout. Lekkere helpdesk!!! Ik ga maar op zoek naar een andere provider.

Kuyfje.

Guest maarten erasmus

Kan het kloppen dat een 0676 nummer niet werkt via Pretium?

Guest Roland

nee ze werken via 1637 + inbel nummer. zodat je met korting kan bellen wel moet je op preselect hebben staan om van de korting te genieten! groetnis

Guest Remko van der Sande

Pretium Telecom heeft nog steeds na een jaar geen telefoon tarieven geplaatst op hun website. Er staat niets vermeld. toch vreemd want zo weet je niet wat je moet betalen.

De enigste info is: http://www.pretium.nl

Pretium B.V.

Servicecentrum

Tel: 0900-1122336 (15 Eurocpm)

Fax: 023-5403324

Guest Pretium Telecom CPS

Op de site Pretium staan niet alleen mooie vrouwen ! Ook alle tarieven !

Guest marcel

De tariefgarantie die pretium zegt te geven is met nogal wat hindernissen bezaait. Na het insturen van een gespecificeerde berekening van het voordeel dat ik gehad zou hebben door met 1636 te bellen, kreeg ik een standaard-brief terug met daarop aangekruist de redenen dat ik geen geld terug krijg:

- ik had geen recente KPN-nota bijgesloten

- ik had de tarieven van de concurrent niet bewezen

- ik had geen kopie van de pretium nota bijgesloten

Als enige had men niet aangekruisd de foutmelding "kosteberekening per gesprek"

Ik had echter in mijn brief aangegeven dat ik de tarieven had gebaseerd op de tariefstelling van 1636 met als bron www.bellen.com. Daarnaast voindt ik het belachelijk dat zij een copie van hun eigen factuur vragen aangezien zij die zelf toch zouden moeten hebben, en een copie van de KPN-nota zegt niets aangezien de standaard KPN-nota over een periode van 2 maanden gaat en niet toont in welke periode gesprekken zijn gevoerd. Het feit dat er op een KPN-nota gesprekken staan wil dus niet zeggen dat deze in de maand zijn gevoerd waarover wordt teruggevraagd.

Ik heb het vermoeden dat ze geschrokken waren van de teruggave aangezien het prijsverschil zou groot was dat ik 90% van mijn telefoonnota terug zou hebben gekregen. Ik ga nu alsnog de extra voorwaarden vervullen (ondanks het feit dat ik ze belachelijk vindt en zal dan opnieuw laten weten hoe dit is afgelopen.

Guest Andre

,Tarieven Pretium Telecom getoond bij bellen.com zijn alleen CPS tarieven.Na aanmelding krijg je een brief van Pretium Telecom waar staat : "Indien Pretium Telecom CPS niet of niet volledig is ingesteld voor alle opgegeven telefoonnummers,dan wordt een tarief berekend gelijk aan het Pretium Telecom CPS tarief VERMEERDERT met 20%." Je krijg ook formulier Activeren Pretium Telecom CPS en zonder hem terug te sturen kan je niet gebruik maken van hun diensten.Waarom moet je alle CPS instellingen voor Pretium activeren als bvb bellen naar buiteland met 1649 is 300 tot 600 % goedkoper ? En in hun brief staat dat je allen "komt in aanmerking voor de Laagste Kosten Garantie ".En hoe moet je aantonen dat met een andere telecomaanbieder minder zou hebben gekost als je kan bvb voor buiteland bellen met 1649, mobiel met Triple S 1636,en buiten de regio met Universal Telecom 1670 ???

Guest Joop Schenzel

DAT PRETIUM KOMT BIJ MIJ OVER ALS EEN LOUCHE BEDRIJF.

TIJDENS MIJN VAKANTIE BLIJKT IK INEENS AL MIJN TELEFOONGESPREKKEN VIA HEN TE HEBBEN LOPEN. DAT ZOU IK VIA CARRIER PRE SELECT 0800-1273 INGESTELD HEBBEN. IK WEET ECHTER NERGENS VAN!!!! DE KPN LICHTTE MIJ IN MIDDELS EEN BRIEF DAT IK OVERGEGAAN WAS "NAAR EEN ANDERE TELEFOONMAATSCHAPPIJ". VIA CONTROLE 0800-1273 HOORDE IK DAT IK BIJ "1637" ZAT. VIA INTERNET ERACHTER GEKOMEN DAT DAT PRETIUM IS. HAD IK NOOIT VAN GEHOORD...

WAT OOK HEEL VERVELEND IS INDERDAAD DAT IK GEEN IDEE HEB WIE/WAT PRETIUM IS. GEEN NUMMERS/SITE ETC. HEEL RAAR... EEN DING WEET IK ZEKER...ALS IK OOIT EEN NOTA KRIJG VAN HEN BETAAL IK NIET. WE MOETEN IN NEDERLAND AF VAN DAT SOORT ROTMAATSCHAPPIJTJES!

Guest Gerrit Riemer

Bovenstaande is met mij ook gebeurt. Erg vervelend, want ik woon in een studentenhuis. Al mijn huisgenoten hebben dus even op mijn rekening gebeld. Pretium is nu op zoek naar de `voicedoc` van het telefoongesprek waarin ik CPS zou hebben toegezegd. Ik herinner mij het gesprek en meen dat ik juist heb gezegd dat ik niets met hen te maken wilde hebben. Ik wacht nog op de uitkomst van deze situatie...

Guest veen

sinds een paarweken heb ik ook een aansluiting op pretium en het bevalt me prima internet is sneller als mn vorige provider en e-mail gaat ook best alleen het duurde een beetje lang voor ik was aangesloten maarja alles kan ook niet tegelijk goed gaan ik ben best te vreden

je hebt natuurlijk altijd mensen die wat te klagen hebben maar we zulen ht maar van de goede kant bekijken

Guest Gerrit Riemer

De mensen van klantenservice staan mij wel erg prettig te woord. Ben ik zeker dankbaar voor.

Guest JP

Onlangs heb ik Pretium Telecom (PT) gebeld over mijn 1/12 deel van mijn jaarrekening welke ik na een jaar zou ontvangen. Wat blijkt nu ik heb er geen recht op omdat zij vinden dat ik niet optijd mijn CPS codes bij KPN heb aangemeld. Dit was helaas in de periode vorig jaar jun t/m sep waarin KNP moeite had om de aanmeldingen te verwerken. Komt daar nog bij dat KNP bedacht had dat zakelijkeklanten een ander nummer moeten bellen en dat normalieter een cps code dan minstens 5 tot 10 werkdagen nodig heeft. Ben je particulier dan zou dat in een dag geregeld zijn. In de kranten hadden ze het over tijden van 3 tot 5 weken dat de KPN nodig heeft om de aanvragen te verwerken. Nu zegt PT helaas u hebt niet binne 10 dagen de CPS codes aangemeld. Dit is gewoon niet netjes. Je krijgt ook niet een waarschuwing dat je aanmelding nog niet binnen is. Nee na een jaar bellen moet je er zelf achter aan gaan.

Guest kees

Ik bel al een hele tijd naar volle tevredenheid met pretium telecom.

Ik wilde even reageren op de mail van jp.....ik kan me voorstellen dat je boos bent, maar regels zijn regels.Ik zou een klacht indienen bij kpn, zij hebben er zo lang over gedaan om cps in te stellen, dus moeten zij dat gemiste beltegoed vergoeden