Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Guest CLGW

Het doet mij altijd genoegen te zien dat men zeer negatief reageert op MLM bedrijven.
Ik ga hier niet tegenin. Een ding kan ik deze mensen wel meegeven: laat ieder in zijn waarde. Niet alle mensen zitten te springen om een job: Just Over Broke. Wij respecteren alle mensen die op een traditionele manier hun geld willen verdienen, laat Netwerkers dan ook in hun waarde bij om het even wat voor bedrijf dan ook.

Euphony en ACN zijn gerespecteerde netwerken, er word geld verdient door de medewerkers en de klant gaat besparen. In beide gevallen zijn er negatieve kanten aan maar laten we dan alsjeblieft niet allemaal zo kinderachtig gaan doen en praten over verdorven mlm bedrijven.

Guest Leo

Het lijkt wel of Pretium selecteert op ouderen: na aanmelding en afzegging een jaar geleden, wordt een bejaarde (83) kennis van mij wederom door Pretium op aggresieve wijze lastig gevallen. Uiteindelik zegt ze: "stuur de informatie maar op, dan kan ik het bekijken". Er wordt inderdaad iets opgezonden: een welkomstpakket en veel later (na de eerste incasso op de giro) blijkt, dat CPS is ingesteld op Pretium. Direct per email gemeld om e.e.a. per omgaande ongedaan te maken. Hierop en op volgende emails wordt niet gereageerd. Al 3 maanden lang worden er nu incasso`s afgeschreven en door ons weer teruggehaald. Inmiddels via KPN de CPS opgeheven. Op brieven verzonden per fax wordt wel gereageerd, maar slechts met standaard brieven op de inhoud van de klachten wordt niet ingegaan, maar wel gedreigd met deurwaarder. Het lijkt er inderdaad op, dat Pretium bejaarden selecteert om aan klanten te komen en om deze mensen vervolgens af te persen. Het wordt tijd, dat hier eens aan de bel wordt getrokken, maar de info, die ik hierover naar Consumentenbond en Radar heb gestuurd, blijft eveneens onbeantwoord. Blijkbaar staat dit niet hoog op de agenda.

Guest G.B.M.de Jong

Wij worden thans belast voor een contributie lidmaatschap Pretium tot 1.3.2008. Wij zijn al een tweetal jaren
geen klant meer bij Pretium en ook niet meer bij de
KPN vanaf 13.2.2007 !! Wij eisen en verzoeken derhalve dringend Eur. 65.-- op onze rekening terug te boeken.
In afw.
G.B.M.de Jong
Vivaldistraat 22, 5144 XL Waalwijk
tel.0416-336653

Guest Peter van Hoof

tja, communiceren doen ze niet echt bij Pretium. Ik probeer al 1 maand lang te achterhalen hoe ze aan de bedragen komen op mijn aDSL abonnement, maar ho maar. Geen enkele reactie. Dan belt een welhaast onverstaanbare tante ( buitenlands accent, beheerst geen nederlands ) welke me een Pretium vaste lijn wilde verkopen. Op mijn vraag dat ik eerst antwoord wil op eerder gestelde vragen blijft het stil. Dan dus ook effe geen vaste lijn van Pretium. Maar we worden bedolven onder brieven om van de veiling gebruikt te maken ( paspoort houder ) , daar we dit proef abonnement op hadden gezegd. En dan weten ze je zeker te vinden. Maar het biedt voor mij geen enkel voordeel dus effe niet. Jammer allemaal, daar de verbinding gewoon goed is en de telefoon tarieven scherp. Ze verpesten het allemaal voor zichzelf. Ook raar dat ze geen E mail adres hebben Geplaatste Afbeelding
Maar ja, nog 1,5 jaar en dan heb ik mijn borg terug en kan ik weer gaan shoppen naar een bedrijf wat wel communiceert.( en die blijken schaars in deze wereld, daar ik met Tiscali ook nog wel een rekening te verheffenen heb )

Guest beppie

Omdat ik ga emigreren, en mijn vriend ook hebben wij Pretium telecom vaste lijn, per brief opgezegd. Hierop kreeg ik geen reactie, waarna ik gebeld heb met de helpdesk. Daar deelde ze mee dat ik gewoon voor een jaar moet betalen, terwijl ik niet eens een telefoonlijn heb. Omdat ik, volgens hen, gekozen had voor een jaarcontract. Mijn vriend had bij het afsluiten gevraagd of hij er makkelijk van af kon, aangezien onze verhuisplannen. Dat kon allemaal, gewoon per maand. Tijdens het telefoongesprek is het woord `jaarcontract`niet eens gevallen. Ik heb het gevoel enorm misleidt te zijn. Nu moet ik betalen voor iets waar ik niks aan heb.

Guest rob

Pretium Telecom
T.a.v.: Klantenservice
Antwoordnummer 1118
2000 VE Haarlem

Datum: 29-03-2007

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ben ik (en mijn vriendin) door u benaderd door een telefonische verkoper om het abonnement van mijn vaste telefoon ook via Pretium te laten verlopen. Hierbij heb ik de verkoper duidelijk gevraagd of ik dan nog steeds een opzegtermijn van 1 maand heb (net zoals bij KPN), omdat wij toen al wisten dat we binnen enkele maanden naar Duitsland gingen verhuizen (dit heb ik hem ook duidelijk meerdere malen verteld). De persoon die mij toen het telefonische contract liet inspreken verzekerde mij meerdere malen dat ik het abonnement met 1 maand opzeg termijn kon opzeggen.
Bovenstaand verhaal is geldt ook voor mijn vriendin die op een ander adres woont dan ik.
Voor alle duidelijkheid: We wonen nu apart in Nederland en gaan samenwonen in Duitsland.

Nu is voor ons wat meer duidelijk geworden wanneer we kunnen gaan verhuizen, en we belde met iemand van uw helpdesk en die vertelde dat we er niet meer onderuit kunnen en dat we een jaar lang het abonnement door moeten betalen terwijl we er in Duitsland niet eens gebruik van kunnen maken. We willen best de abonnementen blijven doorbetalen, maar dan willen we de lijnen meenemen naar ons nieuwe adres in Duitsland om dus ook te kunnen bellen. Als u hier niet aan kunt voldoen dan blijft u in gebreken en wensen wij niet met uw probleem opgezadeld te worden.

Wij hebben ons verhaal gedaan bij onze Kassa, Tros radar, www.consuwijzer.nl en een rechtswinkel. Wij doen een beroep op het feit dat wij onder valse voorwaarden misleidt zijn, en we weten dat we in ons recht staan en aarzelen niet om juridische stappen te ondernemen als u onze abonnementen niet be

Guest Dennis

Wij zijn per 01-03-07 overgestapt van KPN naar Pretium. Gesprekskosten gaan al langer via Pretium en nu dus ook het vastrecht. De overgang op zich is prima verlopen alleen heeft Pretium (heeft voor ons de opzegging bij KPN verzorgt) de maand opzegtermijn niet in acht genomen.
Hierdoor kreeg ik een rekening van KPN van

Guest Carla

De agressieve verkooppraktijken van Pretium hebben mij vandaag doen besluiten alle gesprekken weer via KNP te laten lopen. Ik heb al jaren CPS bij Pretium en het ging altijd goed. Maar nu willen ze me een abonnement gaan verkopen. Hierover ben ik de afgelopen twee maanden al drie keer gebeld. De eerste keer zei ik: geen belangstelling en ik wil niet meer gebeld worden. De tweede keer: geen belangstelling, en wilt u noteren dat ik niet gebeld wil worden. Pretium: ja maar we zijn die campagne opnieuw gestart dus wordt u weer gebeld. Ik heb ook nog uitgelegd waarom ik het niet wil. Vanmorgen werd ik zowaar weer gebeld over het pretiumabonnement. Gezegd dat ik al twee keer heb aangegeven niet te willen worden gebeld. Weer de vraag waarom ik geen abonnement wil. Gezegd dat ik dit al eerder heb gezegd en nu echt niet meer gebeld wil worden. Ja maar, ja maar, u betaalt teveel, u krijgt twee rekeningen. Die paar euro per maand is mij echt niet waard om elke keer lastig gevallen te worden. Ik ga terug naar KPN en Pretium klantenservice krijgt een klacht.

Guest Marco

Nee Dennis, je bent niet de enig met dit probleem. Ook bij ons is de maand opzegtermijn niet in acht genomen. Na 20 minuten wachttijd en 25 minuten bellen met de helpdesk, heb ik ook te horen gekregen deze kosten aan Pretium te declareren. Dit was dan ook de enige tegenslag. Voor de rest ben ik tevreden met de overstap van KPN naar Pretium en het huidige bellen.

Guest Bernard Ziengs

Ben ook in het verhaal van pretium getrapt. Probeer van die lui af te komen. Niet zo gemakkelijk. Zit op deze site eens de tarieven te vergelijken en moet zeggen ze zijn goedkoper. Wat moet ik doen???? Terug naar de kpn of bij pretium blijven? (Ben al overgezet). Jullie mening graag (objectief).

Guest pluis

Zijn een paar maanden overgestapt van PCS Pretium naar PCS 1601. Na drie dagen werd ik gebeld door Pretium waarom dat was.(antw.goedkoper)
Nu blijkt ineens dat ik geen (gratis) 0800 nummers meer kan bellen met mijn vaste telefoon. Krijg dan te horen dat ik dringend kontakt op moet nemen met het 0900 nummer van de klantenservice Pretium!
Het moet niet gekker worden!
Wie had/heeft dit ook?

Guest g.buitendijk

Ik ben vandaag gebedl door Pretium met de vraag of ik goedkoper wil bellen dan bij KPN en heb hier positief op gereageerd. Binnen 3 werkdagen krijg ik alles toegestuurd en kan nog binnen 7 dagen kosteloos opzeggen.
Is het verstandig om met dit bedrijf in zee te gaan??

Pretium Ervaringen

Ik bel sinds enige tijd via Pretium en heb ook al enige tijd het abonnement via hen lopen. Tot zover niets aan de hand.
In juni kreeg ik een storing en toen is de ellende begonnen. Geen terugkoppeling, dagen zonder telefoon, veel euro`s kwijt aan belkosten voor de klantenservice. Ik wacht nog steeds op reactie, ze reageren gewoon niet en je kunt er dus niets aan doen. Nu blijkt ook nog eens dat er administratiekosten gerekend worden als de belkosten onder een bedrag per maand blijven steken (informatie via debiteurenadministratie).

Zijn er ervaringen met pretium en hoe is die toko te bereiken?

Martin Mesch

Guest Rick Scholtens

Natuurlijk ik heb ook wel eens een paar keer moeten bellen naar Pretium Telecom voordat ik ze aan de lijn had. Ik denk dat je dat bij elk bedrijf wel hebt. Ik denk dat het ook slecht bereikbaar is, doordat er massaal mensen bellen na negatieve berichtgeving. Nergens voor nodig denk ik. Als je druk gaat maken om zoiets, tja.. dan kan je bijna niet één bedrijf meer bellen. Vind Pretium Telecom verder prima service bieden.

Overigens wanneer je hun voicemail inspreekt, bellen ze je ook terug!

Guest G.S. Molengraaf

Vanavond kwam mijn moeder (90 jaar) bij ons op bezoek. Omdat ik de administratie voor haar doe had werd ik geconfrontterd met een envelop van Pretium. Blijkbaar had mijn moeder vernomen dat ze een half jaar gratis kon bellen en had toegestemd met een verbintenis.
Denkt u dat mijn moeder zit te wachten op een verbinding die een bepaalde tijd niet werkt? Agressieve praktijken en oude dames lastigvallen dat kunnen ze. Maandag ga ik bellen om hen mee te delen dat het feest helaas niet door kan gaan.
Mijn moeder wil best 8 euro meer betalen voor een betrouwbare dienstverlening.

Guest gergro

Mijn moeder van 85 jaar oud is door Pretium te grazen genomen. Ondanks een jaarcontract dat ze met Tele2 heeft, hebben ze haar na een slinks telefoontje overgezet naar Pretium Telecom. Als mijn moeder de incasso van Pretium niet zou storneren en haar rekening voor inacasso`s door Pretium niet zou blokkeren, zou ze door de overzet actie van dat gespuis uit Haarlem maandelijks twee maal abonnementskosten voor haar vaste lijn betalen.

Lang leve de liberalisering van de telecommarkt!!!!!!!

En nu maar proberen weer van dit probleem af te komen.

Guest Lagarde

Ook mij ouders zijn te grazen genomen 85 jaar oud en doof,nu moeten wij het maar proberen recht te zetten,maar het is verdonde moeilijk om deze mensen te pakken te krijgen.

Guest Muysson

Vanmorgen werd ik telefonisch benaderd door een dame van Pretium. Onderwerp was mijn telefoonkosten voor KPN. Ik ben een alleenstaande AOW-er van 72 jaar en voor 60% slechthorend... Op mijn vraag of Pretum op internet aangegeven stond ontkende zij en ook mijn bezwaren tegen telefonische colportage wimpelde zij af... Ondertussen gaf ik mijn bankrek. nummer af, ook vanwege het feit dat ik nauwelijks telefoneer en mijn kosten bij KPN ongeveer 70 euro per maand bedragen. Bij Pretium zou dat 16.75 euro zijn, hetgeen een aanzienlijk prijsverschil is...
Ik zeg per maandag a.s. 21 april telefonisch af, want kom teveel negatiefs tegen op internet. Overigens een enkel positief verhaal. Ik was niet al te helder vanmorgen en het gesprek ging vrij vlug en werd opgenomen op een bandje.
De volgende keer gaat de telefoon onmiddellijk op de haak en ik wens verder niet gestoord te worden in mijn privacy, waarbij je steeds op je qui vive moet zijn voor dit soort van colportage

Beste Cees,
Ik houd er ook niet van om mijn bankrekening nummer over de telefoon aan iemand te geven. Ik neem aan dat dat allemaal ook per post geregeld kan worden als een bedrijf legitiem is tenminste. Ik zou mijn nummer doorgeven bij de schtiching Infofilter (www.infofilter.nl). Dat heeft mij heel veel telefoontje bespaard.
Maar het lijkt erop dat ze jou toch keurig te woord hebben gestaan en alle nodige informatie hebben gegeven. Waarom zou je zoveel meer betalen voor niets? Ik geloof dat mijn rekening een stuk hoger is dan wat ze jou aanboden.
Weet je, ik denk dat mensen er nog niet echt aan zijn gewend dat er meerdere telefoon maatschappijen zijn en dat ze daarom in verwarring raken. Er wordt over al die bedrijven geklaagd dus ik zou daar niet teveel op letten.
Groet,
Annemarie

Guest Piet

Geachte lezers,

ook ik werd gebeld door Pretium, dat het allemaal goedkoper kon.
en ik heb erin toegestemd dat er informatie werd opgestuurd, ook werd er een bandje opgenomen.
hierop heb ik duidelijk aangegeven dat ik niet wilde dat mijn abonnement werd omgezet, dat ik alleen info wilde.
een modelcontract werd opgestuurd door pretium, en aangezien ik vond dat het niet de moeite was om te wisselen, heb ik hier niet op gereageerd.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik een brief van pretium, waarin een opzegdatum werd aangekondigd...!
toen ik hierover belde werd mij gezegd, dat de opname rechtsgeldig zou zijn, en dat ik maar een brief moest sturen, en dat ik te laat gereageerd zou hebben!
De brief is inmiddels weg, alsook een klacht naar de Opta,
want ik laat me niet besodemieteren.
Advies: ga er niet mee in zee, dit bedrijf "telecommuniceert "niet!
Ze doen gewoon maar waar ze zin in hebben!

Ik ben vandaag gebedl door Pretium met de vraag of ik goedkoper wil bellen dan bij KPN en heb hier positief op gereageerd. Binnen 3 werkdagen krijg ik alles toegestuurd en kan nog binnen 7 dagen kosteloos opzeggen.

doe dat dat niet heel veel ellende om er weg te komen ik wil er ook weg, KPN is heel erg bereidwillig om je als oude klant weer terug te winnen en wil je helpen? oplossing mischien, maar beter voorkomen dan genezen, ik ben met inbel internet bij hun gekomen en dat werkte prima, maar de slinkse handel er om heen. ze willen dat je lid wordt a 65 euro per jaar en dan via internet dure producten koopt waar hun vet aan verdienen en jij moet maar zie qua service en garantie, dus mijn devies niet doen. Paul

Guest Theo

Tja, ook mijn moeder van 82 heeft zich laten inpakken door Pretium Telecom.
Ik heb direct m`n advocaat op deze firma gezet wat ik heb een bloedhekel aan firma`s
die zich bedienen van list en bedrog. We betalen geen cent, hebben een nieuw nummer bij KPN aangevraagd en PT kan lekker in de stront zakken. Vooral heel diep zodat we niets meer van ze horen. Gut, je zal maar bij de firma werken....leuk voor op verjaardagsfeestjes.

Guest jolanda

hallo
pretium belde ook naar mijn ouders en ze deden hun voor als dat ze van de kpn waren en of ze goedkoper wilde bellen
na 2 dagen lag er een brief binnen en dat ze voort bij pretiun waren ik heb meteen daar naar toe gebeld en gezegt dat ze de mensen niet voor moeten liegen om te zeggen dat ze van de kpn zijn en dat ze alles moeten anuleren en dat we gewoon bij de kpn blijven
ik heb daarna nog naar de kpn gebeld en dat doorgegeven en die zeiden al dat ze heel veel klachten daar over krijgen en we hebben ook meteen door gegeven dat we bij de kpn blijven
ze zeiden van de kpn wel dat we na een week wel even moeten kijken of we niet via pretiun bellen en als dat wel zo is moesten we meteen naar de kpn bellen
en die zouden het dan verder regelen

ik zelf ben wel eens lid geweest van pretium maar ik heb het na een jaar opgezegt omdat het eigelijks niks scheeld
ik heb een mail gestuurd en een brief geschreven
een half jaar laten zagen we op girotel dat ze 70 euro af hadden geschreven van pretium dus dat hebben we meteen terug geboekt
na 3 dagen belde ze op van pretium om te vragen of we wisten dat ze geen geld van de rekening konden halen
ik zei ja dat weet ik
ik heb alles opgezegt en hun zeiden dat dat niet kon ondat ze niks hadden gehad
ik zei ik heb een mail gestuurd en die staat nog in mijn pc en ik heb een brief geschreven dus we betalen niks meer
toen ze zei ja daar kom je niet onder uit zei ik ja je kunt niks meer afboeken van onze rekening dat hadden we geblokeerd
en tot heden niks meer van gehoord
is nu een half jaar geleden
groetjes jolanda

Guest J. Spier

Pretium Je gaat er van over de nek.

Ook wij zijn zo stom geweest ons te laten bedonderen door Pretium. Ook bij ons werd gesuggereerd dat het van KPN kwam. Ook bij het instpreken kreeg ik argwaan en wilde nog wat vragen stellen waarbij de verbinding abrupt werd verbroken. Afgelopen december werd er ook ca 65 euro van onze rekening afgeschreven omdat we zgn lid waren geworden van e.o.a. bestelservices.
Ik heb het bedrag laten terugstorten en een boze brief gestuurd. Daarna ca een half jaar niets meer gehoor tot deze week.
Ik werd gebeld door Pretium dat we wettelijk verplicht waren te betalen. Ik heb daarop erg kwaad gereageerd en de haak er op gegooid. Direct daarna werd ik nog een paar keer gebeld waarop ik steeds pissiger werd.
Voelt Pretium zich niet wettelijk verplicht eerlijk te handelen en niet te werken met die misleidende verkooppraatjes, echt iets om trots op te zijn.
Dus mensen wees gewaarschuwd trap er nooit in.
Warm aanbevolen.
Familie Spier

Guest Albert

Wat denk je zelf na al deze reacties