Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Ik ben al een tijdje lid van Pretium, maar nu ging ik verhuizen van de stroeslaan 69 naar de schoolstraat 60 in Hilversum.
Dit is op 28 mei doorgegeven, nu is het 19 juni en heb ik nog geen telefoon.
Toen mijn schoonzoon belde zeiden ze dat er pas op 11 juni was doorgeven dat ik ging verhuizen en dat het nog wel 3 weken kon duren voor ik aansluitng heb.
Dat kan toch niet, nu ben ik voor niemand bereikbaar.
Wat kan ik hier nu nog aan doen???
Kan ik mij weer gewoon aanmelden bij de KPN.
Ik raak er gewoon van over mijn toeren.

Vriendelijke groeten,
Mevr: S.E .G

Guest Theo

Pretium telecom.Drama bedrijf.
U bent gewaarschuwd !!

Guest S. Koens

Ze hebben ook geprobeerd vorige week mijn 80-jarige moeder op te lichten, ik heb nog net op tijd een (aangetekend met ontvangstbewijs) brief kunnen sturen om de handel te annuleren. Mijn moeder heeft 3x gevraagd `is dit van KPN` en het antwoord was steeds `ja`. Stelletje oplichters zijn het.

Guest Leja

Tja, mijn moeder van 85 jaar is er ook ingetuind. Was in de stellige overtuiging dat ze met haar huidige aanbieder belde. Ze zijn zo sluw dat als de bedenktijd van 7 dagen voor het Telecomcontract geregeld lijkt sturen ze je ongevraagd het lidmaatschap voor Pretium BV hun postorderbedrijf. Dat was dan ook het moment dat wij in de gaten kregen dat er iets helemaal niet in de haak was. Eenvoudig was het niet om te ontdekken hoe de kluwen van Pretium BVjes in elkaar zit. Telefonisch bereiken is onmogelijk. Hun postorderlidmaatschap is gratis, na een jaar betaal je daarvoor 65 euro en dat zou je terug verdienen als je wat bestelt. Mijn moeder is echt niet iemand die normaliter via de telefoon zaken doet. Het aangetekend schrijven heeft wel haar lidmaatschap voor Pretium BV ongedaan gemaakt maar over de Telecom wordt geen woord gerept.
Ik vrees dat ze er aan vast zit. Ik heb de bank opgedragen geen betalingen aan Pretium BV te doen en de KPN verzocht de portionering niet uit te voeren.
Vervolgens ook nog eens per post aan Pretium uitgelegd hoe het contract tot stand is gekomen en dat dit zeker geen nette wijze van zaken doen is. Als het niet lukt dien ik een klacht in bij de OPTA en doe alsnog een beroep op de 3 maanden bedenktijd. Dan is het tijd om de rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Verder heb ik ook nog gelezen dat als je bericht krijgt van een deurwaarder je goed moet uitzoeken of deze geregistreerd is. Ik ga ze het in elk geval heel moeilijk maken.maken.

Guest marten

Zoals hierboven al diverse malen is geschreven zijn wij ook in de praktijken van Pretium getrapt..
Mijn vrouw werd gebeld en heeft hierna het opneemverhaal gehad.
Zoals gewoon kan je dit opzeggen na het daarvoor gestelde termijn.
Op 1 juli 2008 werd ons een brief gestuurd met daarin de tekst dat op 22-07 dat over vier weken het abonnement in zou gaan.

Hierna heeft mijn vrouw een brief gestuurd met daarin het verzoek dit contract te verbreken. deze brief is gedateerd op 3 juli 2008.

Nu krijgen wij vandaag 15 juli 2008 een brief van Pretium terug met daarin de tekst dat wij ook nog een welkomstbrief zouden hebben ontvangen.
Na deze brief hebben wij geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om dit contract op te zeggen.
Deze brief zou gestuurd zijn op 18 juni, maar nu komt het deze brief hebben wij nooit mogen ontvangen...

Nu zegt Pretium dus dat wij ons aan het contract dienen te houden, maar moeten zei dan niet bewijzen dat deze brief is verstuurd??
Alle brieven die Pretium verstuurd staan op mijn naam en ik ben niet diegene waar ze het contract mee hebben afgesloten?(dit is mijn vrouw) is dit wel in de haak?

Kunnen jullie mij tips geven hoe hier het beste mee om te gaan??

Guest Rob

Mij is ongeveer hetzelfde overkomen als Marten. Op 11 juli kreeg ik een brief over het overzetten van de telefoon en op 14 juli heb ik een aangetekende annulering gestuurd. De welkomstbrief was kennelijk verkeerd bezorgd. Die kreeg ik op de 16e.

Ik heb intussen wat rondgekeken hoe een en ander juridisch zit.

Voor brieven etcetera geldt de `ontvangsttheorie`, dat wil zeggen dat de verzender zal moeten aantonen dat een brief ontvangen is. Een aangetekende brief bestaat niet voor niets.

Wettelijk is dat vastgelegd in het Burgerlijk Wetboek 3:37. Het derde lid stelt o.m. "Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt (...)"

Hoe het zit is o.a. na te lezen in Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpagina) onder de trefwoorden Dagtekening en Ontvangsttheorie.

Hoe het met de adressering en een ander gebeld persoon zit, weet ik niet.

Duidelijk is wel dat een automatische incasso op de Pretium-manier altijd ongeldig is en met een telefoontje aan de bank teruggestort wordt.

Als er aantoonbaar binnen zeven werkdagen is geannuleerd en als je niet betaalt zal Pretium met de rechter gaan dreigen.
Om succes te hebben zullen ze echter moeten aantonen dat je de niet-verstuurde of zoekgeraakte brief hebt ontvangen.

Guest Gerard

Een persoon is invalide en spreekt zeer slecht. Ook hij kreeg het pretpakket gestuurd en wist niet wat er mee te doen. Hij raadpleegde mij, maar het was al te laat: hij zat er een jaar aan vast! KPN gebeld: "we kunnen niets doen. We zijn wettelijk verplicht de gegevens te verstrekken etc.". Consumentenbond gebeld: "Uw broer was niet WILSkrachtig en Pretium moet dit begrepen hebben vanwege zijn slechte spraak etc. Schrijf een brief." Brief naar Pretium: onbeantwoord.
Zelf op onderzoek uit geweest. Ik weet wie er achter zit en deze "meneer" kan van mij ook "cadeautjes" ontvangen. Zit hij er ook aan vast.... Wat een k..mentaliteit om zwakkeren op die manier aan je te verbinden... Ik ben er (namens die invalide persoon) echt niet klaar mee. En zij niet met mij, daar aan de Amerikaweg 10.

Sinds 8 juli ben ik in een heftige discussie verwikkeld met Pretium Telecom, zie mijn stukje van 14 juli 2008.
Omdat de kosten voor een aangetekend schrijven erg oplopen heb ik het anders aangepakt. Ik schrijf mijn brief naar Hans Nyks de Directeur of Maarten Wulffers Hoofd Servicecentrum. Afhankelijk van wie de laatste brief ondertekende.
Mijn brief wordt 1 x naar de postbus, 1 x naar het antwoordnummer en 1 x naar het faxnummer gestuurd. TPG schijnt wel eens een brief niet te bestellen maar 3 lijkt mij onmogelijk. In mijn brief noem ik een datum wanneer ik antwoord wil ontvangen. Geen bericht dan gaat er een herhaald bericht naar Pretium Telecom en sluit ik een copie van de door hun niet beantwoorde brief in. De automatische incasso is stop gezet, in elk geval tot het moment dat zij mijn moeder schadeloos gesteld hebben voor het dubbele abonnenment. Ik kan er met mijn pet niet bij dat de KPN een nummer moet porteren terwijl er geen controle heeft plaats gevonden of degene die het nummer in gebruik heeft ook daadwerkelijk klant is bij KPN. Pretium zegt dan wel u hoeft niets te doen maar mijn moeder moet nu wel 2 maanden dubbele abonnenmentskosten betalen. Verder heb ik medegedeeld dat er uitsluitend schriftelijk gecommuniceerd wordt om nieuwe misverstanden te voorkomen. Ze opereren langs de grenzen van de wet en de klant heeft het nakijken. Het ziet er naar uit dat ik mijn klacht door moet gaan spelen naar de geschillencommissie. Let vooral op dat uw kennis niet opgescheept wordt met het lidmaatschap van het Pretium Postorderbedrijf. Hun hele kleine lettertjes in de Algemene Voorwaarden artikel 11.3 vermelden ze dat gegevens gebruikt worden voor marketing doeleinden. Ze gaan er vanuit dat dit in het belang is van de contractant. Kijk ook eens op www.kassa.nl en www.watdoenwijmet.nl
Veel sukses met uw acties.

Leja

Guest J
Een persoon is invalide en spreekt zeer slecht. Ook hij kreeg het pretpakket gestuurd en wist niet wat er mee te doen. Hij raadpleegde mij, maar het was al te laat: hij zat er een jaar aan vast! KPN gebeld: "we kunnen niets doen. We zijn wettelijk verplicht de gegevens te verstrekken etc.". Consumentenbond gebeld: "Uw broer was niet WILSkrachtig en Pretium moet dit begrepen hebben vanwege zijn slechte spraak etc. Schrijf een brief." Brief naar Pretium: onbeantwoord.
Zelf op onderzoek uit geweest. Ik weet wie er achter zit en deze "meneer" kan van mij ook "cadeautjes" ontvangen. Zit hij er ook aan vast.... Wat een k..mentaliteit om zwakkeren op die manier aan je te verbinden... Ik ben er (namens die invalide persoon) echt niet klaar mee. En zij niet met mij, daar aan de Amerikaweg 10.

Guest Jos

Onderstaande klacht heb ik zojuist verstuurd naar Opta. Geachte heer, mevrouw,Hierbij dien ik een klacht in namens mijn moeder over het telecombedrijf Pretium. Medewerkers van dit bedrijf proberen met misleidende informatie consumenten over te halen van hun dienstverlening gebruik te maken.Zo wordt er gesuggereerd dat er niets veranderd en men via KPN blijft bellen. Dit is alleen in technische zin zo: Pretium maakt gebruik van het netwerk van KPN. De facturering gaat echter wel degelijk via Pretium.De medewerkers van Pretium misleiden klanten door onvolledige informatie te geven. Hun benadering is bovendien opdringerig. Mijn moeder is 78 jaar en is erin getrapt.Wanneer u nog aanvullende informatie wilt hebben kunt u altijd contact met mij opnemen.Met vriendelijke groet,Jos

Guest Aad Begemann

Ik ben er ook ingetuind. Smerige koppelverkoop. Typisch is dat ze niets schriftelijk doen, alleen per telefoon. Je hebt geen adres, geen telefoonnummer (zelfs het nummer is niet te achterhalen) en je denkt dat het om een extraatje gaat van het telefoonbedrijf...Niets is minder waar. Komt er zo`n gladjakker aan de telefoon die van alles beweert dat niet klopt.....Oplichting, Wees op u hoede.

Ik adviseer iedereen een klacht in te dienen, zoals ik vandaag gedaan heb, bij de Consumentenautoriteit.Die geven een goed advies... en bieden een luisterend oord.Uiteindelijk overwint het goede het kwade wel, let op mijn woorden!!!

Guest sonja

Als ik deze informatie lees over Pretium krijg ik hetzelfde gevoel als bij mijn moeder heeft plaatsgevonden. Is gebeld door Travagood/Travanet heeft zegt Travagood alle informatie doorgegeven voor een abbonement bij dit bedrijf.
Dit is bijna onmogelijk als mijn moeder met door zo iets gebeld wordt zegt ze altijd. Dit regel ik niet moet je met mijn dochter regelen. Travagood heeft een bevestigingsbrief gestuurd zeggen zij, maar die heeft mijn moeder nooit ontvangen, want die zou ik gezien moeten hebben. Want ze bewaard echt alle post voor mij als ik bij haar kom. Travagood/Travanet heeft ook een duur 0900 nummer waar je heen moet bellen. Hergeen ik dus vorige week heb gedaan, Helaas,
Nu wil ik hier helemaal van af. Maar nu zegt Travagood dat zij dan niet meer kan bellen omdat dit allemaal geregeld is met KPN, Maar ik heb mijn twijfels mijn moeder woont in een aanleunwoning en heeft vandaar uit telefoonkosten. Dit dit lijkt me onzin wat Traveagood?travanet zegt.

Wie kan mij verder helpen in deze zaak?

b.v.d.
Sonja Rothuizen

Guest Rob

Als ik deze informatie lees over Pretium krijg ik hetzelfde gevoel als bij mijn moeder heeft plaatsgevonden. Is gebeld door Travagood/Travanet heeft zegt Travagood alle informatie doorgegeven voor een abbonement bij dit bedrijf.
Dit is bijna onmogelijk als mijn moeder met door zo iets gebeld wordt zegt ze altijd. Dit regel ik niet moet je met mijn dochter regelen. Travagood heeft een bevestigingsbrief gestuurd zeggen zij, maar die heeft mijn moeder nooit ontvangen, want die zou ik gezien moeten hebben. Want ze bewaard echt alle post voor mij als ik bij haar kom. Travagood/Travanet heeft ook een duur 0900 nummer waar je heen moet bellen. Hergeen ik dus vorige week heb gedaan, Helaas,
Nu wil ik hier helemaal van af. Maar nu zegt Travagood dat zij dan niet meer kan bellen omdat dit allemaal geregeld is met KPN, Maar ik heb mijn twijfels mijn moeder woont in een aanleunwoning en heeft vandaar uit telefoonkosten. Dit dit lijkt me onzin wat Traveagood?travanet zegt.

Wie kan mij verder helpen in deze zaak?

b.v.d.
Sonja Rothuizen

Bij Pretium gebeuren de gekste dingen.
Een vriend van mij wilde weg bij dat bedrijf en kreeg van Pretium een brief dat dat alleen kon als Pretium, ja u leest het goed, alleen als Pretium de lijn bij KPN op kon zeggen. Anders kon hij niet van zijn abonnement afkomen. Ook wilden ze weten of hij naar een andere telecomaanbieder was gegaan. Daar hebben zij toch geen bal mee te maken?
Ik heb ze nog nooit vertrouwd en mijn vertrouwen in mijzelf wordt door deze zeer dubieuze handelswijze volkomen gesterkt.
Ik denk dat ik Kassa en Radar maar eens in moet schakelen want als deze mensen zo maar zulke gekke kunsten uit kunnen halen dan is het eind nog niet zoek.
Het riekt naar oplichting.

Mijn vader (80 en slechthorend) is hetzelfde overkomen. Hij heeft vorige week een aanmeldingsbrief ontvangen van Travagood zonder dat hij ergens ja tegen heeft gezegd. Ik heb Travagood proberen te bellen en een voicemail achtergelaten met het verzoek de aanmelding te annuleren, en bovendien namens mijn vader een mail gestuurd aan info@travagood.nl met hetzelfde verzoek en de vraag eea te bevestigen.
KPN stuurt ons een formulier waarmee een eventuele portering geannuleerd kan worden. De porteringsopdracht staat nog niet in hun systeem, en KPN stuurt sowieso zelf nog een brief met - als de opdracht toch komt - een porteringsdatum, zodat we weten wanneer te reageren. Op voorhand kan de portering niet geblokkeerd worden.
Voor de zekerheid ook op travagood.nl het telefoonnummer van mijn vader "afgemeld" voor telemarketing door Travagood. En hem gelijk maar geregistreerd bij infofilter.nl met een blokkering op overige telemarketing.

Ik meld nog wel hoe dit afgelopen is.

Vr Gr Peter

Aanvullend: ik ben net teruggebeld door Travagood. Annuleren was geen probleem (zou ook niet moeten, we zitten ruim binnen de 7 werkdagen na datum van de brief). Hopelijk was dit het laatste contact.

Guest Sjaan Bout

Mijn moeder (85 jaar) had zich laten overhalen om via Pretium te gaan bellen. Per 1 januari is zij weer terug bij KPN. Dat is allemaal geregeld. Tot onze grote verbazing werd er begin januari 65 euro afgeschreven. Zij schijn nu dus een abonnement te hebben voor een veilingsite. Schandalig iemand van 85 jaar die niet eens weet hoe je een pc aanzet op zo`n manier een abonnement aan te smeren.

Guest astrid

Mijn moeder (85 jaar) had zich laten overhalen om via Pretium te gaan bellen. Per 1 januari is zij weer terug bij KPN. Dat is allemaal geregeld. Tot onze grote verbazing werd er begin januari 65 euro afgeschreven. Zij schijn nu dus een abonnement te hebben voor een veilingsite. Schandalig iemand van 85 jaar die niet eens weet hoe je een pc aanzet op zo`n manier een abonnement aan te smeren.

mijn ouders zijn ook benaderd door het bedrijf. met praatjes.waardoor bleek dat ze er ook een week aan vast zaten.en nu dit weer.
EEn paar maanden geleden hebben wij pretium opgezegd.wat vanaf februari zou gebeuren.
Maar nu blijkt zegt pretium dat we alleen de nieuwsbrief hadden afgezegd en niet het telefoon contract.Wat dus niet klopt we hebben van hun een brief gekregen met de vraag of we ons toch niet wilde bedenken en vele telefoontjes.
we zijn er helemaal klaar mee. en willen dan ook verder stappen gaan ondernemen.

Guest s blonk

Wil je ophouden bij Pretium dan heb je een lange weg te gaan heb ik ondervonden. Je bent nl verplicht drie keer op te zeggen:
1 niet meer bellen via pretium
2 je abonnement bij pretium bv avond en weekend vrij
3 je lidmaatschap bij privilege
alles aangetekend. bevestigingen en aanvragen kopiƫren en bewaren want er wordt gewoon geprobeert om alsnog door te gaan met afschrijven. Dus vooral niet rode kaart van de bank vergeten mee te sturen! Alleen door heel secuur te zijn kom je van deze fijne mensen af. Het is net een computervirus. Hopelijk lopen ze ooit tegen de lamp maar ik ben bang van niet. Juridisch klopt het wel. Succes!

Guest Gerrit

Afgelopen week op 12 februari 2009 werd mijn 78 jarige moeder gebeld door, zo achteraf bleek, een medewerker van het callcentum van Pretium. Zij hebben haar onder valse voorwendselen misleid om een "Pretium Weekend Vrij abonnement" af te sluiten.

Gisteren kwam ik bij haar en lag er een grote map van Pretium; Gefelicieerd met uw keuze!

Omdat ik mijn moeder regelmatig waarschuw om niets telefonisch maar dan ook helemaal niets telefonisch af te sluiten is ze er dit keer toch ingetuind. Mede omdat ze drie keer heeft gevraagd: "Met wie spreek ik? " .......en drie keer was het antwoord: "Met een medewerker van KPN, ik bel u vanuit ons callcentrum."
Mijn moeder mocht zelfs na de derde keer de naam wel hebben van de desbetreffende medewerker. Dan zit het wel goed .......dacht ze. NIET DUS!

Ronduit beschamend dat medewerkers van het callcentrum van Pretium op deze manier klanten werven.

Nu maakt ze dus gebruik van de Counlance Regeling Ouderen door een brief te schrijven ( aangetekend en met een kopie van haar legitimatiebewijs) dat ze afziet van haar abonnement. Een brief die ik uiteraard voor haar in elkaar zet, met dank aan Kassa-Vara waar al een voorbeeldbrief staat opgesteld.

Die brief gaat 16 februari 2009 de deur uit. Wie heeft nog meer goede tips ? Wat zie ik nog over het hoofd?

Graag reacties die me nog kunnen helpen.

Groet Gerrit

Guest Faisal

Het valt best mee met die Pretium hoor. Ik heb gewerkt bij calcenter van Pretium, was goede sfeer daar. Maar nederlandse mensen zeuren zoveel altijd en willen alles gratis hebben. Ik denk dat veel slechte berichten hierzo van concurent komen om Pretium in kwaad licht te stellen. Ik zou gewoon bellen met de Pretium.

Guest B Nikes

Faisal heeft 100% gelijk, er is helemaal niets verkeerds met Pretium Telecom, het is allemaal verdachtmakerij, Pretium Telecom is een goede bedrijf met gewone medewerkers die keihard hun werk doen. Oudere klanten moeten niet zo zeuren, dan moeten ze maar geen ja zeggen op de vraag of ze een abonement willen bij Pretium, dit soort dingen kan je in een gewone winkel ook niet proberen, eerst zeggen dat je iets wil kopen en dan weer niet. Dus stoppen nou met deze enge verdachtmakende beschuldiggingen.

Guest henk

Uiteraard Nikes en Faisal, Pretium Telecom is zo`n ongelofelijke nette firma ...of krijgen jullie extra bonus voor het plaatsen van deze onzin. Word wakker heren! Lees eens de drama`s van gedupeerde mensen..of zijn dit allemaal verzinsels? Dacht het niet! Nee heren, Pretium telecom is een ziek bedrijf! En als je er vanaf wil verzint de zieke geest Pretium allerlei onzin om het contract weer een paar maanden te rekken.
Pretium Telecom: Om van te kostsen! En Nikes en Fiasal? Blijf maar lekker geloven in sprookjes! Slaap zacht.

Guest Gerrit

Bericht uit landelijk nieuws van zaterdag 7 maart 2009:

"De Consumentenautoriteit heeft Pretium Telecom een boete van 87 duizend euro opgelegd omdat de telefonische verkoopmethoden van vastnetabonnementen van het bedrijf in strijd zijn met de wet.

Pretium Telecom geeft volgens de Consumentenautoriteit aan het begin van het telefoongesprek niet duidelijk aan namens welk bedrijf er wordt gebeld en wat het doel van het telefoontje is. De verkopers geven ook te weinig informatie over hetproduct en laten niet weten hoe iemand op kan zeggen.

Bij de Consumentenautoriteit was sinds 2007 een groot aantal klachten binnengekomen over de manier waarop het bedrijf klanten werft. Naast de boete kreeg Pretium ook een dwangsom opgelegd, om te bereiken dat het bedrijf de wervingstechnieken verandert."

Guest Michel Bos

Ik ben gisteren gebeld door ze. Met het bericht van vandaag (9-3) dat ze een boete hebben gehad vallen pas de kwartjes.

Gelukkig ben ik er niet op in gegaan. Het verkoopverhaal was erg misleidend. Inderdaad alsof je KPN aan de lijn had. Het stommem van het verhaal was dat je moest bevestigen dat je een korting op je abonnement wilden hebben. Waarom zou je dat willen doen als de KPN zijn tarieven verlaagd? Bleek dus geen KPN te zijn. Ik denk dat veel mensen in deze val trappen. ADVIES: Geen telefonische toezeggingen doen. Ook niet als je 7 dagen bedenktijd krijgt. Gewoon niet doen. Rustig op je gemak via internet of zo, of ze zelf bellen nadat je alles goed hebt onderzocht.
Afijn, ieder voor zich natuurlijk. Maar ben je bewust dat hun verhaal schimmig is, niet duidelijk!