Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Guest Karel Dekker

Wij zijn gisteren ook gebeld door Pretium en het lijkt erop dat de boete van 87 duizend geen enkele indruk heeft gemaakt.
Ze werken nog steeds op dezelfde manier.....Uiteraard zijn wij er niet op ingegaan!

Guest john

ik had ook de indruk te maken te hebben met de KPN toen ik gebeld werd, er werd gezegd dat pretium de administratie voor de KPN verzorgde, ik heb twee keer gevraagd of ik dan nog bij de KPN zou zitten, dat ik nog steeds via het netwerk van de KPN zou blijven bellen, het antwoord was dat alleen de administratieve inning lag bij Pretium. Ook werd er gezegd dat ik 8 dagen bedenktijd zou hebben. Toen ik vandaag het pakket kreeg was daar niets van terug te vinden, ik wil ervan af !!!alleen al door de misleidende telefoon, dat wekt geen vertrouwen voor de toekomst, wie heeft ervaring met het ozeggen binnen 8 dagen?

Guest domoortje

Ook ik trapte er bij Pretium Telecom in, in de veronderstelling dat ik het met KPN te doen had. Toevallig dat onze dochter thuis kwam en ik haar het verhaal deed. Zij wees mij op deze site en ik schrok me wild. Ik heb metteen een aangetekend schrijven met antwoord terug naar Pretium verzonden. Op het randje van de 7 dagen bedenktijd kreeg ik de welkomsbrief van Pretium, hierin word echter met geen woord over de bedenktijd geschreven. Tot mijn grote opluchting kreeg ik gisteren een brief van Pretium dat ze het contract zouden annuleren. Ik ben 8 euro lichter geworden door het aangetekend verzenden, maar hopelijk voor veel ellende bewaard gebleven.

Guest AM.Smits

PRETIUM Het is te belachelijk voor woorden.Het is allemaal oplichterij.

Guest Smits

Het valt best mee met die Pretium hoor. Ik heb gewerkt bij calcenter van Pretium, was goede sfeer daar. Maar nederlandse mensen zeuren zoveel altijd en willen alles gratis hebben. Ik denk dat veel slechte berichten hierzo van concurent komen om Pretium in kwaad licht te stellen. Ik zou gewoon bellen met de Pretium.

Zijn die verhalen dan allemaal verzonnen.
Het is gewoon een ziek bedrijf

Guest D

Het valt best mee met die Pretium hoor. Ik heb gewerkt bij calcenter van Pretium, was goede sfeer daar. Maar nederlandse mensen zeuren zoveel altijd en willen alles gratis hebben. Ik denk dat veel slechte berichten hierzo van concurent komen om Pretium in kwaad licht te stellen. Ik zou gewoon bellen met de Pretium.

Zijn die verhalen dan allemaal verzonnen.
Het is gewoon een ziek bedrijf

Het valt dus niet mee bij Pretium, geen idee wanneer je daar gewerkt zou hebben maar wat daar werkt zijn erg onbeschofte mensen......een geval van verhuizen van mn schoonmoeder, ze zou per 1 Juni haar vaste telefoonlijn krijgen, werd mn schoonzus afgeblafd door zo`n akelige vrouw omdat mn schoonzus belde op 5 Juni dat er nog steeds geen telefoon was....nu moet ze 3 weken gaan wachten voor ze het daadwerkelijk krijgt......hoopt ze dan he....ook zij is erin geluist dat er zogenaamd van uit KPN gebeld werd, een mens van 77 jaar zoooooooo naaien, het is een baggerbedrijf!!!!!!!!!!!

Guest Mr.B

It took me 7 letters, which they apparently did not recieve, to cancel the account. Eventually we gave up and went to another provider on the condition that they would cancel Pretium for us, this they promtly did. However nearly three years on we apparently still have a subscription with Pretium even though we have not held an account for most of that preiod.

I called them when our provider had changed to ensure that every thing was cancelled, but everything does not include a subscription that neither myself or my wife can not ever remember agreeing to this subscription, 65 euros per year, for reduced internet costs, funnily enough we never used Pretium for internet, so why we would sign to this neither of us knows.

When I called them to ask why we were recieving junk mail from them told us that this was the newsletter that we recieved as part of our subscription for reduced costs. After much explaining, I got the subscription cancelled and was told to write them a letter to ask to see proof of our agreeing to this suubscription. This I promptly did but amazingly they haven`t recieved it again. When I called again, I weas told that the letter hadn`t arrived and to call back next week.

Anyone else having similar problems,
Frustrated with Pretium

Guest Erwin

Pretium is het slechtste bedrijf wat ik in jaren heb meegemaakt.
Een verhuizing met spoed duurt daar 3 maanden. (ook voor bedrijven)
Er wordt beloofd terug te bellen, gebeurt dus niet. (***)
Als je online een verhuizing meld, moet je erbij zeggen, dat je telefoon ook meegaat.
Je word eerst betaald in de wacht gezet, om vervolgens niet goed geholpen te worden.
Bij storing zeggen ze binnen 24 uur te verhelpen, duurde bij ons ook 35 uur.
Ik raad een ieder aan, niet met dit flutbedrijf in zee te gaan.

Erwin Elbertsen

Guest samantha

Bellen met pretium was geen probleem, ben vorig jaar overgestapt naar de upc, vanwege de kosten. Kreeg netjes bevestiging van beeindiging contract. Het was alleen te laat voor directe opzegging dus moest ik loidmaatschap nog tot 1 april 2010 betalen. Deze week wordt nieuwe jaar contributie zomaar geincasseerd !! Ik heb het direct terug laten boeken, en wacht reactie wel af. Maar wel erg slordig!!! Of opzet misschien, je zal het maar over het hoofd zien....

Guest van Nes

Mijn schoonmoeder is overleden 100 jaar oud .Per telefoon ook door de mooie kletspraatjes bij pretium terecht gekomen. Nu ze is overleden moet ze 25 euro
betalen om haar telefoon op te zeggen. Beetje moeilijk voor haar ze ligt ergens waar wij haar niet meer kunnen bellen/

Mijn vrouw heeft aangegeven te willen bellen via Pretium.
Nu wij hier geen gebruik meer van maken moeten wij toch onaangekondigd 80 euro per jaar betalen om van aanbiedingen van pretium gebruik te kunnen maken.
Dit is ons echter niet bekend en als we onze afschriften niet in de gaten houden gaat dit jaar in jaar uit verder.
Op de vraag dit terug te storten krijgen wij het antwoordt dat we hier gewoon weer een jaar aan vast zitten.
Voor een werkloze is dit een heel bedrag.

Guest leon

Heb net het contract van pretium tel ontvangen en zie dat ik er in gestonken ben!
niks telecom wat een geboefte !
ben nu opzebrief van internet aan het douwnloaden als ik die personen in m`n vingers krijg , weet iemand misschien een adres ?

Guest harkema

Pretium is een grote oplichtersbende doe zo snel mogelijk moet worden uitgeroeid. 65 euro afgeschreven voor een lidmaatschap van een belachelijke veilingsite waar ik nooit om gevraagd heb.Mensen , allemaal zo snel mogelijk weg bij deze vreselijke club. Tot tweemaal toe ben ik er in getrapt. Bij aanmelding van het telefooncontract misleidende uitspraken alsof ze van kpn zijn. Onbegrijpelijk dat kpn deze rechtzaak heeft verloren, er zijn toch voldoende getuigen te vinden op het net.

Guest j

Pretium Amerikaweg 10 2035 RA Haarlem
Telefoon : 023-7510246
Fax : 023-5335142

Guest Janet

Hallo allemaal,

Helaas, Pretium lijkt in de loop van de tijd alleen maar crimineler geworden te zijn. Ook ondergetekende moet een aansluiting wegens overlijden opzeggen, maar ze reageren niet op de inhoud van onze brieven en ze blijven E 25,00 vragen.

Heeft iemand een emailadres van Pretium? Het is toch te belachelijk voor woorden dat een bedrijf dat nota bene internet aanbiedt zelf geen emailadres heeft?

Alvast bedankt.

Groet,
Janet

Hallo Janet

Uiterst pijnlijk dat Pretium zelfs in jouw geval geen fatsoen heeft en maar doorgaat met hun criminele activiteiten.
In het verleden was ik ook op zoek naar hun emailadres en ik vond er 1 bij een vacature van pretium. Omdat bij mij niet werd gereageerd op aangetekende brieven en het bellen een drama was heb ik naar dat email adres mijn beklag gedaan.
Pas vele weken later kreeg ik een reactie dat ik de klantenservice moest bellen !!!

Ik raad je aan om je post aangetekend te versturen zodat de oplichtersbende Pretium je niet kan betichten van het feit dat ze nooit iets ontvangen hebben van je ! (en dat terwijl 99,9% van alle post binnen 2 dagen bezorgd word, bij Pretium ontvangen ze opzeggingen nooit !),

Laat je niet intimideren door dreigbrieven over deurwaarders. Leg een klacht neer bij de geschillencommissie. Maar betaal absoluut niet, als ze het afgeschreven hebben van de rekening, laat het dan storneren en laat een selectieve blokkade bij de bank aanmaken zodat de oplichters van Pretium niets meer kunnen incasseren !

Guest langste adem

Uiteraard moeten rekeningen betaald worden, en ik wil ook niemand problemen bezorgen. Maar je moet m.i. nooit betalen voor iets waar je niet lid van bent geworden, ook al beweert een crimineel telecombedrijf als pretium het tegenovergestelde. Laat ze dat maar bewijzen dan dat je lid bent. Zodra er een incassotraject ingaat geef je nogmaals aan waarom je niet betaalt, en dat je het (volgens pretium) te betalen bedrag in depot zet bij de geschillencommissie totdat er een uitspraak is. Als er dan nog een BKR registratie aangemaakt wordt is ie makkelijk aan te vechten als je van alle correspondentie een copie van bewaart.

Guest Rina

Helaas heb ik geen goed woord over voor de club van Pretium. Mijn Moeder 90 jaar hebben ze overbluft aan de telefoon om over te stappen en het is gelukt, maar iedere keer is het weer iets nu is er weer € 62.- afgeschreven voor een abonnement van Priveleges. Wat het is mag god weten ,maar als je ergens op reageert krijg je nog geen antwoord. Mijn besluit staat vast dat ze maar weer terug naar KPN gaat. Als ze van het abonnement af kan komen!!!!! Dat is nog maar de vraag. Ik snap niet dat die club maar door kan gaan ze trekken zich niets aan van de negatieve plubliciteit.

Guest Claartje

Wat een oplichters bij Pretium. Ze maken misbruik van kwetsbare ouderen! Zo gemeen! Deze brief heb ik vandaag namens mijn moeder naar Pretium gestuurd. Tot onze volle verbazing is mijn moeder van 74 jaar overgestapt van de KPN naar Pretium. Mijn moeder weet werkelijk waar niets van deze overstap!Bij telefonische navraag aan Pretium blijkt dat zij door telefonische verkoop via jullie te zijn benaderd.Hier heeft zij volgens Pretium telefonisch akkoord voor gegeven. Daarom wil ik u vragen de bandopname toe te sturen waarin zij haar akkoord heeft gegeven. Deze opnameband kunt u sturen naar onderstaand adres.Op de site van Tros Radar staat namelijk dat jullie de indruk wekken aan de klant dat jullie voor KPN werken. Ik ben nu erg nieuwsgierig en wil wel eens horen hoe jullie mijn moeder hebben benaderd

Guest langste adem

Beste Claartje

Op zih een prima brief, ik hoop dat je hem aangetekend verstuurt hebt want op de 1 of andere manier ontvangt Pretium opzeggingen nooit. Pretium kennende, denk ik ook niet dat Pretium je een schriftelijke bevestiging stuurt, en zeker geen excuses. De kans is groter dat ze je moeder weer gaan opbellen en haar een "cadeau" aanbiedt.

Leg tevens je klacht neer bij de OPTA en als Pretium niet met een oplossing komt leg het bij de geschillencommissie en vraag tevens smartegeld.
Wat een walgelijk K#Tbedrijf is dat Pretium!

Guest J Witt

Wie gaat hier in godsnaam iets aan doen,het is toch te gek voor woorden dat dit bedrijf hier in NEDERLAND zijn criminele activiteiten kan voortzetten.HELP ONS.

Guest katja

Ik heb ook n bloedhekel gekregen aan dit vreselijke bedrijf. Je zit inderdaad, naast n abonnement ongevraagd aan n privilege-lidmaatschap vast. Eerste jaar gratis, en als je niet opzegd incasseren ze gewoon n jaarcontributie van 65 euro.
Mijn advies: DOE GEEN ZAKEN MET PRETIUM!!!