Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Kan niemand iets ondernemen tegen dit bedrijf?Vorig jaar abonnement opgezegd. Schriftelijk bevestigd door Pretium. Dit jaar opnieuw jaarabonnement van 64,03 euro ingehouden van bankrekening. Gebeld: schrijf maar een aangetekende brief voor teruggave => niet dus, nog meer kosten. Bedrag laten storneren door bank is beste oplossing. Bedrijf is al jaren actief op deze manier. Consumentenbond, Tros Radar niemand krijgt het voor elkaar om deze praktijk een halt toe te roepen. Ik zou nog niet willen werken in dergelijk bedrijf. Erger nog, ik zou iemand die daar aan mee gewerkt heeft zelf niet in dienst willen nemen!

Guest langste adem

Pretium blijft de boel belazeren....
Afgelopen week weer een rectificatie op de voorpagina van de Telegraaf waarin werd vermeld dat de Telegraaf ten onrechte heeft vermeld dat Pretium een blinde bejaarde vrouw had opgelicht....

Wat een gotspe van dat takkebedrijf Pretium ! En lekkere reclame weer voor hun op de telegraaf, zo van : zie je wel hahahaha wij van Pretium lichten honderdduizenden mensen op (zie forums op kassa, radar, of google gewoon eens op Pretium), maar DEZE ENE blinde bejaarde hebben we NIET opgelicht.
(ik vermoed dat het dit keer om een blinde bejaarde MAN ging ofzo die Pretium heeft opgelicht, vandaar de rectificatie).

Hoelang zou het nog duren voordat de criminele organisatie PRETIUM wordt uitgeroeid en wordt verboden ? Pretium zijn walgelijke oplichters, mensen TRAP NIET IN DE VERKOOPTECHNIEKEN VAN PRETIUM !!!!!

Voor je het weet zit je vast aan een of ander k#t-abonnement en moet je hemel en aarde bewegen om er vanaf te komen met de nodige kosten en frustratie. En dan maken de oplichters je ook nog eens ongevraagd lid van een of ander reclamefoldertje van Pretium wat niemand leest (de eerste maanden gratis, daarna wordt het stilzwijgend omgezet naar 65 euro per jaar).

Misschien moet iedereen maar eens een stoeptegel versturen naar het gratis antwoordnummer van Pretium.

Ik raad iedereen af om ooit met Pretium in zee te gaan. Zelfs al beweren ze dat het goedkoper is (wat ik overigens betwijfel), maar als je de klantenservice van Pretium probeert te bellen sta je eeuwen in de wacht, en als je dan iemand aan de lijn krijgt zijn ze gewoon onbeschoft, Op brieven wordt gewoon NIET gereageerd, maar ondertussen proberen ze mensen wel te intimideren met incassobureaus.

PRETIUM=OPLICHTERIJ !!!!

Guest Frans

Pretium. Wonderlijk hoe een bedrijf welke al sedert ongeveer 2005 gehekeld wordt via allerlei internetfora, een boete opgelegd heeft gekregen en in televisieuitzendingen onder vuur is genomen, maar door kan gaan met uitermate dubieuze klantenwervingsacties en naar criminaliteit riekende geldafboekingsacties. We zitten inmiddels al diep in 2011 en mijn ouders, beiden tachtigers, zijn door dezelfde truc, die Pretium al jaren toepast, er ingeluisd.
Ongelooflijk, maar waar.

Guest Arno Schel

Beste danes, heren,

Van mijn girorekening is d.d. 9 september ook ineens 65 euro afgeschreven tbv een abbonement op het blad privilege. Is het nu de bedoeling dat ik hier zelf contact voor opneem met Pretium en zo ja, op welk telefoonnummer kan ik hen bereiken. Ik wil dit graag corrigeren.
Met vriendelijke groet,

Arno Schel

Guest bertha

Ik ben al 4 jaar bezig met pretium om er van af te komen.Door een aangetekende brief te sturen ben je er nog neit van af.Hetis dus wel zo als je niks hoord van de aangetekende brief een bewiijs is dat ze hem hebben ontvangen anders hadden ze hem terug moeten sturen.Dan hadden ze hem gewiegerd.Ik heb al incasso gehad tot 750 euro of ik die wilden betalen.Het ingasso berua is pretium zelf.Nu heb ik een jaar niks meer gehoord maar ik verwacht binnekort weer wat.Want ze stoppen echt niet als er eentje is die bang is en betaald aan pretium dan is dat weer mooi binnen.

Guest Martin Davelaar

Mijn schoonouders zijn ook in de verkooppraatjes getrapt van pretium telecomZijn nog geen twee maanden lid van dit bedrijfEr bestaat een wettelijke regeling om oudere mensen boven de 73 jaar te beschermen tegen zulke praktijken.Dit is de coulange regeling ouderen .( opzeggen binnen 3 maanden )
[Adres gegevens verwijderd]
Stuur hier een aangetekende opzeggingsbrief heen.Geef in deze brief ook aan dat ze alles terug moeten zetten naar Uw vorige provider ( bijv: KPN in het geval van mijn schoonouders )Want KPN kan dit niet zelf doen.Betaal niet eerder dan voordat dit alles geregeld is en de factuur redelijk is in vergelijking met Uw vorige provider.Want Uw hebt natuurlijk wel gebruik gemaakt van hun diensten.of is dit onredelijk ?Hopende enkele mensen hiermee te kunnen helpen voor een oplossing.

Guest Linda

Wij bellen al jaren via Pretium Telecom (vanaf begin 2005) en eigenlijk altijd naar tevredenheid. Tot... ook wij een vreemd bedrag afgeschreven zagen op 9 november 2011... van 63,- euro. Voor contributie van Privilege. Bleek dat ze dat vorig jaar ook al hadden geflikt!!! Opeens voelen wij ons ZO belazerd! Hebben nooit maar dan ook nooit toestemming gegeven op een abonnement! Ik wil dat blad niet eens hebben!! Gooi altijd alle reclame van Pretium weg. We vinden het echt ongehoord onbeschoft van dat bedrijf. KPN is ook niet alles, maar dit slaat werkelijk alles. We hebben het bedrag overigens gelijk gestorneerd. Nu zal het gelazer wel gaan beginnen... en sta je dan in je recht?

Guest A.J.Blomberg

Aan alle Praetium gebruikers,Zeg toch je contract op. Praetium is in mijn ogen een witte boorden criminelen organisatie. Uit mijn omgeving ken ik al drie vrouwen over de 80 jaar die ze op een slinkse wijze hebben overgehaald en die er maar niet van af kunnen komen.Een dergelijk bedrijf zou in Nederland niet operationeel mogen zijn. In geen enkel land en het management die deze praktijken uitvoeren zouden achter slot en grendel moeten.

Guest Martin

Oplichters krijgen we ineens een rekening van Pretium terwijl niemand bij ons thuis er iets van af weet. Krijg je nog bijna ruzie in het gezin ook Aangetende brief gesstuurd Gaven ze Het zelf Toe. Ze hebben het gesprek even nagegaan En we konden naar een andere provider toe. Nu krijgen we te horen dat we tot juni 2012 een abonnement hebben. Ik had nooit van het OPLICHTERS bedrijfje gehoord En Wil er ook niets mee te maken hebben . Heb KPN gebeld of we nu wel zeker weer bij hun zaten. Wat een zielgige CRIMINELEN. Bij pretium ze kunnen beter dr naam aanpassen in Criminelium MVG Martin

Guest Marius

Het is werkelijk buiten elke denkbare vorm van zaken doen. Mijn schoonmoeder (78j) hebben ze ook ingelijfd, met een k..smoesje. Het leek in het intro gesprek bijna net of ze van de KPN waren, en toen mijn schoonmoeder op wilde hangen werden ze agressief en vroegen haar slechts haar naam te bevestigen. Dat was genoeg om de voice-log te maken. De rest is naar mijn mening gewoon knip- en plakwerk. Maar mijn schoonmoeder had nog niet door, dat ze erin was getrapt. Terwijl ze in het gesprek duidelijk heeft aangegeven niet te willen overstappen naar een ander bedrijf. Dus toen het verplichte welkomstbriefje kwam, waaruit overigens niet in eerste instantie was op te maken dat het om een contractverplichting, ging heeft ze die in eerste instantie als reklame naast zich neer gelegd. Ze was overigens met vakantie toen dat ding kwam, dus die 7 dagen waar ze het over hebben, waren toen al vervallen. Wij hebben meteen toen we het ontdekten een nette brief geschreven en aangetekend verstuurd dat het een misverstand moest zijn etc. Maar wat denk je... Pretium weet van de prins geen kwaad en doet alsof mijn schoonmoeder de beste deal van haar leven heeft gedaan. En feliciteert haar zelfs. Maar Pretium is nog niet klaar want mijn schoonmoeder heeft gelukkig geen automatische incasso opdracht gegeven. Dat zint de boeven natuurlijk niet. Dus volgde er een regen aan dringende intimiderende oproepen om toch maar direct een opdracht tot automatische incasso te geven, want anders betaalt u € 5,- meer. Mijn schoonmoeder wilde helemaal niks betalen! En zeker niet met een automatische incasso. Dat is hetzelfde als je portemnnee geven en zeggen haal er maar uit wat je denkt nodig te hebben. Zijn ze helemaal gek daar in Haarlem? Dus dat deed ze mooi niet.

Guest an

Ook mijn moeder (wordt deze maand 91) is eind vorig jaar door Pretium benaderd en heeft een abonnement genomen. Daarbij moet nog worden opgemerkt dat zij geregistreerd stond bij belmeniet, maar daar trekt Pretium zich niets van aan. Zij is slechthorend en had het idee dat zij KPN aan de lijn had. Gelukkig ontdekten wij het redelijk snel. We hebben een brief gestuurd waarin we - gebruikmakend van de speciale 72+ regeling - alles weer hebben teruggetrokken. Maar nu blijven ze weer komen met een factuur terwijl wij de factuur over de maand dat zij geabonneneerd was al hebben betaald. Bellen of schrijven helpt niet. Nog groter was onze verbazing en aansluitende boosheid toen Pretium vorige weer opnieuw telefonisch contact zocht met mijn moeder. Gelukkig was er iemand die de telefoon van haar overnam, want het mensje raakt geheel overstuurd van het agressieve gedrag van Pretium.

Guest chantalle

Asociale afleggers zijn het.
Zeggen dat ze van kpn zijn en een goedkoper abonnement aanbieden en bingo oudere mensen trappen er helaas in.
Dan dreigen met incasso,terwijl dat hun eigen bedrijf is dus mensen weg gooien allemaal die rekeningen en terug laten storneren.Het zijn smerige oplichters die over lijken gaan.
Lees div fora`s er maar is op na.
En dan dreigen die gore oplichters kranten of programmamakers voor het gerecht te slepen ,omdat het zogenaamd niet waar zou zijn dat ze oplichten.
Ze doen zich notabene voor aan de telefoon als zijnde kpn medewerker en ze zoeken de zwakke mensen er voor uit idd de oudere mensen.
Hoe kan zo`n bedrijf nog bestaan in NL het is toch overduidelijk dat het geen zuivere koffie is.
Ook als je een abonnement wilt op zeggen zou je ineens 25 euro moeten betalen ik dacht het ffe niet.

Helaas zelf binnen de familie iemand aan het helpen die door die smeerlappen aan zo`n abonnement is geholpen door die vuile vieze smerige oplichters van pretium.Notabene iemand die altijd heel erg doet op letten en nog is degene er op slinkse wijze door zo`n callcentre oplichter van pretium er ingetuind.
Wie wil nou werken voor die oplichtersbende.
Ik hoop dat dit jaar die oplichters gepakt worden en al dat geld wat ze afgetroggeld hebben van gedupeerden tot aan de laatste cent moeten terug betalen.
HET ZIJN GROTE SMERIGE OPLICHTERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! niet meer en niet minder.

Hallo, mijn ervaring met de Premium begon 3 jaar geleden.
Ik was zo naief om mijn alle gegevens door telefoon doorgeven, daarna zou ik vrijblijvend offerte te ontvangen. Die kreeg ik wel thuis gestuurd maar was ik niet geinteresserd, dus heb ik niets getekend etc. Tot mijn verbazing, kreeg ik 2 weken later een brief met informatie dat ik nieuwe klant van Premium ben!!! Wel klanten service gebeld, en alle uitgelegd, ze hadden wel mijn eerste gesprek opgenomen, dus zei ik willen jullie bandje beluiseren, ik zei dat ik wil dat bedenken, maar toch hielp dat niet. Meteen opzegging brief gestuurd, die hebben ze nooit ontvangen! Ook tweede brief kwan bij ze niet terecht.
. Uiteindejlik na 1 jaar, ben ik opnieuw overgestap naar KPN. Dat deed ik telefonisch. Ondanks dit, kreeg ik nog 2 maanden rekeningen voor gesprekken die ik niet gemakt heb! Wat was nog vreemd, die 2 bedragen zijn verschillend geweest. Toen ik naar bank gegaan om automatisch incasso in te trekken, kreeg ik een brief van Pretium dat ze deurwaardeur aan mij zouden sturen! Belagelijk. Gek was dat ik paar manden later opnieuw ben gebeld door telefoniste van Pretium met een leuke aanbieding...... Deze keer gesprek was echt kort Geplaatste Afbeelding
MIJN ADVIES NOOIT PRETIUM!

Guest sjan

Hoera Pretium, u heeft mijn 91 jarige moeder ook gestrikt. Wist geen raad met het telefoontje. Kreeg na 7 dagen verkeerd geadresseerde post binnen, kon dus niet geannuleerd worden. In telefoongesprek werd te kennen gegeven, dat men samenwerkte met KPN. Boven de leeftijd van 72jr. kan geannuleerd worden binnen 3 maanden, maar LET OP bejaarde moet verklaring overleggen dat hij of zij "NIET HANDELINGSBEKWAAM"is. Mijn moeder kan wel vergeetachtig zijn, slecht horen en dingen niet altijd begrijpen, maar zo als zij zelf zegt "" IK BEN NIET GEK" HELP wie maakt er een eind aan deze praktijken van Pretium Telecom

Guest rene

weer een.75 jaar en nog nooit gepakt met zo ietsze geven aan dat ze van KPN zijn en dat ze de gegevens niet in de buurt hebbenmaar wel pretium.maar 2 dagen later een contract van hun.Even via de fax een opzegging maar fax niet te berijkenAangetekend binnen 8 dagen is de oplossing.In ieder geval nooit een machtiging tekenen en zeker niet betalen.En even de KPN bellen en aangeven dat u wilt blijven als klant.bewaar alle comunicatie ook als het kan de tijden van de gesprekken.maar het is en blijft een oplichtersbende.

Guest Yvo

Ook mijn moeder van 89 - en zeer slecht horend - is blijkbaar opgebeld door Pretium, hoewel ze zich daar niets van herinnerd. Logisch want ze verstaat niks. Wel kreeg ze een brief die begon met : "Welkom terug bij Pretium." Vreemd, dacht ik, want ze heeft nog nooit 1 dag met Pretium gebeld, altijd bij KPN geweest. Ook staat ze bij het bel-me-niet register ingeschreven. Nu blijkt dat bedrijven wel mogen bellen als het om vroegere klanten gaat. Pretium maakt je dus gewoon tot ex-klant, ook al ben je dat nooit geweest, zodat zij de regels van het bel-me-niet register aan hun laars kunnen lappen. Oplichting dus! Maar dat is Pretium (of moet ik zeggen de firma List & Bedrog) natuurlijk in het geheel niet vreemd, integendeel. Ik heb binnen een week 2 brieven aan ze verstuurd en opgebeld dat het dus niet door gaat. Ook KPN een mailtje gestuurd en Tros Opgelicht verzocht hier eens aandacht te besteden. Ik hoop dat ze dat doen, want ik het misselijkmakend om hoogbejaarde en slechthorende mensen er zo in te luizen. :/

Guest Bullie

Mijn oma van 77 heeft 2 dagen geleden dit telefoontje gehad. Ze is hier min of meer ook ingetrapt. Maar ik zal zorgen dat er geen euro van haar rekening word afgeschreven. Ga morgen bellen om een bevestiging per e-mail en anders een blokade op het rekeningnummer bij de bank. Na 3x een bedrag stoneren kan dit namelijk.

Guest Billy

HOORT, ZEGT HET VOORT.... EN DOE ALS IK....
Kassa was ook weer een eye-opener. Wat een tuig daar bij Pretium, maar dat was reeds bekend...

Guest Piet

Beste mensen,

Begrijpelijk dat er zo gereageerd wordt op dergelijk praktijken. Maar niet iedere call-center gaat zo te werk. Door alleen maar vuil te spuwen kom je nergens, onderneem actie.

Maar schuif dit niet op ALLE call-centers want bij pretium zijn de kosten ook lager dan bijvoorbeeld bij KPN, maar omdat er soms (want er zijn ook tevreden mensen bij pretium) op een "slinkse" gewerfd wordt door een aantal call-agents betekent niet dat het product slecht is.

Mijn advies is gewoon rustig te blijven aan de telefoon, want soms is er wel een hele leuke aanbieding en vraag alles voordat je in zee gaat met het bedrijf.
Nogmaals niet alle Call-Agents zijn oplichters er zitten (een meerderheid) personen tussen die gewoon hun werk willen doen en geloven in het product en mensen willen helpen. Misschien ben jij die nog niet tegengekomen maar andere mensen wel.

Ga niet op een vooroordelende toer op alle call-centers maar alleen op jouw situatie. Want iemand anders kan wel een leuk gesprek hebben met een pretium medewerker en goed geholpen worden.

Bedankt voor jullie tijd om dit door te lezen.

Mvg

Piet

Guest M Honselaar

Mijn ouders zitten jammer genoeg ook bij Pretium. Zij gaan nu verhuizen en willen hier vanaf.
Ze zijn oud en weten totaal niet wat ze hebben gedaan of toegezegt.
Wat moet ik als bezorgde zoon doen om per direkt van Pretium af te komen zonder al te veel toestanden? Heb het namelijk al druk genoeg met de verhuizing.
Wie weet raad?

Mvg M Honselaar

Guest Harm

Beste Piet,

Ik weet niet wat jou connecties met pretium zijn , maar mijn persoonlijke ervaringen met pretium zijn, zoals vermeld in al die andere negatieve berichten.

Pretium zal ongetwijfeld een paar medewerkers opdracht hebben gegeven om die negatieve berichten wat te bagataliseren.

Mvg,Harm

Mijn ouders zitten jammer genoeg ook bij Pretium. Zij gaan nu verhuizen en willen hier vanaf.
Ze zijn oud en weten totaal niet wat ze hebben gedaan of toegezegt.
Wat moet ik als bezorgde zoon doen om per direkt van Pretium af te komen zonder al te veel toestanden? Heb het namelijk al druk genoeg met de verhuizing.
Wie weet raad?

Mvg M Honselaar

Beste mensen,

Begrijpelijk dat er zo gereageerd wordt op dergelijk praktijken. Maar niet iedere call-center gaat zo te werk. Door alleen maar vuil te spuwen kom je nergens, onderneem actie.

Maar schuif dit niet op ALLE call-centers want bij pretium zijn de kosten ook lager dan bijvoorbeeld bij KPN, maar omdat er soms (want er zijn ook tevreden mensen bij pretium) op een "slinkse" gewerfd wordt door een aantal call-agents betekent niet dat het product slecht is.

Mijn advies is gewoon rustig te blijven aan de telefoon, want soms is er wel een hele leuke aanbieding en vraag alles voordat je in zee gaat met het bedrijf.
Nogmaals niet alle Call-Agents zijn oplichters er zitten (een meerderheid) personen tussen die gewoon hun werk willen doen en geloven in het product en mensen willen helpen. Misschien ben jij die nog niet tegengekomen maar andere mensen wel.

Ga niet op een vooroordelende toer op alle call-centers maar alleen op jouw situatie. Want iemand anders kan wel een leuk gesprek hebben met een pretium medewerker en goed geholpen worden.

Bedankt voor jullie tijd om dit door te lezen.

Mvg

Piet

Guest Soesjie

.wij kwamen erachter toen mijn schoonmoeder was overleden en alle instanties moesten inlichten. We wisten niet eens wie/wat pretium was, wij op internet gekeken en zagen allemaal negatieve berichten (stelletje oplichters), wat vreselijk dat ze oude mensen benaderen en zo de boot ingaan. Het ergste is nog mijn schoonmoeder is in april overleden en haar telefoon is nog steeds niet afgesloten en ze blijven incasseren. Wat je ook doet om op te zeggen,een akte van overlijden,aangetekende opzegging niets helpt. Waarom mogen zij deze praktijken uitvoeren (of je nou leeft of dood bent JE KOMT ER NIET VANAF). Misselijk makende praktijken, laat oude mensen met rust, ze zijn al zo goed van vertrouwen vind het gewoon zielig. Het maakt me verdrietig en tegelijkertijd heel erg boos. LAAT DE MENSEN MET RUST, EN VAN HUN OUDE DAG GENIETEN. Wie doet hier wat aan.

En Piet je weet niet waar je over praat, zeker in een callcenter gewerkt!!!!

Guest michael

Mijn stiefvader probeert ook al tijden van pretium af te komen. Zelfs een aangetekend schrijven heeft niet geholpen. Wie weet raad.
Want er wordt nog steeds 17,95 euro per maand afgeschreven zonder dat we dit willen.
Alvast bdankt voor de hulp.

Michael

.wij kwamen erachter toen mijn schoonmoeder was overleden en alle instanties moesten inlichten. We wisten niet eens wie/wat pretium was, wij op internet gekeken en zagen allemaal negatieve berichten (stelletje oplichters), wat vreselijk dat ze oude mensen benaderen en zo de boot ingaan. Het ergste is nog mijn schoonmoeder is in april overleden en haar telefoon is nog steeds niet afgesloten en ze blijven incasseren. Wat je ook doet om op te zeggen,een akte van overlijden,aangetekende opzegging niets helpt. Waarom mogen zij deze praktijken uitvoeren (of je nou leeft of dood bent JE KOMT ER NIET VANAF). Misselijk makende praktijken, laat oude mensen met rust, ze zijn al zo goed van vertrouwen vind het gewoon zielig. Het maakt me verdrietig en tegelijkertijd heel erg boos. LAAT DE MENSEN MET RUST, EN VAN HUN OUDE DAG GENIETEN. Wie doet hier wat aan.

En Piet je weet niet waar je over praat, zeker in een callcenter gewerkt!!!!

Mijn schoonmoeder van 80 in Bennekom werd door Pretium gebeld en ze deden zich voor als KPN. Ze was duidelijk dat ze niet weg wilde bij KPN. Nu blijkt dat ze alsnog ongewild bij de KPN wordt uitgeschreven en een overeenkomst heeft bij Pretium. Ze zou een brief hebben gehad met 7 dagen bedenktijd. Let op! Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen om het abonnement op haar man zijn naam te zetten die 25 jaar geleden is overleden en in augustus 100 zou zijn geworden. We vragen ons af hoe legaal Pretium aan gegevens komt en of er geen inbreuk op de privacy plaatsvindt. Zelfs opzeggen voor een dode is onmogelijk en ze zijn onwillig en asociaal.
We zoeken vooral medestanders om de praktijken van Pretium de kop in te drukken!