Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Guest Karen de Vries

Ook mijn 88-jarige moeder is erin getuind. Zij dacht dat het KPN was. Ze kan zich niet eens herinneren dat ze ja heeft gezegd. Ze begreep niet veel van het gesprek waarin veel moderne terminologie werd gebruikt die ze niet snapt.Ondanks al onze brieven waarin we nota bene moesten bewijzen dat ze een kwetsbare oudere is, wordt de overstap gewoon doorgezet.
Want Pretium Telecom verwerkt de post niet. Ze zorgen zelf voor heel veel vertraging zodat je iedere keer pas weer last minute kan reageren. Ze hebben geen email en alleen een fax. Een telecombedrijf dat je niet kunt mailen? Hoe bestaat het. Als we bellen is de manager er niet! Ook zo fijn.

We hebben gevraagd om een bandopname van het gesprek, maar we zullen alleen de laatste 20 seconden krijgen. Is nog niet gebeurd overigens. Pretium neemt de tijd.Wat nog te doen? Morgen gaan ze haar gewoon overzetten, ondanks onze protesten van de afgelopen 3 weken en dan gaat de rekening lopen.
Het is te schandalig voor woorden.

Guest There is a Way!

als je ouder bent dan 75 dan bestaat er een coolans regeling en die kan je mooi op sturen naar pretium waar na ze wel moeten opzeggen en wanneer je belt met pretium bel je met een call center als je te lastig word voor ze leiden ze je naar de echte pretium lijn en daar als je rustig blijft en normaal met mensen om gaat doen wel hun best soms niet natuurlijk maar je kan niks anders doen dan rustig tenslotte je wilt er van af toch? lukt het je wel op het eind van het gesprek ze kapot schelden hahaha en nog 1 tip zet jullie ouders in de bel me niet register en vink alles aan het is 2 min werk voor 2 jaar geen last van telefoon marketing succes mensen pretium SUCKS HARD LOW PRICING NO QualityGeplaatste Afbeelding

Guest aarnout

aan allen,

Mijn schoonmoeder (92 jaar ) is ook opgelicht door Pretium najaar 2011. IK had direct door dat dit een gebed zonder end zou worden. Ze had al televisie van UPC dus het was heel eenvoudig dit abonnement uit te breiden met telefoon. Hebben we ook gedaan, Al haar kennissen van haar nieuwe telefoonnummer op de hoogte gebracht. En de gekaapte telefoon van Pretium niet meer gebruikt. De rekening geblokkeerd voor de automatische incasso,s. Pretium over de rooie, snappen jullie wel. Brieven van hun dat we direkt de blokkade op moesten heffen. Blijven negeren !!! Ze zouden haar telefoon afsluiten. Wij lachen, want we hadden toch al een aansluiting bij UPC. Dreigbrieven van Pretium: de deurwaarder komt langs, en komt nog een keer langs. Niet op reageren !!! Ondertussen zijn we een jaar verder. De laatste brief was een instinker: Ze geven te kennen dat het abonnement in januari 2013 af zal lopen, Een niet oplettende lezer zal denken: Laat ik nu maar betalen, want dan ben ik er vanaf. Mooi niet, want ik ken die gasten zo goed, dat als je betaald hebben ze het geld in de knip en je abonnement loopt gewoon door nà januari 2013. Wedden !!!! Pretium zal wel mee kijken en lezen, dus niet teveel details. Pretium heeft een email adres van mij gekregen in de aangetekende brief toen het ging spelen, maar geen reaktie. Lafbekken zijn het. Ik wacht rustig af of het tot een rechtszaak komt. Ben niet bang voor die oplichters. Maar uiteindelijk is het de schuld van de politiek, dat dit niet goed geregeld is. Mijn dank aan dr Oetker. Die man heeft alles op een rijtje gezet en geeft heel veel tips om die gasten van je af te houden,

aarnout

Guest Thijs

Ook als 39 jarige kun je erin tuinen. Ik heb dan ook direct mijn abonnement telefonisch beeïndigd. Volgens de helpdeskmedewerker van Pretium Telecom
moest ik wel een reden opgeven. Dat heb ik geweigerd aangezien in de 7 werkdagen bedenktijd je kunt opzeggen zonder reden van opgaaf. Oplichters zijn het en niet te vertrouwen. Daarom per aangetekende brief opzeggen een must!

Guest Mar
aan allen,

Bij mijn zus van 77 jaar is hetzelfde gebeurd. Zij is bijna doof en kan de telefoniste niet goed verstaan. Alleen het woordje KPN, dus dacht zij dat het om haar eigen provider ging. Nee dus Pretium was aan de telefoon.En zit nu aan een abonnement van hun vast. Ik kan een lang verhaal kort maken.maar WAAROM DOET DE POLITIEK HIER AAN MEE. LAAT DZE OPLICHTERS OPHOUDEN!!!!!

Guest Paulpetrowiets

CALL CENTERS ZIJN PER DE DEFINITIE IRRITANTE ORGANISATIES EN DE MEESTEN ZIJN LOUCHE.

Guest Janet

Jawel, ook mijn moeder is gebeld door de rotzakken, ze kwam er eigenlijk pas achter
dat het helemaal fout zat toen ze een bevestiging van overeenkomst in de bus kreeg.
Ze dacht verdomme dat ze door KPN gebeld was en omdat ze daar ook echt telefoon van heeft is ze met de persoon in gesprek gegaan en antwoord op diverse vragen gegeven. Mede omdat alles bij KPN nog op naam van mijn overleden vader staat had ze dus haar voorletters doorgegeven omdat ze de post van KPN toch liever op haar eigen naam ontvangt. Vuile oplichters zijn het, mijn moeder heeft er vannacht gewoon wakker van gelegen!! Ik heb reeds aangetekende brief verzonden en heb ook nog 2 faxnummers die ik morgen op mijn werk even ga gebruiken om haar snel van de stress te verlossen.
Ze maakt zich nu helemaal druk dat ze geld van haar rekening gaan halen, het mens heeft enkel AOW en verder niets. Ik zal in ieder geval niet rusten voordat het opgelost is. Al moet ik er naar toe rijden om iemand bij zijn stropdas te pakken dan doe ik dat met liefde......ik hoop voor hen dat ik zeer spoedig bericht krijg van ontbinding!!

Pretium, dat is het grootste tuig dat er rondloopt. Ze bellen bejaardenhuizen af en luizen argeloze oudjes in een Pretium-contract. Ze vragen bijvoorbeeld: u wilt toch ook goedkoper bellen? Als je dan ja zegt zit je er aan vast.
En denk maar niet dat je dan nog van ze af komt. Hun helpdesk wordt bemand door onbekwaam volk dat de telefoon erop pleurt als je een vraag stelt. Ooit meegemaakt, zo´n helpdesk?

Tegen de mensen die voor deze boevenbende werken will ik zeggen: je moet je schamen om zo je geld te verdienen ten koste van weerloze oudjes.

smeerlappen zijn het. Allemaal.

Guest janet
Ik heb reeds aangetekende brief verzonden

En jawel vandaag in de bus, een bevestiging van ontbinding overeenkomst Pretium. Mijn moeder helemaal blij want ze maakte zich al de hele week zorgen.

Guest janny bergsma

Werk in de thuiszorg, maak ook mee dat Pretium oudere mensen weet te benaderen, met verkeerde bedoelingen nu weer een mevr van 91jaar die vanaf nov dubbel heeft betaald ze hadden haar oudere provider niet opgezecht alle voorwaarden van haar oude provider ook weg,Ik vraag me wel eens af hoe komen ze aan de telefoon nummers of zou de gemeente adressen doorgeven wat volgens mij niet mag.

Guest Stanley

Mijn schoonvader is ook gebeld door deze rotzakken en ze gebruiken de naam KPN totdat je brief krijgt van Pretium in plaats van KPN. .Misschien wordt het tijd klachten te verzamelen en aan Kassa door te geven...

Guest Dick

Mij hebben ze vandaag ook 2 keer geprobeerd te bellen onder de naam van KPNZogenaamd dat de vaste kosten lager worden. Ik heb tot 2x toe gevraagd of ze informatie hierover via de mail toe konden sturenMaar mailen kunnen ze niet. Terwijl ze achter een pc zitten. En elk bedrijf een mailadres heeft.Heb op internet gegoogled naar pretium en kom alleen maar klachten tegen.Ik ben blij dat ik niets toegezegd hebt. Want ze werken wel op een erg slinkse manier om contracten aan te smeren. Ze vragen bijvoorbeeld je geboortedatum ter controle van de gegevens. Ik heb deze niet gegeven want ik wist dat KPN deze niet van mij heeft. Hierdoor had ik een vermoeden dat er iets niet klopte.Dus mensen pas goed op en geef geen gegevens via de telefoon door.Hoe onschuldig het ook lijkt. Als je iets niet vertrouw vraag dan of ze informatie hierover op de mail willen sturen. Wees gewaarschuwd. Mvg Dick

Guest Petra

Ik ben ook vanochtend op mijn werk gebeld door deze lieden en inderdaad doen ze voorkomen alsof het KPN is...

Ik heb overal antwoord op gegeven en op een gegeven moment kreeg ik toch argwaan en heb gelijk KPN gebeld om te vragen of dit werkelijk van hun afkomstig was....

Toen werd mij verteld dat het een ander telecombedrijf is die inderdaad gebruik maakt van de KPN "lijnen", ik hoef niet bang te zijn dat ik ineens bij de KPN klant af ben, want zij sluiten geen vaste lijnen af zonder uitdrukkelijke toestemming van de abonnee. Zij moeten dan schriftelijk het verzoek krijgen van de abonnee om afsluiting.

Ik zou binnen twee werkdagen van Pretium een "machtigingsformulier" in de bus krijgen, waarin ik kan aangeven of ik met acceptgiro wil betalen of anderszins. Dat gaat dus niet gebeuren, die donder ik gelijk de container in.

Heb Pretium ook direct gebeld en gezegd dat zij mij uit hun systeem moeten halen, maar ik stond er nog niet in (het gesprek had tien minuten daarvoor plaatsgevonden). Dus vrijdagochtend gelijk even bellen.

Dit soort bedrijven moeten inderdaad verboden worden.

Guest jose

Ook mijn moeder hebben ze te pakken. Het zijn echt schoften. Ze hebben xelfs tegen haar gezegd dat als ze het toch opzegt, pretium er voor zorgt dat ze geen telefoon meer heeft. Moeder over haar toeren. We gaan weer aan de slag met ze

Guest ton

...en ja hoor, mijn moeder is ook de klos! Ze is 92, hoe durven ze. Getverderrie.

Guest Brule

Ja hoor, twee jaar geleden is mijn vader er ingestonken (toen 89)
Nu woont mijn moeder na de dood van mijn vader in een bejaardenhuis en jawel
ook zij is erin gestonken.
Kost mij weer tijd + een aangetekende brief
Moeder in de zenuwen......
Ik snap niet dat er nog iemand bij zón bedrijf wil werken

Guest Shaan

Mijn oom van 76 jaar is ook op 13 juli benaderd, hij spreekt geen Nederlands,beetje Engels en Arabisch deze beesten halen iemand erbij die Arabisch sprak, hij deed zich ook voor als iemand van de kpn en zei in het Arabisch dat hij de gegevens van hem gaat contoleren en hij moet alleen het woordje "`klopt zeggen.hij noemde de gegevens (naam,adres,bankrekeningnummer,postcode en telefoonnummer)van mijn oom en mijn oom zei het klopt en na een paar dagen krijgt hij een bevestiging in het Nederlands, maar die oude man die verstaat geen Nederlands, hij dacht het is reclame. Na ee paar dagen krijgt hij weer een brief van pretium en toen vertrouwde hij de zaak niet. ik ging langs bij hem en toen belde ik pretium op en toen kon ik niet meer opzeggen, ik moest het schriftelijk op zeggen, dat willen ze ook niet, omdat zij vinden dat meneer toe heeft gegeven dat hij bij pretium wil overstappen, mijn oom die helemaal overtoeren is, weet nu geen raad meer. Nu moet hij weer een brief sturen met zijn legitimatie erbij en dan gaan ze kijken of hij gebruik kan maken van de coulance regeling voor ouderen. Ik ben benieuwd. Ze zijn gewoon stelletjes oplichters bijelkaar, ik heb er geen woorden voor deze mensen

Guest Rosanna

Zoals ik al kan zien wordt de lijst met slachtoffers alleen maar langer!
En het betreft vaak oudere mensen.
Als we nu allemaal via face book en twitter aan al onze vrienden doorgeven dat ze op moeten passen voor deze oplichters en vragen of iedereen dit ook weer door wil geven dan zijn ze in no time van de kaart geveegd!

Guest Amos

Mijn moeder is ook gebeld en ze hebben zich idd voorgedaan als KPN. Echt schande dat deze organisatie vrij zijn gang kan gaan!Slachtoffers kunnen hun klacht indienen bij consuwijzer. Het is zo gedaan en zeer behulpzaam! Ik ben zelf ook een proces bij geschillen commissie telecommunicatie tegen pretium begonnen. We hebben ze geen machtiging verleend, maar omdat de dieven dit zonder toestemming doen, hebben wij voor de zekerheid hun account laten blokkeren bij de bank. Pretium Telecom is een oplichter.

Mijn moeder is ook gebeld en ze hebben zich idd voorgedaan als KPN. Echt schande dat deze organisatie vrij zijn gang kan gaan!Slachtoffers kunnen hun klacht indienen bij consuwijzer. Het is zo gedaan en zeer behulpzaam! Ik ben zelf ook een proces bij geschillen commissie telecommunicatie tegen pretium begonnen. We hebben ze geen machtiging verleend, maar omdat de dieven dit zonder toestemming doen, hebben wij voor de zekerheid hun account laten blokkeren bij de bank. Pretium Telecom is een oplichter.

aan allen,Dit bericht van mij breng ik nog even onder jullie aandacht, tot nu toe niks meer gehoord van die oplichtersbende

Mijn schoonmoeder (92 jaar ) is ook opgelicht door Pretium najaar 2011. IK had direct door dat dit een gebed zonder end zou worden. Ze had al televisie van UPC dus het was heel eenvoudig dit abonnement uit te breiden met telefoon. Hebben we ook gedaan, Al haar kennissen van haar nieuwe telefoonnummer op de hoogte gebracht. En de gekaapte telefoon van Pretium niet meer gebruikt. De rekening geblokkeerd voor de automatische incasso,s. Pretium over de rooie, snappen jullie wel. Brieven van hun dat we direkt de blokkade op moesten heffen. Blijven negeren !!! Ze zouden haar telefoon afsluiten. Wij lachen, want we hadden toch al een aansluiting bij UPC. Dreigbrieven van Pretium: de deurwaarder komt langs, en komt nog een keer langs. Niet op reageren !!! Ondertussen zijn we een jaar verder. De laatste brief was een instinker: Ze geven te kennen dat het abonnement in januari 2013 af zal lopen, Een niet oplettende lezer zal denken: Laat ik nu maar betalen, want dan ben ik er vanaf. Mooi niet, want ik ken die gasten zo goed, dat als je betaald hebben ze het geld in de knip en je abonnement loopt gewoon door nà januari 2013. Wedden !!!! Pretium zal wel mee kijken en lezen, dus niet teveel details. Pretium heeft een email adres van mij gekregen in de aangetekende brief toen het ging spelen, maar geen reaktie. Lafbekken zijn het. Ik wacht rustig af of het tot een rechtszaak komt. Ben niet bang voor die oplichters. Maar uiteindelijk is het de schuld van de politiek, dat dit niet goed geregeld is. Mijn dank aan dr Oetker. Die man heeft alles op een rijtje gezet en geeft heel veel tips om die gasten van je af te houden,

Guest Lia de Beer

En ja ook mijn moeder is de klos. Ze zijn zeer aanhoudend ze hadden al vijf keer gebeld voordat mijn moeder ze uiteindelijk maar te woord heeft gestaan. Ze deden zich voor alsof ze van de KPN waren en dat ze iedereen aan het bellen waren die al lang klant bij KPN waren om te kijken of hun abonnement nog up to date was. En ook omdat zo veel mensen hun contract op zeiden.
Mijn moeder heeft nadrukkelijk gevraagd of ze ook echt van de KPN waren want dat moet vanwege haar persoonsalarm. Ik vind het in en in verdrietig mijn moeder over haar toeren en mijn broer en ik weer wat werk extra!!
En inderdaad mijn moeder is 87 jaar en ze word gebeld ondanks haar registratie in het bel me niet register.
:o

Guest Marvin de bruin

Wat een gezeur om niets allemaal. Je gaat sowieso minder betalen voor je avbonnement en gesprekskosten, dus ik snap niet dat mensen het hebben over oplichting. KPN is de grootste boef met hun te dure abonnementen en gesprekskosten. Zij maken misbruik van hun zogenaamde goede naam en vertrouwdheid. Ook ik ben blij met Pretium.

Guest Caroline

Ik heb pretium ook aan de lijn gehad, ik dacht dat ze ook van de KPN waren maar toen hebben ze me duidelijk uitgelegd dat ik gebruik blijf maken van de KPN netwerk maar dat ik dan ga overstappen naar pretium dus het vastrecht en gesprekskosten bij pretium ga betalen. Dus ik snap niet waarom velen zeggen dat pretium zegt dat ze van de KPN zijn? Heb dit ook gevraagd en er werd duidelijk met een NEE geantwoord. Of je moet super doof zijn. Daarnaast doen ze een voice opname ofzoiets met 8/9 vragen waarin vaak wordt herhaald bij PRETIUM! Ik ben tevreden want heb alles gehouden en bel voor minder bij pretium, super!!!!

Guest Chia-Yi

Mijn schoonmoeder is onlangs ook van KPN overgestapt naar Pretium. Ze was eerst een beetje huiverig, maar de overstap ging gelukkig probleemloos. Ze heeft haar eigen nummer behouden en betaalt nu gewoon een stuk minder. Ze is er heel blij mee!