Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Guest René

maak daar maar forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=132717 en bellen.com/forum/onderwerp.aspx?category=44&onderwerp=307&topic=11287 van, dat leest wat makkelijker

Het volgende verhaal is -helaas- mijn eigen ervaring:
Ik beweer: dit is Pretium B.V.:
Een ongelofelijk, onfatsoenlijk en meedogenloze stelletje oplichters met een evenzo afschuwelijke en -in feite- onwettige werkwijze !!!!
Ja, ík kan het weten!!
Ook mijn ouders van bijna 90 jaar zijn ernstig gedupeerd door Pretium.
Als gemachtigde voor mijn ouders in dit Pretium-drama ben ik al meer dan 6 weken bezig om van deze niet rechtsgeldige en door Pretium zelf verzonnen "overeenkomst"" verlost te worden.
Wat een ongelofelijk én slepend drama is dit inmiddels geworden.
Er zijn 4 -aangetekende- bezwaarbrieven aan Pretium gestuurd én bevestigt te zijn ontvangen door Pretium, maar Pretium doet net of er niets aan de hand is en ze blijven beweren dat ze werken volgens de voorgeschreven regels van de telecommarketingregels.
Naast het feit dat ik namens mijn ouders ben blijven ontkennen dat er überhaupt een overeenkomst bestaat tussen Pretium en mijn vader, heb ik me beroepen op de Wet Koop op Afstand.
Dit in het geval dat Pretium aan het waanidee blijft hangen dat er ergens een afspraak is gemaakt tussen hen en mijn vader.
Pretium veegt klakkeloos elk bezwaar van tafel. Stoïcijns blijven ontkennen. Pretium meldt voornamelijk en vooral dat mijn ouders zo blij moeten zijn met het opgedrongen en niet gewenste abonnement wat nota bene 2 x !! zo duur is dan het abonnement wat ze al 50 jaar hebben/ hadden bij KPN!!.
Vragen, vragen!!
Oh. ja...ook dat mijn ouders nu zo blij en gelukkig dienen te zijn omdat ze nu "gratis" in het weekend én `s nachts kunnen bellen.
Zitten ze zeker op te wachten
Wat een triest en ziekelijk gedrag van Pretium.
Webcare Pretium : hou es op met dat geneuzel en gelieg over het feit dat Pretium zich niet als KPN voordoet. Dat doen ze wél degelijk, wat het WebCareTeam ook zegt, wat Pretium ook beweert !!
Duizenden mensen die gedupeerd zijn beweren dit en Pretium blijft volhouden dat `het niet waar is`.
Typerend voor Pretium: domweg blijven beweren en vooral vaak genoeg herhalen zodat Pretium zelf in hun eigen leugens gaat geloven.
Het typeert hun werkwijze: misleiding en oplichterij én ontkenning van alles wat niet in hun straatje past.
Schandalig gedrag hoe ik zie hoe Pretium mijn bijna 90-jarige ouders de stuipen op het lijf jaagt.
Ik zal u de detalis besparen, maar het lijkt echt nergens op.
Pretium staat, voor mij en voor mijn hoogbejaarde ouders, met stip op nummer 1 in de top van oplichterij met als doelgroep:
de bejaarde mensen, liefst de hoogbejaarde mensen!
Een makkelijke prooi, deze doelgroep.
Pretium, je zou je diep en diep moeten schamen!!
Hoe is het mogelijk dat Pretium zich prettig voelt om over de rug van deze uitgekozen doelgroep zich te verrijken. Een absolute schande!
Hoe is het mogelijk dat Pretium sowieso nog kan bestaan??
Vragen...vragen....vragen.

Wat zal ik nog meer zeggen:
ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer
aangifte bij politie zal ik binnenkort doen.
Klacht bij OPTA zal ik zeker doen én
ik zal tot in de puntjes uitzoeken bij welke organisatie ik nog meer een klacht over Pretium kan neerleggen

Nee, Webcare team: ik gebruik geen Twitter en ben dat ook niet van plan.
Als u werkelijk bestaat heeft u mijn email adres.
Uw reacties kunt u daarop plaatsen.

Guest Pretium Webcare

Beste layenn, Wij hebben uw bericht gelezen en begrijpen dat u aangedaan bent door deze situatie. Wij betreuren dit en willen u graag helpen dit op te lossen. U geeft al aan dat uw gegevens bekend zijn bij ons, en dat we per e-mail contact kunnen opnemen. Om uw emailgegevens echter naar boven te halen, hebben we toch meer informatie nodig. Zou u ons e-mail willen benaderen (pretium.webcare@pretium.nl) onder vermelding van uw bericht op Bellen.com, zodat we dit voor u kunnen oplossen?Met vriendelijke groet,Pretium Webcare

Guest J. de Rechte

Mijn 87-jarige schoonvader is vandaag (20/01/2014) weer benaderd door Pretium. Weer hetzelfde verhaal: we zijn van KPN, veel goedkoper, blabla, etc. etc. Pretium probeert dit nu al een aantal jaren. Gelukkig trapt hij er niet in.OPLICHTERS!

Guest Pretium Webcare

Beste meneer/mevrouw de Rechte, Wij hebben ons eigen uitsluitsysteem, als aanvulling op het bel-me-niet register. Wilt u alstublieft contact met ons opnemen via Twitter (@PretiumWebcare) of e-mail (pretium.webcare@pretium.nl)? Dan helpen we u graag dit op te lossen. Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium

Guest Richard Hunold

Beste Pretium,Voor mij nooit geen pretium meer.Mijn zwager is gestorven in November en na herhaalde telefoontjes en brieven toch nog een incassobureau aan de broek voor een overledene.heb netjes het abbonement betaald voor heel november en de gesprekskosten inclusief btw ook van November.Dit lijkt heel netjes van onz ezijde, maar nee pretium is zoals velen omschrijven hier op internet NOOIT MEE IN ZEE GAAN.Hoop dat iedereen zo iets kan lezen.Boekjes aansmeren en bedragen afschrijven van oude mensen wat niks met bellen te maken heeft.Geen groetjes aan PRETIUMRichard Hunold

Guest Pretium Webcare

Beste Richard,Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw zwager. In geval van overlijden kan het abonnement uiteraard direct stopgezet worden. Indien nodig helpen wij u hier graag verder bij.Zou u het telefoonnummer van uw zwager en uw eigen telefoonnummer kunnen sturen? Dan kunnen we e.e.a. voor u nakijken en kunnen we tevens contact met u opnemen voor een goede afhandeling. Dit kan d.m.v. een DM via Twitter (@PretiumWebcare) of via e-mail (pretium.webcare@pretium.nl). Dan kunnen wij tevens nagaan wat u bedoelt met boekjes, Pretium geeft namelijk geen boekjes of dergelijken uit. Pretium kent alleen vaste telefonieabonnementen. Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium

Guest Richard Hunold

Beste webcare , hoe bedoel je met boekjes weet ik niet .Privilege heet het en dat kan je overal lezen. maar jij weet het niet hou jezelf voor de gek.En mij zager is gestorven en nu een incasso erachter BAH.Heb al tientallen keren gebeld om volgens jullie deze misverstanden te voorkomen. Hunold

Hallo lezers c.q. Pretium gedupeerden,

Bij deze verwijs ik jullie naar mijn posts op deze site bellen.com van 16, 20 + 21 januari 2014 betreft mijn klacht/ melding van de `Pretium-affaire` tuusen mijn ouders en Pretium en naar de Pretium Webcare post van 21 januari als reactie op mijn klacht/melding.
Ik heb afgesproken met mezelf de ontwikkelingen in mijn/ons Pretium-drama te melden. Bij deze.
(Ik heb/ben als gemachtigde dochter voor mijn hoogbejaarde ouders in deze zaak opgetreden)

Hieronder meld ik de originele text die ik aan `Herman` van Pretium Webcare heb verstuurd als antwoord op het oplossingsvoorstel van `Herman` :Normal0Beste Herman van Pretium Webcare, Gisteren heb ik met mijn ouders overlegd over uw voorstel-oplossing. Ook al zijn ze het niet eens met het Pretium-standpunt, ze nemen uw voorstel aan, d.w.z. ze zijn ontzettend blij van Pretium verlost te zijn. Ze kunnen de naam niet meer hóren. Inmiddels is de overstap naar Ziggo een feit. Wat mijn ouders betreft zijn we `klaar met elkaar`. Mijn persoonlijke aanvulling: Ik ben het met mijn ouders eens dat het standpunt van Pretium discutabel is en er géén rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Maar goed, ik werk in opdracht van mijn ouders dus ik ben het me ze eens dat ze het voorstel accepteren en dat deze zaak gesloten kan worden. Ik zal dit antwoord, de ontwikkelingen in deze zaak, vanavond/morgen melden op Bellen.com Bedankt voor uw moeite en ik hoop dat u nog veel meer mensen kunt helpen die in de problemen zijn gekomen door Pretium. Met vriendelijke groet,

Graag wil ik nog het volgende melden:
Met dank aan o.a. dit forum op bellen.com+ VARA/Kassa +TROS/Radar+ Consuwijzer.nl + niet te vergeten Het Dr.Oetker Stappenplan heb ik heel veel adviezen en tips, zowel juridische, praktische en doeltreffende, kunnen opvolgen en inzetten in mijn/ons Pretium-drama.

Ik ben slechts een argeloze voorbijganger -tot 29.11.2013 nog nooit van pretium gehoord- en niet juridisch geschoold (kben `slechts` een kanjer/expert in het schrijven van bezwaarbrieven Geplaatste Afbeelding.
Desondanks bleef Pretium mij /mijn ouders -van 89 & 86 jaar- gebruiken als (een) stuiterbal(len) die door Pretium tussen 2 betonnen muren werd geslagen.
Zo voelt het. Energievretend, frustrerend en totaal overbodig leed!!
Ik heb nu zelf ervaren hoe mijn ouders de stuipen op het lijf zijn gejaagd; het is werkelijk hartverscheurend.
Gelukkig is het Pretium Webcare Team ingezet (per 18.11.2013 zie posts).
Aanvankelijk dacht ik dat "Herman en zijn team" slechts digitaal zou bestaan en pure nep zou zijn. Nee, dus!!!!
En ik ben zeker geen nepklant die Pretium in een goed daglicht moet stellen. Integendeel !!
Wat het bedrijf Pretium niet snapt in 6 weken

Guest Pretium Webcare

Beste Richard, We hebben inmiddels gezien dat de redactie van bellen.com uw telefoonnummer heeft verwijderd, goed om te zien. Wij hebben uw telefoonnummer wel genoteerd dus nemen binnenkort contact met u op. We zullen dan ons best doen tot een oplossing te komen. Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium.

Guest Pretium Webcare

Beste Richard,We hebben inmiddels telefonisch contact met u gehad en we zijn blij dat het is opgelost. Met vriendelijke groet,Webcare team Pretium

Guest Richard hunold

Ja jullie hebben eieren voor je geld gekozen, zetten mijn reactie er nier meer op,Richard Hunold

Ik ben dochter van een dementerende moeder en over de gebeurtenissen met een demente moeder kan ik een boek schrijven. Over de gebeurtenissen met Pretium kan ik echter ook een boek schrijven! Ik geloof dat mijn moeder wel drie keer opnieuw is aangesloten bij Pretium hoewel ze dat zelf absoluut niet wilde. En iedere keer liet ik het weer afsluiten. De eerste keer met heel veel moeite en de tweede keer ging snel omdat ik toen al over een verklaring beschikte dat moeder wilsonbekwaam was. Ik heb na de tweede keer Pretium aangetekend de beschikking van de kantonrechter toegestuurd en dringend verzocht mijn moeder telefonisch niet meer lastig te vallen. En tóch werd mijn moeder voor een derde keer aangesloten bij Pretium!! En bij de derde keer beschikte Pretium notabene over haar bankrekeningnummer terwijl mijn moeder daar niet meer over kon beschikken en het zelf ook beslist niet meer wist! Ze kan die gegevens toen telefonisch niet hebben doorgegeven. Via een automatische incasso werd er echter wel geld afgeschreven. Kennelijk waren ze de beschikking over haar handelingsonbekwaamheid wèl kwijt geraakt maar niet haar bankgegevens. Na een boze aangetekende brief werd het abonnement weer terug gezet naar KPN op basis van de "coulanceregeling". Nu een jaar later (moeder zit al zowat een jaar in een gesloten instelling) werd er in december ineens 70 euro afgeschreven voor Privilege. Ik begreep niet wat dat was en daarom heb ik Privilege BV opgezocht via Google en een bijbehorend telefoonnummer gevonden. Ik heb gebeld en wie kreeg ik aan de telefoon??? Pretium!!! Ik heb die 70 euro gelijk door de bank terug laten storneren. Verder heb ik een aangetekende brief naar Pretium gestuurd en gevraagd om de voicelog en de schriftelijke machtiging voor automatische incasso. Pretium stuurde mij geen voicelog en ook geen schriftelijke machtiging voor de automatische incasso! Pretium was zo "coulant" om mijn demente wilsonbekwame moeder gelijk van haar abonnement op Privilege te verlossen en die teruggeboekte 70 euro werden haar kwijt gescholden. Ik was ondanks deze "coulance" woedend want ondanks dat mijn dochter advocaat is, heeft het ons jaren gekost om van Pretium af te komen. Zelfs nu mijn moeder al bijna een jaar in een gesloten instelling zit is Pretium in staat om geld van haar rekening te schrijven. Hoezo "coulant"?

Guest Mopsy

Beste mensen,ik kan u allen maar 1 tip geven de gouden tip om echt van Pretium af te komen,en andere telefonische verkopers,koop voor uw ouder(s) een prepaid telefoon,met prepaidkaart er zijn tegenwoordig hele mooie telefoons met alarmknop voor hulp/dokter etc maar dat terzijde,en u bent overal van af,het nummer is onbekend als u het niet registreert,geef het nummer alleen aan goede bekenden van uw ouders en u heeft nooit meer problemen.

Guest Matthew

Omdat ik overstap naar glasvezel en alles in 1 wilde hebben, heb ik bij Pretium het abonnement opgezegd (zij konden mij dit niet aanbieden).Na wat op internet te hebben gezocht hoe dit het best te doen, heb ik veel reacties gelezen. Onder andere dat het opzeggen van het abonnement erg moeilijk is.Gelukkig heb ik deze ervaring niet en is de overstap bij mij erg soepel gegaan. Een briefje was voldoende. Helaas was het niet mogelijk om online op te zeggen. Dat was voor mij het enige minpuntje. Ik heb zelf nooit problemen gehad met Pretium in de 3 jaar dat ik met ze heb gebeld.

Guest Pretium Webcare

Beste Matthew, fijn om te horen dat u een tevreden klant bent geweest en de overstap zo soepel verliep. Wij nemen uw feedback over het online opzeggen mee. Met vriendelijke groet, Webcare team Pretium

Op 4 maart 2014 ontving mijn 80 jarige schoonvader een brief van de KPN dat hij overgestapt was naar een andere telefoonaanbieder. Rara??? Na wat bellen bleek hij te zijn overgestapt naar Pretium n.a.v. een telefoongesprek op 27 januari 2014. Dit gesprek kon hij nog wel herinneren omdat hij in het gesprek had gezegd dat hij NOOIT!!!! meer iets te maken wilde hebben met Pretium!!!! Dit i.v.m. eerdere ervaringen en een heleboel correspondentie met Pretium en Privilege (1 pot nat) in 2011. Bellen met Klantenservice had geen resultaat. Telefonisch overeenkomst was nu eenmaal een feit en mijn vader had binnen 7 werkdagen moeten annuleren. Ja,ja, hoe kan je een overeenkomst annuleren zonder dat je weet dat je deze bent aangegaan en pas na 5 weken een brief van de KPN ontvangt? De brief van Pretium kwam toevallig twee dagen na de brief van de KPN. Hoe slim allemaal!!! Direct een aangetekende brief verzonden (extra kosten) om het contract te betwisten en verzoek gedaan alles terug te draaien. Juridisch bewijs gevraagd over de rechtsgeligheid van de mondelingen overeenkomst tijdens het gesprek. Op 12 maart een brief van Pretium met de standaardtekst dat ze de geluidsband hebben terug geluisterd en dat het een rechtsgeldige aanmelding is geweest. Kunnen zij makkelijk zeggen, ik heb de geluidsband niet gehoord. Mijn vrouw was getuige dat mijn schoonvader in het gesprek heeft gezegd dat hij niets met Pretium te maken wil hebben. Dit fragment ziullen ze wel keurig eruit knippen. Verderop het dreigement dat voortijdig opzeggen er voor een jaar betaald moet worden. We gaan weer een lange weg in om alles weer terug te krijgen bij de KPN.

Guest Pretium Webcare

Beste Cor, Vervelend om te lezen dat uw schoonvader ongewenst een abonnement is aangegaan. Het is niet ons streven mensen tegen hun wil te laten overstappen. We willen daarom graag helpen dit op te lossen. Zou u zijn gegevens en die van uzelf naar ons willen sturen in een e-mail (pretium.webcare@pretium.nl) en daarbij vermelden dat u ons via deze website heeft benaderd? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Caroline - webcare team Pretium

Naast het bericht op dit forum, had ik ook nog een email gestuurd naar de pretium webcare internetadres. Waarom dit email adres niet via de telefoon verstrekt kon worden door de dame van de klantenservice is mij nog een raadsel. Email adres, nee dat hebben weniet bij Pretium. U kunt een brief sturen was destijds het antwoord. Maar goed, ik heb vandaag keurig een email ontvangen van Pretiumen ik kon bellen (0,15 ct per minuut) omhet geluidsfragment te beluisteren. Jammer dat het begin van het gesprek niet kon worden beluisterd. Ik heb alleen het gedeelte kunnen beluisteren waarin de Pretium dame snel allerlei vragen afraffelt en na elke vraag zegt :Klopt dit? Duidelijk is te horen dat mijn schoonmoeder totaal niet beseft waarop zij bevestigend antwoord. Aan het eind van het gesprek wordt nog verteld dat er nog corespondentie wordt verstuurd ivm de 7 werkdagen annuleringstermijn. Deze brief is nooit verstuurd. Ook het einde van het opgenomen geluidsfragment waarin mijn schoonvader het gesprek overnam en duidelijk maakte dat hij niets met Pretium te maken wilde hebben werd natuurlijk niet gehoord. M.a.w. een onvolledig geluidsfragment waarin alleen de vragen over persoonljke gegevens werden gesteld te horen was. In de ontvangen mail stelt Pretium dat ze al een verzoek hebben neergelegd bij KPN om alles terug te zetten. Hiermee geeft Pretium aan dat ze in dit geval fouten hebben gemaakt. Nu maar wachten hoe snel dit geregeld is. Over de extra gemaakte kosten hebben we het nog niet gehad. Laat staan over de incasso betalingen die we terug moeten krijgen. Wordt vervolgd.

Guest Pretium Webcare

Beste Cor, u geeft in uw bericht aan dat u een e-mail naar Pretium Webcare heeft gestuurd. Hier is kennelijk iets niet goed gegaan want we hebben geen e-mail ontvangen. Zou u de e-mail nogmaals willen versturen naar pretium.webcare@pretium.nl en uw gegevens willen meesturen? Dan kunnen wij de status van uw verzoek voor u uitzoeken. Met vriendelijke groet, Caroline - webcare team Pretium