Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Beste Caroline,
ik heb wel een antwoord van je ontvangen op mijn mail die ik rechtstreeks naar jullie heb gestuurd. Helaas geen reactie over mijn ongenoegen dat maar een gedeelte van het telefoongesprek terug te beluisteren was. Waarom niet vanaf het begin van het gesprek een opname? Of willen jullie liever niet dat het misleidende intro verhaal wordt opgenomen? Als jullie een eerlijk verhaal hebben dan kunnen jullie toch gewoon het hele gesprek opnemen? Maar goed, in je antwoordmail geven jullie toe dat er geen welkomstbrief verstuurd is na et telefoongesprek en dat daarom bij de KPN een verzoek is gedaan om alles terug te draaien. Maar de gemaaakte kosten (abonnementskosten en gesprekskosten) worden wel in rekening gebracht. Nou hier ben ik het totaal niet mee eens. Jullie hebben een fout gemaakt en dan moeten mijn schoonouders voor de kosten opdraaien? En betalen jullie dan hun gemaakte kosten om alles weer recht te zetten? Kosten KPN, aangetekende post, telefoonkosten en noem maar op. Het moet niet gekker worden. Wordt vervolgd!!!

Guest Pretium Webcare

Beste Cor, We hebben inderdaad de mail ontvangen en u een antwoord gegeven. Ons verhaal is overigens geen misleidend verhaal. We willen klanten graag helpen te besparen op hun belkosten. Om die reden maken we een tarieven vergelijking met KPN en geven we aan dat Pretium gebruik maakt van de infrastructuur van KPN. Daarbij is het niet onze intentie om mensen ongewenst te laten overstappen naar Pretium. Vandaar ook dat u een e-mail heeft ontvangen met de door ons voorgestelde oplossing. We stellen dan ook voor dit verder per e-mail af te handelen. Bij voorbaat dank! Met vriendelijke groet, Marjolijn - webcare team Pretium

k overwoog Pretium als telecom provider. Ik vond het al raar dat op geen enkele vergelijkings site Pretium naar voren kwam.Dank aan o.a. dit forum, preferenso.nl + VARA/Kassa +TROS/Radar+ Consuwijzer.nl.voor al de waarschuwingen. Ze hebben mij behoed voor een misstap.Voor mij is het onbegrijpelijk dat dit bedrijf nog bestaat.Nogmaals Dank.Pieter

Guest A J Goeree

Webcare,

Wat een oplichterij is het bij jullie! Uit het niks krijg ik de brieven dat we overgaan van KPN naar Pretium. Want op 10 februari is er ergens toch een keer ja gezegd dat we akkoord gaan met overstappen. Annuleren mocht binnen 7 dagen, maar een brief hebben we niet ontvangen. Dus daar wordt je niet van op de hoogte gesteld binnen de gestelde kaders.

Het is dat we toevallig de brief ontvangen hebben van KPN dat we niet langer klant bij hen zijn.
Na telefonisch contact krijg ik te horen dat jullie zo`n geweldig gerenommeerd bedrijf zijn met 200000 klanten. Als jullie op deze manier mensen benaderen snap ik niet dat het er niet meer zijn.
Coulance? nee dat is alleen voor wilsonbekwame mensen. Ik wil helemaal geen klant bij jullie worden. Het regent klachten over jullie benadering. En er wordt alleen maar geschermd met het feit dat er ergens in het gesprek ja is gezegd en dat ik ter bewijs daarvan de opname maar even moet opvragen. schriftelijk....

Ik wilde bij KPN een pakket met TV en internet. Waarom zou ik bij jullie alleen het bellen willen?

Ik hoop op een passende oplossing. Want als jullie zo`n fantastisch bedrijf zijn, met zoveel klanten. Kun je die ene ontevreden klant vast wel missen.

Groet,

AJ Goeree

Guest Rinus

Ik ben onlangs overgestapt naar aanleiding van een telefoontje van Pretium. Moet zeggen dat ik eerst niet doorhad dat ik met Pretium sprak. Dacht dat het de achternaam van de persoon die belde was. Vervolgens werd KPN veelvuldig genoemd en eigenlijk pas tegen het eind van het gesprek had ik door dat Pretium een andere aanbieder is. Uiteindelijk was voor mij maar 1 ding belangrijk en dat is besparen op de kosten voor telefonie. Dat doe ik nu reeds enige tijd dus ben zeer tevreden.

Guest Pretium Webcare

Beste heer/mevrouw Goeree, Wat vervelend dat u kennelijk tegen uw wil een contract heeft met Pretium. Het is niet onze intentie mensen ongewenst te laten overstappen. We willen dit daarom graag voor u oplossen. Zou u uw klant- en/of adresgegevens kunnen sturen in een privébericht via Facebook (www.facebook.com/PretiumBV) of Twitter (@PretiumWebcare) of via de mail (pretium.webcare@pretium.nl)? Dan zoeken we het graag voor u uit. Met vriendelijke groet, Caroline - webcare team Pretium

Guest Pretium Webcare

Beste Rinus, Goed om te lezen dat u tevreden bent met de overstap naar Pretium. Bedankt voor uw opmerking over het feit dat er in het begin van het gesprek kennelijk enige onduidelijkheid was. We nemen dit mee. Met vriendelijke groet, Caroline - webcare team Pretium

Guest woody

Mijn minderjarige dochter is telefonisch benadert toen ik niet thuis was, sindsdien krijg ik weer Privilege boekjes. Jaren geleden ben ik met veel pijn en moeite van Pretium afgekomen, nu begint alle ellende weer van voor-af-aan!ik heb een mailadres gevonden van het webcare-team van privilege, zij behandelen de klachen via bijv. Klacht.nl, Tros Radar enz. privilege.webcare@mijnprivilege.nl

Guest Privilege Webcare

Beste Woody,Vervelend om te lezen dat u ongewenst abonnee bent geworden van Privilege. Dit is niet onze intentie. Zou u naar het door uzelf reeds genoemde e-mailadres uw gegevens willen sturen dan willen we het graag voor u oplossen. Met vriendelijke groet , Petra

Guest Nick

Webcare

Vanavond nam ik bij mijn schoonmoeder, een dementerende dame van 90 jaar, die in een verzorgingshuis woont,

de telefoon op.

Ik kreeg een vrouwelijk persoon aan de lijn, die vertelde dat zij via de KPN belde.

Zij begon te vertellen over het abonnement .

Ik dacht dat zij van de KPN zelf was, omdat ik 2 maanden geleden een nieuw abonnement had afgesloten, omdat mijn schoonmoeder vanwege de toenemende dementie bijna niet meer belt.

Toen werd mij gezegd, dat zij van Pretium was.

Gezien de bar slechte ervaringen met uw bedrijf in 2009 wens ik op geen enkele wijze meer benaderd te worden omtrent een eventueel aan te gaan abonnement.

Nick

Guest Doensen

Mijn opa van 82 belde mij zaterdag overstuur op over een of andere welkomstbrief van een telecomaanbieder.

Vandaag bij hem langs geweest om te kijken naar deze brief. Hij gaf zelf aan vorige week wel iemand aan de telefoon gehad te hebben, maar op dat moment zat hij in de ruimte van de dagbehandeling waar het erg rumoerig was.

Hij had aan de telefoon verteld dat het erg druk was daar en vroeg of ze konden terugbellen, dit is niet gedaan. Maar vervolgens krijgt hij wel opeens een welkomstbrief?

Vind dit een erg vreemde zaak dat dit zomaar kan. Hoe kunnen ze zomaar misbruik maken van deze oudere mensen allemaal? In de brief staat dat hij per 21-05-2014 over zal stappen. Hoop op een goede afloop als ik al deze reacties op internet lees. 

mvg,

Doensen

Guest Lizette

Het zelfde overkwam mijn oma van 95 ze kreeg gisteren een brief van Pretium in de bus dat ze zou zijn overgestapt. Ze weet hier zelf niets van, vind je het gek ze is aan het dementeren en weet al niet meer welke dag het in de week is. Vreselijk dat pretium misbruikmmaakt van deze groep oudere mensen.hoop ook op goede afloop.

Lizet

Guest R.Straus

Goede avond, is er een mogelijkheid de storing bij mijn schoonvader asap op te lossen hij is dement en kan niet zonder telefoon, mocht er iets gebeuren dan kan hij de familie niet inlichten en wij als familie kunnen hem niet bellen.

Kpn gebeld en zeggen dat ze niets voor ons kunnen doen omdat Pretium alle gegevens heeft

Graag feedback hoe nu verder

Mvgr

R.Straus

Guest Rutger

Mijn tante is overgestapt naar Pretium. Ze heeft op zich geen klachten maar zij wilde op haar lijn ook internet + tv aanvragen. Pretium biedt dat niet aan dus ik heb voor haar een aanvraag bij Tele2 gedaan.

Zij vertelden mij dat dit niet mogelijk is omdat Pretium op de lijn zit. Mijn tante is nog geen jaar lid, dus het klopt dat ze nog even met Pretium zal moeten bellen. Toch moet het neem ik aan toch mogelijk zijn om ADSL op die lijn te laten zetten door een andere aanbieder??

Groeten,
Rutger

Webcare

Vanavond nam ik bij mijn schoonmoeder, een dementerende dame van 90 jaar, die in een verzorgingshuis woont,

de telefoon op.

Ik kreeg een vrouwelijk persoon aan de lijn, die vertelde dat zij via de KPN belde.

Zij begon te vertellen over het abonnement .

Ik dacht dat zij van de KPN zelf was, omdat ik 2 maanden geleden een nieuw abonnement had afgesloten, omdat mijn schoonmoeder vanwege de toenemende dementie bijna niet meer belt.

Toen werd mij gezegd, dat zij van Pretium was.

Gezien de bar slechte ervaringen met uw bedrijf in 2009 wens ik op geen enkele wijze meer benaderd te worden omtrent een eventueel aan te gaan abonnement.

Nick

Beste Nick,

Allereerst onze excuses voor de late reactie; dit is veroorzaakt door een technische storing.

Wat vervelend dat u zulke slechte ervaringen hebt gehad in het verleden. Als u ons de gegevens van uw schoonmoeder stuurt (bijv. via email pretium.webcare@pretium.nl) dan kunnen wij ervoor zorgen dat zij niet meer door ons benaderd kan worden.

Wij wachten uw mail af. Vermeld er alstublieft bij dat u mailt n.a.v. dit forum.

Met vriendelijke groet,

Marjolijn - Webcare team Pretium

Guest ex pretium

ook ik was een paar jaar geleden ongewenst slachtoffer van de misleidende verkooptruc van Pretium. Nadat ik een paar maal de betaling had teruggedraaid (gestorneerd) was ik van de ellende af. Wees gewaarschuwd - doe geen zaken met deze oplichters.  

ook ik was een paar jaar geleden ongewenst slachtoffer van de misleidende verkooptruc van Pretium. Nadat ik een paar maal de betaling had teruggedraaid (gestorneerd) was ik van de ellende af. Wees gewaarschuwd - doe geen zaken met deze oplichters.  

Beste heer/mevrouw,

Wat vervelend om te lezen dat u deze ervaring hebt gehad met Pretium. Het is niet ons doel mensen te misleiden of op te lichten. Wij laten slechts mensen die dat willen, besparen op hun belkosten.

Met vriendelijke groet,

Caroline - Webcare team Pretium

Guest Jan

Vandaag weer gebeld door Pretium telecom, deze mensen blijven ons lastigvallen terwijl wij duidelijk in het "belmeniet" staan ingeschreven.

Ik begrijp ook wel dat de mensen van het call center dat voor Pretium werkt hun brood moeten verdienen, maar ik krijg toch sterk de indruk dat daar dingen niet kloppen

Vandaag weer gebeld door Pretium telecom, deze mensen blijven ons lastigvallen terwijl wij duidelijk in het "belmeniet" staan ingeschreven.

Ik begrijp ook wel dat de mensen van het call center dat voor Pretium werkt hun brood moeten verdienen, maar ik krijg toch sterk de indruk dat daar dingen niet kloppen

Beste Jan,

Vervelend om te lezen dat u ongewenst benaderd bent door Pretium. 

Wellicht kunt u in een e-mail uw persoonsgegevens doorsturen, dan kunnen wij zorgen dat u niet meer gebeld wordt? 

Dit bericht kunt u sturen naar pretium.webcare@pretium.nl.

Met vriendelijke groet,
Caroline - Webcare team Pretium

Guest Jenny van Lente

Aan iedereen die o.a. met Pretium (-drama's) te maken krijgt en het onderstaande bericht nog niet heeft gelezen:

RTL nieuws van 12 juni 2014

Er komen nieuwe regels voor de verkoop van bijvoorbeeld energie- en telefoniecontracten via de telefoon. Vanaf morgen zit je daardoor niet zomaar meer vast aan een contract.

Vanaf morgen gelden er nieuwe regels om consumenten beter te beschermen tegen telefonische verkoop. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) ziet er op toe dat deze ook worden toegepast.

Handtekening
De belangrijkste is dat een telefonische bevestiging alleen niet meer genoeg is. Om te voorkomen dat klanten verkeerd worden voorgelicht en op verkeerde gronden overstappen is vanaf morgen ook een handtekening nodig op het contract dat de nieuwe aanbieder moet opsturen. 

De ACM kreeg vorig jaar 7500 klachten over telefonische verkoop, ondanks de invoering van het bel-me-niet-register. Ook voor de verkoop aan de deur, van bijvoorbeeld glasvezel, worden de regels strenger. De bedenktijd voor zulke contracten was zeven werkdagen en wordt nu verdubbeld voor aankopen boven de 50 euro. Het tarief voor bellen naar 0900-nummers wordt gemaximeerd op 1 euro per gesprek. 

De Consumentenbond laat weten blij te zijn met de aangescherpte regels.

Jenny van Lente

Guest Wim Hobert

Mijn schoonouders zijn telefonisch benaderd door Pretium. Ze hebben erin toegestemd informatie te ontvangen zonder verdere verplichtingen, maar na terugkomst van een korte vakantie hebben ze een brief ontvangen waarin wordt aangekondigd dat hun abonnement van KPN wordt omgezet naar Pretium. Dat is absoluut niet hun bedoeling. Er staat dat ze moeten reageren binnen 14 dagen na ontvangst van de brief. Die is verstuurd op14 juli, dus dat kan tot morgen of overmorgen. Omdat we ze vanavond niet kunnen bereiken daarom hierbij op herformulering, rn per maal aan het webcams team.

We zijn overigens onplezierig verrast door deze praktijk. Ze regelen deze zaken allang niet mee zelf en willen dit absoluut niet. Kan het webcareteam dit ongedaan maken?

Mijn schoonouders zijn telefonisch benaderd door Pretium. Ze hebben erin toegestemd informatie te ontvangen zonder verdere verplichtingen, maar na terugkomst van een korte vakantie hebben ze een brief ontvangen waarin wordt aangekondigd dat hun abonnement van KPN wordt omgezet naar Pretium. Dat is absoluut niet hun bedoeling. Er staat dat ze moeten reageren binnen 14 dagen na ontvangst van de brief. Die is verstuurd op14 juli, dus dat kan tot morgen of overmorgen. Omdat we ze vanavond niet kunnen bereiken daarom hierbij op herformulering, rn per maal aan het webcams team.

We zijn overigens onplezierig verrast door deze praktijk. Ze regelen deze zaken allang niet mee zelf en willen dit absoluut niet. Kan het webcareteam dit ongedaan maken?

Beste Wim,

Wat vervelend dat hier een misverstand is ontstaan. Naar aanleiding van uw bericht op bellen.com en de e-mail die wij hebben ontvangen van uw vrouw, hebben wij de aanmelding van uw schoonouders geannuleerd. Ook hebben we uw vrouw hiervan per mail op de hoogte gesteld. Tevens hebben wij uw schoonouders op onze uitsluitingslijst gezet zodat zij niet meer door ons benaderd zullen worden.

We zijn blij dat we u van dienst konden zijn.

Met vriendelijke groet,  

Guest NiPa

Ook mijn schoonmoeder van bijna 82 werd op 20 juni 2014 telefonisch benaderd. Ze dacht ook dat er namens KPN werd gebeld. Totdat ze een brief kreeg van KPN dat haar abonnement afliep. Daarop heb ik gelijk actie in ondernomen en KPN gebeld. De medewerkster vroeg naar de leeftijd van mijn schoonmoeder,waardoor ze onder de ouderen coulance regeling valt. Ze kent het verhaal en adviseerde me om direct brieven te schrijven. Dat heb ik gedaan en zojuist de brieven als bijlage naar het emailadres (pretium.webcare@pretium.nl; hartelijk dank daarvoor!) welke in dit forum stond gestuurd en dat we binnen 5 werkdagen enig reactie verwachten (dat het in behandeling is o.i.d.). Anders wordt er zo weer een brief gestuurd, totdat ze reageren. Ook had ik contact opgenomen met Pretium zelf en gesproken met Ibrahim. Hij wilde me toen geen E-mailadres geven en het gesprek werd er niet leuker op. Ze wil bij KPN blijven en anders zoeken wij wel naar een geschikte en goedkope telefonie aanbieder. In de brief staat dat ze alleen via mail bereikbaar is en wenst geen telefonisch contact te hebben met ze. Hoe komt Pretium aan de gegevens van veelal oudere mensen om hen te "ronselen" als klant? Wet op privacy??? Een lachertje!

Ook mijn schoonmoeder van bijna 82 werd op 20 juni 2014 telefonisch benaderd. Ze dacht ook dat er namens KPN werd gebeld. Totdat ze een brief kreeg van KPN dat haar abonnement afliep. Daarop heb ik gelijk actie in ondernomen en KPN gebeld. De medewerkster vroeg naar de leeftijd van mijn schoonmoeder,waardoor ze onder de ouderen coulance regeling valt. Ze kent het verhaal en adviseerde me om direct brieven te schrijven. Dat heb ik gedaan en zojuist de brieven als bijlage naar het emailadres (pretium.webcare@pretium.nl; hartelijk dank daarvoor!) welke in dit forum stond gestuurd en dat we binnen 5 werkdagen enig reactie verwachten (dat het in behandeling is o.i.d.). Anders wordt er zo weer een brief gestuurd, totdat ze reageren. Ook had ik contact opgenomen met Pretium zelf en gesproken met Ibrahim. Hij wilde me toen geen E-mailadres geven en het gesprek werd er niet leuker op. Ze wil bij KPN blijven en anders zoeken wij wel naar een geschikte en goedkope telefonie aanbieder. In de brief staat dat ze alleen via mail bereikbaar is en wenst geen telefonisch contact te hebben met ze. Hoe komt Pretium aan de gegevens van veelal oudere mensen om hen te "ronselen" als klant? Wet op privacy??? Een lachertje!

Beste NiPa, wij hebben er begrip voor dat dit een vervelende situatie is voor u en uw schoonmoeder. Het is echter zeker niet onze intentie om mensen tegen hun wil over te laten stappen naar Pretium. We willen mensen alleen helpen besparen op hun kosten voor vaste telefonie. De naam KPN wordt daarbij slechts genoemd omdat we gebruik maken van de vaste lijn van KPN en onze tarieven vergelijken met die van hen.

Overigens benaderen wij hiervoor mensen met een abonnement voor alleen vaste telefonie, wat inderdaad vaak oudere mensen zijn. Wij bieden onze diensten aan zonder aanzien des persoons. Het kan dan ook gebeuren dat wij - zonder dat te weten - een overeenkomst afsluiten met iemand die niet bij machte is om de gevolgen van zijn of haar keuze te overzien. Hiervoor geldt de coulanceregeling,    

Uw e-mail is in goede orde ontvangen en we zullen de oplossing per e-mail met u verder communiceren. We hopen op uw begrip en een vlotte afhandeling. 

Met vriendelijke groet,

Guest pretje

Webcare team Pretium,

Zoals hierbolven in dit forum te lezen valt, is vanaf 13 juni  een handtekening van de klant nodig op het contract dat Pretium moet opsturen.

De suggestie in uw welkomstbrief, dat de klant slechts 14 dagen de tijd heeft om het contract op te zeggen, is puur misleiding, want er is helemaal geen geldig contract!!!

Mensen met zo'n welkomstbrief, meldt het  bij  http://www.consuwijzer.nl/