Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Guest Pretje

Webcare team Pretium,

Weinig reactie en dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn.

U hoeft alleen maar te schrijven, dat uw geniale advocatenkantoor Bird & Bird de nieuwe wet (vanaf 13 juni) niet helemaal goed begrepen heeft, dat u de Welkomstbrief inmiddels heeft aangepast en om een schriftelijke handtekening van de klant vraagt en dat u er op hoopt, dat daarmee het aantal klachten drastisch zal verminderen.

Guest Jo

Mijn moeder is gisteren gebeld door pretium. Zij is zelf niet in staat om de telefoon op te nemen. Heb ik het gedaan. Dacht dat ik met kpn te maken had. Maar helaas. Nu wil ik het contract ontbinden. Kan ik dat nu al aangetekend doen of moet ik op de welkomsbrief wachten.

Guest jo

Mijn moeder is gisteren gebeld door pretium. Zij is zelf niet in staat om de telefoon op te nemen. Heb ik het gedaan. Dacht dat ik met kpn te maken had. Maar helaas. Nu wil ik het contract ontbinden. Kan ik dat nu al aangetekend doen of moet ik op de welkomsbrief wachten.

Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk afgehandeld hebben.

Beste Jo,

Wat vervelend dat hier verwarring is ontstaan! Dit kan echter gewoon nog geannuleerd worden. Als u ons een mailtje stuurt met gegevens van uw moeder, kunnen wij dit voor u in orde maken. Mail naar pretium.webcare@pretium.nl.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Marjolijn - Webcare team Pretium

Guest Gast

Hallo lezers van dit forum,

In mijn bericht van 7 juli 2014 meldde ik dat er een belangrijke wetswijziging is betreft het in stand komen overeenkomsten van telefonische diensten: bron RTLnieuws.

Een hele belangrijke wijziging is dat er bij telefonische verkoop van (telefoon)diensten vanaf 13 juni 2014 een schriftelijke handtekening van de consument vereist is voordat het contract ingaat.

Welkomstbrieven, 14 dagen bedenktijd, de zogenaamde belachelijk idiote coulance-regeling, stuur-maar-een-mail-dan-lossen-we-dit-graag-voor-u-op OnZiN etc. doen niet meer mee, is overbodige rotzooi.

Hieronder ook betreffende info vanTros Radar site:

TrOs Radar website     

Overeenkomst schriftelijk bevestigen
Word je gebeld door een bedrijf met een ‘niet te missen’ aanbod? En ben je er nog geen klant? Dan moet de via de telefoon afgesproken overeenkomst op papier worden gezet en door jezelf worden ondertekend per brief of e-mail. Pas dan ben je echt in zee gegaan met het bedrijf. Dit geldt echter alleen voor diensten, met een terugkerend abonnementsgeld per maand of kwartaal. Denk hierbij aan een abonnement op een sportschool, een cv-onderhoudsabonnement voor je verwarming, energie of een abonnement voor je (mobiele) telefoon.

Ben je het niet eens met het aanbod en teken je niet? Dan is er geen overeenkomst. Je kan het telefoontje dan als niet ontvangen beschouwen. Daarnaast heb je ook nog gewoon 14 dagen bedenktijd, na het opsturen van de schriftelijke bevestiging, dus zekerheid alom!

De verkoper moet wel hebben gezegd dat hij belt namens een bedrijf en dat het aanbod commercieel van aard is, verkoop tot doel heeft. Zegt hij dit niet? Dan is hij in overtreding. Mogelijk is de overeenkomst dan sowieso niet geldig.

Deze regels zijn opgesteld door de Europese Unie en worden in Nederland opgelegd door de overheid. De Autoriteit Consument & Markt (ACM), bij consumenten vooral bekend van de ConsuWijzer, kijkt of bedrijven zich aan deze regels houden. Houdt een verkoper zich niet aan de regels? Laat het via de ConsuWijzer weten, ACM kan de ondernemer hier dan op aanspreken. De regels gelden vanaf 13 juni 2014.

Hallo Pretium, Webcare team Pretium,

Bovenstaande informatie geldt uiteraard en terdege ook voor u.

Wat ik werkelijk niet begrijp is dat het WebCare Pretium team na 13 juni 2014 nog steeds deze antwoorden geeft aan aanstaande gedupeerde consumenten.

Pretium, het moet toch volstaan, het moet toch niet zo moeilijk voor u, om uw doelgroep duidelijk en helder te informeren dat er een schriftelijke handtekening vereist is voordat de overeenkomst überhaupt wettelijk tot stand komt??                                                                  

Het is toch niet zo moeilijk om deze informatie toe te voegen in uw zogenaamde Welkomstpakket of in het telefonische verkoopgesprek??

(WebCare) Pretium, ik vraag, ik verwacht van u een helder en duidelijk antwoord op deze simpele vraag.

Jenny van Lente

Guest NiPa

Op mijn bericht van 18 augustus 2014 werd er snel gereageerd door Pretium dat de beëindiging van het contract werd tewerkgesteld. Deze bevestiging kregen we via mail en via dit forum.Hartstikke fijn. In de brief van 19 augustus van Pretium werd het nogmaals bevestigd d.m.v. brief aan mijn schoonmoeder. Wel werd er gemeld dat er nog een factuur zou komen. In een brief, gedateerd van 27 augustus, echter ruim een week later ontvangen, kreeg ze een vage factuur van € 44,57 zonder een belspecificatie@ En nog € 5 extra voor betaling met acceptgiro, administratiekosten, etc. Als ze voor automatische incasso zou gaan, werd er €5 in mindering gedaan. En de betaling moet binnen 4 dagen na dagtekening binnen zijn. Sorry, maar normaal is een betalingstermijn geen 4 dagen en daarnaast heeft mijn schoonmoeder nooit iets gezien wat de algemene betalingen zijn, waarin ook o.a. de betalingstermijn, etc. in staan. Op 5 september krijgt mijn schoonmoeder een herinnering. Voordat we gaan betalen, willen we eerst een belspecificatie zien! Aangezien ik dat ook niet online kan zien, want dan staat er: u bent een ex-Pretium klant (klopt, per 27.08.2014). Dus wij willen die belspecificaties per mail ontvangen en zolang dat niet bekend is bij ons, wordt er ook niet betaald. Gelukkig is mijn schoonmoeder een ex-Pretium klant, maar dit is nog niet afgerond. 

Guest Jenny van Lente

Tip/ advies aan NiPa:

absoluut niet betalen !!!

Jenny van Lente

Guest Jo

Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk afgehandeld hebben.

Heb inmiddels via de mail, en vandaag per post een schriftelijke bevestiging van annuleren ontvangen.

Guest Conny van Haaren

Mijn ouders zijn vanavond gebeld door de "KPN" nou na enig speurwerk bij de echte KPN bleek het om het telecom bedrijf Pretium te gaan.

Mijn vader heeft keurig met ja geantwoord na het eind van het gesprek, omdat hij dacht dat de KPN hem een aanbod deed. Nu is het wachten op het contract , maar mijn ouders willen niet weg bij hun provider dus er wordt niets door hun getekend.

Hoe zijn ze er zeker van dat dit voldoende is want ik lees overal dat Pretium ook zonder ondertekend contract de KPN opzegt en dit lukt nog ook!

Wat moeten ze nu doen???

Bovendien staan zij ingeschreven in het BEL ME NIET register, dat zou toch een boete betekennen lijkt mij.

Wij willen gewoon zwart op wit dat er geen sprake is van een contract met Pretium!!!!

Mvg C van Haaren ,

namens JvHaaren en CM v Haaren Hoogenstrijd

Guest Conny van Haaren

PS , Ik heb dit verhaal ook naar pretium.webcare@pretium.nl gemaild.

Nu maar hopen op een snelle reactie!

Mijn ouders zijn vanavond gebeld door de "KPN" nou na enig speurwerk bij de echte KPN bleek het om het telecom bedrijf Pretium te gaan.

Mijn vader heeft keurig met ja geantwoord na het eind van het gesprek, omdat hij dacht dat de KPN hem een aanbod deed. Nu is het wachten op het contract , maar mijn ouders willen niet weg bij hun provider dus er wordt niets door hun getekend.

Hoe zijn ze er zeker van dat dit voldoende is want ik lees overal dat Pretium ook zonder ondertekend contract de KPN opzegt en dit lukt nog ook!

Wat moeten ze nu doen???

Bovendien staan zij ingeschreven in het BEL ME NIET register, dat zou toch een boete betekennen lijkt mij.

Wij willen gewoon zwart op wit dat er geen sprake is van een contract met Pretium!!!!

Mvg C van Haaren ,

namens JvHaaren en CM v Haaren Hoogenstrijd

Beste Conny,

Inmiddels hebben wij ook uw e-mail ontvangen. Wij zullen dit dan ook verder per e-mail met u afhandelen.

Met vriendelijke groet,

Marjolijn - Webcare team Pretium

Guest Conny van Haaren

Ik ben idd benadert via de Mail door Pretium, met de mededeling dat er in 2007 al eens eerder soort gelijk contact is geweest ( dat klopt , zelfde KPN verhaal) maar dat er nu géén sprake van is !!!!

Maar wat vind ik net in de brievenbus ???? Jawel hoor ..... een contract ! Wat een bedrijf zeg !!!

Tijd voor serieuze stappen lijkt mij !!!!!

Bedankt Pretium

Guest Gast

Aan Conny van Haaren,

Lees aub mijn bericht van 7 juli 2014.

Er is geen contract zonder handtekening van de consument !!

Jenny van Lente

Guest Pretje

Op mijn bericht van 18 augustus 2014 werd er snel gereageerd door Pretium dat de beëindiging van het contract werd tewerkgesteld. Deze bevestiging kregen we via mail en via dit forum.Hartstikke fijn. In de brief van 19 augustus van Pretium werd het nogmaals bevestigd d.m.v. brief aan mijn schoonmoeder. Wel werd er gemeld dat er nog een factuur zou komen. In een brief, gedateerd van 27 augustus, echter ruim een week later ontvangen, kreeg ze een vage factuur van € 44,57 zonder een belspecificatie@ En nog € 5 extra voor betaling met acceptgiro, administratiekosten, etc. Als ze voor automatische incasso zou gaan, werd er €5 in mindering gedaan. En de betaling moet binnen 4 dagen na dagtekening binnen zijn. Sorry, maar normaal is een betalingstermijn geen 4 dagen en daarnaast heeft mijn schoonmoeder nooit iets gezien wat de algemene betalingen zijn, waarin ook o.a. de betalingstermijn, etc. in staan. Op 5 september krijgt mijn schoonmoeder een herinnering. Voordat we gaan betalen, willen we eerst een belspecificatie zien! Aangezien ik dat ook niet online kan zien, want dan staat er: u bent een ex-Pretium klant (klopt, per 27.08.2014). Dus wij willen die belspecificaties per mail ontvangen en zolang dat niet bekend is bij ons, wordt er ook niet betaald. Gelukkig is mijn schoonmoeder een ex-Pretium klant, maar dit is nog niet afgerond. 

Nipa,

Pretium heeft u na 13 juni benaderd en had u om een schriftelijke bevestiging moeten vragen. Dat heeft Pretium niet gedaan. Er is dus helemaal geen contract. Volgens de Geschillencommisie en Kantonrechter heeft Pretium dan geen recht op abonnementsgeld en zouden alleen de gesprekskosten betaald moeten worden (zie http://www.degeschillencommissie.nl/klacht-indienen/eerdere-uitspraken/35732/geen-welkomstbrief-bij-aangaan-overeenkomst of http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBARN:2010:BN8242.

Als u niet of heel weinig betaald, zal Pretium incassobrieven sturen en de incassobedragen drastich verhogen. Uiteindelijk dreigen ze met de gang naar de rechtbank. Dat hebben ze totnutoe voorzover bekend nooit gedaan en daar hebben ze ook geen schijn van kans.

Guest NiPa

Bedankt Jenny van Lente. Ik heb mijn schoonmoeder ook al eerder gemeld om niet te betalen. Nadat we de factuur kregen heb ik gelijk gemaild met de vraag om een belspecificatie.Een vage factuur: gesprekperiode van 25.07.2014 t/m 25.08.2014. Abonnement ging in er 01-08-2014. Daarnaast is ze door Pretium op 27.08.2014 weer overgezet naar KPN (vorige telecomaanbieder). Zowel door Pretium als KPN bevestigd. Aangezien ook er een voorschot berekend werd voor september, heb ik gelijk gemaild om een creditnota over de abonnementsperiode september en dat binnen 5 werkdagen opgelost is. Hoorde ik vandaag dat vrijdag werd gebeld door Pretium dat ze nog niet betaald heeft. Aangezien ze ook nog een brief kreeg van pretium dat ze aangemaand is en dat ze anders het uitgaande telefoonverkeer alsnog gaan blokkeren. Leuk, maar ze is daar allang weg! Dus binnen 14 dagen na dagtekening betalen, anders gaat ze naar het incassobureau. Deze brief ontving ze van de hoofd debiteurenbeheer, bereikbaar op 023-7113721 (8.30-18.00uur). Dus ik bel ze morgen om te zeggen dat ze haar nooit meer mogen bellen, want de afspraak was dat ze telefonisch niet benaderd mocht worden en alles schriftelijk via mij gaat! Dus wel lekker binnen Pretium de niet betalende klanten naar afdeling Debiteurenbeheer sturen, maar niet reageren op mijn mail. Ik heb er geen enkel goed woord over ze! Zodra we een creditnota ontvangen, dan gaan we alles verrekenen en zal er betaald worden! Dus mensen: vraag je belspecificaties op en kijk het goed na. Daarnaast zetten ze er een mooie vergelijking op met wat je anders voor KPN betaald! Nou, heb bij KPN een mooiere aanbieding ontvangen en hun klantvriendelijkheid is echt veel beter dan Pretium!

Guest NiPa

Nipa,

Pretium heeft u na 13 juni benaderd en had u om een schriftelijke bevestiging moeten vragen. Dat heeft Pretium niet gedaan. Er is dus helemaal geen contract. Volgens de Geschillencommisie en Kantonrechter heeft Pretium dan geen recht op abonnementsgeld en zouden alleen de gesprekskosten betaald moeten worden (zie http://www.degeschillencommissie.nl/klacht-indienen/eerdere-uitspraken/35732/geen-welkomstbrief-bij-aangaan-overeenkomst of http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBARN:2010:BN8242.

Als u niet of heel weinig betaald, zal Pretium incassobrieven sturen en de incassobedragen drastich verhogen. Uiteindelijk dreigen ze met de gang naar de rechtbank. Dat hebben ze totnutoe voorzover bekend nooit gedaan en daar hebben ze ook geen schijn van kans.

Heel erg bedankt voor deze info! Ook deze neem ik mee in mijn mail naar Pretium. En inderdaad weinig kans van slagen door Pretium. 

Guest Conny van haaren

15-09-2014 ongv. 10.00 uur

Heb ik telefonisch op gezegd en hoop nu met 2 a 3 dagen een bevestigingsbrief van deze opzegging te ontvangen.

Mijn ouders moeten overigens NIETS tekenen hoor, Pretium heeft de 1 in laten toetsen voor akkoord. Is dit misschien Pretium's nieuwe werkwijze ???

Guest NiPa

15-09-2014 ongv. 10.00 uur

Heb ik telefonisch op gezegd en hoop nu met 2 a 3 dagen een bevestigingsbrief van deze opzegging te ontvangen.

Mijn ouders moeten overigens NIETS tekenen hoor, Pretium heeft de 1 in laten toetsen voor akkoord. Is dit misschien Pretium's nieuwe werkwijze ???

Beste Conny,

Mijn advies is om alles schriftelijk te doen,mocht t zover komen.Plus alles wat je schriftelijk hebt,heb je als hard bewijs en is het niet uw woord tegen die van hen als het om mondeling gaat. Daarnaast in de schriftelijke correspondentie neerzetten dat je binnen 3 of 5 werkdagen reactie verwacht en anders mail je ze nogmaals. Gewoon achteraan zitten. Het is misschien veel werk, maar uiteindelijk heb je wel hard bewijs dat je er zelf veel aan hebt gedaan. Ik ga maar die debiteurenbeheer eens bellen nav de aanmaning en zeggen dat ik wel alle correspondentie naar ze wil opsturen. Succes. 

Guest Conny van Haaren

Bedankt en jij ook heel veel succes

En wat mij betreft ........ WORDT VERVOLGD !

Bedankt en jij ook heel veel succes

En wat mij betreft ........ WORDT VERVOLGD !

Beste Conny,

Zoals ook via de e-mail gecommuniceerd is bevestigen wij dat de gegevens van uw ouders in ons uitsluitsysteem zijn opgenomen. Zij zullen dus niet meer telefonisch door ons benaderd worden.

Wij verwachten u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Caroline - Pretium webcare team 

Guest Conny van haaren

Idd onderstaand bericht zojuist ontvangen .

Beste Conny,

Van onze collega's hebben wij begrepen dat er inmiddels telefonisch contact is geweest over de aanmelding van meneer van Haaren.

Zoals telefonisch aangegeven is de aanmelding geannuleerd en zijn de persoonsgegevens in ons uitsluitsysteem gezet. Meneer zal dus niet meer telefonisch door ons benaderd worden.

Wij hopen u hierbij genoeg geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Caroline - Pretium

Beste Conny,

Mijn advies is om alles schriftelijk te doen,mocht t zover komen.Plus alles wat je schriftelijk hebt,heb je als hard bewijs en is het niet uw woord tegen die van hen als het om mondeling gaat. Daarnaast in de schriftelijke correspondentie neerzetten dat je binnen 3 of 5 werkdagen reactie verwacht en anders mail je ze nogmaals. Gewoon achteraan zitten. Het is misschien veel werk, maar uiteindelijk heb je wel hard bewijs dat je er zelf veel aan hebt gedaan. Ik ga maar die debiteurenbeheer eens bellen nav de aanmaning en zeggen dat ik wel alle correspondentie naar ze wil opsturen. Succes. 

Beste nipa,

Spijtig te lezen dat u een vervelende ervaring met Pretium heeft gehad. Het is niet onze intentie mensen tegen hun zin naar Pretium te laten overstappen en ook vinden we het niet prettig als mensen weggaan met een naar gevoel. Graag lossen we dit dan ook een bevredigende manier met u op. Daarvoor kunt u ons inderdaad bellen of u kunt uw telefoonnummer naar ons sturen via pretium.webcare@pretium.nl. 

Met vriendelijke groet,
Caroline - Webcare team Pretium

Guest Conny van Haaren

Wij hebben de brief binnen waarop staat dat er geen sprake is van een abonement , en alles optijd is afgezegd.

Pretium bedankt, en heel veel succes voor alle hier op dit forum die er nog niet uit zijn met Pretium.

Mvg Conny van Haaren