Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Guest Henk

Met bellen naar een Engelse mobiele telefoon is Pretium niet de goedkoopste. OneTel, Netsource en Tele2 zijn goedkoper. Hoe zit dat nu met die Garantie dat ze de goedkoopste zijn???????

Guest Erik

Henk,

Bovenin het scherm onder de blauwe balk met de tekst Forum Bellen.com zie jet "Terug naar:". Klik hier op "Vaste net". Je komt dan in een scherm, waar je even moet zoeken naar Pretium Telecom 1637SuperSelect CPS. Hier vind je de ervaringen van andere Pretiumgebruikers m.b.t. de garantie die Pretium geeft...

Guest Dick

Die + 20 procent moet ook worden opgenomen in de overzichten van bellen.com

Als Pretium een aanmeldingsformulier ontvangt, zetten ZIJ automatisch alles voor jou op Pretium. Dat zou niet moeten kunnen.

Guest Bianca

Ik heb zelf hele vervelende ervaringen gehad met Pretium Telecom. Ten eerste is dit bedrijf, ondanks de "laagste kosten garantie" zeker niet de goedkoopste aanbieder van telefoondiensten. Reeds betaalde facturen worden zonder pardon zomaar opnieuw van je rekening afgeschreven. Bovendien stuurt met "spookfacturen". Denk dus goed na voor je met dit bedrijf in zee gaat.

Guest Roland

Wanneer je pre-select deactiveerd ben je meteen geen klant meer bij Pretium. Of je belt alleen nog voor interlokale tarieven met Pretium maar dan gaan de kosten erg omhoog! (optie alleen interlokaal of alleen mobiel etc.)Groetnis Roland

Guest Roland

1e bericht toelichting: je mag niet handmatig bellen met 1637.

Guest skcus muiterP

"Ook u kunt nu op dit moment, zonder uw medeweten al bellen via PRETIUM TELECOM. Op een bepaalde manier zijn zij in staat uw telefoonverbinding te manipuleren waardoor u zonder uw medeweten (en zonder dat zij u ervan schriftelijk op de hoogte stellen)

per direct klant bent.

Alle klachten over deze handelswijze van de PRETIUM sekte, en dus het op zeer grove wijze schenden van uw privacy, kunnen naar:

PRETIUM TELECOM

POSTBUS 6128

2001 HC HAARLEM

AMERIKAWEG 10

2035 RA HAARLEM

Tel: 023 533 4868 (goedkoper dan dat 0900 nummer van ze)

Fax: 023 533 5142

KvK-inschrijfnummer: 34139724 0000

Rubriek: Marketingbureaus

Deponeer tevens uw klacht bij de consumentenbond

tel 070-4454545, stichting de ombudsman tel 035-6722722 de geschillencommissie telecom tel: 070-3105310 en de OPTA tel: 070-3153500 (tussen 9.00 en 13.00 uur)

mvg een PRETIUM SLACHTOFFER. "

Guest Erik

Als je zonder het weet met Pretium belt, is er niets aan de hand. In feite geven ze je iets waar jij niet om hebt gevraagd. WETTELIJK is bepaald dat je dan niet hoeft te betalen.

Beginnen ze een procedure tegen je, dan sta jij lekker sterk. Zij moeten dan aantonen dat jij je hebt opgegeven. En dat kunnen ze niet, want zij hebben niet jouw handtekening (o.i.d.).

Incassobureaus hoef je je niets van aan te trekken. Zij kunnen alleen maar dreigen. En ook hier geldt weer: beginnen ze een procedure tegen jou, dan moeten zij met bewijzen komen!!!

Overigens geldt bovenstaand ook als een bedrijf jouw een van hun produkten toestuurt. Als je er niet om hebt gevraagd, mag je het houden. En het leukste: je hoeft niet te betalen!!!

Guest An Oniem

Begrijp ik hieruit dat Penistrium (HAHAHA!) dus gewoon zwaar zuigt?

OK< weet ik dus ook weer welke ik NIET moet nemen!

THANKS YA`ll!

Guest gf

> De Pretium tarieven zitten inderdaad net iets onder die van Tele2

> preselect, echter: Pretium berekent altijd de eerste minuut volledig en

> daarna pas per seconde. Dit houdt in dat je, wanneer je bijvoorbeeld je

> voicemail belt, altijd (maximaal) 27 eurocent zou betalen, waar je met

> Tele2 slechts voor die tien seconden betaald! Dit tikt al aardig aan, en

> maakt Tele2 sowieso net zo voordelig, zo niet voordeliger!

Guest mrtelecom

Met Euphony betaal je daar enkel het starttarief voor, mits je met het pakket dat je hebt in de juiste categorie (dal of piek) zit: Met het juiste pakket ben je vrijwel altijd goedkoper met Euphony.

Guest Bob

Dit is niet waar!!!! Met Pretium Telecom bel je niet naar de voicemail, dit gaat echter via KPN. Zo is Pretium Telecom gezien over de gehele maand de goedkoopste van Nederland.

Guest Roland

Hallo,

Graag zie ik hier in deze forum van Pretium: Mensen die hebben gebruik gemaakt van de lage kosten garantie: Is het uitbetaald? Vind u het de moeite elke maand weer uit te moeten pluizen hoe duur het zou zijn geweest bij de goedkopere provider? Want Edutel is dubbel zo goedkoop met het interlokaal bellen. Als je dat elke maand zou toe schrijven aan Pretium krijg je het geld wat je meer kwijt was bij Pretium dubbel terug (exc. btw) graag uw reacties:

Guest Roland

Hallo,

Misschien eens aandacht schenken aan Pretium lage kosten garantie. Als je hun mag geloven kun je gerust bellen met Pretium immers als je duurder via hun zou bellen betalen ze je dubbel terug excl. BTW! Dan zou bellen.com er wel mee op kunnen houden want immers via Pretium ben je het goedkoopste uit!

Klinkt heel mooi maar als Pretium gewoon niet betaald? En je bovendien heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel gegevens vragen? Als je meent dat je alleen de tarieven van de concurrent hoeft te geven zit je mooi mis! Je moet het totaal zien: Dus als je meent dat interlokaal bellen via Edutel goedkoper is, dan moet je ook de binnen regio tarieven berekenen TENMINSTE als je dat ook hebt verbeld via Pretium. Of je moet zo slim zijn dat je alles op Pretium zet en vervolgens handmatig belt via een concurrent.

Pretium daar lichten ze je op! En zetten ze je in het donker neer!

groetnis,

Roland

Guest Roland

Bedoel alleen interlokale gesprekken natuurlijk wel via Pretium laten verlopen automatisch maar de rest niet. En bellen.com zou niet moeten ophouden met bestaan maar bijwijze van spreken. Volgens mij keren ze ook maar slechts 1 maand uit en daarna kun je geen schade claims meer indienen.

Guest Erik

Roland, ik kan over Pretium boeken vol schrijven, maar mijn reactie krijg JIJ niet meer!!!

Doei!

Guest Roland

Erik,

Ik wil niet dat je me zo achter volgt telkens. Als je kinderachtig wilt doen doe je dat maar tegen iemand anders die dat wel leuk vind.

Guest Erik

Kinderachtig?

Lees eerst al die kinderachtige stukjes die jij schrijft eerst maar eens door. Over kinderachtig gesproken...

Guest Roland

Erik,

Je prijst je eigen zeker om hoog door anderen naar beneden te halen. Wil je voortaan niet meer reageren op mijn berichtjes als je meent dat die kinderachtig zijn? Toevallig heb ik wel een 7,9 gekregen op een werkstukje telefonie. Als dat kinderachtig zou zijn had ik niet zo`n hoge cijfer gekregen.

Alsof jou berichten zeer waardevol zouden zijn.

Guest Erik

Het is kinderachtig, dat je dat werkstukje hier eerst plaatst en nu constant met die 7,9 loopt te pronken.

Guest Roland

het is maar net wat je kinderachtig noemt. Ik vind je nogal arrogant overkomen b.v. maar dat kan ik wel denken, maar dan hoef ik het hier niet neer te zetten zo ontstaan ruzies. Bekijk andere berichten maar eens van mij:

Zoals 0118000000 bellen tegen normaal tarief (inlichtingen dienst) danwel 1602 of andere select nummer er voor. Dat een modem van UPC veel stroom verbruikt.... dat je zonder aan te melden via 1649 kunt bellen.. etc. telecom nieuws is dat, en dat is wat jij noemt kinderachtig. Als dat jou definitie is dan is dat jou mening die mening van mij is anders. Gods zegen.

Guest Erik

Ik lees geen berichten meer van jou, alleen als ik wil lachen. Dat heb ik al eerder geschreven. Maar nu vroeg je om onze reacties op Pretium. En daarop heb ik netjes gereageerd! Dat jij paranoïde wordt als ik in jouw ogen een ***lige reactie schrijf, ligt hem 100% aan jou!

Als ik jou was zou ik eens alle berichten die jij de afgelopen maanden op dit forum hebt gedumpt eens doorlezen. Dan zul je zien, waarom je vaak zulke ***lige reacties van anderen krijgt!

Je zult dan meteen ook zien dat je vaak behoorlijk zit te blunderen, waardoor anderen in de problemen zijn gekomen of konden komen als ze jouw advies hadden opgevolgd. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de "tip" m.b.t. het het invoeren van een nummer bij KPN 0800-1273 (CPS) van een telecombedrijf, waarbij je niet bent aangemeld, zodat je bepaalde nummers niet meer kunt bellen. Hier zou iemand behoorlijk op kosten zijn gejaagd als ze jouw advies had opgevolgd. Gelukkig vertrouwde ze het niet helemaal...

En zo zijn er meer voorbeelden, maar die zoek je maar lekker zelf op!!!

Guest Henk

Hee Roland en Erik,

Ik heb een vraagje aan jullie allebei: hoe oud zijn jullie? Ik kan het niet helpen, maar ik vind jullie ietwat kinderachtige stukjes bijzonder grappig. Misschien kunnen jullie een soort duo beginnen en de schouwburgen van Nederland vermaken met jullie gedrag... Dit kan alleen als jullie ouder zijn dan 16 en dat betwijfel ik.

Guest Erik

Henk, ik weet niet of je het nu eindelijk eens door hebt, maar wij ZIJN een duo. Ik ben de aangever en Roland kopt ze er elke keer weer in met zijn lege bovenkamer... En ik probeer de vijftig jaar vol te maken, dus valt er de komende 49,5 jaar nog voldoende te lachen gif/smile.gif

****, dan ben ik al 92...

Guest Jenny Eindhuizen

Wat is pretium toch een vuil bedrijf zij hebben me zonder mij iets te laten tekenen of te laten lezen lid van ze gemaakt en geld van mij rekening geschreven bij de bank zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen omdat pretium hun gegevens anoniem houd ik heb nog nooit van dit bedrijf gehoord .