Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Guest ted

Mijn ouders krijgen een brief van Pretium dat ze per 1-10-14 overstappen van kpn naar Pretium wat ze helemaal niet willen ze zijn gebeld maar hebben niet gezegd dat ze over willen stappen wat moeten we doen om er vanaf te komen

Mijn ouders krijgen een brief van Pretium dat ze per 1-10-14 overstappen van kpn naar Pretium wat ze helemaal niet willen ze zijn gebeld maar hebben niet gezegd dat ze over willen stappen wat moeten we doen om er vanaf te komen

Beste Ted,

Zou u de gegevens van uw ouders en die van uzelf naar ons (pretium.webcare@pretium.nl) willen toesturen? Dan kunnen wij het één en ander voor u uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

Caroline - Webcare team Pretium  

Guest NiPa

Nipa,

Pretium heeft u na 13 juni benaderd en had u om een schriftelijke bevestiging moeten vragen. Dat heeft Pretium niet gedaan. Er is dus helemaal geen contract. Volgens de Geschillencommisie en Kantonrechter heeft Pretium dan geen recht op abonnementsgeld en zouden alleen de gesprekskosten betaald moeten worden (zie http://www.degeschillencommissie.nl/klacht-indienen/eerdere-uitspraken/35732/geen-welkomstbrief-bij-aangaan-overeenkomst of http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBARN:2010:BN8242.

Als u niet of heel weinig betaald, zal Pretium incassobrieven sturen en de incassobedragen drastich verhogen. Uiteindelijk dreigen ze met de gang naar de rechtbank. Dat hebben ze totnutoe voorzover bekend nooit gedaan en daar hebben ze ook geen schijn van kans.

Heb een nieuw bedrag gekregen, € 22,75 inclusief abonnement 01-08 t/m 27-8 en acceptgirokosten. Heb uiteindelijk 17,75 betaald, zonder die €5 acceptgirokosten. Gezegd dat tegenwoordig bijna iedereen aan internetbankieren doet en dat er geen gebruik wordt gemaakt van die acceptgiro. En dat ze nooit meer mijn schoonmoeder benaderen, niet telefonisch en niet schriftelijk! En ze dreigden om het naar een incassobureau te sturen als ze niet betaalde. Die uitspraken zijn wat gedateerd, ook al snap ik hem wel. Bedankt voor je tips en hopelijk worden de mensen die hier ook mee te maken hebben (gehad), ook snel hier van af kunnen. 

Guest pretje

NiPa,

Goed dat je hier ook over de afhandeling schrijft.

Pretium rekent in eerste instantie een te hoog bedrag, zonder specificatie en rekent er op, dat iedereen dankbaar betaalt, omdat ze dan van Pretium af zijn.

Maar voor dankbaarheid is geen reden, want Pretium overtreedt de nieuwe wet van 13 juni en er is helemaal geen contract.
De uitspraken zijn gedateerd, maar voor rechtspraak-begrippen kakelvers: zonder contract heeft Pretium geen recht op abonnementsgeld. 

Overigens zijn er  in de Tweede Kamer al vragen gesteld over de wetsovertreding van Pretium http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/09/17/beantwoording-kamervragen-over-het-telecombedrijf-pretium-en-het-schriftelijkheidsvereiste.html

Guest Leon

Beste Marjolijn van Pretium,

Wat ben jij onvoorstelbaar dom. Je gelooft toch zeker zelf niet dat Pretium het goed voor heeft met onze ouderen in de samenleving ?

Jij en je bedrijf zijn niets anders dan oplichters. Eigenlijk zouden jullie persoonlijk aansprakelijk gesteld moeten worden voor het leed dat jullie ouderen aandoen.

Beste Marjolijn van Pretium,

Wat ben jij onvoorstelbaar dom. Je gelooft toch zeker zelf niet dat Pretium het goed voor heeft met onze ouderen in de samenleving ?

Jij en je bedrijf zijn niets anders dan oplichters. Eigenlijk zouden jullie persoonlijk aansprakelijk gesteld moeten worden voor het leed dat jullie ouderen aandoen.

Beste Leon, 

Pretium biedt vaste telefonie aan via het netwerk van KPN, maar tegen lagere kosten. Zo helpen we mensen met een los abonnement op vaste telefonie (dus zonder televisie/internet-pakket) besparen op hun maandelijkse lasten. Daarbij worden zeker geen mensen 'opgelicht'. Pretium stelt overigens zwart op wit dat mensen goedkoper uit zijn met de Pretium Garantie Bellen. Mocht iemand niet goedkoper uit zijn dan krijgt hij/zij dubbel het verschil terug. Voor meer informatie verwijs ik u graag naar http://bit.ly/1bxds3K

Met vriendelijke groet,
Caroline - Pretium webcare team 

Guest Leon

Beste Marjolijn,

Pretium licht de mensen op. Het tarief is technisch gezien lager maar het abonnement is duurder omdat jullie niet kijken naar het belgedrag van jullie slachtoffers. Daarnaast doen jullie het voorkomen dat je een onderdeel bent van KPN, biedt je mensen geen voicelog aan, geen getekende overeenkomst, geen specificatie van de belkosten, geen werkend account om inzicht te verschaffen in belgedrag en zo kan ik nog wel meer schandalige overtredingen voorspiegelen. Dat jij in opdracht van de baas de zaak recht moet verzinnen is wellicht logisch maar ik zou mij daar nooit voor lenen. Kwestie van moreel besef en fatsoen.

Ach, zo'n boete van €30.000 krijg je niet als je de regels hanteert dus probeer Pretium niet vrij te pleiten.

Je hebt het over mensen met een los abonnement en een verwijzing naar het verschil dubbel terugbetalen. Precies het raffinement waarmee jullie ouderen in de samenleving bedonderen. Ik kom op voor mensen die aan de kalmerende middelen zitten, niet meer kunnen slapen en financieel in de problemen komen door hun hoop op maandelijks lagere belkosten maar in de praktijk veel hogere lasten. Je weet dat meneer 's nachts aan een longmachine moet en bij een calamiteit niet kan bellen als jullie tot het afsluiten van uitgaand belverkeer overgaan ? Je mag trots zijn op Pretium. Jullie helpen een aantal mensen maar dan wel de vernieling in....

Beste Leon,

Zeer vervelend om te lezen dat u dit beeld heeft van Pretium. De beweringen in uw bericht zijn echter onjuist. Om te beginnen zijn onze abonnementskosten wel degelijk lager dan die van KPN, dus men is sowieso goedkoper uit bij Pretium. Verder doen wij ons niet voor als KPN, maar leggen wij slechts uit dat wij gebruik maken van het telefoonnetwerk van KPN en vergelijken wij onze tarieven dus met die van hen. Daarnaast  kan men voicelogs van afgesloten contracten gerust terugluisteren op verzoek. Tenslotte zijn specificaties beschikbaar voor eenieder die deze wil inzien, zowel op papier (op aanvraag) als online (door eenvoudig in te loggen op www.pretium.nl).
Van het leed dat u noemt zouden wij zeer graag een concreet voorbeeld willen indien u dat heeft, omdat dat absoluut tegen de wens van Pretium ingaat. In het geval van concrete problemen of klachten zullen wij altijd meewerken aan een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Marjolijn - Webcare team Pretium

Guest Leon

Beste Marjolijn,

Mijn beweringen kloppen maar het is maar net wat je onder abonnementskosten verstaat. Je collega's doen het wel voorkomen of Pretium onderdeel van KPN is. Voicelog is er niet en inloggen op jullie site werkt niet. Blijf gerust volhouden dat je een andere mening bent toegedaan. Aan anderen om te oordelen of dit nu vasthoudend of halsstarrig is. Uit privacy overweging kan ik op dit forum geen voorbeeld noemen. Het moet echter heel eenvoudig voor jullie zijn om te achterhalen wie dit is aangezien jullie wens heel duidelijk is.

Jullie debiteurenbeheer verdient ook niet de schoonheidsprijs. De manier waarop zwakkeren in de samenleving onder druk worden gezet, worden voorgelogen (lees "angst zaaien") is stuitend. Ik begrijp heel goed dat het incasseren van openstaande vorderingen in de huidige samenleving geen eenvoudige baan is maar er zijn grenzen. Fijn om te lezen dat jullie altijd meewerken aan een oplossing. Ik ga met een gerust gevoel de rechtsgang maken maar als ik jou mag geloven zal het zover niet komen.

Ooit wel eens afgevraagd waarom er zoveel klachten over Pretium zijn ? Zullen we er de statistieken op naslaan gerelateerd aan het aantal aansluitingen. Probeer anders eens zitting te nemen bij Radar aan tafel....

Guest NiPa

NiPa,

Goed dat je hier ook over de afhandeling schrijft.

Pretium rekent in eerste instantie een te hoog bedrag, zonder specificatie en rekent er op, dat iedereen dankbaar betaalt, omdat ze dan van Pretium af zijn.

Maar voor dankbaarheid is geen reden, want Pretium overtreedt de nieuwe wet van 13 juni en er is helemaal geen contract.

De uitspraken zijn gedateerd, maar voor rechtspraak-begrippen kakelvers: zonder contract heeft Pretium geen recht op abonnementsgeld. 

Overigens zijn er  in de Tweede Kamer al vragen gesteld over de wetsovertreding van Pretium http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/09/17/beantwoording-kamervragen-over-het-telecombedrijf-pretium-en-het-schriftelijkheidsvereiste.html

Beste Pretje

uiteindelijk heb ik € 17.75 betaald, maar mijn schoonmoeder had weer een bericht gehad om € 44.75 te betalen en dat had ze gedaan, omdat ze anders afgesloten werd. Nou, op 27.08 was ze al overgestapt naar KPN en daar had ze bericht van gehad, zowel van KPN als van Pretium. Dus ik heb gelijk een mail gestuurd dat ze die € 44,75 per direct weer naar haar moeten terugstorten. Die € 5 incassokosten die ik niet had betaald, hebben ze laten vervallen. Nu hopen dat dit nog snel afgerond wordt! Jij ook succes.

Guest Pretje

Pretium Webcare.

Als bejaarden (zoals mijn vader) voor de tweede keer op een voicelog "ja" zeggen tegen een abonnement van Pretium, terwijl ze dat absoluut niet willen, dan zegt dat iets over de twijfelachtige manier waarop die voicelog is opgenomen.

Echter, Pretium kan die voicelogs maar beter  in de sloot gooien, want ze zijn volstrekt waardeloos geworden. Vanaf 13 juni 2014 heeft Pretium een schriftelijke bevestiging nodig en zonder schriftelijke bevestiging is er geen contract.

Pretium overtreedt stelselmatig de wet en kan hiervoor een boete verwachten.

Misschien kan Pretium Webcare eens een bezoekje brengen aan de webpagina van de Autoriteit Consument & Markt, zie https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/consumentenregels/specifieke-regels-voor-telemarketing/

Guest Ben H

NOOIT betalen aan deze grootste OPLICHTERS OOIT!!!!!!!!

Ben je zogenaamd (lid) geworden na 13 juni 2014, verscheur dan alle brieven en acceptgiro's!!!!!! Ze hebben geen enkele schijn van kans tegen u. Ze zullen uw bedreigen en sturen van hoge rekeningen. Ook zullen ze hun eigen nepincassobureau inschakelen. I.P.V. mij te ergeren, heb ik mij werkelijk ZIEK gelachen. Wat een amateurs!!!!

Leon, Pretje en Ben H.hebben het helemaal correct:

1.

Pretium doet dus nog steeds alsof ze uit naam van KPN bellen.

Ze wekken de indruk in ieder geval. Wellicht vaag, snel en onduidelijk want dat kunnen de oudere mensen doorgaans niet zo snel (meer) volgen

Het ontkennen hiervan door Pretium is typerend voor hun werkwijze.

2.

Het zogenaamde goedkoper bellen is een farce, een leugen, de zoveelste.

In het verhaal van mijn ouders (90 en 87 jaar)betekende het ook dat  ze 2x zoveel !! moesten betalen in vergelijking met het KPN abonnement wat ze destijds hadden. Daarentegen, was er ook een voordeel, zei Pretium: ze konden de hele nacht bellen,gratis.

Ja echt waar !! Lachwekkend uiteraard, wat een grap!

Gelukkig kan ik/kunnen we zelf heel goed rekenen, ook daarvoor heb ik Pretium niet nodig.

3.

Pretium zaait wel degelijk angst onder de ouderen/gedupeerden = eigen ervaring. Pretium, ontkennen heeft geen zin!!

4.Het kunnen opvragen van de voice-log is een net zo'n grote leugen, een onmogelijkheid = eigen ervaring.

5.

Vooral niet betalen als je dat niet wilt!!!!

6.

Buig niet voor de belachelijke bedreigingen van Pretium.

Pretium is/zijn een stelletje amateurs, weliswaar hele vervelende, maar uiteindelijk heeft Pretium geen schijn van kans.

Mijn volgende vraag is aan Marolijn van het Webcare Pretium Team:

Medio september heb ik de vraag reeds aan u gesteld.

Tot nu toe heb ik geen antwoord ontvangen.

Ik herhaal de vraag nogmaals:

Hoe komt het, wat is de reden dat er na 13 juni 2014 nog steeds dezelfde klachten/ drama's van gedupeerden binnenkomen?????

Het kan toch niet zo moeilijk zijn de doelgroep verder niet lastig te vallen wanneer ze niet getekend hebben voor de overstap naar Pretium?????

Waarom houdt Pretium vast aan zijn halsstarrige, hardnekkige en verziekende verkooptactiek terwijl het volgens de wet verboden is ???????

Zin wij nu zo slim of ben jij/ is Pretium nu zo dom ????

Guest M. van der Tuuk

Ik vraag mij af, wanneer wordt Pretium  nu voorgoed aangepakt en uitgeschakeld. Er zijn nu al zoveel klachten van deze oplichters, men kan er niet meer omheen!!!

DUS  ZOGENAAMD (LID) GEWORDEN NA 13 JUNI 2014, WEER LATEN OMZETTEN NAAR DE KPN EN ALLE REKENINGEN EN AANMANINGEN VERSCHEUREN EN NIET MEER REAGEREN. DIE INCASSOBUREAU IS VAN HUN ZELF!!!

Guest Johan van B

- TELECOMMERCE NIEUWS -

Consumentenautoriteit vordert dwangsom bij Pretium

Pretium_boete.jpgDe Consumentenautoriteit legt Pretium Telecom een boete op van 35.000 euro. Ze heeft na een controle vastgesteld dat Pretium Telecom is doorgegaan met het op onjuiste wijze werven van klanten voor telefoonabonnementen op het vaste net.

Veelvuldige overtreding
In een controle bij een aantal callcenters die in opdracht van Pretium werken heeft de Consumentenautoriteit opgenomen gesprekken gevorderd. Na onderzoek daarvan heeft de toezichthouder een veelvuldige overtreding geconstateerd van de regel dat het bedrijf dat klanten werft per telefoon aan het begin van het gesprek duidelijkheid moet verschaffen over zijn identiteit en het commerciële doel van zijn telefoontje.

Extra waakzaam
Omdat de Consumentenautoriteit in haar eerdere besluit het bedrijf heeft gelast haar telefonische werving conform de regels aan te passen, verbeurt het bedrijf hiermee dwangsommen van in totaal 35.000 euro. Marije Hulshof, directeur Consumentenautoriteit: “Eerder constateerden wij dat het bedrijf de regels overtrad. Nu blijkt dat dat nog steeds gebeurt, treden wij daartegen op om te zorgen dat het stopt. Consumenten moeten de komende tijd helaas nog steeds extra waakzaam zijn.”

Protest
De Consumentenautoriteit zal de komende maanden de wervingspraktijk van Pretium Telecom strikt blijven monitoren. De toezichthouder zal waar nodig opnieuw dwangsommen opleggen om naleving van de lasten af te dwingen.
Pretium Telecom bestrijdt dat zij de opgelegde lasten heeft overtreden en daarmee dwangsommen heeft verbeurd. Het bedrijf heeft inmiddels bezwaar aangetekend tegen het boetebesluit van de Consumentenautoriteit. Dit bezwaar is momenteel in behandeling.

Achtergrond
Op 7 maart jl. heeft de Consumentenautoriteit naar buiten gebracht dat zij Pretium Telecom een boete van 87.000 euro heeft opgelegd voor de manier waarop het bedrijf via de telefoon klanten werft. Daarnaast heeft de Consumentenautoriteit in dat besluit het bedrijf drie lasten onder dwangsom opgelegd om ervoor te zorgen dat de wervingspraktijk in overeenstemming wordt gebracht met de geldende regels.

Omdat bij de controle bleek dat het bedrijf op het punt van de vermelding van de identiteit en het commerciële doel van het gesprek nog steeds de geldende regels niet naleeft, verbeurt het nu dwangsommen. De ontbindingstermijn wordt inmiddels wel correct vermeld in de welkomstbrief. Het onderzoek naar de correcte vermelding van de gesprekskosten loopt nog.

12-05-2009 om 13:14 uur

Guest Bas

Platte club. Probeert op agressieve wijze klanten van KPN te kapen...

Guest Leon

Leuke uitzending zojuist op Radar gezien. Beste Marjolijn en Caroline van het Webcare Team, kijk naar welk geweldig bedrijf jullie werken. Beetje jammer dat het slinks verdiende geld wordt uitgegeven aan een advocaat met een waardeloze toelichting. Radar, ACM en de 2e kamer pakken Pretium eindelijk aan. Reageer svp nog wel even op alle schriftelijk aangetekende stukken. Is beter dan een reactie op dit forum....

Guest kcsdkklm

t is in en in triest dat een bedrijf zich richt op onze ouders en grootouders. Pretium probeer t eens op een wat jongere doelgroep kansloos waarschijnlijk. jullie zouden je moeten schamen wellicht trekken jullie het je pas aan als je eigen grootouders slachtoffer worden van dit soort praktijken. 

Webcare Team Pretium,

In mijn posts van 6 september en 3 oktober stelde ik u de volgende simpele vraag:

Hoe komt het, wat is de reden dat er na 13 juni 2014 nog steeds dezelfde klachten/ drama's van gedupeerden binnenkomen??

Het kan toch niet zo moeilijk zijn de doelgroep verder niet lastig te vallen wanneer ze niet getekend hebben voor de overstap naar Pretium??

Waarom houdt Pretium vast aan zijn halsstarrige, hardnekkige en verziekende verkooptactiek terwijl het volgens de wet verboden is ??

Zijn wij nu zo slim of is Pretium nu zo dom ??

Het verrast me niet, integendeel, het is zo voorspelbaar dat Pretium geen antwoord wil geven op ter zake doende vragen = eigen ervaring.

Het antwoord op mijn vraag heb ik vanavond wel gekregen maar dan via het tv programma Radar = aanrader en zeker een must voor gedupeerden om te zien.

Het is voor Pretium uiteraard een stuk moeilijker om de vragen van Radar te negeren...

Pretium antwoordt aan Radar dat zij aan de nieuwe wettelijke verpichting betreft de schriftelijkheidsvereiste voldoen door de consument op toets 1 van de telefoon te laten drukken, tijdens het verkoopgesprek!

Volgens hun 'sublieme' -lees uit het zelfde oplichtershout gesneden- advokaat is dat voldoende als electronische bevestiging!

Echter in de Memorie van Toelichting bij de Implementatiewet Richtlijn Consumentenbescherming geeft de wetgever aan:

'Binnen het systeem van het Burgerlijk Wetboek is de invoering van een schriftelijkheidsvereiste bij het sluiten van een overeenkomst op afstand per telefoon het meest passend. Dit betekent dat een per telefoon aangegane overeenkomst op zichzelf niet geldig is. Slechts wanneer de overeenkomst schriftelijk is gesloten, is deze geldig.

In de praktijk zal aan deze norm zijn voldaan doordat de handelaar een aanbod tot het aangaan van een overeenkomst in schriftelijke vorm opstelt en aan de consument toestuurt. De consument zal dit aanbod moeten aanvaarden om de uiteindelijke overeenkomst tot stand te brengen.

Deze aanvaarding zal doorgaans blijken uit de ondertekening van de schriftelijke overeenkomst. (...) Op grond van artikel 6:227a BW geldt overigens dat onder de daar genoemde voorwaarden de overeenkomst ook op elektronische wijze tot stand kan komen. De handelaar kan dus ook, ter alternatief, een e-mail met het contract sturen. De consument zal dan per e-mail zijn instemming moeten geven, voordat aan het gestelde schriftelijkheidsvereiste is voldaan.'

Bron: Radar 6 oktober 2014

Jenny van lente

Guest Johan van B

Pretium reageert ineens nergens meer op!!! Ze doen even rustig aan, want het wordt ze te heet onder hun kont. Als je daar als callmiepie werkt, ben je toch wel als (mens)het allerlaagste gezonken hoor. Er is verder geen bedrijf die dat soort gespuis wil hebben. Ik heb ondertussen de politieke partijen, amc en nog meer aangeschreven om een verbod in te stellen voor dat oplichtersbedrijf. Ik ga ze achterna zitten totdat ze van het toneel verdwenen zijn!!!

Guest Gérard

2 jaar gelden ook naar pretium overgestapt nadat de medewerker die ik sprak het deed voorkomen van KPN te zijn.

Nu naar 2 jaar ga direct met hen stoppen!!!

Voelde me enorm belazerd.

Gérard

2 jaar gelden ook naar pretium overgestapt nadat de medewerker die ik sprak het deed voorkomen van KPN te zijn.

Nu naar 2 jaar ga direct met hen stoppen!!!

Voelde me enorm belazerd.

Gérard

Beste Gerard,

Vervelend om te lezen dat er verwarring is ontstaan en dat u dit gevoel heeft. Wij doen ons in onze gesprekken namelijk niet voor als KPN. We vergelijken onze tarieven met die van hen en maken gebruik van de infrastructuur van KPN. Dit om aan te geven dat u bij Pretium met dezelfde kwaliteit als KPN belt alleen dan goedkoper.

Maar het is uiteraard niet onze intentie dat mensen tegen hun wil abonnee van Pretium zijn. Als u uw gegevens stuurt naar pretium.webcare@pretium.nl dan helpen we u graag verder.

Met vriendelijke groet,

Guest Cees Muysson

Winsum

8-11-2014

L.S.

Sinds ruim een jaar telefoneer ik met genoegen bij Pretium. De kosten zijn voor mij als iemand die nauwe-

lijks telefoneert, minder dan bij mijn voormalige PKN. Ik was dus hoogst tevreden, maar niet sinds giste-

ren toen ik ontdekte dat 70 euro afgeboekt was van mijn bankrekening en dit bedrag elke maand terug zou

komen via incasso. Het betrof Privilege.BV waar ik nog nooit van gehoord heb en mij ook niet daarvoor heb

aangemeld.

Daar ik een minimaal inkomen heb als alleenstaande AOW-er is dit maandelijks een fors bedrag voor gebak-

ken lucht waar ikzelf niet om gevraagd heb... Dit heb ik als slechthorende ook getracht te verwoorden

voor de telefoon. Daarna volgt een verhaal van schriftelijk opzeggen, terwijl de telefoonrekening door-

tikt. (o.45 c. per minuut) Met aangetekend schrijven zijn dit extra kosten voor iets waar ik nooit om

gevraagd heb. Ik heb natuurlijk nu mijn informatie over deze gang van zaken en onmiddellijk gestorneerd en geblokkeerd voor de volgende afschrijvingen.

Het telefoonabonnement mag blijven, deze is voor mij voordeliger gebleken dan bij de KPN, met Privilege.

BV wens ik niets te maken te hebben.

muyss010@planet.nl

Guest Gast

Beste Gerard,

Vervelend om te lezen dat er verwarring is ontstaan en dat u dit gevoel heeft. Wij doen ons in onze gesprekken namelijk niet voor als KPN. We vergelijken onze tarieven met die van hen en maken gebruik van de infrastructuur van KPN. Dit om aan te geven dat u bij Pretium met dezelfde kwaliteit als KPN belt alleen dan goedkoper.

Maar het is uiteraard niet onze intentie dat mensen tegen hun wil abonnee van Pretium zijn. Als u uw gegevens stuurt naar pretium.webcare@pretium.nl dan helpen we u graag verder.

Met vriendelijke groet,

Ach hou toch op Miepie van Pretium. Steeds hetzelfde antwoord wat jullie geven. Stelletje boeve. Ongelooflijk dat jullie nu nog steeds door kunnen gaan.