Jump to content
Guest

Pretium

Recommended Posts

Guest Erik

Jenny, dan zou ik, als ik jou was, meteen mijn rekening bij die bank opzeggen, want ik kan in dit soort gevallen bij mijn bank het geld binnen 30 dagen terug laten storten.

Guest Jenny Eindhuizen

Beste Erik.

Dat heb ik ook gedaan en hun zeiden dat het niet kon omdat hun hun gegevens anoniem hielden ´daar heb ik zelf nog nooit van gehoord`

Guest TC-er

Ik snap wat je bedoelt, wie is er nu anoniem? Toch niet Pretium (www.pretium-telecom.nl)? Je bank dan? Lijkt me ook niet. Als je je (of je partner of huisgenoot of zo) echt niet hebt opgegeven, kun je toch gewoon de bank je geld laten terugstorten, kan binnen 30 dagen, echt waar. Trouwens, je hebt een tijdje geld bespaard door met Pretium te bellen, kijk maar op de prijzenvergelijker!

Succes!

Guest Jubereva

Ik heb mij aangemeld bij Pretium, maar vervolgens nooit meer iets gehoord. Ik ben dan heel gemakkelijk: Dan maar niet!! Graag of niet.

Guest Willem

Sh*t zeg....jij wil zeggen dat je 42,5 jaar bent en je hele dag loopt te spenderen aan het volgooien van een of ander forum waar mensen SERIEUZE informatie op willen zoeken omdat ze door de telecombomen het telefoonbos niet meer zien, terwijl je nota bene niet eens in de gaten hebt hoe zielig je eigenlijk doet??? Wat een ***leven moet jij hebben zeg, echt zielig.

Guest Bert

Ik heb een behoorlijke tijd gebruik gemaakt van Pretium Telecom en eigenlijk nooit gecontroleerd of ik ergens goedkoper uit zou zijn.

Nu ben ik sinds iets meer dan een maand overgestapt naar 1601,deze zijn aanzienelijk goedkoper dan Pretium.

Wat heb ik dus gedaan: ik heb een formulier aangevraagd voor de laagste prijs garantie, ik heb namelijk nu de bewijzen dat ik veel goedkoper had kunnen bellen in iedergeval in de maand September want toen is 1601 begonnen.

Wat denk je wat, Pretium zwijgt in alle talen, ik krijg dus gewoon geen formulier toegestuurd.

Wel een brief met de mededeling "U betaald te veel"omdat ze weten dat ik over gestapt ben.

Ik betaal dus echt niets te veel.

Ik betaalde gemiddeld per maand 15 a 20 euro bij Pretium.

Nu bij 1601 betaal ik over october iets meer dan 5 euro..hoe zo duurder?

Ik raad dus iedereen aan om eens bij 1601 te gaan kijken.

Guest Bert

Vandaag heb ik dus het formulier gekregen voor die zogenaamde laagste prijsgarantie.

Tot mij grote verbazing moet ik eerst 5 euro over maken als administratiekosten voor ze mijn claim in behandeling nemen.

Met andere woorden die hele garantie is dus gewoon een wassenneus, ik ben dan ook blij dat is over ben gestapt naar 1601.

Bert.

Guest Jeroen

Bert, stond er echt "U betaald te veel" of stond er "U betaalt te veel"

Guest Telewatcher

Volgens mij staat er ook dat je die 5 euro terugkrijgt wanneer de claim wordt toegewezen. Wat is daar mis mee?

Guest Ronald

Is er iemand hier die ooit wel eens geld terug heeft gekregen van Pretium??

of ooit een formulier heeft ingestuurd

Guest Willem

Nadat ik een hoop van de negatieve kritiek gelezen heb, graag een nuance.

Wat ik hier lees is het spuien van (enkele) ontevreden klanten. U dient echter te weten dat Pretium inmiddels meer dan een half miljoen klanten heeft en al acht jaar bestaat. In die acht jaar heeft het bedrijf continu de laagste kosten garantie geprofileert en in al die tijd hebben ze zich, voor zover ik weet, er vrijwel volledig aan weten te houden! Daarbij kan een bedrijf geen klanten aanmelden die niet willen dus waar dat spookverhaal vandaan komt is me een raadsel.

Ook dient vermeldt te worden dat het bedrijf de klant ten alle tijde vrij laat zich af te melden. Er ís nooit een opzegtermijn! Je belt gewoon 0800-1972 en je bent weg. Bovendien werkt Pretium Telecom dan nog eens stukken beter dan Tele2. Wat daar gebeurt? Ze investeren het BNP van half Afrika in reclames en hebben niet alleen te dure kosten maar óók een onduidelijk beeld van de benodigde hoebeelheid belcapaciteit zodat de klanten fijne storingen en onnodige in-gesprek-tonen krijgen. Om van de dubbele rekeningen en de niet-gebelde gesprekken nog maar te zwijgen...

Guest BBKing

Leuk he, van die medewerkers die trots zijn op het bedrijf waar ze voor werken... en die zich dan aangesproken voelen als er wat kritiek is... Heerlijk !

In elk bedrijf worden fouten gemaakt, dat is normaal. En dat op deze site veel klachten over Pretium worden genoemd, is alleen maar iets wat de slimme consument meeneemt in zijn/haar keuze voor een belbedrijf.

Guest Bert

++Telewatcher

18-11-2003 11:02

--------------------------------------------------------------------------------

Volgens mij staat er ook dat je die 5 euro terugkrijgt wanneer de claim wordt toegewezen. Wat is daar mis mee? ++

Guest rene

Het gekke is dat budget telecom ook een laagste kosten garantie heeft. En volgens mij is geen van beiden ook daadwerkelijk de goedkoopste, verre van dat.

Guest eric verheus

Nee, Willem werkt niet bij ons, maar als we nog eens een telemarketeer nodig hebben, nou dan wist ik het wel...

Guest ad s

en telemarketing is binnenkort afgelopen en gelukkig maar. SPAM is irritant, telemarketing nog veel irritanter.

Guest Jan

Aan alle Pretium-klanten die de "laagste kosten garantie" willen testen:

Het zal nogal wat moeite en uithoudingsvermogen gaan kosten om je gelijk te halen. Maar tenslotte moet je keer op keer je gelijk kunnen halen, desnoods via de rechter.

Bewijslast kan en mag geen probleem zijn. Ik stel zelfs graag mijn eigen nota`s (VEEL goedkoper dan bij Pretium!) als ijkmateriaal ter beschikking, om mee te helpen definitief een einde te maken aan dit soort hemeltergende "garantiegekrijs".

Dus: wie durft?

Guest Jan

Toevoeging aan bovenstaande reactie:

Pretium is als registrant aangemeld bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dat betekent:

Als Pretium niet meteen over de brug komt met de restitutie, moet je een klacht deponeren bij de Geschillencommissie.

Dat kost je in eerste instantie klachtengeld (Eur 25). Op grond van de bewijslast KAN de Commissie echter niet anders dan jouw gelijk bevestigen. Dus zal zij alleen maar kunnen oordelen dat Pretium haar toezeggingen heeft waar te maken, en krijg je ook je klachtengeld terug.

Alleen als Pretium vervolgens weigert, binnen redelijke tijd die uitspraak uit te voeren, zal de rechter er aan te pas moeten komen. Maar ik vermoed dat Pretium dat risico niet zal willen lopen. Succes is dus bijna verzekerd.

Ik zou erg graag op de hoogte gehouden worden van zaken die tegen Pretium worden aangespannen, om die zittingen als "publiek" te kunnen volgen. Bij voorbaat dank voor informatie daarover.

Guest Jan

ALARM !!

NEE, ik ben beslist GEEN medewerker van welke carrier dan ook! Ik heb alleen een vreselijke hekel aan bedrijven die met "valse" reclame klanten binnen proberen te halen.

Of Pretium mogelijk valse voorwendselen met heel veel adders onder het gras gebruikt, zal moeten blijken als naar aanleiding van het volgende hun klanten massaal een beroep gaan doen op hun "garantie" (en ik hoop van harte dat dat gebeurt). (Ze kunnen natuurlijk best te goeder trouw blijken: dat blijkt dan wel als ze zonder tegensputteren hun klanten inderdaad heel veel geld teruggeven!)

In een simpel Excel-werkblad zette ik al mijn gesprekken van september en oktober, en rekende uit hoeveel ik totaal aan gesprekskosten zou hebben moeten betalen bij alle gesprekken via EEN provider, met als mogelijke providers: KPN (gewoon), Pretium (CPS is voorwaarde voor hun garantie), UPC (kabel, lang niet overal beschikbaar) en Bel1601 (CS of CPS, dat maakt daar geen verschil).

Dat leverde de volgende vergelijkbare resultaten:

Eur 271.20 bij KPN

Eur 265.12 bij Pretium

Eur 196.34 bij UPC

Eur 169.91 bij 1601

Uit verdere analyse blijkt:

De relatief geringe besparing van Pretium t.o.v. KPN komt met name ook omdat Pretium tenminste 1 minuut rekent, terwijl wij nogal wat korte gesprekken op de nota`s hebben staan (en vooral naar mobiel is Pretium dan heel veel DUURDER dan wie dan ook).

De rekening voor november zit er aan te komen. Maak dus zelf die berekening ook eens, en kijk wat er voor jouw portemonnee aan garantierestitutie in zou moeten zitten.

Guest Jan

Ik vergat potjandorie onze grootste prijsvergelijker (je weet wel, die er zo`n hekel aan heeft zelf vergeleken te worden) in het overzicht te betrekken. Mea culpa! Hierbij deze omissie nog effe gauw rechtgezet.

Van deze provider heb ik maar liefst DRIE tariefvormen in het overzicht betrokken:

- Tele2 CS (de standaard-tarieven; het goedkopere Tele2Internet is dan NIET mogelijk);

- Tele2 CPS gecombineerd met het goedkopere Tele2Internet;

- Tele2Extra gecombineerd met het goedkopere Tele2Internet.

Verder vergat ik te vermelden dat ik bij de berekeningen uitging van:

- alle HUIDIGE tarieven zoals de providers die NU op hun websites hebben staan, en

- van onze huidige internettoegang bij onze eigen internetprovider via onze telefoonlijn (06760-nummer) tenzij hieronder nadrukkelijk anders aangegeven.

(Hou met name dat laatste in de gaten als je via kabel of ADSL internet: dan gaat een fors deel van de "winst" bij Pretium en Tele2 verloren, n.l. het deel t.g.v. de goedkopere telecomprovider-gebonden internettoegang!)

Het plaatje ziet er dan als volgt uit:

Eur 271.20 bij KPN met eigen internetprovider

Eur 265.12 bij PretiumCPS MET de goedkopere eigen Pretium internettoegang

Eur 245.45 bij Tele2CS met eigen internetprovider

Eur 212.51 bij Tele2CPS MET Tele2Internet

Eur 196.34 bij UPC met eigen internetprovider

Eur 195.19 bij Tele2Extra MET Tele2Internet

Eur 169.91 bij 1601 met eigen internetprovider

Hoezo "laagste prijs garantie"? Als ik de internetkosten er uit filter, zouden we bij Pretium zelfs nog `n stuk DUURDER zijn uitgeweest dan bij KPN!

Waarom zou ik toch zo`n hartgrondige hekel hebben aan leveranciers met dit soort klantenwerving?

Guest Willem

Inderdaad, ik werk er niet. Maar ik heb op andere manieren genoeg ervaring opgedaan met de gehele telecommarkt.

Wie bezoeken dit forum? Mensen die wat te melden hebben over één of ander bedrijf. Dit zijn in het leeuwendeel van de gevallen, logischerwijs, de mensen met klachten. De tevreden mensen zullen zich niet hoeven melden! Die hoor je hier dan ook niet. Denk dan eens aan die grote hoeveelheid tevreden klanten en tel die op bij enkele mensen die hier komen om hun gal te spuwen. En vergelijk dat eens met de klandizie van Tele2 of een ander willekeurig bedrijf. Wedden dat Pretium er het beste uitkomt?

Guest Willem

Als je je wat beter had ingelezen had je geweten dat Pretium je óók aanbiedt om je het verschil dubbel terug te betalen. Vergeten, neem ik aan? Iemand die erg op z`n centen zit, zoals jij blijkbaar, MOET daar dan wel gebruik van gaan maken. Moet je eens opletten hoeveel geld je eraan verdient!

Guest ad s

deze bedragen zeggen helemaal niets zonder daarbij de specifikatie te geven. De goedkoopste is van zoveel faktoren afhankelijk. De provider waarmee ik bel (niet KPN) is niet zo van belang. Ik weet alleen dat als ik naar andere mensen bel (via de vaste lijn natuurlijk) die met de dezelfde provider bellen, ik dan voor 3 euro per maand helemaal gratis bel. Dus bel ik alleen nog maar naar mensen die met die zelfde provider bellen. En op de specifikatie zie ik nu allemaal gratis gesprekken, das pas besparen.