Jump to content

Tele2

Guest
 Share

Recommended Posts

Hallo Jan

Bedankt voor de reactie.

Punt 1: Kan wel kloppen dat dit op een andere plaats thuishoort in het forum, maar waar het dan wel moet staan, is voor mij een raadsel. Al die onderwerpen en die overlappen elkaar vaak ook nog. M.i. zijn veel reacties al lang verouderd en achterhaald. Twee jaar bewaren lijkt mij ruim voldoende, dan wordt het ook overzichtelijker voor de bezoekers zoals ik.

punt 2: Je zal wel gelijk hebben wat betreft die 250 uur en het gratis bellen. De site van Scarlet loopt niet bepaald over van duidelijkheid, waardoor er bij mij (en bij anderen) een volgens mij gezond wantrouwen ontstaat.

Punt 3 en 4

Ben ik het heelemaal mee eens.

Groetjes Albert

• Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

reactie op Jan: "Als veel ernstiger echter zie ik dat als deskundige bij uitstek op het gebied van het in punt 3 genoemde, Bellen.com hier een staaltje van tendentieuze en zelfs ronduit valse voorlichting ten beste geeft wat zijn weerga niet kent.Mag ik dat zonder blad voor m`n mond zeggen, beste Bellen.com-moderator?"

Ja, dat mag je zonder een blad voor de mond te nemen zeggen Jan. Het bericht wordt niet als kwetsend ervaren, noch als reclame gezien. Integendeel, we waarderen kritiek als deze en zijn het met de aantijging grotendeels eens!

Gezien het veelvuldige gebruik én real-time karakter van onze forums, is het onmogelijk voor de redactie van Bellen.com om op ieder moment elk bericht inhoudelijk te controleren en/of erop te reageren.

Vanwege de ernst van de beschuldiging zien we de noodzaak in een reactie te plaatsen. Overigens waarderen we de kritische reacties van bezoeker `Jan` bijzonder! Door zijn toedoen wordt ons forum veelvuldig deskundig ge`moderated`!

Hoewel het uiteraard nooit onze bedoeling is geweest tendentieuze voorlichting te geven t.a.v. het nieuwe product van Scarlet, geven we toe dat het bedrag van €250 besparing niet zondermeer overgenomen had moeten worden! Een kwestie van onzorgvuldige berichtgeving in de nieuwsbrief, die er zeker door de eindredactie uitgehaald had moeten worden. In de eerstvolgende zal een rectificatie/uitleg geplaatst worden en in een nieuwsbericht zal objectievere aandacht aan deze belvorm besteed worden. Overigens is meer informatie ook al te vinden op het recent geactualiseerde artikel `Bellen via internet`.

Ik heb vandaag een aanbieding gehad van tele2.ze hebben me aangeboden om t/m nieuwjaar te bellen voor 1 cent per gesprek naar alle vaste nr`s binnen nederland, zowel `s-middags als`s-avonds zonder maandelijkse kosten. Ben benieuwd of ze dit waarmaken. ze zeiden me dat het een speciale actie is voor klanten die zich onlangs hebben afdgemeld bij tele2.

een van jullie hier ervaring mee?

Karel: op hun site kan ik dat aanbod nergens vinden. Lijkt me dan ook niet erg betrouwbaar, TENZIJ ze bereid blijken om vóórdat je op dat aanbod ingaat, dat aanbod óók EERST schriftelijk exact zo te bevestigen als ze het aan de telefoon deden.

Als ze daarmee NIET meteen instemmen (en vervolgens die toezegging ook prompt nakomen), kan je op één vinger natellen dat ze je telefonisch bewust en opzettelijk misleidende informatie hebben gegeven.

Het zou dan overigens niet voor het eerst zijn dat door Tele2 zo`n vals spelletje wordt gespeeld. Via de telefoon schijnen ze al vaker allerlei toezeggingen te hebben gedaan waarvan ze later glashard ontkenden dat ze die ooit zo gedaan zouden hebben als gedupeerde klanten vertellen. Die klanten zouden het dan zogenaamd allemaal verkeerd begrepen hebben. Ja ja .....

Beste Jan,

Ik kan me proma voorstellen dat sommige mensen hier problemen mee hebbben dat ze niet alles schriftelijk bevestigd krijgen.

Het is dan ook wel geldverslindend als alles bevestigd zou moeten worden.

Ik denk dat je gewoon een wereld aanbieding hebt gehad en ik wou dat ik zo`n aanbieding zou krijgen tegen het einde van het jaar.

Doe je voordeel ermee.

PS. Beetje jammer dat karel zo`n wantrouwend tieppetje is.......

Beste Rick,

Ik kan me prima voorstellen dat mensen die zelf nog nooit geconfronteerd werden met misleiding door dan wel aantoonbare keiharde leugens van telefonische verkopers van welk soort organisatie dan ook, geneigd zijn veel te geloven van wat zo`n verkopers aan de telefoon vertellen.

En het daarom `n beetje belachelijk vinden dat er `n andere groep mensen bestaat die op grond van o.a. eigen ervaring dat NIET allemaal meer zo maar geloven, en eerst die toezeggingen zwart op wit bevestigd willen zien.

Maar met permissie: persoonlijk vind ik die eerste groep een klein beetje naïef als het om zgn. "wereldaanbiedingen" gaat. Want ze lezen toch óók kranten en tijdschriften, en kijken toch óók naar b.v. Kassa en Radar.

Kennelijk behoor jij tot die eerste groep.

Zeker voor wat Tele2 betreft, behoor ik duidelijk tot de tweede. En dat niet zo maar.

Want ik persoonlijk heb niet ééns, maar al een aantal malen héle aardige verkopers van het produkt Tele2 aan de lijn gehad, die me dingen aan probeerden te smeren waarvan ik onmiddellijk en keihard kon BEWIJZEN dat ze gelogen waren. En die, toen ik hun met de waarheid confronteerde, hetzij beweerden dat ze dat niet wisten of dat dat volgens hun onmogelijk waar kon zijn (want zij hadden héél andere informatie gekregen), hetzij onbeschoft zonder verder boe of bah het gesprek verbraken.

En ik weet van anderen die wél zonder eerst te verifiëren in mooie telefonische Tele2 verkooppraatjes trapten, dat ze achteraf geen poot bleken te hebben om op te staan. Omdat ze natuurlijk nooit konden BEWIJZEN dat de verkopers die hun die kunstjes geflikt hadden hun gewoon hadden misleid. En dat ze er nóóit ingetrapt zouden zijn als ze geweten hadden hoe de vork wérkelijk aan de steel zat.

Misschien niet onverstandig om óók met twee benen terug op aarde te komen? Succes daarmee.

Zelf werk ik bij tele 2 en ik moet zeggen dat als je gewoon doet wat je moet doen de rekeing op tijd betalen en de juistte instellingen instelt via 08001273 dat er eigenlijk niks fout kan gaan met tele 2 en dat je stukken goedkoper belt dan bij kpn of acn of wat dan ook verder moet dat gezeik over de service maar es over zijn want als je duiudelijke vragen hebt komen daar ook gewoon duidelijke antwoorden op terug ohhh ja en mensen die toch wat te klagen hebben ga dat lekker op een ander forum doen want het heeft echt geen zin om hier steeds maar weer te vermelden dat tele 2 zo slecht is want als dit zo zou zijn waarom bellen er dan 1.500.000 mensen met tele 2??

Kees,

Ik vind het lofwaardig dat je het zo openlijk durft op te nemen voor je werkgever. Maar waar HEB je het in `s-hemelsnaam over? Over Tele2-problemen die recent in deze thread van dit forum aan de orde zijn gesteld, of over heel andere zaken?

Laat ik met het laatste deel van jouw bericht beginnen: " .... ohhh ja en mensen die toch wat te klagen hebben ga dat lekker op een ander forum doen want het heeft echt geen zin om hier steeds maar weer te vermelden dat tele 2 zo slecht is want als dit zo zou zijn waarom bellen er dan 1.500.000 mensen met tele 2??"

Is dit dan niet JUIST de Tele2-thread van dit forum, waar mensen die iets zinnigs over Tele2 of haar produkt willen melden nou net WEL terecht moeten?

En wat zegt jouw constatering dat er anderhalf miljoen mensen met Tele2 bellen? Bellen er niet minstens zes maal zoveel mensen met KPN? betekent dat dan ook dat KPN minstens zes maal zo goed zou zijn dan Tele2, of duidelijker: dat Tele2 zes maal zo slecht zou zijn dan KPN? Klinkklare onzin, toch?

Maar laten we verder met het begin van jouw bericht beginnen en dat punt voor punt afwerken.

Kan je ons carriers noemen waar alles WEL goed blijft gaan bij `n klant die NIET zowel op tijd z`n rekeningen betaalt als z`n instellingen bij 0800 1273 goed heeft staan? Zoniet, wat is dan in dit verband het belang van DIE opmerking van je?

Zie je in deze thread van dit forum recent ergens de bewering dat je bij Tele2 DUURDER zou bellen dan bij KPN of ACN? Zoniet, wat is dan in dit verband het belang van DIE opmerking van je?

Zie je in deze thread van dit forum recent ergens de bewering dat de Tele2 helpdesk GEEN duidelijke antwoorden zou geven op duidelijke vragen? Zoniet, wat is dan in dit verband het belang van DIE opmerking van je?

Daarmee heb ik alle door jou aangehaalde punten wel gehad. Maar ondanks alle waardering voor het verdedigen van je werkgever: waarom reageer je daarbij NIET op de zaken die in deze thread je werkgever (lees: inclusief telemarketeers die in opdracht van die werkgever met door die werkgever verstrekte informatie en door die werkgever voorgeschreven dan wel tenminste vooraf goedgekeurde scripts klanten trachten te werven) recent TERECHT worden verweten?

Begrijp me niet verkeerd: ik heb de schurft aan ELKE leverancier die in telefonische wervingen potentiele klanten misleidt. Tele2 is wat dat betreft zeker níét de énige (bijna iedere telefonische verkoper van telecomprodukten maakt zich daar in meerdere of mindere mate wel schuldig aan), maar behoort toevallig wél tot de "toppers" op dat gebied die het het bontst maken: leg je oor maar eens te luisteren bij de Geschillencommissie Telecom.

En laat ik dan ook meteen maar dat argument van Rick (2 nov 13:24) voor eens en altijd grondig onderuit halen: telefonische werving kost een opdrachtgever al gauw meer dan 20 Euro per geslaagde werving, terwijl MET DEZELFDE ARGUMENTEN (maar dan duidelijk zwart op wit, dus niet meer te ontkennen) hetzelfde resultaat via direct mail voor nog geen driekwart van dat bedrag te bereiken valt.

Waarom dan toch de voorkeur voor telefonische werving? Simpel: die levert véél méér klanten op, omdat dat veel aanlokkelijker "gebracht" kan worden, en misleiding door een klant die zich bedrogen voelt achteraf nagenoeg nooit hard te maken is.

Ja, ik weet het: begrijpend lezen is iets waar veel mensen erg veel moeite mee hebben. Maar doe toch in het vervolg beter je best om te begrijpen waarover topics gaan, voordat je weer `ns op deze manier uit je slof schiet. Want daarmee is je werkgever naar mijn mening NIET gediend.

Tele2 is onderhand kpn aan de prijzen te zien

zitten ze daar neit ver vanaf!

tele2 heeft idd wel een klante service maar

ik bel liever echt goedkoop! en dan weet ik

teminste ook dat het kan want wie belt zovaak de klante service? bij tele2 zal het idd veel het geval zijn voor afmeldingen :D

en waarom die 1,5 miljoen klante heeft is omdat ze mensen bedriegen met gratis bellen reclame

die alleen savonds geld ja het staat erbij maar komt niet duidelijk over en je hebt er ook zo vrij weinig aan.

en ook al krijg je bij 1601 etc de rekening via mail je kan het ook automatisch zien op je afschrift en hoezo weinig mensen internet?

maar goed wees slim en kies voor goedkoop daarvoor stap je immers over op tele2 teminste in de waan dat je denkt dat je veel goedkoper bent! bij tele2 scheelt het misschien 8 euro en bij 1601 50 euro bij een oude rekening van 150 euro zoals overal in de berekeningen staat uitgelegt en dat zegt ook genoeg waarschijnlijk.

ik denk dat ik wel genoeg heb gezegt en

dat jullie eerst goed moette kijken.

mvg

Eeen simpelere rekenvoorbeeld voor tele2 extra. u krijgt 10% extra korting op het totale factuurbedrag. U betaalt hiervoor 3,50 extra, dus als u voor €35 belt krijgt u €3.50 korting.

Conclusie: als je meer dan €35 belt is tele 2 extra rendabel, bel je minder dan kunje de 3.50 die je investeert niet terugverdienen!

Agent van een telecomaanbieder

Oh ja nog iets.....

mensen die zeggen dat tele2 klanten misleidt en bedriegt, al is het waar wat jullie zeggen....

KPN kan er ook wat van, lees deze rectificatie maar eens goed door. (bron: www.kpn.nl)

Geachte consument,

De afgelopen tijd kan het zijn voorgekomen dat wij in ons contact met u via telemarketing of onze klantenservice, via de Primafoon of via andere KPN medewerkers u ten onrechte hebben meegedeeld dat KPN veelal goedkoper is dan Tele2 en dat de besparing met Tele2 gering zou zijn. Wij hebben daarbij verzuimd de Tele2 Kortingsnummers in onze vergelijking te betrekken. Ook zijn er ten onrechte door verschillende van onze medewerkers onjuiste mededelingen gedaan over de dienstverlening door Tele2. Daarom berichten wij u hierbij dat de `lokale`regio van Tele2 even groot is als bij KPN, dat zowel Tele2 als KPN alleen het starttarief berekenen zodra de verbinding tot stand komt, dat KPN ervoor zorgt dat nummerweergave voor Tele2 klanten blijft bestaan en dat ADSL van KPN ook mogelijk is naast Tele2 Preselect.

De voorzieningenrechter heeft ons bij vonnis van 5 november 2004 bevolen u dit mee te delen, hetgeen wij hier doen.

KPN Telecom B.V. en KPN Telecom Retail B.V.

PS: bij elk bedrijf waar een verkoop/sa;es afdeling is zullen altijd medewerkers zijn die zullen liegen om zo hogere scores te halen en uit te blinken op zijn werk.

Ik heb namelijk veel van zulke medewerkers zien komen en gaan!

Hmmm volgens mij bel je als je goed leest op de site van Tele2 buiten de avonden en weekenden gewoon ook via Pre-select (dus niet handmatig) en je kortingsnummers tellen dan ook mee.Wij gaan het in ieder geval eens proberen of we dan goedkoper uitzijn dan nu bij Tele2 en anders zijn er nog genoeg andere providers om de telefoon rekening proberen te drukken gif/wink.gif.

ik vind het inderdaad onbehoorlijk dat mensen hun mening niet kunnen uiten zonder daarbij reclame te gaan maken voor een andere aanbieder. Zoals de heer/ mevr *** tele 2 van 4-11.

Dit is een tele 2 forum, geen KPN of 1601. Als je niets nuttigs te zeggen heb ga dan weg....

Vandaag een verkoper van Tele2 aan de deur. Ik dacht nog... hoe ver kun je gaan om klanten te krijgen, maar ik had wel zin in een 1649-tele2 discussie. Tot mijn grote verbazing kwam hij met een aanbieding van 1 cent per gesrek to 31 jan. (24 uur per dag).

Wie had dat nog gedacht dat ik ooit zou switchen naar tele2... Een historische dag...

Uiteraard switch ik na 31 jan gewoon weer terug naar 1649. De verkoper had daar geen enkel probleem mee. (werkte op provisie basis denk ik)

• 1 month later...

Zeer klantonvriendelijk.

Ik kan nu al vier weken niet meer bellen. Er is geen probleem met de bekabeling, ook niet met de telefoon. Wel met Tele2.

Kijk je op de website: hoe kom ik er vanaf? Mooi niet dat je dat daar kunt vinden. Omdat mijn telefoon het niet doet, kan ik ook niet bellen. Met een mobiele bellen kan ook al niet. Tweemaal een mail gestuurd met een klacht waarop ik nog niets heb gehoord.

Wat een teringzooitje bij Tele 2. Ondertussen kan ik nog altijd niet bellen. Stom van ze, want zo verdienen ze neem ik aan ook niets aan me.

Geke:

Heb je wel een kiestoon? Zo nee, dan ligt het zeker niet aan Tele2.

Kun je niet naar 0900nummers bellen? Nee? Dan ligt het niet aan Tele2.

Kun je alleen niet bellen naar vaste en mobiele nummers en lukt dat wel als je 1655 voor het nummer zet? Dan is het wel een probleem bij Tele2.

Ik denk dat je het toch echt bij KPN moet zoeken.

• 2 months later...

Ook leuk dat Tele2 je ongevraagd aanmeldt voor CPS.

Opeens een brief op je deurmat dat je overstapt voor alle belbestemmingen. Helpdesk bellen, wat blijkt ze maken een opname van iedereen die zich aanmeld, die wil ik dan wel eens horen, want ik weet van niks.

Als je zo toch je centen moet verdienen....

• 3 weeks later...
  • 1 month later...