Jump to content

Tele2

Guest
 Share

Recommended Posts

Officieel niet. In de praktijk is dit wel eens anders.

Vergeet niet dat Tele2 bovendien een `fair use policy` heeft. Surf naar www.tele2.nl voor alle info.

• 4 weeks later...
  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vandaag een tele2 verkoopster aan de deur gehad.

Of ik tele2 kende, ja zie ik maar jullie zijn veel te duur. Vertelde dat voornamelijk met 1601, 1609, 1643, 1649 en diverse 0900 belde. Dit afhankelijk naar de prijs. Heb haar verteld dat ze eens op bellen.com moest kijken en dat het dan wel duidelijk was dat tele2 tot de duurste providers behoort

• 3 weeks later...

@Marco Klaver:

bandopname is gewoon een overeenkomst waarin je aangeeft dat je in eerste instantie met tele2 wilt bellen. Vervolgens krijg je een welkomstpakket (jouw pakket dus), en dan heb je nog 5 werkdagen om van de omzetting af te

Tele2 is niks , gratis bellen voor 7,95 per maand... De helft van het abbo steken ze zo in hun eigen zak! Pure oplichterij dus!! Doe mij maar 1649.

• 3 weeks later...

WIE LIEGT?

KPN zegt mij per telefoon dat ze goedkoper is dan Tele2. Ik stap over. Word gebeld door PRETIUM TELECOM, dat zegt dat KPN liegt en beboet is door OPTA. Op de site van OPTA kan ik hier niets over vinden.

?????????????????please, help

Da`s de gebruikelijke onzin van Pretium. Ze hebben wel een rechtzaak gewonnen tegen KPN maar dat ging over slamming (klanten overzetten zonder toestemming van de klant zelf). KPN was degene die het hardst schreeuwde dat anderen dat deden terwijl zij de enige zijn die daar tot op heden voor veroordeelt zijn. Voor de goede orde: Die veroordeling werd in hoger beroep ook nog eens verworpen (vanwege een technische fout).

Pretium is zo ongeveer het minst betrouwbare bedrijf dat er is: Zij hebben een marketingtechnisch heel slimme zet gedaan met hun `laagste kosten garantie` maar stel daar dusdanig veel eisen aan dat ik nog nooit iemand ben tegengekomen die het gekregen heeft.

Een van de regeltjes is dat er geen sprake mag zijn van een `stunt`aanbieder, waarbij Pretium ZELF mag bepalen wat een stunter is. Een aanbieder die al meer dan een jaar fors goedkoper is noemen ze dus een stunter.

• 1 month later...

Kreeg vandaag een brief van Tele2 in de bus.

Volgens hun schrijven heb ik mij aangemeld voor hun preselect service en zij zullen mij preselect instellingen aanpassen.

Dit is dus niet het geval, ik maak al jaren gebruik van 1601 preselect, deze provider is vele malen goedkoper dan tele2.

Wel heb ik onlangs bij tele2 een prepaid mobiel besteld

Voorlopig hou ik 0800-1273 in de gaten, om de boel tijdig terug te kunnen draaien, anders wordt het bellen weer erg duur

• 4 months later...

Ik bel via Tele2 d.m.v. carrier preselect. Om de kosten verder te verlagen wil ik mijn KPN abbo omzetten van een Belbasis in een Belbudget. Nu vertelt een dame van KPN dat dit niet mogelijk is door een afspraak tussen Tele2 en KPN. Komt dit bij iemand bekend voor? Is het werkelijk zo dat Tele2 ten minsten een Belbudget abbo noodzakelijk maakt?

Alvast bedankt voor een reactie,
Eric.

• 2 weeks later...

Met een Belbudget abonnement kun je nooit bellen via een carrier. Dat is altijd al zo geweest en ligt niet aan een afspraak tussen Tele2 en KPN, maar dat is zo vastgelegd in de telecomwet. Zie ook de achtergrondinfo op Bellen.com: hie goedkoper bellen?

Euphony is goedkoper: 7,50 per maand en dan alleen de starttik plus lagere tarieven naar vrijwel alle andere bestemmingen. En nog eens extra korting als je naar andere Euphony klanten belt

• 3 weeks later...

1649 is misschien goedkoper, let op 1601 is niet zo goedkoop als u denkt, ze ronde alle gesprekken af op hele minuten, dus 10 sec gebeld dan rekenen ze een minuut, leuk hoor!!!!!!!!!!

• 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

eric, het klopt dat je een belbasis niet om kunt zetten in een budget als je met tele2 belt dat vind kpn niet goed omdat je dan nog goedkoper belt en kpn daardoor minder omzet heeft

• 1 month later...

als je een belplus abbonement hebt bij kpn met beltegoed inkopen en je wilt overstappen naar bijv tele2 dan betaald de kpn de belminuten die je opgebouwd hebt de laatste 2 maanden aan je uit dus je hoeft niet perse je belminuten op te maken om dan vervolgens dan pas een overstap te maken.

• 9 months later...
  • 1 month later...

Schandalig dat Pretium je een voordeel belabbonnement aanpraat, en daarbij gelijk een GRATIS lidmaatschap van een jaar geeft op een "veilingwebsite" waar niemand op zit te wachten. Maar na een jaar valt er een rekening van 65 euro op de mat, want het had drie maanden voor afloop schriftelijk opgezegd moeten worden. Dus de enigste met ECHT voordeel is op het eind PRETIUM zelf !!

Ik heb TELE2 Preselect en bel al jaren naar alle nummers en servicenummmers 0900 en 0800 zonder problemen.
Tot ik CaiWay service nodig had via
Helpdesk (0900-522 4357 en 0900-224 4357

• 1 year later...

Op 16 oktober heb ik het volgende nummer gebeld: 1802. Ik wilde graag weten wat de kosten naar dit telefoonnummer kost. Ik heb om 19.53:43 gebeld en 6 seconden verbinding gehad. Er werd € 1,0924 euro in rekening gebracht. Ik heb alleen de tariefsvermelding gehoord waarna ik direct de verbiding verbrak. Wat Tele2 doet is in strijdt met de telecom regels. Aan de hand van deze gegevens van Consuwijzer:De aanbieders en nummergebruikers van nummers die beginnen met 0900, 0906, 0909 of 18, zijn verplicht om aan het begin van een oproep het volgende te melden:het tarief per minuut ("dit gesprek kost 50 eurocent per minuut") ofhet vaste tarief per gesprek ("dit gesprek kost 1 euro")Daarnaast moet u bij een 0900 nummer dat meer dan 15 eurocent per minuut kost, het maximale tarief horen, dat een gesprek kan kosten ("dit gesprek kost maximaal 3 euro").Alle meldingen van tarieven moeten gratis, duidelijk en goed leesbaar of verstaanbaar zijn. Ook moet u de kans krijgen om op te hangen, als u de kosten te hoog vindt. Wij raden u aan om ook direct op te hangen.

Vaste telefonie bij TELE 2:Tegenwoordig kun je ook een PSTN lijn afnemen bij Tele 2. Oftewel een betrouwbare telefoonaansluiting dat wat analoog is. Dit abonnement kost op dit moment € 17,= per maand bij Tele2. Normaal 18 euro per maand. Bij KPN € 18,48 per maand. Ik wilde zo een abonnement nemen bij Tele2. Echter ik heb BINNEN 7 dagen weer geannuleerd omdat ik toch liever internet + bellen wilde. De medewerker zou er voor zorgen dat de analoge lijn opgeheven zou gaan worden. Echter dat is Tele2 NIET nagekomen. Op dit moment heb ik dus: Tele2 compleet voor 29,95 per maand (actie tarief 14,95 1e paar maanden) + een analoge lijn van Tele2 van 17 euro per maand. In eerste instantie dacht ik dat de KPN de analoge lijn nog niet had afgesloten. Op opta.nl kun je kijken dat je nummer ook geporteerd is naar een andere aanbieder. Echter wanneer Tele2 de vaste lijn van de KPN overneemt is hier geen sprake van. KPN koopt de lijn alsware op. Toen ik Tele2 belde dat ik nog een PSTN lijn in gebruik had en dat die zou worden geannueerd wist de medewerker van de klantenserve te vertellen dat, dat NIET mogelijk was. Je kunt bij Tele2 maar 1 telefoonnummer hebben. Toen ik later belde naar 0800-1602 belde en vroeg dat ik ook al een ANALOGE lijn had bij Tele2 gaf hij aan van, dat klopt meneer. Toen ik vroeg waarom zijn collega dat niet aangaf (hele discussie, waarna zij de verbinding verbrak!) : Bij de afdeling Tele2 compleet kunnen zij NIET zien dat uw een vaste analoge aansluiting heeft. Dus dat is dan ook de reden dat zij aangafen dat u die niet hebt. Vervolens is de teamleider er bij gehaald die zou er voor zorgen dat de vaste telefoon aansluiting geannuleerd gaat worden. Tot op heden is die nog steeds operationeel, terwijl die op 7 oktober al afgesloten had moeten worden.WORDT VERVOLGT.

• 7 months later...

Vraag: ik heb nu nog vaste kpn telefoonverbinding en internet van ADSL!Totaal.Ik wil Bellen+internet van Tele2 gaan gebruiken.Zit ik dan toch niet nog vast aan een kpn abonnement voor mijn telefoonlijn ?Internet van Tele2 moet toch over dat knp-draadje heen ?