Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

Versatel

Recommended Posts

Guest Jan Geluk

ZonTel geeft tarieven per minuut. Wat ik nergens terugvind, is of er ook per hele (of halve?) minuut afgerekend wordt of per seconde?

Dat kan nogal wat schelen in de tariefvergelijkingen mer bv. KPN.

Is er iemand die daar iets over weet?

Guest Matthijs

"Van alle gesprekken binnen Nederland van Vast naar Vast en alle gesprekken van Vast naar Mobiel en alle gesprekken van Vast naar Internationaal wordt de eerste minuut in rekening gebracht en daarna per seconde afgerekend."

bron: www.zonnet.nl

Guest bart de vries

vanaf 15 januari is plotseling een voorwaarde gewijzigd. Er wordt voor minimaal 1 minuut gerekend, ook als je iemand z`n voicemail aan de lijn krijgt en ophangt!

www.zonnet.nl/breedband/tel_tarief.html

Guest theo

Als je een zonnet ADSL pakket hebt heb je de mogelijkheid om goedkoper te bellen via ZonTel.

Is het ook mogelijk om goedkoper tebellen in combinatie met een Carrier zoals Tele2 of Pretium want ik hoor dat dat soms wel kan van iemand en anderen zeggen weer dat het niet kan..

Kan het of niet .. en evt wanner kan het wel of niet .. alvast bedankt.

Guest Sweert

Ik gebruik de volgende combinatie:

Zontel (1660) Carrier Preselect

1609 : bellen naar mobiele nummers voor 18cpm

1649 : onbeperkt bellen binnen NL voor 4 cent per gesprek

Nadeel is dat je iedere keer op moet letten dat je 16XX toetst, maar dat heb ik opgelost door een sticker op de telefoon te plakken.

Voor ieder gesprek krijg je het tarief te horen en op die manier heb je nog eens een controle.

Hou wel goed de tarieven in de gaten bij 1609 en 1649: laatst is het tarief voor bellen naar mobiele nummer verhoogd van 9 cpm naar 18cpm.

Guest chris

wie heeft er ervaringen met het nieuwe zon family adsl met gratis bellen abbonement?

Wil wel overstappen, maar zie nog geen ervaringen hierover.

Guest Patrick Bonte

Nieuw: ook Zon heeft Onbeperkt Bellen ontdekt. Voor in totaal 30 euro p/m heb je een Zon ADSL Family aansluiting (1024kbps download, 320kbps upload) en kan je via ZonTel 24 uur p/d en zonder starttarief gratis en onbeperkt bellen naar alle vaste telefoonnummers in NL vanaf je eigen vaste telefoon.

Nu zijn mij alleen twee dingen (nog) niet duidelijk:

1. Is deze aanbieding geldig voor zowel ZonTel CS als ZonTel CPS?;

2. Op » http://www.zonnet.nl/abonneren/telefonie/zontel/telefonie_zontelonbeperkt_voorwaarden.html « staan de "ActieVoorwaarden voor Onbeperkt Bellen". Hierbij staat bij het 5e "actiepunt", ik citeer: "Je dient tijdens de contractduur van dit abonnement al je telefoonverkeer via Zontel te laten verlopen". Nu weet denk ik iedere bezoeker aan Bellen.com inmiddels wel dat je via KPN·telefoonnummer 0800·1273 vier verschillende CPS·codes kunt opgeven: 1 voor lokaal, 1 voor interlokaal, 1 voor naar GSM en 1 voor bellen naar buitenland. Als ik ervan uitga dat ZonTel Onbeperkt Bellen ook als CPS te gebruiken is en ik volgens dat 5e actiepunt al mijn telefoonverkeer via ZonTel dien te laten verlopen, word ik dan verplicht om bij 0800·1273 voor alle categorieen ZonTel CPS·code 1660 op te geven? Of blijf ik vrij om bijv. alleen voor lokaal en interlokaal bellen te kiezen voor ZonTel CPS en dat ik voor mobiele nummers en gesprekken over de grens gebruik maak van (een) ander(e) CPS·belbedrijf(ven)? En als ik dan verplicht word, ben ik dan wél vrij om gebruik te maken van een CS·aanbieder zoals bijv. 1609bellen?

Guest Patrick Bonte

Aan Sweert (bericht 3-10-2004 13:07): Wil je even naar mijn eigen nieuwe topic "ZonTel Onbeperkt Bellen i.c.m. Zon ADSL Family" binnen dit ZonTel·forum kijken? Want enerzijds was ik te snel met mijn tekst, omdat jij al een deel van mijn vragen die ik in mijn eigen topic heb hier al beantwoord hebt. Anderzijds echter blijf ik toch nog met een aantal vragen zitten die nog door niemand binnen dit forum zijn beantwoord en die ik graag wél zou willen weten vóórdat ik mij aanmeld voor deze actie, ZonTel Onbeperkt Bellen. Dus kijk even bij mijn eigen topic, als je wil (iedereen trouwens, die mij antwoord kan geven!).

Guest Jan

Patrick,

Dat het hier niet om CS doch om CPS gaat lijkt me duidelijk: je bent binnen de aanbieding immers verplicht AL je telefoonverkeer via ZonTel te laten lopen.

Dat houdt ook in dat Zon zelf er in eerste instantie voor zal zorgen dat alle vier keuzes van 0800 1273 op 1660 gezet zullen worden. Dat is echter slechts éénmalig: als jij een of meer van die keuzes vervolgens weer wijzigt naar een andere CPS instelling, mogen ze NIET nóg eens die instelling (laten) veranderen.

MAAR: of en zoja hoe een carrier/provider kan (laten) controleren of bij een van hun abonnees ook werkelijk (nog) hun CPS voor alle gesprekstypen is ingesteld, weet ik niet. Als ze inderdaad die mogelijkheid zouden hebben, kunnen ze dus ook bij naderhand zelf veranderen van die CPS meteen aantonen dat je gehandeld hebt in strijd met hun voorwaarden, en krijg je dus geheid achteraf daarvoor ook een (gepeperde) rekening.

Dat kunnen ze echter NIET aantonen als je per gesprek de CS van een andere carrier gebruikt (zie andere ZonTel-thread, Sweert). Dat kan je dus gevaarloos doen.

Verder dien je met een aantal "eigenaardigheden" van ZonTel rekening te houden:

- opvallend veel noodzakelijke informatie is op hun site juist NIET te vinden;

- er geldt een minimum notabedrag telefonie van Eur 5 per maand: hoe die limiet wordt gehanteerd bij deze combinatie vermelden ze nergens op hun site, dus laat je vooraf schriftelijk heel duidelijk en helder daarover informeren;

- ze rekenen altijd starttik + volle eerste minuut, ook bij kortere gesprekken;

- tarieven naar mobiel en buitenland (die ze je altijd in rekening brengen) zijn ondanks hun schreeuwerige "korting tot maximaal 30%" (vergeleken met wat of wie?) aan de dure kant vergeleken met andere aanbieders.

Vergelijk dus kritisch met andere aanbieders (apart vergelijkbaar ADSL-abo met aparte telefonie carriers): heel veel mensen zullen met deze Zon-combinatie waarschijnlijk juist DUURDER uit zijn.

Guest Michiel

Oudjaarsdag dit abonnement telefonisch aangevraagd. Was toen nog vast 30 Euro per maand. Zou binnen een week een bevestiging krijgen. Na bijna twee weken nog niets ontvangen en dus maar een mail gestuurd. Kreeg meteen een mail terug dat ik 7 dagen op antwoord moest wachten. Een paar dagen later weer een mail ontvangen. Het werd TIEN dagen ipv 7. Inmiddels is het ruim 14 dagen en nog geen antwoord.

Na de eerste mail ook maar gebeld. 70 cpm. Na zo`n 10 minuten in de wacht te staan eindelijk geholpen. Jammer dat de dame die het gesprek aannam slecht Nederlands sprak en ik haar niet begreep. Naar de supervisor gevraagd. Weer even in de wacht. Tot mijn grote verbazing was mijn aanvraag niet in het systeem te vinden. De fout lag volgens haar bij de afdeling verkoop. Die dus maar gebeld. Zelfde nummer... andere optie in het menu. Weer 70 cpm dus. Helaas ook hier niets bekend. Fout lag volgens hun bij klantenservice en niet bij hun. HET IS TOCH 1 BEDRIJF of niet niet soms...

Maar het goede nieuws was dat ze gewoon weer een aanvraag voor me wilde indienen.

Ik heb bedankt voor het aanbod en blijf voorlopig maar internetten en bellen met de bedrijven waarvan ik weet dat het wel werkt. (1649 en multikabel)

Het aanbod lijkt dus leuk maar ik zou het niet doen. Wat een slechte service. Ik heb dus nog niets van ze gekocht en ben al zeker 20 euro kwijt aan 0900 nummers...

zucht...

Guest Boom

De klantenservice is inderdaad beroerd maar je kan een heleboel kosten besparen om niet het dure €0.70 per minuut nummer te bellen.

Bel voortaan 0900-2021898 (€1,15 per gesprek).

Dat ze dit niet zo bekend maken (zelf niet bij Tros-Radar) is begrijpelijk maar niet echt klantvriendelijk.