Jump to content

Blokkeren van mobiele nummers:

Guest Roland

Recommended Posts

Guest Roland

Hallo,

Bel 0800-1273 en kies voor de optie mobiele nummers kies een carrier select bedrijf uit waarbij u NIET bent aangemeld b.v. 1636 als u daaral niet mee belt. Vervolgens kunt u niet meer naar mobiele nummers bellen.

Wel via omweg b.v. via 16550645092928 maar dat moet diegene maar net weten.

Groetnis ROland.

• 2 weeks later...
Guest H.Hessel

Ik heb dit trucje uitgeprobeerd, maar het werkt niet. Ik bel lokaal, interlokaal en buitenland via Universal Telecom, waar ik aangemeld ben. Nu heb ik voor naar mobiel bellen Netsource Beltegoed ingesteld, waar ik NIET ben aangemeld. Wat denk je? Ik kan gewoon naar mobiele nummers bellen. Als ik 0800-1273 bel krijg ik de bevestiging dat mobiele nummers via Netsource gaan. Inmiddels is het 2 dagen geleden. Hoe kan dit? En waar krijg ik een rekening van?

Ik ben benieuwd naar uw antwoord.

Hilda

Hilda, wat er bij jou gebeurt klopt. Als jij denkt dat jij via NetSource belt, bel je via Universal Telecom. Dit komt, omdat ze beiden op hetzelfde netwerk zitten. Kijk even bij Veel gestelde vragen, kies VASTNET - carriers en dan de derde vraag aanklikken (Hoe kan het dat wanneer ik via carrier A bel, een rekening ontvang van caarier B?).

Zoals zo vaak als je iets via niet-officiƫle rommelt, kom je vaak zaken tegen die je niet verwacht. En nu kost het je ook nog geld. O ja, die kosten vind je terug op de rekening van Universal Telecom.

Ja hoor je hebt gelijk. Nu heb ik een andere provider ingesteld en het werkt.

Kan ik nu voor een mobiel nummer 1670 (Universal, ben ik aangemeld) drukken en zo toch bellen? Of werkt dit niet zo?

Ja, zo werkt het! Als je zelf het nummer van de carrier select voor het telefoonnummer intoetst(dus in jouw geval: 1670 06 [abonneenummer]), bel je dat 06-nummer via de CS (dus nu: 1670 = Universal Telecom). Wanneer je zelf het nummer van de carrier select intoetst, dan heeft dit voorrang op het nummer dat je bij CPS (0800 1273) hebt ingesteld. Zo kun je in "noodgevallen" (wanneer het via CS of CPS niet lukt) altijd met 1655 via KPN bellen (of met een andere CS, waarbij je bent aangemeld)!

Maar nogmaals: wees altijd voorzichtig met het soort onoffici

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...