Jump to content

Bellen naar 0871 nummers:

Guest Roland

Recommended Posts

Guest Roland

Dag lezers,

Wanneer ik bel naar 0800-0429 voor gesprekskosten informatie en wil weten hoe duur het bellen is naar 0871900453 nummer krijg ik te horen dat ik ONJUIST NUMMER heb ingevoerd.

Wanneer ik gewoon klantenservice van KPN bel hoe duur zo`n nummer is kunnen ze mij geen informatie bieden. Dit is hetzelfde geval wanneer ik UPC bel en andere providers.

Volgens www.fixs.nl is het vanaf €20 eurocent per minuut maar het kan veel duurder uitvallen wanneer ik mijn gespecificeerde nota bekijk van KPN!!!!!

Zelfs Fontys Hogeschool Journalistiek

heeft zo`n dergelijk nummer.

Roland: blijkbaar kan/mag alleen de eigenaar van dat nummer je daarop antwoord geven. In het verleden probeerde ik al vaker, tariefinformatie van diverse 087x-nummers te krijgen; iedereen verwees me consequent door naar de desbetreffende abonnee (en daar weten ze het vaak zelf niet: die ervaring heb ik met name ook bij Fontys).

Wel is bekend dat er malafide aanbieders zijn die van dat soort nummers misbruik maken en zeer hoge tarieven in rekening brengen. Pas daar dus mee op!

Als ik me goed herinner is daar een tijd geleden ook aandacht aan besteed in een consumentenprogramma (Kassa of Radar), maar ik weet niet meer wanneer, waar, wat en hoe. Zoek eens op hun sites naar meer informatie.

• 2 weeks later...
Guest Roland

Ik heb ook zo`n 087 nummer (0871900453) en ik mag u ook doorverbinden naar welk land dan ook!! Volgens Fixs betaal je dan nog steeds het zelfde tarief! Dat zou betekenen dat je naar alle landen voor 0,40 euro cent per minuut kan bellen, en naar Imarsat (type ik dat goed?) kost het 7 euro per minuut maar als ik u zou doorverbinden nog steeds 40 euro cent per minuut kosten?!

• 4 weeks later...

Roland:

a. Waar het hier om ging: hoe komt men er dan achter hoe duur bellen naar jouw 087x-nummer is? M.a.w.: waar kan ik dat tarief van 40 eurocent per minuut horen of lezen? Wordt dat per minuut of per seconde berekend, en welk starttarief hoort

b. Als dat een willekeurige beller inderdaad 40 cent per minuut zou kosten, dan is via die weg bellen naar de meeste buitenlandse bestemmingen veel duurder dan via de meeste echt goedkope carriers, nietwaar? En voor bestemmingen waarvoor dat wel goedkoper zou zijn: wie betaalt dan het gelag?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...