Guest SK Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 Hallo,Bijna een jaar geleden heb ik via www.goldenideas.nl (naar P. Hermans) een idee ingestuurd. Ik heb beschreven wat er allemaal mogelijk zou kunnen zijn indien SMS op de vaste lijn zou komen in Nederland en met welke apparatuur en applicaties.Ik bedacht het project HMS ("Home Messaging Service"gif/wink.gifEen kastje wat je kunt aansluiten op je vaste telefoonlijn. Met dit kastjekun je SMS-sen op de vaste lijn. Bij het kastje zit een toetsenbordje en jekunt het kastje draadloos door heel het huis meenemen (evt. ook de mogelijkheid om een toestelachtig iets te maken). Ook heb ik in het document geschreven dat het mogelijk is om EMS, MMS en ook toekomstige technieken erop toe te passen. Ook belspelletjes, ringtones en logo`s (ook tijdelijk opslaan om vervolgens te kunnen doorsturen naar je mobieltje) etc. etc.Na toezending van de juiste gegevens vanuit Goldenideas.nlHeb ik vervolgens contact opgenomen met de productmanagement vanNokia, SonyEricsson, Siemens en Philips. En natuurlijk eerst metKPN Telecom vaste telefonie.De productmanager (A. van den Broek) van KPN Telecom zag er wel iets in en verzocht mij het document (HMS) naar hem op te sturen per e-mail.Hij adviseerde me er met niemand over te hebben en het evt. vast te leggenop papier. Dat heb ik toen dezelfde dag gedaan:Projectnaam: HMS (Home Messaging Service)Registratienummer project: 4.207351.1Registratiedatum: 30-05-2002Inspecteur: JOOSEN-REIJNDERS (Registratie & Successie, Breda)Op naam van: S. KerstensHierna heb ik het pas opgestuurd naar KPN Telecom en de fabrikanten (Nokia, Siemens etc.) in Nederland.Hierna heb ik contact opgenomen met de productmanager van Siemens.Deze zag er totaal niets in. "Ik kan er (nu) helemaal niets mee!", waren zijn letterlijke woorden.De productmanager (A. van den Broek) van KPN wilde een afspraak met mij maken om met een aantal mensen erover te praten. Ik heb vervolgens 2 maanden van niemand meer iets vernomen omdat ze allemaal "druk" bezig waren of op vakantie waren.Na 2 maanden kreeg ik van de productmanager KPN de vraag of ik nog steeds bij het gesprek aanwezig wilde zijn om te kijken of ik als fabrikant enige waarde kon toevoegen. Het stomme is dat hij allang wist dat ik geen fabrikant was maar juist de bedenker van het hele gebeuren. Hij zei dat het gesprek dan verder geen zin meer zou hebben. De totale sfeer sloeg helemaal om.Twee weken na dit telefoongesprek kreeg ik een doosje pepermuntjes en een brief waarin stond dat ik geen verdere interesse meer zou hebben in de productontwikkeling van SMS op de vaste lijn.Het is dan erg vervelend als je dan plots een nieuwsbericht van het ANP ziet staan de KPN en Siemens druk met elkaar in bespreking zijn om alles actief te maken. Want denk nou maar niet dat ze anders nu al SMS op de vaste lijn hadden gezet. Allemaal wat erg toevallig vind ik zelf.Misschien klinkt het bovenstaande allemaal wat ingewikkeld, maar ik raad iedereen aan als je een idee hebt het niet direct door te sturen naar wie dan ook.Bekijk eerst goed of je er registratie op kunt aanvragen. Maar zelfs dan gaan ze er gewoon met vandoor aangezien ze vaak toch genoeg advocaten hebben om je in een hoekje te drukken.Ik geef die man van het idee (inkeping) van de beschuit groot gelijk dat hij de rechtzaak tegen Bolletje heeft gewonnen. Zodra men namelijk $-tekens in de ogen krijgt hebben ze echt geen interesse meer in je!Iedereen die graag het document HMS in wil kijken mag dat, stuur in dat geval een e-mail naar: stkerstens@home.nl ik zorg ervoor dat u het document per fax ontvangt.Met vriendelijke groet,SK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest M. Mooren Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 Maar als je het vast hebt gelegd, kun je toch bewijzen dat het jouw idee is/was? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wallys Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 wat ik hier lees doet me rillen en laat maar weer eens zien hoe kpn werktsk ik hoop voor jou dat er toch nog iets aan te doen is zodat jij als bedenker ook het succes er van mag verdienenveel succes verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Octrooi Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Advies aan iedereen is om altijd een advocaat in de handen te nemen om eerst te regelen dat je het alleenrecht op een product hebt en via een advocaat de correspondentie te doen naar eventuele afnemers of otwikkelaars. Dat kost een hoop geld, maar dit kost meer geld. KPN is niet zo dom en jou idee gaat hun miljarden Euro`s opleveren. Beter goed gejat dan slim gevonden. Tsja, zo is het leven en je kunt dus niemand vertrouwen, zelfs de KPN niet (maar dat wisten we toch al?)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.