Jump to content

Wie weet of het mogelijk is kpn op te zeggen en desondanks goedkoop te kunnen intern?

Guest roon

Recommended Posts

Hieronder het bericht dat ik eerder plaatste op het forum van computer totaal, echter daar kreeg ik geen enkele reactie. Het is ook een vraag waarop waarschijnlijk geen, door mij gewenst antwoord, is te geven? Ik besef me dat ik ook ongeveer naar het onmogelijke zoek. Toch wil ik graag jullie mening horen. Ik bedank nu alvast voor het meedenken omdat ik onregelmatig online ben en dus nooit snel kan reageren. Hoewel er berichten staan ik dit forum die lijken op mijn vraag vond ik het toch toepasselijker een nw topic te plaasten.

onder eerder geplaatst bericht.

Ok nu het duivels dilemma. ik ben iemand die meer internet dan gewoon bel. toch internet ik nog gewoon via de telefoon. dit omdat ik ook heel wisselend internet. meestal zo`n 20u per mnd, maar ook wel eens 2u per mnd. breedband light is dus zelfs nog geen reele optie. nu doet zich het volgende dringende dilemma voor. dringend omdat ik ook nog haast moet maken met mijn beslissing om van een aanbod gebruik te maken. de postbank biedt haar klanten namelijk nu een mobieltje aan ism O2. de afbetaling van de mobiel tesamen met een 500min per mnd abonnement komt per mnd op krap 26. wanneer hier geen addertje onder het gras zit is dit dus gewoon goedkoper dan vast bellen. dit is overigens ook door de consumentenbond onderkend. ik denk er dus sterk aan hierop in te gaan. degenen die goed hebben gelezen zien inmiddels het `probleem` al voor zich. namelijk. gezien mijn gewoon belgedrag +-2 tot 6 uur per 2 mnd is het dus nu voordeling om mijn vast abonnement op te zeggen en over te gaan op mobiel. maar gezien het feit dat ik meer internet dan bel wil ik het gemak van internet thuis dus niet missen. nu zou ik dus kpn moeten aanhouden voor alleen internet, maar dat wil ik dus niet, want die wou ik dus net opzeggen. krap 2 keer de prijs van kpn in light internet, maar hiervoor internet ik niet genoeg. een ander alternatief is bv twinner van essent. maar dit is maar net iets goedkoper dan kpn. kortom, wie heeft de meest voordelige oplossing voor mij. ik wil dus graag van kpn af en toch nog kunnen internetten thuis. ik zelf bedacht dat mobiel internetten een oplossing zou kunnen zijn? maar kan dit ook nog uit bij 20u per mnd?

waarschijnlijk niet omdat ik dan dus ruim over de 500 incl. min ga. bovendien heb ik gelezen dat mobiel internetten ongelovelijk traag is?

Wie kan me het beste advies geven. wanneer er namelijk geen goede alternatieven zijn dat blijf ik bellen en internetten zoals ik nu doe, daarvoor is internet me te dierbaar. bovendien zal het dan zoals het is het meest voordeling blijven. een duivels dilemma of toch niet?

Ik bedank jullie nu alvast voor het lezen en mogelijk meedenken omdat ik te onregelmatig online ben om voor jullie antwoorden te bedanken.

Met vr gr r hooijer.

Mobiel internetten gaat niet van belbundel van 500 minuten, omdat dit dataverkeer is. Mobiel internetten kost Eur 0,15/minuut!!!

Mobiel internetten gaat in jouw geval met GPRS. Dit schijnt ongeveer even snel te zijn als ISDN via het vaste net, dus die snelheid valt wel mee! Maar je blijft met de hoge kosten zitten.

1) Koop een tweedehands simlockvrije GSM aan.

2) Schaf een O2 500 abonnement aan, a 12,50 PM.

3) KPN de deur uit.

4) Schaf een kabelabonnement aan van Chello of

atHome light, a 30 PM.

• 2 months later...

Voor GPRS betaal je niét per minuut. Je betaalt € 1,50/megabyte! Bovendien kan je met de meeste GPRS-toestellen internetten en terwijl telefoneren, dus de lijn blijft vrij! Zeker nemen dat O2-abonnement! Zorg wel voor een degelijk GPRS-mobieltje dat je kan aansluiten op je PC.

Groetjes, Jan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...