Jump to content

Belbudget abonnement kpn tips!

Guest Roland

Recommended Posts

Guest Roland

Hallo,

In het programma ka$$a van de vara kwam de eigenaar van Bellen.com programma aanbod hij vertelde dat mensen NIET veel bellen het goedkopere KPN belbudget abonnement kunnen nemen de gesprekskosten bij dat abonnement liggen echter 5 x zo hoog. Wilt u een advies over hoeveel u verbelt en welke abonnement het beste kunt hebben: bel dan gratis 0800-0429. Kies dan optie 1. LET OP HIER WORDT NIET NAAR GEKEKEN ALS U BELT VIA CARRIER SELECT!!!!!!!!

Echter hier komt de gouden tip! Als je niet wilt dat de gesprekken 5 x zo hoog zijn (bij het belbudget abonnement dus) bel dan via 0900-1521!!! U belt dan tegen het normale KPN buiten de regio tarief! (want u bent nl. geblokkeerd tegen 16xx nummers als u belt via belbudget abonnement! via 09 nummers echter niet)

Zie voor verdere informatie bellen via 09 nummers.

Overigens is deze informatie niet geschikt voor Erik, C. Van Duinen en Jaap helaas begrijpen ze mijn berichten niet en zeggen zonder argumenten dat mijn berichten onjuist zouden zijn.... (!) Van afbouwende feedback ben ik niet gediend! groetjes

Guest Roland

Hallo,

De 09001521 nummer kunt u ook binnen Nederland gebruiken. Dit informatie nummer kost 4,25 eurocent per minuut en je kan heel Nederland daar mee natuurlijk bellen. Bel je niet via dat nummer dan ben je veel meer kwijt nl.:

Binnen de regio:

0,0918 (piek) 0,0454 (dal) 0,0328 (weekend)

in het weekend kun je beter dan niet via 0900-1521 bellen!

Buiten de regio:

0,2125 (piek!) 0,1006 (dal) 0,1006 (weekend) dus als u buiten de regio belt dan kunt u beter altijd met uw belbudget via 0900-1521.

Als u van mening bent dat er iets niet klopt dan aangeven! Groetnis, Roland

Zoals

Guest Roland

Zoals ik zei meer info via de balk `meer informatie en dan 09 nrs.

Deze zin welke er staat(kopje nadelen): Alleen aantrekkelijk voor internationaal bellen <<< geldt alleen voor als u GEEN belbudget abonnement heeft. Als u die wel heeft dan kan u alsnog voordelig telefoneren via 09001521 nummer.

Overigens heeft het gros van Nederland het Belbasis abonnement.

• 1 year later...
Guest arjen

KPN heeft BelBudget aardig beschermd, maar is het bij iemand bekend of er met een Telefoon Kaard vanuit BelBudget kan worden gebeld.

Bijvoorbeeld de IDT Unity Phone Card. Die laat je voor 1,8 ct/min binnen Nederland bellen.

Guest roland

Kaard? Kaart he? (-: Weet je dat ook weer, maar wanneer je zo`n kaart hebt moet je natuurlijk via 0800 nummer inbellen wanneer je naar normaal nummer moet bellen heeft het geen zin! Want dan betaal je de gesprekskosten alsnog.

Trouwens ik bel gewoon met BelBudget en de 16 lijnen zijn niet eens geblokkeerd!

Guest arjen

Hallo Ronald,

Zoals ik merkte, en jij ook ongetwijfeld weet, maak je met dit soort berichten heel snel een tikfout.

Wat ik van het geheel heb begrepen is toch dat je met zo`n kaart een bepaald nummer belt, doorgaans een 0800 nummer (wat meen ik te weten gratis is)en dat daarna vanaf de kaart provider de verbinding naar het verlangde nummer wordt gelegd.

Je betaald dus die provider op de met hem overeengekomen manier. Dat is in zulke gevallen veelal d.m.v. een prepaid bedrag, dat na afsluiting van het telefoongesprek automatisch vermindert wordt met de kosten, bijv. 1,8 ct/m.

N.B. Dergelijke kaarten draag je veelal bij je om, waar je dan ook vandaan belt, goedkoper te bellen; ook vanuit het buitenland of, als het mogelijk is, zelfs met je mobieltje.

Wat ik dus aan het uitzoeken ben is:

Mijn huisgenoten van huis uit laten bellen met een mobieltje (Telfort Samen bellen 500); toch een mogelijkheid houden dat anderen ons kunnen bellen op ons oude KPN nummer en, als we eens een ander nummer moeten bellen dan naar een vast KPN nummer binnen Nederland, dit niet behoeven te doen d.m.v. het daarvoor toch wel dure mobiele gesprek.

• 3 weeks later...
Guest Jan H.

Hallo Ronald,

jij zegt dat je belt via belbudget en dat de 16xx-lijnen niet geblokkeerd zijn. Mijn vraag is of de pre-selectie nog wel werkt of dat je elke keer 16xx voor het nummer dat je wilt bellen moet intikken. Als pre-selectie nog wel werkt overweeg ik ook om te switchen van belbasis naar belbudget.

• 4 weeks later...
Guest Roland

Zowel pre-select als select werken. Dus gesprekken worden automatisch afgewikkeld. Normaliter moeten de 16xx lijnen zijn geblokkeerd, maar daarnaast heb ik ook adsl dat mocht eerder ook niet i.c.m. budget. sorry voor de late reactie, krijg geen bericht wanneer er op de bedrijge is gereageerd

Roland: in dit forum bestaan die door jou bedoelde "reactie-berichten" gewoon niet. Je zal je dus zelf regelmatig door de laatste nieuwe bijdragen heen moeten werken om te kijken of er op een van jouw bijdragen is gereageerd, of dat er misschien andere ook voor jou interessante bijdragen zijn toegevoegd.

Guest Roland

Vandaag kreeg ik een brief van de dhr M. Buitelaar directeur van KPN telecom dat ik over 2 weken word afgesloten van 16xx nummers!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...