Jump to content

Dure internet bel programma (zonder dat u het weet)

Guest Roland

Recommended Posts

Guest Roland

Hallo,

Surfde op www.marktplaats.nl en toen klikte ik door naar www.datinggids.nl of zo iets dergelijks meteen kwam er een rot programma MS-Connect op mijn PC te staan. Deze kon ik niet verwijderen als je dat deed kwam hij keihard terug! Verder werd mij ook niet gevraagd om dit programma.

Hij wil naar dure 70 euro cent per minuut nummers bellen gelukkig is mijn PC niet aangesloten op de telefoon net.

Moest via msconfig.exe het programma wissen.

MS connect: Wat zou u er van vinden dat ik rotzooi door uw brieven bus gooi? Wat u niet geschiedt doet het ook een ander niet

note: Programma maakt bestand game.exe aan deze mag je niet zomaar van je PC afhalen dit weigerd de pc heeft mij 30 minuten gekost ik wil een schade vergoeding van dat bedrijf.

Gegroet,

Roland

Guest Wouter Geerts

Op de site www.lavasoft.de kun je het programma Ad-aware downloaden. Dit is een programma dat net als een virusscanner heel je computer doorzoekt, op zoek naar inbelprogramma`s, programma`s die gegevens doorspelen (zoals bijvoorbeeld `Gator`) en nog heel veel andere onzinprogramma`s.

Er zijn nog andere programma`s zoals ad-aware, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd. De meeste mensen die dit programma voor de eerste keer draaien schrikken vaak hoeveel onzin er op zijn of haar computer staat. Grootste aantal wat ik tot nu toe bij iemand heb gezien is iets meer dan 350 programma`s. Ad-aware Standard Edition is freeware en is dus gratis te downloaden.

Als je op de site komt klik dan op Download (Bij Support) en kies dan Full Install en pak dan de mirror `download.com` (die werkt vaak het beste). Hij zeurt dan wel dat hij linkt naar een oude versie, maar de pagina linkt dan automatisch door naar de nieuwste versie.

Net als bij virussen komen er iedere dag nieuwe versies van dit soort adware uit, dus moet je ook ad-aware af en toe naar nieuwe updates laten zoeken. Dit kan gewoon binnen het programma. Maar voorkomen is altijd beter dan genezen. Als je iets (raars) wordt gevraagd op internet en je krijgt bijvoorbeeld zo`n scherm te zien zoals afgelopen zaterdag op de computer van die motorfanaat was te zien: kijk, lees en denk na voor je op `ja` klikt. Als je ook maar een beetje twijfelt, doe het dan niet!

• 2 months later...
Guest Maggy

Ik heb Ad-Aware en Spybot Search & Destroy op mijn computer staan. Ik sta er steeds versteld van hoeveel ongewenste zooi, inclusief executable programmaatjes zoals bovengenoemde inbelprogrammaatjes op mijn harddisk geschreven kunnen worden. Mijn internet instellingen en opstart opties worden ongewenst aangepast... Het mag een wondertje heten dat de virus-freaks (nog) niet van dit soort technieken gebruik maken.

Nee, ik klik nooit op "ja" als ik iets niet 100% vertrouw. Maar er is weinig programmeerkennis voor nodig om klikken op "nee", "cancel" of zelfs het kruisje rechtsboven uit te leggen als een klik op "ja".

De schuld ligt echter niet bij de (nare) bedrijven die van de lekken in Internet Explorer en andere browsers gebruik maken, maar bij de programmeurs van Microsoft en consorten die die lekken erin laten zitten. Ja, door bij beveiligingsopties alles aan te zetten en je systeem potdicht te timmeren valt die troep te weren. Maar het surfen naar websites die gebruik maken van b.v. cgi, asp, java, active x, secure invulformulieren etc kun je dan ook wel vergeten.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...