Jump to content

help - 1609 spamt ziekenhuis


Guest P Hendriks

Recommended Posts

Guest P Hendriks

Wie weet hoe ik - met spoed - in contact kan komen met 1609 of 1609bellen.nl?



Vandaag (18 augustus) hebben ze ons ziekenhuis, even na zes uur, grotendeels onbereikbaar gemaakt door op tientallen inkomende lijnen automatische reclame teksten af te spelen. Het lijkt op zo`n geautomatiseerd systeem waarbij alle doorkiesnummers selectief worden aangekozen door een robot tekstafspeler.



Het spambombardement heeft ongeveer 15 minuten geduurd.



Peter Hendriks,

telecombeheerder TweeSteden ziekenhuis.

Link to comment
Share on other sites

Peter: dit lijkt me ernstig genoeg voor een telefoontje naar OPTA (070 3153500). Zij beschikken in ieder geval over directe nummers van contactpersonen van alle carriers; als ze jullie die voor dit soort "noodgevallen" niet ter beschikking willen stellen, laat hun dit dan verder regelen.

Link to comment
Share on other sites

Guest P Hendriks

Jan,



Na contact met de Opta blijkt dat "1609" van een illegale belautomaat gebruikt maakt. Ze hebben ook een ander bedrijf helemaal "plat" gebeld, zodat ook die totaal onbereikbaar waren.



Ik heb begrepen dat deze belautomaat uit de lucht gehaald wordt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Martin Schuurman


Peter,



De handelsnaam 1609 Bellen is door niemand geregistreerd. De domeinnaam www.1609bellen.nl is eigendom van WXX (Europe) BV, evenals de CPS-code 1609. Het KvK-register meldt:



Telefoonnummer: 070-3306261

Adres: Assendelftstraat 32, 2512 VX Den Haag

Bestuurder: Niels Oorthuizen, Akersingel 176, 1060 NK Amsterdam



Als je het 070-nummer belt krijg je een dame van een berichtenservice aan de lijn die nergens van weet en beweert dat het bedrijf een financiële dienstverlener is. Je kunt je nummer achterlaten om teruggebeld te worden (...).



1609 Bellen is een initiatief van Solaris Systems BV (voorheen Telediscount). Dit is ook het bedrijf achter Bel1601 en Bel1649 (alle drie werken met dezelfde tariefmelding aan het begin van elk gesprek, hun jaarrekeningen zijn hetzelfde opgemaakt, en hun domeinnamen via hetzelfde bedrijf geregistreerd). De gegevens van Solaris Systems volgens de KvK:



Hoogoorddreef 9, 1101 BA Amsterdam Zuidoost

tel. 0800-2351649 (het nummer van Bel1649); hier krijg je een bandje om een klacht of een vraag in te spreken (...)

Bestuurder van het bedrijf is Robert de Boer, Statenplein 112, 3311 NH Dordrecht.



Mijn advies: dien een klacht in bij de Opta (frontoffice@opta.nl, 070-3153500 van 9-13u) en bij het College Bescherming Persoonsgegevens (info@cbpweb.nl, 070-3811300 van 9-12u).

Link to comment
Share on other sites

GELOOF MIJ NOUW! DIE VENT DIE ***T!

KOM OP EEN ZIEKEHUIS ALLE LIJNEN BELLEN?

WAAR SLAAT DIT OP?

DENK NA!

ZE HEBBE ALS HET ZO ZOU ZIJN NIET MET OPZET

GEDAAN HEBBE DIE ENE MAN ZAL WEL PROBERE

1906 ZWART TE MAKEN EN WAAROM? OMDAT ZE GEWOON

WEG DE GOEDKOOPSTE ZIJN!

GA FIETSE EN GEEF HET NR DAN MAAR IS VAN DAT ZIEKEHUIS!



DE GRTN

Link to comment
Share on other sites

beste Danny, deze zaak heeft niets te maken met het wel of niet goedkoop kunnen aanbieden van gesprekstarieven, maar met het wel of niet legitiem zijn van de BV achter het bedrijf. Bedrijven zoals 1609 en Vocalis 1603 werken op een dusdanige manier dat er vragen rijzen bij een ieder die er wat dieper induikt dan alleen de telefoonnota te bekijken. Blijf dus gewoon bellen met 1609 als je er zo tevreden mee bent, kun je gelijk sparen voor een taalcursus Nederlands!



m.v.g. Niels

Link to comment
Share on other sites

Guest Danny willemse

Haha ja sorry ik moest even snel het bericht intypen mijn excuses hiervoor.

maar dus u bedoelt dat het bedrijf niet legaal bezig is? of hoe moet ik het zien?

dat de eind rekening niet gaat kloppen?



bedankt in iedergeval

Link to comment
Share on other sites

Als een bedrijf niet geregistreerd staat is er geen mogelijk te achterhalen wie er verantwoordelijk is bij eventuele fraude e/o problemen met bijvoorbeeld je factuur. daarnaast is het zo dat een bedrijf dat dergelijke diensten aanbied ten alle tijde geregistreerd moet zijn bij de opta. Of dat hierbij het geval is kan ik niet zeggen! Ook mijn excuses voor de reactie, long day zal ik maar zeggen gif/wink.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Nick de Bruin

Dat klopt inderdaad ja,

maar zou dat het geval zijn? dat ze

de rekening in een keer veel hoger maken en dat dan afschrijven? je kunt het zo controleren

want het is meteen online te zien.

na 1 maand weet je het dus meteen en

als ze dat zouden doen zijn ze meteen failliet!

maar 1609 valt onder 1601 en 1649 dus.

ik ben benieuwd volgende maand :D maar de rekening ziet er nu verdacht laag uit haha



bedankt

Link to comment
Share on other sites

Guest Nick de Bruin

Of zouden ze gewoon alleen de start tarief melding doen? en dan gewoon via kpn laten gaan?

ik denk dat het niet allemaaal het geval is.

ik w8 gewoon deze maand in vol spanning af!



mvg Nick

Link to comment
Share on other sites

Guest Roland

U kan ook klacht in dienen bij KPN telecom natuurlijk. Heeft u ook nummer melder? Het kan ook iemand anders geweest zijn die meent reclame te maken voor dat bedrijf? Oordeel niet te snel!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...