Jump to content

WRM STAAT 1609bellen.nl NIET OP DE Site

Guest nick de bruin

Recommended Posts

Guest nick de bruin

He

weer ff over www.1609bellen.nl!!!!

deze is echt zo goedkoop alleen enigste nadeel

is dat hij niet pre select is dus automatish

het ervoor zet maar dit komt binnekort wel!

weet iemand hoe het komt?

ben zeer te vreden over deze carriere!

gratis bellen binne de regio 24u 7 dagen lang!!! en echt zelfs zonder startterief!

1 cent p/m buiten de regio en 4,9 cent start

9 cent mobiel p/m alle operators 5 cent start

dit is dus volgens mij echt de goedkoopste!

of weten jullie nog een goedkopere? en het word

ook per seconde gefactureerd!

enigste nadeel is dus alleen dat u wel

elke keer 1609 in moet voeren

mvg nick

Aan Nick: KPN heeft een gratis telnr. (0800-1273) waarop je kunt instellen met welk CPS-belbedrijf (waarbij je je hebt aangemeld) je voortaan automatisch wilt bellen. Het je dat al geprobeerd en lukt dit instellen dan niet ofzo of baseer je je op de FAQ-lijst van www.1609bellen.nl? Indien het laatste: de eerste vraag uit die FAQ-lijst ("Ik ben aangesloten bij Tele2/Scarlet/Vartec..." enz.) schets de situatie waarbij automatisch met CPS gebeld wordt via één van die genoemde belbedrijven. Dan dien je inderdaad handmatig 1609 te gebruiken wil je voortaan de gesprekken via 1609 gefactureerd krijgen. Maar wanneer je 1609 een keer vergeet bij het bellen en het gesprek loopt daardoor via de KPN-nota (wat je juist niet wilt), probeer dan de CPS·code 1609 in te stellen op het gratis nummer 0800-1273. Daarna zou je gewoon voortaan altijd automatisch via 1609 moeten kunnen bellen. Volgens mij moet dit allemaal geen probleem zijn, ik zou niet weten waarom wel. Succes!

Het is raar dat 1609 niet wordt genoemd bij de tariefs vergelijking van bellen.com. Er wordt wel op de site reclame gemaakt voor 1609.Dit geeft een vertekend beeld.

Guest Nick de Bruin

he,

helaas is dat niet mogelijk om via kpn in te stellen dat hij automatisch dat 1906 ervoor draait! ik snap niet waarom maar het gaat niet.

ik hoop dat hun snel met pre select komen en weet iemand misschien wanneer ongeveer?

want dat is toch alleen maar voordelig voor hun

en de klanten?

bedankt

Ik vermoed dat er een prijskaartje hangt aan het gebruik van CPS carrier preselect door de telecom provider. KPN zal hiervoor wel kosten doorberekenen en 1609 zal deze kosten vermoedelijk niet willen om de prijzen voor de klant zo laag mogelijk te houden.

Op zich kan ik dit wel begrijpen als dit de achtergrond is.

Dan maar handmatig 1609 intoetsen, scheelt toch weer wat Euro centjes ...

Guest Nick de Bruin

Ik heb eregister in de centrale voor in laten programeren.

nu hoef ik dus niet van te voren 1609 te draaien!

echt handig.

mvg nick

Guest Nick de Bruin

Ligt aan uw centrale thuis waar je het

voor in kan programmere een beetje centrale volgens Jan zijn dat er weinig kunnen dat.

misschien kan het ook bij u dus het kan wel degelijk!

Mvg Nick de Bruin

Wat bedoel je nu met centrale? Het kan natuurlijk wel dat 1609 voor programmeerd voor je nummers in je telefoon toestel . Dat heb ik ook gedaan.

Kopietje uit een van de forums over 1601:

Tja, dingen schijnen zich te herhalen: 1609 is nog steeds nergens te vinden, behalve op de verschillende forum-discussies.

Daarnaast is het wel een erg flauwe manier ban bellen.com (die UITSLUITEND op commerciele motieven kan zijn gegrond) om het vinkje van `aanmelden via bellen.com` standaard aan te laten staan. Want dan komen de aanbieders waar bellen.com niet aan verdient er in eerste instantie gewoon niet tussen te staan.

Onafhankelijk? Laat me niet lachen.

Suggestie: telecomsite.nl / telefoon.nu (momenteel uit de lucht).

Sorry hoor, maar volgens mij is de populariteit van bellen.com vooral gekomen door het charme-offensief-van-een-jong-jongetje dat een werkende website had ontworpen en toen in de krant en op tv kwam, maar verder voegt het weinig toe.

Guest Nick de Bruin

Nee in de centrale dus ook al bel je een nummer wat je pas net weet beld hij automatisch 1609 ervoor.

mvg nick

Nick, wat bedoel je precies met het 1609 in de centrale programmeren?

Bedoel je daarmee dat je dit nummer in je eigen telefooncentrale zet? (moet je wel een eigen centrale hebben ...)

Anders ben je toch echt afhankelijk van het vaste telefoontoestel waarin je het 1609 nummer voor de gewone nummers zet.

Of met de hand intypen dus ...

Sjors, Han,

Zie ook berichtengebied Algemeen > Alles over 1609,1649,1601+vergelijkingen etc:

Nick heeft het over een huiscentrale met geavanceerde mogelijkheden waaronder LCR faciliteiten (LCR = Least Cost Routing).

Met moderne versies daarvan kan zo`n centrale aan de hand van (natuurlijk wel zelf up to date te houden) kostentabellen van de diverse carriers, automatisch bepalen welke carrier op een bepaalde dag en tijd als goedkoopste gekozen zal worden voor een bepaald op een van de aangesloten toestellen aangevraagd nummer.

Die mogelijkheden zal je op gewone huiscentrales niet erg snel aantreffen. Wel op de moderne duurdere, of op niet al te antieke kleine tweedehands bedrijfscentrales die je soms voor `n prikkie op rommelmarkten of in kringloopcentra op de kop kunt tikken (dan wel zorgen dat je de complete bijbehorende documentatie en software erbij krijgt, anders heb je er vaak nog niet veel aan).

Als je zo`n ding alleen maar nodig zou hebben om per gewenst gesprek steeds de goedkoopste carrier te kunnen kiezen: begin er niet aan! VEEL te duur voor die toepassing, en het steeds weer invoeren van de nieuwste tariefgegevens is toch nogal omslachtig, maar vereist vooral een ijzeren discipline.

Gebruik dan liever je hersens en vingers, en toets per gesprek de CS code van de voor dat gesprek goedkoopste carrier in. Niet alleen veel goedkoper, maar houdt bovendien geest en geheugen soepel.

Guest Nick de Bruin

Sjors, wij hadde deze centrale daar niet vooraangeschaft ik vind het gewoon leuk om zo goedkoop mogelijk te bellen, maar we vroegen om een goede centrale waar we 8 telefoons op aan konde sluiten en daarbij de functies als deur openen en contact met de aanbeller.

dus daarom hebben wij deze centrale denk ik.

inderdaad via dat omslactige lcr is het niet handig maar het is nu gewoon zo ingesteld

dat je altijd via 1609 belt en het er niet voor hoeft te draaien.

dus we hebben gewoon 2 rekeningen 1 van kpn met 0900 etc en van 1609 de rest. Overegens kunne er meer centrales ook zonder lcr voorgeprogameerd worden dus vraag het een na bij een leverancier.

mvg Nick

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...