Jump to content

Alles over 1609,1649,1601+vergelijkingen etc!

Guest Nick de bruin

Recommended Posts

Guest Nick de bruin

He,

vertel hier je ervaringen,informatie en andere dingen over 1609bellen.nl verder is er ook

een vergelijk gemaakt tusse 1609,1649,1601!

het liefst ervaringen en wat u denkt of het allemaal vertrouwbaar etc is.

mijn ervaringen zijn tot nu toe goed

en ik kan mooi alles goed bij houden via

internet en het is tot nu toe echt goedkoop!

even hieronder gegevens en uitleg en vergelijkingen.

1609bellen cs:

Lokaal: Gratis+ geen starttarief!!

Interlokaal: 1 cent p/m + 5 cent starttarief

Gsm/alle providers: 9 cent p/m+ 5 cent start

alle tikken worden per seconde afgerekend

en ook in de eerste minuut!

helaas geen pre-select dus zelf 1609 ervoor draaien.

geen minimale verbruik per maand of vaste

contract bindingen etc.

factuur alleen via internet te zien betalingen

automatische incasso. en tariefmelding.

dus u hoord meteen wat u p/s betaald

1601 CPS pre select vergelijking:

Lokaal: 0,5 cent p/m + 4 cent startarrief

Interlokaal: 0,5 cent p/m + 5 cent starttarief

Gsm/alle providers: 20 cent p/m+ 5 cent start

en ook in de eerste minuut (niet zeker)

helaas geen pre select! dus zelf 1601 ervoor draaien.

contract bindingen etc.

factuur alleen via internet/email te zien betalingen automatische incasso.

1649 vergelijking:

Lokaal: Gratis+ 4 cent starttarief

Interlokaal: gratis + 4 cent starttarief

Gsm/alle providers: 20 cent p/m+ 5 cent start

de eerste minuut word altijd in rekening gebracht

contract bindingen etc.

factuur alleen via internet te zien betalingen

automatische incasso.

dit is wel TIJDELIJK van gratis bellen.

Dit zijn gewoonweg de goedkoopste 3!

(na mijn mening en lang zoeken als u een

andere betere weet meld het even dan)

Nu een vergelijk van de 3.

we gaan er even van uit dat we 500x lokaal

bellen (500 keer bellen en ophangen)

25 uur totaal (1500 min)

en dat we 250x interlokaal bellen

10 uur totaal (600 min)

"geen gsm dit omdat deze zeker het laaste is

bij 1609 omdat dit maar 9 cent is tegenover 20"

dit wil dus zeggen bij :

1609bellen.nl

Lokaal: 500xgratis=0,0 euro (starttarief)

Interlokaal: 250x 5cent per gesprek= 12,50 euro

Lokaal: 1500min x gratis= 0,0 euro

Interlokaal: 600min x 1 cent= 6 euro

Totaal: 12,50 van 250x interlokaal startkoste

6 euro van interlokaal 600 min bellen

lokaal is volkomen gratis! dus:

TOTAAL 18,50 euro

********** CPS! wel preselect

Lokaal: 500x4 cent=20 euro (starttarief)

Interlokaal: 250x 5cent per gesprek= 12,50 euro

Lokaal: 1500min x 0,5 cent= 7,50 euro

Interlokaal: 600min x 0,5 cent= 3 euro

Totaal: 20 euro van lokaal bellen 500x

12,50 euro interlokaal 250x

7,50 euro 1500 min bellen lokaal

3,00 euro 600 min interlokaal

TOTAAL 33 euro!

bel1649.nl CS:

Lokaal: 500x4 cent=20 euro (starttarief)

Interlokaal: 250x 4cent per gesprek= 10 euro

Lokaal: 1500min x 0,0 cent= 0,0 euro

Interlokaal: 600min x 0,0 cent= 0,0 euro

Totaal: 20 euro van lokaal bellen 500x

10 euro interlokaal 250x

0,0 euro 1500 min bellen lokaal

0,0 euro 600 min interlokaal

TOTAAL 30 euro!

zo na dit lang verhaal hoop ik u genoeg hebben ingelicht te hebben.

conclusie is dus dat 1609 gewoon het goedkoopst is u kan het beste even uw factuur bekijken

en dan even uitrekenen.

1609: 18,50 euro totaal nog geen preselect

1601: 33 euro totaal WEL preselect!

1649: 30 euro totaal nog geen preselect

vergeleken met 500x bellen lokaal

250x bellen interlokaal

25 uur totaal gebeld lokaal

10 uur totaal gebeld interlokaal

DEZE PRIJZEN ZIJN ONDERVOORBEHOUD DIT OMDAT

DE PRIJZEN OVER 6 MAANDEN BIJVR WEER KUNNEN GEWIJZIGD ZIJN! DIT HOORD U DAN OOK METEEN

VIA TARRIEF MELDING ALS U IEMAND BELD!

mvg Nick de Bruin

Guest Gerard van Nunen

Klein detail, Nick: 1609·CS hanteert voor interlokaal bellen een starttarief van 4,9ct ipv. 5ct! Dus in jouw voorbeeld wordt dat dan: 250x 4,9ct = Eur 12,25 ipv. 250x 5ct = Eur 12,50. Okee, het schilt maar een `euro·kwartje`, maar toch - op jaarbasis is dat toch 12x 25ct = 3 euro en over 24 maanden is dat 24x 25ct = 6 euro en over 36 maanden is dat... euhhh sorry, ik draaf door, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Ik mis in de vergelijking:

Lokaal via 1609 : 0.00

Interlokaal via 1649: 10.00

Totaal: € 10.00 Ongeacht het aantal belminuten!

Dan nog CPS op 1601 zetten voor het geval je vergeet een code te toetsen omdat alle nummers al voorgeprogrammeerd zijn in je telefoon.

Of je telefoon moet uitgerust zijn met een netwerkaanbiederselector...

Guest Nick de bruin

Sorry? volgens mij staat het er gewoon bij!

de totaal prijzen kloppen ook gewoon.

18.50 euro bij 1609 lokaal,interlokaal+starttarie

30,00 euro bij 1649 lokaal,interlokaal+starttarie

33,00 euro bij 1601 ,, en pre select dat wel!

alles is uitgerekend en ervanuit gegaan

van 500x lokaal bellen

25 uur in het totaal aan de lijk

250x interlokaal bellen naar iemand

10 uur totaal interlokaal.

dus 1609 is gewoon weg de goedkoopste alleen

helaas geen cps preselect maar het scheelt

bijna de helft! en dan zit er nog niet eens

gsm bellen bij wat bij 1906 maar 9 cent is!

en bij de overige 20 cent!

mvg Nick

Guest Gerard van Nunen

Nick, even een aantal vriendelijk bedoelde vragen:

1. Waarom tel je 500x bellen&ophangen en 1500 min. bijelkaar op? Waarom neem je niet óf alleen 500x b&o óf alleen 1500 min.? Want wil je persé deze twee bijelkaar optellen, bedoel je dan 500x b&o is gelijk aan 1 sec.? Dus dan 500 x 1 sec.? Dus dan eigenlijk 500 x 5 cent starttarief?

2. Je schrijft onder het kopje 1609bellen·CS "Interlokaal: 1 cent p/m + 5 cent starttarief", maar op de website www.1609bellen.nl staat helemaal onderaan toch écht letterlijk "Geen starttarief voor gesprekken binnen de regio, 4,9ct voor gesprekken buiten de regio en ..."; Betekent dat nou 4,9ct starttarief voor interlokaal bellen of niet?

3. Via KPN·nummer 0800-1273 kun je 4 verschillende CPS·codes opgeven: 1 voor lokaal, 1 voor interlokaal, 1 voor naar GSM en 1 voor internationaal. Ik heb het niet uitgerekend, maar als ik nou kies voor 1609·CS (handmatig) voor lokale en GSM gesprekken en 1649·CPS voor interlokaal bellen en zelden tot nooit over de grens telefoneer, ben ik dan niet nóg goedkoper uit dan in jouw voorbeeld?

Mvg, Gerard.

Guest Nick de Bruin

SORRY INTERLOKAAL BEDOEL IK BUITEN DE REGIO MEE!

1: Omdat je niet in een stuk door 1500 min

beld dus je beld vaker dus meerdere keren!

ik ben er van 500x uitgegaan en je hebt dus soms een starttarrief en dat moet je erbij optellen.

2: interlokaal is dus niet lokaal!

dit betekend dus interlokaal wel starttarief van

4,9 cent en binnen de regio dus lokaal gratis!.

3:Ik raad u aan om gewoon een te kiezen

dit omdat je dan 3 rekeningen bij moet houden

kpn met 0900 etc nummers,1906 en dan 1649!

maar u zou dan 0,5 cent vooruit per minuut gaan

omgerekend als u 600 min beld (moet u even kijken of uw telefoon factuur) 3 euro schelen.

klopt dan bend u wel goedkoper uit dus

maar voor 3 euro? en DE EERSTE MINUUT WORD ALTIJD IN REKENING GEBRACHT! dus ik denk

dat u gelijk speelt.

mvg Nick

Guest rob groeneweg

1601 heeft wel pre-selectie. in te stellen via 0800-1273. ik gebruik dit namelijk ook. prima. geen problemen.

1609 gebruik ik voor lokaal + mobiel. als je een tel. met geheugen hebt. gewoon 1609 ervoor programmeren.

1649 gebruik ik voor zakelijk buitenland (ook vanaf mobiel) en interlokaal. gewoon in het geheugen proberen en anders niet vergeten ervoor te draaien.

werkt allemaal naar behoren en zonder problemen.

zeer goedkoop bellen.

Guest Nick de Bruin

EN NU BEL IK ZELFS PRE SELECT MET 1609!

DUS AUTOMATISCH 1609 WORD ERVOOR GEBELD!

DIT IS VOORGEPROGRAMEERD IN DE CENTRALE VAN ONSZELF! ECHT HANDIG.... VRAAG DUS EVEN

OF HET OOK BIJ U MOGELIJK IS BIJ JE LEVERANCIER!

MVG NICK

Sorry, Nick, wat jij beschrijft is ZEKER NIET wat normaliter onder CPS wordt verstaan.

Je maakt hiermee dus mensen blij met `n dooie mus, zoals dat heet. Jammer hoor.

Natuurlijk: als je zelf over een (geavanceerde huis- of kleine bedrijfs-) centrale met voldoende faciliteiten beschikt, is jouw "truuk" mogelijk. De relatief weinige mensen die over dat soort faciliteiten beschikken zullen dat ook best zelf weten en heus wel al meteen ingeprogrammeerd hebben (doorgaans als handmatig ingeprogrammeerde standaard buitenlijnvoorloop, maar bij nog geavanceerdere centrales zoals hier in huis is binnen LCR-opties zelfs volautomatische keuze mogelijk). Maar dat zijn grote uitzonderingen.

Doorsnee 1609-klanten hebben die faciliteiten echter NIET, en kunnen dus helemaal niets met jouw (hoe goed dan ook bedoelde) tip.

Guest Nick de Bruin

Beste Jan,

Dat is wat wij ook hebben hier "LCR", teminste daar sprak de monteur over gisteren overegens is hier geen bedrijf gevestigd maar een gewone woning.En zo speciaal is het niet volgens mij want wij hebben gewoon een centrale besteld (teminste mijn vader),en ze kwame dit gister even instellen netjes en het werkt perfect.

sorry dat de meeste mense er niets aanhebben maar voor de mensen die wel zoon centrale hebben! Het is meer een hobby van mij om gewoon

de telefoon rekening zo laag mogelijk te maken.

ik ben benieuwd wanneer 1609 met pre select zelf komt dan worden er een hoop klanten gelukkig!

overegens denk ik dat dan de prijzen zullen gewijzigd worden, maar we wachten gewoon af.

mvg Nick de Bruin

Nick: tip:

dan moeten jij (of je vader) er natuurlijk wel steeds voor zorgen dat altijd de meest recente tariefgegevens van alle goedkope carriers in het LCR-moederbestand worden ingevoerd, anders heb je weinig aan die faciliteit.

Misschien krijgen we hier in Nederland ter zijner tijd dezelfde mogelijkheid die op b.v. het Duitse telefoonnet al lang bestaat, n.l. dagelijkse of wekelijkse automatische update van al die tariefgegevens door de centrale zelf. Dat werkt `n stuk soepeler.

Guest Nick de Bruin

Klopt Jan, maar nu staat hij gewoon vast op 1609 standaard bellen. dus we hoeven geen carriers tabellen in tevoeren het nummer is gewoon standaard 1609. maar als we dat niet zouden doen zouden we dan niet veel rekeningen krijgen?

maar goed nu werkt het perfect en de rekening staat nu op 5 euro in in 8 dagen naar 80 nummers gebeld waarvan hoop GRATIS :D.

mvg Nick de Bruin

Guest Nick de Bruin

Overegens voor 3,75 euro naar mobiel dus

1,25 euro voor bellen naar vast 50x

dus ongeveer komt het uit op 1,25x4 is 5 euro permaand maal 2 is 10 euro inplaats van 125 euro 2maanden kpn rekening zonder de abonoments koste en adsl en 0900 nummers dus dik 100 euro bespare we!

mvg Nick

Nick,

Spreek je jezelf niet tegen?

Zo maar een paar vragen die me invallen.

Er zijn mensen die alle inkopen bij AH doen. Er zijn er ook die voor hun lekkerste biefstukjes naar één bepaalde slager gaan, voor hun lekkerste stokbrood naar één bepaalde bakker, en verder bij wel vijf supermarkten bepaalde specifieke dingen kopen. Is dat zo vreemd? Indien daar niet, waarom dan wel als het om duidelijk verschillende (immers: regio, nationaal, mobiel, internationaal) telecomprodukten gaat?

Mag ik jouzelf citeren? (Zie Algemeen > WRM STAAT 1609bellen.nl NIET OP DE Site > Nick de Bruin 30-8-2004 00:23): "ik vind het gewoon leuk om zo goedkoop mogelijk te bellen". Waarom verhinder je dan dat je ECHT zo goedkoop mogelijk belt door te weigeren 1 of 2 nota`s méér te accepteren? Temeer daar het TOTALE aantal te controleren gespreksregels daarbij gelijk blijft?

En heb je ook al bedacht wat je moet gaan doen als b.v. per 1 sep. plotseling de tarieven van 1609 aanzienlijk worden verhoogd, tot (ver) boven die van de andere goedkope carriers? Moet dan de monteur weer komen om een andere code in te programmeren, of weten jullie zelf hoe dat moet?

Ofwel: uitgaande van jouw hobby "zo goedkoop mogelijk zien te bellen" gecombineerd met de LCR-faciliteiten die jullie huiscentrale kennelijk daartoe biedt: zou het niet verstandiger zijn, al die diverse tariefgegevens toch maar in te voeren (en up to date te houden! ), en per gesprek de centrale volautomatisch te laten bepalen welke carrier gebruikt wordt? Is het dan eigenlijk niet doodzonde, GEEN volledig gebruik te maken van de faciliteiten van je apparatuur om ECHT zo goedkoop mogelijk te bellen?

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als ik, met zo`n hobby als de jouwe, daarvoor zo`n mooie faciliteiten in huis had, zou ik het wel weten!

Succes!

Guest Nick de Bruin

Je hebt misschien gelijk alleen mijn vader wil niet allemaal afschrijvingen hebben.

Ik hou het gewoon steeds goed bij welke het goedkoopst is en hij geeft toch een tariefmelding van te voren dus ik hoor het meteen. verder zijn er nog redelijk genoeg andere mensen die het in zijn huis centrale kan laten inprogramere bijvr 1609. als het duurder word ja dan zou je even moette opletten als de monteur het doet zo moeilijk was het niet.

en overegens is voor ons 1609 bijna op elk gebied goedkoper alleen buiten de regio helaas niet maar die gratis bellen van 1649 veranderd ook zeker een keer dus.

mvg Nick

Nick: PS:

Misschien vergelijk ik appels met peren (ik ken jullie belgedrag immers niet), maar misschien kan het volgende je overtuigen.

Jullie hebben conform jouw melding voor 80 gesprekken (hoe lang totaal?) een nota van 5 euro, ofwel ca. 6.25 cent per gesprek.

Wij meten met de combinatie 1601/1609/1649 ca. 70 gesprekken met een totale duur van 470 minuten, voor een gemiddelde van slechts 3.18 cent per gesprek.

Stof tot nadenken?

Guest Nick de Bruin

Jan lees goed! er staat 50 gesprekken dus zonder mobiel! VOOR 1,25!!!! dus dat betekend 0,025 per gesprek helaas jan! misschien moet jij is overnieuw gaan nadenken en inzien dat 1609 gewoon goedkoper is en vooral met mobiel!

we houde er gewoon over op want het gaat nergens meer over...

mvg Nick

ps: zonder mobiel ja omdat als je met 1601 mobiel zou bellen jouw rekening ook veeeeeel hoger was!

Ik stop er mee ik blijf niet reageren net als jan die gaat maar door maarja dit zal het laatste bericht zijn waarschijnlijk!

owja ik ben geen betweter mijn uitleg klopt en de berekeningen zijn alleen maar handig voor iedereen dus.

mvg nick

Nick bedankt voor je uitleg, trek je niets aan van mensen zoals Tom die er hun eigen mening op na houden. Of de berekening nu correct is of niet doet niet ter zake, je kunt het immers zelf narekenen als je daaraan behoefte hebt. De vergelijking van de tarieven onderling is veel belangrijker, je kunt hiermee aantonen wie er het goedkoopste is.

Daar draait het immers om.

Nou, die behoefte heb ik niet !

Iedereen kan op de sites van 1601, 1609 en 1649 zien wat het kost en dan hebben we die berekingen van jou en Jan echt niet nodig !

De meeste mensen hier op het Forum kunnen ZELF wel rekenen !

Dus ik zou zeggen: bespaar je de moeite met al die ingewikkelde verhandelingen !!!!!

Het maakt niet uit Tom het staat er toch al

we kunnen er dus weinig aan verandere en veel mensen lezen het en hebben er misschien wel wat aan. verder blijkt gewoon dat 1609 het goedkoopst is en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen. en daarom heb ik die berekening gemaakt en hoe vaker jij reageerd des te langer dat hij boven aan blijft staan.

de grtn tom

PS: 1609 is het goedkoopst zie boven aan!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...