Jump to content

Vaste telefonie aandeel

Guest Angelo

Recommended Posts

Guest Angelo

Hey,

Is het mogelijk om ergens te zien welke telefonie-provider hoeveel aansluitingen heeft waardoor ik een soort van CPS marktaandeel grafiek kan maken ??

Alvast bedankt,

Angelo

Angelo: ik denk dat dat `n mission impossible is.

Mogelijk zou OPTA daar iets over kunnen weten, maar dan is dat "gevoelige" informatie die ze zeker niet naar buiten zullen mogen brengen.

Dus ben je afhankelijk van wat elke carrier afzonderlijk daarover aan de buitenwereld kwijt wil, maar ALS die daar al mededelingen over doet mag je daar vaak grote vraagtekens bij zetten.

• 1 month later...

Hallo,

Ik werk in een callcenter voor een cps aanbieder. Welke doet er evene niet toe want jouw vraag is wat het marktaandeel is. Hieronder waag ik een poging die zeer dichtbij de werkelijkheid zal liggen. Ik heb hier geen bronnen voor maar weet uit ervaring dat het als volgt is

Totaaal aansluitingen: 6.000.000

KPN: 70%

Tele2: 25%

Pretium telecom 2%

ACN : 1.5%

Overige: 1.5%

Je kunt dus duidelijk zien dat kpn en tele2 de markt in handen hebben. ook wel logixch want zij hebben de grootste naamsbekendheid. Iedere nederland kent kpn en tele2. Bedrijven als pretium en acn kent bijna niemand, bedrijven als 1601,1649,1609 proberen naamsbekendheid te krijgen door te stunten met tarieven maar er is relatief een heel kleine groep die deze bdrijven kent.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

met vriendelijke groet,

ferhat

Met je vraag zou je dus de KPN moeten e-mailen.

Zij hebben die overzichten wel.

OPTA heeft deze overzichten niet of zijn niet volledig omdat niet elke provider (o.a. V-telicom) niet aangemeld zijn bij OPTA. (in strijd met de wet uiteraard.

Dus informeer eens bij KPN een goed overzicht dat publiekelijk toegankelijk is werkt fraude door niet aangemelde bedrijven ook tegen.

Bas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...