Jump to content

1609 vanaf 22 november niet meer (helemaal) gratis !

Guest Marleo

Recommended Posts

Vandaag deze e-mail van 1609 ontvangen:

Beste 1609 klant,

Dit jaar introduceerde 1609Bellen voor het eerst in Nederland ECHT gratis bellen. Zonder een vast bedrag per maand te betalen en zonder een starttarief per gesprek, konden klanten onbeperkt gratis bellen binnen de regio. Dit heeft ervoor gezorgd dat veel mensen hun telefoonrekening drastisch zagen dalen.

Omdat alleen de zon voor niets opgaat heeft 1609Bellen besloten om per maandag 22 november 2004 een starttarief in te voeren van 4,9 ct voor gesprekken binnen de regio. Op die manier blijft het voor ons haalbaar om de allerlaagste tarieven voor u te handhaven. U betaalt tenslotte nog steeds slechts NUL cent per minuut voor gesprekken binnen de regio. Zónder vast bedrag per maand en zónder verplichte

preselectie!

Wij wensen u nog veel goedkoop belplezier!

Met vriendelijke groet,

Het 1609Bellen Team

Guest vincenth

Ik heb de mail zelf nog niet gehad, maar het zou jammer zijn. Overigens wel te begrijpen van 1609. Denk dat er nu veel klanten standaard met 1649 gaan bellen, wat per gesprek wel een hele 0.009 euro scheelt gif/smile.gif

Guest Edwin Onderwater

Ook ik heb nog geen e-mailtje met deze mededeling van Het 1609Bellen Team ontvangen, terwijl ik toch al ca. 2 maanden via 1609 telefoneer. Wat mij wél opviel, is dat de vriendelijke "tarieven·stem" sinds gister, woensdag 17 nov., bij lokaal bellen "0 cent per minuut" meldt i.p.v. "U belt gratis!". Als de inhoud van het mailtje klopt, dan is 1609 kennelijk nu al afgestapt van het fenomeen gratis bellen. Jammer dat ze zich dan niet aan die 22 november (konden) houden. Vreemd is echter verder dat de website nog niet is aangepast; volgens www.1609bellen.nl kan je nog altijd écht gratis bellen binnen de regio zónder starttarief.

Guest vincenth

Ik ben op dit moment nog steeds zonder starttarief, ook de tariefmelding bij 1649 is aangepast naar "0 cent per minuut". Ze zullen het gewoon op 22 november houden.

Geloof je nu werkelijk dat iedereen over zal stappen? Tuurlijk niet. Dat hoort bij hun marketingconcept. Een heel aantal mensen zijn nu klant bij hen die het van de bellen.com bezoekers en andere alerte klanten hebben gehoord. Gaan die nu hun vrienden allemaal vertellen dat ze weer moeten overstappen?! Een groot deel doet dat niet en dus bellen hun kennissen nu ineens een stuk duurder. Tel uit je winst, want reken maar dat het erger word. De centjes moeten toch ergens verdient worden.

Onzin?! Denk eens aan Onetel toen dat werd overgenomen door Scarlet. Ruim een jaar later dachten de meesten nog steeds voordelig te bellen terwijl ze inmiddels meer betaalden dan bij de KPN.

Guest vincenth

Een stuk duurder is overdreven, enkel een starttarief wat gehanteerd wordt. Geheel gratis bellen is natuurlijk iets waarvan iedereen zelf wel kan verzinnen dat dat niet altijd zo zal blijven.

Daar geen tarief altijd nog beter is dan een tarief, verwacht ik dat het nog wel een behoorlijke tijd zal duren voordat klanten van de carriers duurder uit zullen zijn dan bij KPN.

Iedere klant kan voor ieder telefoontje zijn tariefmelding horen en krijgt zijn factuur via e-mail toegestuurd, het is dus snel te zien of de kosten hoger worden.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...