Jump to content

Onverwacht hoge telefoonrekening

Guest Johan

Recommended Posts

Guest Johan

Zo juist heb ik een factuur van KPN ontvangen en deze is onverwacht hoog. Ik heb nl volgens KPN voor 50 euro nummers in en naar Spanje gebeld. Maar ik weet zeker dat ik dit niet gedaan heb.

Is er misschien iemand die hier meer over weet en mij kan helpen om dit in de toekomst te voorkomen en hoe ik kan bewijzen dat ik het niet was.

Het vreemde is nl dat dit allemaal met mijn vaste aansluiting is gebeurd.

Rara hoe kan dit?????

Inbrekers? Boze ex? Iemand in de regio 034x- gebeld, per ongeluk nulletje teveel ingetikt en telefoon ernaast laten liggen?

Guest Johan

Inbrekers en boze X is niet van toepassing, maar nummer 034x zou kunnen, zal dit nog even uitzoeken? Ik heb inmiddels een specificatie bij KPN opgevraagd om e.e.a. te kunnen checken. Later meer.!

• 1 month later...

Johan,

Jammer dat je geen CPS had ingeschakeld, zoals bijvoorbeeld 1601. Stel, dat de fout inderdaad ligt aan het verkeerd intoetsen van 034x en er inderdaad naar Spanje is gebeld, dan heb je volgens het "normale" KPN tarief ongeveer 6 uur gebeld. Zou je via 1601 hebben gebeld, dan was je voor die gesprekken tussen 7 en 8 euro kwijt geweest. In deze berekening is voor het gemak even geen rekening gehouden met het aantal gesprekken (starttarief!), maar groot is het verschil zeker!

• 2 months later...

Zit je niet toevallig te internetten door verbinding te maken met een telefoonaansluiting???

Als dit het geval is zou ik maar eens je computer checken met een programma zoals ad-aware.

Waarom?

Omdat er veel programma`s kunnen inbreken op je computer en zelf een verbinding tot stand kunnen brengen brengen met dure 0900 nummers.

Anders moet je eens (be)denken of je zusje geen spaanse vriend heeft.

Of was het de schoonmaakster??

• 2 weeks later...

Maak jij thuis gebruik van een (illegale) draadloze telefoon en dan bedoel ik NIET een DECT apparaat??

Via deze telefoons is het nml. gemakkelijk om misbruik te maken van iemand anders zijn telefoonaansluiting. Deze apparaten zijn makkelijk afluisterbaar en gebruiken maar 12 kanalen. Met een handset die aanstaat fiets je de straten door en dan heb je een grote kans dattie opeens ergens contact met een basisstation maakt en dan kan je op iemand anders zijn kosten bellen. Om de fout van KPN aan te kunnen tonen zou je denk ik contact met die spaanse nummers moeten zoeken en vragen door wie zij gebeld zijn op de data en tijden volgens de gespecificeerde rekening. Suc6

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...