Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Bas

Bellen met belkaart

Recommended Posts

Guest Bas

De laatste tijd bellen we veel met belkaarten, nl Unity Card van IDT ( www.idteurope.com )

We bellen vooral naar Peru. Zij hebben een tarief van 1.1 cent per minuut, behoorlijk goedkoop dus.

Tevens koop ik de betreffende kaart bij een belwinkel waar je ipv 10 Euro, slechts 8 Euro betaald. Allemaal heel goedkoop dus.

Maar dan komt het.

Een gesprek van 21 minuten zou dus 23.1 cent moeten kosten, maar het kostte 64 cent.

De helpdesk heeft het haarfijn uitgelegd:

21 minuten a 1.1 cent = 24 cent

een starttik van 5 cent

een `ophangtik` van 8 cent.

Dan brengen ze voor elke 5 minuten bellen een zogemaamde `long call fee` van 5 cent in rekening ( 20 cent )

totaal = 24 + 5 + 8 + 20 = 57 cent.

En dan komt over het totaal nog 11% `ik weet niet meer hoe ze de fee noemen` opslag, maakt dus 64 cent.

Dit is nog steeds goedkoop, ( 21 minuten voor 64 cent ), maar ze vermelden nergens hoe de kosten werkelijk ijn opgebouwd. Na mijn verwijt gaven ze ook aan dat je dat alleen via hun helpdesk te weten komt..

Is er ook een belkaart die wel duidelijk aangeeft hoe de kosten zijn opgebouwd ??

mvg

Bas

Guest paul

Dan heb je waarschijnlijk ook nog een `onderhouds` fee, da`s een paar procent die elke zoveel tijd van je kaart verdwijnt. Wat ze onderhouden weet ik niet, wel dat je na een aantal maanden geen tegoed meer hebt.

En Kassa (of was het de Vara) heeft vorig jaar een onderzoek gedaan: Als je een belkaart niet in een keer opmaakt ben je gemiddeld 40% van je beltegoed kwijt.

Hoezo goedkoop, hoezo betrouwbaar?

Guest bart

Je kunt goed rekenen. Probeer eens Belkaart.nl geen ophangtik in ieder geval.

Guest EddieR

Bellen naar een mobiel telefoon in POLEN . Ik heb het nu wel gehad met belkaart.nl en ook met FastVoip.nl is ook van het zelfde bedrijf, als je voldoende crediet op je kaart hebt gaat het bellen zonder problemen, zodra er minder dan € 3.00 op de kaart en of bij FastVoip staat dan beginnen de problemen, verkeerde verbinding of helemaal geen verbinding maar wel kosten € 7 c/m, na alles goed nagerekend te hebben kost `t bellen geen 7 c/m maar wel drie keer zoveel.
Ik ben ermee gestopt en bel nu met `n voiptelefoon via intenet met InternetCalls, kosten € 0.16 c/m altijd `n goede en snelle verbinding. Dat betekend iets meer betalen en uiteindelijk toch goedkoper.

Guest josuha

Bellen naar een mobiel telefoon in POLEN . Ik heb het nu wel gehad met belkaart.nl en ook met FastVoip.nl is ook van het zelfde bedrijf, als je voldoende crediet op je kaart hebt gaat het bellen zonder problemen, zodra er minder dan € 3.00 op de kaart en of bij FastVoip staat dan beginnen de problemen, verkeerde verbinding of helemaal geen verbinding maar wel kosten € 7 c/m, na alles goed nagerekend te hebben kost `t bellen geen 7 c/m maar wel drie keer zoveel.
Ik ben ermee gestopt en bel nu met `n voiptelefoon via intenet met InternetCalls, kosten € 0.16 c/m altijd `n goede en snelle verbinding. Dat betekend iets meer betalen en uiteindelijk toch goedkoper.

moet je eens kijke bij deze aanbieder benje nog veel goed koperder uit suxes

www.easyvoip.com

goedkoopste wat ik daar kon vinde via internet te belle met polen mobiel was 4c wat starttarief is kon ik 123 niet vinde ma dat valt meestal nog wel mee.

Guest rob

Omdat ik veel naar Amerika bel, ben ik met belkaart.nl im zee gegaan.
Dan kan je gratis naar Amerika bellen zeggen ze in hun website.

Waar is waar, het is wel goedkoop, elke verbindingspoging kost je wel 4 cent en natuurlijk de vaste lijn naar Amsterdam is ook niet gratis.
In ieder geval zou je van daaruit gratis moeten kunnen bellen naar Amerika.

Helaas, ook hier een addertje onder het gras, ik weet niet of het aan de telefoonverbinding via Ziggo oF mobliel via T-Mobile ligt, maar slechts 1 op de ca. 10 pogingen slaagt.

Natuurlijk ben je nog steeds goedkoop uit maar 40 cent kwijt Plus natuurlijk het lijntje naar Amsterdam. Maar 10 keer hetzelfde veelk langere nummer intikken kost wel tijd en ergernis.

Voor korte gespekjes bel ik dus maar via de gewone lijn.

Mvg

Rob.

Guest Tom

Ik heb dezelfde negatieve ervaringen met Belkaart.nl: heel veel p;ogingen en weinig verbinding, na week zelfs nooit meer verbinding. Heb hierover bij deze firma geklaagd maar ze houden me al weken ana het lijntje. Vergeet dus deze aanbieder!

Guest fx-one

HEMA internationaal budget bellenInbellen naa020 via vaste lijn is gratisInbellen via Gsm is tarief provider per minuutHet is wat duurder maar GEEN ADDERTJES.Starttarief is 7 cent en de rest is per secode.Ik doe het al jaren. !!Gewoon Super.Succes.

Goedemiddag, ik heb een belkaart van belkaart.nl en krijg net mijn telefoonrekening en daar moest ik dus nog € 87,02 extra betalen voor mijn telefoontjes naar Tunesie. Hoe kant dat ik heb toch al voor mijn belkaart betaald?? Is dit pure oplichterij of zo.Nou het lijkt helemaal nergens op.

Guest Theo
Mijn vraag is deze,,,wat betekend *barring Calls* want ik kan overal naar toe bellen behalve Turkije,plus het invoeren van een code is verplicht maar waar krijg je die code.
Nog beter helemaal geen barrings calls code,voorheen had ik daar geen last van!

Guest Rinie

Ik heb gemerkt dat er tijdens het bellen via het 020 -inbelnummer van Belkaart.nl niet alleen de belkosten van het Belkaartsaldo afgaan, maar tegelijkertijd worden de gebelde minuten ook nog eens door KPN in rekening gebracht. Wanneer ik met Belkaart via Telfort mobiel bel, gaat het ten koste van mijn maandelijkse vrije 200 minuten.Dus ik betaal de gesprekskosten eigenlijk DUBBEL ipv dat het goedkoper is.Hoe kan dat toch. Van KPN en Telfort heb ik nog geen reactie ontvangen. En bij Belkaart zeggen ze dat dit niet zou kunnen! Maar ondertussen.....!

Guest Khaled

Waarschuwing!!!!!!

Ik heb mijn belkaart opgewaardeerd en betaald via belkaart.nl maar heb dit 10 euro beltegoed nooit ontvangen!!! meerdere malen de klantenservice gemaild zonder reactie terug, ben dus 10 euro kwijt!! Nooit meer via opwaarderen via belkaart.nl!!!!

Guest J.Buis

Ik ben vorige week nog opgelicht door Belkaart.nl voor 10 euro!!! Belkaartnummer werd niet geacepteert , heb ze gemailt maar kreeg geen gehoor van ze!!

Guest Elly

ook ik ben opgelicht door Belkaart.nl 10 euro betaald en nooit wat gekregen op emails reageren ze niet, het zijn criminelen !!!!

Guest Suzanne Hagenaars

TIP! Ik bestel mijn inbelkaart op de site www.bellenvoormaar.nl geen startarief afgerond per seconde geen extra kosten scherpe tarief voor de landen waar ik naartoe bel wellicht een tip voor jullie!

Groetjes Suzanne Hagenaars - de Jong

Guest Timo

www.bellenvoormaar.nl zeer snel, directe klantenservice, geen starttarief.

Ik bel internationaal diversen landen zeer voordelig geen starttarief en afgerond op seconde en geen verborgen kosten.

Wens jullie ook veel bel plezier! Timo van Halteren

Ps. ik gebruik zowel de app als de belkaart die op www.bellenvoormaar.nl staan.

Guest Cees

www.belkaart.nl is met de noorderzon vertrokken, met meeneming van de door klanten gestorte saldi op hun belkaarten. Deze frauderende lieden zijn waarschijnlijk opnieuw begonnen met www.belzo.nl , althans deze website is zo goed als identiek als de oude belkaart.nl

Guest Steven

de voordelen van een belkaart zijn vervallen na de nieuwe wetgeving. Je kan nu net zo goed bellen met je mobiel naar een 0900 nummer. Ik gebruik de Bel0900 App (kijk maar op Televergelijk.nl)