Jump to content

Australië

Guest john

Recommended Posts

met een nederlands vodafone abonement kan je vanuit nederland geen sms sturen naar een telstra abonement in australie. Is dit met andere aanbieders ook zo?

• 2 weeks later...

Met Vodafoon paspoort prepaid in Australie gebeld worden werkt zoals aangegeven,dus starttarief en verder niet. Het bellen naar Nederland is niet mogelijk, ook niet zoals mij door vodafoonmedewerkers verteld werd, door *100*(terugbelcode) te gebruiken.

Bertus Bos

• 3 months later...

Wij hadden zowel een (zakelijk) abonnement als een pre-paid mee. Beide geen problemen gehad. De Passport tarieven gelden idd en zijn nu meteen verrekend (vorig jaar in Ierland achteraf beltegoed terug gekregen). Voor het zakelijke toestel geen passport aangevraagd. De gesprekskosten moet ik nog krijgen. Prima dekking.

en, gewoon bellen naar australische, nederlandse en overige landen. Wel is het storend dat je geen nummerweergave hebt. Kun je de gene die je wakker belt niet wakker bellen als ze geen voicemail achter laten (hahahahaha)

• 2 months later...

Luc, in de brochure van Vodafone prepaid staat bij passport dat je eerst de World-tarieven betaalt en later het verschil tussen World en Passport teruggestort krijgt (zoals tijdens je reis naar Ierland). Tijdens je reis naar Australië zouden meteen de passport-tarieven berekend worden. Klopt dat inderdaad en heb ik dan een oude brochure van Vodafone passport te pakken?

• 2 years later...

Wij zijn in 2006,2007 en 2008 in Australie geweest en hadden een mobiel met abbonement van orange en een prepayd van Vodafoon mee. De prepayd werkt met gebruikesaanweizing, nummers in australie alleen zonde 0061 ervoor. Op de afrekening werd vervolgens geteld alsof je uit nederland hebt gebeld €, 2.50 per minuut. De mobiele prepaid vodafoon was alleen met SMS te bereiken. Kon echter zelf niet bellen of gebeld worden. dit lag aan de World roming volgens de aanbieders in Australie. Hierover veelvoudig contact gehad met vodafoon weer terug in nederland. zij komen niet met een oplossing volgens hen ligt het aan het toestel of de bedienaar. Ook bij wisselen van sim in ander toestel blijft het probleem bestaan. Sim van vodafoon australia doet het echter perfect ook naar nederland en veel goedkoper 0.40 dollar cent per min.

• 1 month later...
Guest Carla

Je moet vanuit Australie niet mobiel bellen. Je kunt beter bij de boekhandel een inlogcode van "Gotalk" kopen. Je moet dan verbinding met een vaste telefoon te maken voor 0,50 dollarcent. Vervolgens toets je de inlogcode in en het telefoonnummer in Nederland. Dit kost dan 2,5 dollarcent per minuut. Voor 5 dollar kun je heel lang bellen. Overal hangen telefoons (ook bij benzinestations in de outback) waar je met munten kunt telefoneren. Veel goedkoper dus dan je mobiel gebruiken.

• 2 years later...

Weet iemand of klanten van Vodafone nog op Telstra kunnen roamen? Ik had gehoord dat Vodafone allerlei roaming-partners heeft gewisseld, dus ben benieuwd hoe het nu zit.

Op het overzicht op hun site staat Telstra wel nog, maar volgens mij is dat best een oud document?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...