Guest L. Gillis Posted January 8, 2006 Report Share Posted January 8, 2006 Ik ga naar Costa Rica, kan ik bellen met mijn Samsung SGH-E600, abonnement Hi euro 15? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest annette cools Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 Ik ga in de zomer op vakantie naar Costa Rica. Hoe kan ik van daaruit naar Nederland bellen of sms`en? Ik hoop op een antwoord via mijn mailadres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest reijnen Posted February 24, 2006 Report Share Posted February 24, 2006 kunnen wij vanaf costa rica bellen met een nokia 6100. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest monique Posted April 12, 2006 Report Share Posted April 12, 2006 He hallo, ik ben zelf ook aan het kijken hoe je het beste kunt bellen vanuit costa rica, maar alle informatie die ik heb gevonden op internet en van de aanbieders, kun je met geen enkele mobile telefoon bellen vanuit costa rica naar nederland, dit in het verband dat costa rica geen afspraken heeft met nederlandse profiders. Zelfs met een tri band toestel werkt het bellen niet. Het enige wat misschien mogelijk is als je een simlock vrij toestel heb om daar een sim kaartje te kopen en prepaid te bellen met een costa ricaanse simkaart. verder is alleen bellen met een sateliet telefoon mogelijk en om deze te huren is gigantisch duur. Wel schijnt dat je makkelijk kunt bellen vanuit telefooncels en postkantoren met een kaart en bij een postkantoor ook met credit card. En verder kun je het beste mailen in internetcafes. Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Astrid Posted April 15, 2006 Report Share Posted April 15, 2006 Bellen in Costa Rica met een HI abonnement is wel mogelijk! groetjes,Astrid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marleen Posted April 19, 2006 Report Share Posted April 19, 2006 Het is niet mogelijk een simkaart te kopen. De enige provider (ICE) heeft een monopoly en geeft enkel de Costa Ricanen de mogelijkheid een sim te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marleen Posted May 5, 2006 Report Share Posted May 5, 2006 Enkel KPN heeft een regeling met ICE (het enige netwerk) en ik heb nu ook met mijn pre-paid bereik. (Simyo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Valentijn Engels Posted January 16, 2007 Report Share Posted January 16, 2007 Bellen in Costa Rica is alléén mogelijk met KPN. met andere Nerderlandse aanbieders is het niet mogelijk. Afgelopen zomer heb ik geen enkele problemen gehad, behalve dat het bereik soms wat slechter is Maarja wat wil je ook als je midden in de Rimboe zit /images/wink.gif. Daarnaast is het ook aan te raden om gebruik te maken van belhuizen(hier beter bekend als de telecomshops/de turk) ik heb hier voor €5 een halfuur naar een nederlands vast nummer zitten bellen. Hopend hiermee alle onduidelijkheden weg te nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henny Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Weet iemand of het mogelijk is om nu wel te sms-en vanuit Costa Rica. Hier op de site staat nl van niet, maar op de site van KPN staat dat het wel kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marijke Posted January 26, 2008 Report Share Posted January 26, 2008 Met een vodafone abonnement kan momenteel (januari 2008) vanaf costa rica worden gebeld, en kan je ook gesprekken ontvangen. SMS ontvangen gaat ook, maar helaas sms versturen NIET! Dit staat op de vodafonesite niet goed aangegeven. Ik heb al geklaagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T. Smeets Posted February 3, 2008 Report Share Posted February 3, 2008 Ga in juni op vakantie in Costa Rica (rondreis) Vraag me af of ik met mijn TMobile abonnement kan bellen en zo niet, kan ik dan hier een SIM kaart kopen van een aanbieder, waarmee ik wel kan bellen en sms naar Nederland? Of kan ik beter een prepaid kaart kopen van een andere aanbieder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest max Posted June 1, 2008 Report Share Posted June 1, 2008 Met United Mobile en een Liechtensteins 00423-nummer (prepaid) is prima te bellen in Costa Rica: 19 cent voor ontvangen van gesprekken en 69 (vast), resp. 99 cent (naar NL mobiel) voor uitgaande gesprekken. Een Europese dual band telefoon (900/1800 MHz) is voldoende in Costa Rica (voor de buurlanden Nicaragua en Panama is een triple of quadruple band telefoon nodig die ook 1900 MHz en 850 MHz kan ontvangen/zenden). Let wel op dat Nederlandse telefoonbedrijven hoge tarieven rekenen voor bellen naar een Liechtensteins mobiel nummer, minstens 46 c/min, maar bij KPN zelfs 97 c/min. Via 0900-1522 (Tele Discount) kan tegen 10 c/min naar een United Mobile SIM kaart gebeld worden, maar de verbinding komt slechts bij uitzondering tot stand, terwijl de teller al loopt voordat het gesprek begint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Natas Posted July 5, 2008 Report Share Posted July 5, 2008 Hoi,Ik vroeg me af of ik met een Orange prepaid kan sms-en/bellen vanuit Costa Rica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Karin Posted July 26, 2008 Report Share Posted July 26, 2008 Ik bel wel veel naar Costa Rica en dat is heel goedkoop via 0900 http://www.Albacom.nl succes ermee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pien Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 Dag,Aangezien ik met T-mobile niks kan in Costa Rica, heb ik speciaal voor m`n reis naar Costa Rica een Vodafone prepaid kaart gekocht. Nu lees ik dat smsen daar niet kan met Vodafone! Weet iemand of het inmiddels al mogelijk is om met Vodafone te smsen in Costa Rica? Ik heb Vodafone hierover gemaild maar nog steeds geen reactie terug ontvangen. Bedankt en groet, Pien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nieky Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 Hay Pien, ik ga zelf over 2 weken naar costa rica en heb dus ook helemaal lopen uitpluizen hoe het zit. Maar met T-mobile abbonement kun je bellen en gebeld worden maar niet smsen. De kosten zijn wel lager als je t-mobile grenzeloos aanschaft, kost niks extra maar is wel goedkoper met bellen dus is een aanrader. Je betaald normal 2,25 pm zonder starttarief en met grenzeloos betaal je 0,70 starttarief maar pm betaal je maar 1,89 . Gebelt worden kost met gewoon abbonement 1 euro en met grenzeloos 0,94. Dus reken maar uit. Alleen wel balen dat je niet kan smsen. De enige andere provider is kpn en vodafone. Succes.Groeten Nieky Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sjaak Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Vodofone en Tmobile hebben bereik in Costa Rica. Bellen, gebeld worden, smsen en ontvangen. Prepaid kaartje van lokale aanbiedere (ICE) kan je niet kopen. Werkt alleen met abbo`s. Is een monopolist zoals KPN in de jaren 90. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martje Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 In december/januari naar Costa Rica geweest. Met abonnement van T-Mobile en had gewoon bereik. SMS sturen was geen probleem. Alleen in sommige regio`s was geen bereik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pascal Posted July 1, 2009 Report Share Posted July 1, 2009 Als je vodafone belt zeggen ze dat je niet kunt smssen vanuit Costa Rica, maar als je naar 4433 "Tarief costa rica" smst dan krijg je een sms terug met de tarieven voor bellen en smssen in Costa Rica en daaruit blijkt dat het wel zou kunnen. Als je dan weer vodafone belt met deze informatie, dan zeggen ze dat het toch echt niet kan. Om gek van te worden!Iemand nog recente ervaringen met een vodafone abonnement in Costa Rica? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rita Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Maar smsen vanuit Costa Rica is dus wel mogelijk met t-mobile? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jill Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 je kunt nu een lokale simkaart kopen voor 2500, 5000 of 10.000 colones. Dit is dan ook direct je beltegoed. Vaak te koop bij een drogisterij, supermarkt of huishoudwinkel. Wel even een telefoon meenemen die sim-lock vrij is en tri of quadband... (zijn duur daar). Ik ken iemand die ook met dualband heeft kunnen bellen, zelf had ik quad. Bellen en smsen is heel goedkoop naar binnen en buitenlandse nummers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.