Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Bessel Dekker

Indonesië

Recommended Posts

Guest Bessel Dekker

Tele2 vind ik in Indo nuttiger dan hi prepay, dat vaak geen bereik heeft. Het beste is echter om in het land aangekomen direct daar een chip te kopen, en die te gebruiken voor gesprekken binnen het land, sms-en naar binnen- en buitenland, eventueel gesprekken naar Nederland. (Dit zal wel een afgezaagde tip zijn -- in ieder geval, de kosten heb je er razendsnel uit.)

Guest Dewi Cristina

Koop beter een nieuwe Indonesische simkaart, ben je vele malen goedkoper uit. Neem vooral de provider XL als je meerdere mensen daar kent die het ook hebben, want dan betaal je als je belt of SMSt met dezelfde provider helemaal niets!

Guest Rob

Aan welke eisen moet je mobiele telefoon voldoen, om in Indonesie een nieuwe chipkaart te plaatsen en wat zijn ongeveer de kosten???

Guest louisvanleth

Als je een prepaidkaart van pro xl hebt, dan sms je voor 500rp naar nederland.
Als je wilt bellen, let op!!
0100031........ dan betaal je ongeveer10 a 15 ct per minuut. een prepaidkaart koop je voor 10 euro, met 10 euro beltegoed. Dus de kaart is eigenlijk gratis.In Nederland kun je hem ook nog gebruiken. Dan kost een sms wel 4000rp per verzonden bericht.
Gr louis van leth

Guest Hans

XL Bebas is nog steeds erg voordelig. Bellen naar NL via 01000 kost voor circa 3 minuten 7000 IDR (= ongeveer 60 eurocent).

Guest a.c.

wij gaan 28/6 naar bali. wij hebben al een indonesische simkaart en kopen daar een (indon.) prepaidkaart. wie kan mij vertellen hoe het zit als iemand uit nederland mij op dit indon. nr. wil bellen. met of zonder landnr van indonesie? hoe zit het met de kosten voor de beller en ontvanger? graag zsm reactie!

Guest Tina

Het goedkoopste is om een Thaisnummer aan te schaffen. Deze kan je bij de oa bij de supermarkt kopen. Hiervoor zijn dan ook weer opwaardeerkrt te koop vanaf tot ongeveer 500baht. Hangt van de provider af. Ik had 12call provider. Hiermee heb je in afgelegen gebieden ook beter bereik. Als fam. en vrienden je bellen hoef jij niets te betalen. Met een Ned. Prov. moet jij ook een deel betalen. Je kunt beter afspreken dat zij jou bellen via een goedkoop nummer. Men belde mij voor 4cent pm via 0900-0400-978 dan moet je even wachten en dan het Thaise nummer intoetsen 0066 (ipv +66) dan de rest van het nummer en afsluiten met#.
Werkt nog steeds. Vorige week nog gebeld.
Succes ermme en veel plezier in Amazing Thailand.

Guest Dave

Hallo, Als ik in sumatra, java of bali wil bellen naar nederland moet mijn telefoon dan nog aan bepaalde eisen voldoen?

Guest Liesbeth Slager

Zwaar teleurgesteld: via vakantiebellen.com vul ik T-mobile-prepaid-Indonesië in en krijg keurig de tarieven voor Indonesië. Een smsje naar 5545 vertelt me dat bellen met prepaid in dat land niet mogelijk is.

Guest Liesbeth Slager

Waarom kan Dave wel bellen vanuit Java en ik niet? Mijn toestel is een quadband. Kan ik niet omdat ik prepaid ben?

Guest Crista

Ik ben in het bezit van een Samsung B2100 quadband
Een prepaid van Rabo mobiel
Bellen vanuit Aruba lukte niet, terwijl mij dit wel was verzekerd
Heel leuk als je met je auto in the middle of nowhere vastzit en je niet eens je autoverhuurbedrijf kunt bellen !
Wat moet ik doen om een volgende keer probleemloos (prepaid) te kunnen bellen vanuit de Antillen, VS, Canada, Indonesie en Austalie

Guest Crista

Beste redactie,
Ik ben in het bezit van een Samsung B2100 quadband
Aanbieder Rabo Mobiel
Belvorm prepaid
Jullie geven aan, dat hiermee vanuit Aruba gebeld kan worden
Helaas is dit niet waar
Als netwerk geeft hij op 362 01
Het netwerk van Aruba heet Digicel
Hoe zit dit

Guest Esther

Kan ik in een toestel met abonnement ook een indonesische simkaart zetten? Moet hij dan Simlock vrij zijn of kan dat gewoon?