Jump to content

Spanje

Guest bart

Recommended Posts

Bellen in het buitenland is mafia.
6 sec. bellen naar je eigen voicemail kost
bijna 1 euro.
en wat het nog meer bizar maakt is dat niet alle providers in het buiteland (ES VODAFONE bv ) niet het nummer verstrekken waarheen je gebeld hebt. Het b-nummer dus.
Je krijgt dus een specificatie zonder te weten wie je gebeld hebt. Vraag me af of de OPTA dit goedkeurd. Een rekening betalen zonder dat je weet waarvoor???

• 1 month later...
Guest Y. Luiten

Zo mogelijk nog schandaliger zijn de kosten van een belletje naar het buitenland dat in Voice Mail terecht komt. Voorbeeld: we zijn met mobiele telefoon in Belgie maar horen niet dat er gebeld wordt, toestel ligt buiten gehoorbereik. Beller wordt doorgezet naar Voicemail (hij doet dit ook nog eens vijf keer, en legt elke keer meteen weer neer zonder in te spreken...en we hebben ook niet naar VoiceMail teruggebeld). Kosten op onze T2 nota, per keer bellen naar Voice mail, door Proximus berekend: 1.12 PLUS 0,58 TOTAAL PER KEER 1,70 , maal 5 !!! voor een totaal van 20 seconden VoiceMail "gebruik". Facit: zet altijd je voicemail in het buitenland uit, SMS is veel goedkoper en doeltreffender.

• 4 months later...
Guest Janny van der Geest

super: dat vodafone passport, het is echt een stuk voordeliger, en tot mijn niet geringe verbazing kon ik sms`en vanuit mijn vooraf aangekochte beltegoed (9ct)per sms`je!

• 1 month later...
Guest J Claassen

Vodafone passport vond ik toch erg duur. Misschien hier en daar een netwerk gebruikt dat geen binding had met Vodafone? Nadeel vind ik dat bij de meeste providers dat bellen uit het buitenland gefactureerd wordt naast de bundel. Als je dus 2 maanden in het buitenland bent, betaal je je abonnement, ben je je belminuten kwijt en moet je ook nog de gesprekken betalen

• 8 months later...
Guest martin

koop in spanje een belkaart voor 6 euro en bel vanuit je hotel naar ned kosten minder dan 3cent per minuut.

SMS vanaf BUITENLAND is nu de MELKKOE geworden van de meeste tele aanbieders.
Nu ze straks hun buitenland bellen moeten verlagen.
Ze stunten nu lekker met hele lage tarieven in Nederland b.v. 8 eurocent per SMS
Maar de tarieven lopen per SMS al bij somige tele aanbieders op tot 75 eurocent. Dus pas uit.

ik heb al enige jaren een prepaid simkaart in spanje, kost een keer 11 euro extra.
gebeld worden kost niks, zelf bellen kost ongeveer de helft!

• 9 months later...
Guest Floris Willemsen

Met Vodafone Passport kost mobiel internet geen 7,50 per MB, maar 2,50 euro per MB + starttarief per sessie van 79 cent.

Guest cobie

Vorig jaar kostte een sms uit spanje mij 0.75 terwijl ik een bundel had gekocht, daar werden ze niet vanaf geschreven rara dus ik was zo door mijn beltegoed heen,

• 10 months later...
Guest P.v.d.MOESDIJK

Ik wil alleen maar weten hoe moet ik vanuit
het buitenland naar nederland bellen?
Ik heb prepaid.*100* afsluiten met # ???
Het intertereseerd me niet wat `t kost.
WAAR KAN IK DIT LEZEN ???????

• 3 months later...
Guest J.Neelis

Afgelopen voorjaar waren we in Tsjechie. Hier kon ik wel sms-en en gebeld worden, maat zelf kon ik niet bellen. (wel met +31 ed geprobeerd). Volgende week gaan we naar Spanje, dus ik wil het nu wel geregeld hebben. Ik heb een prepaid kaart van AH mobiel. Ik hoorde van iemand dat je ergens (voor je pin??) een 1 voor moest zetten.
Graag reactie hierover.
Groeten,
Janny Neelis

Guest H.Wuite

Wij gaan de 6 wintermaanden naar Spanje. Neem een laptop mee. Kan ik in Spanje een prepay kaart kopen voor mijn laptop, om contact te hebben met internet. Hoe gaat dat in z`n werk? Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

• 1 month later...
Guest Arnold Zwartbol

Geachte heer Wuite, ik adviseer u een dongle met prepaidsimkaart van Vodafone te halen. Kost u zo`n 100 euro en kan u tot 3 maanden gebruiken. Hierna is het goedkoper en hoeft u alleen op te waarderen. Vodafone is snel en uitstekend van kwaliteit. Succes.
Met vriendelijke groet, Arnold Zwartbol.

• 4 weeks later...

let op bij een flexibel bundel abonnement, de kosten voor mobiel bellen en sms-en in het buitenland worden hier tegenwoordig niet meer van afgeschreven. deze kosten worden sinds kort separaat door KPN doorbelast! m.a.w. bij langer verblijf in het buitenland hou je vaak (ongebruikt) bundeltegoed over wat door KPN na 1 maand wordt afgeboekt en aan de andere kant belasten ze je extra voor je gesprekken en sms-en in het buitenland!! op deze manier verdienen ze dubbel aan het buitenland bellen!

KPN vermeldt nergens op haar site dat de kosten ontstaan in het buitenland (ook bij gebeld worden) niet in het bundeltegoed vallen. wel vermelden zij dat het bellen en sms-en in Nederland in de bundel zit. met de vorige KPN-mobiel abonnementen vielen deze kosten WEL in het bundeltegoed. bij het verlengen van het abonnement heeft KPN hier niets over gezegd! soms bewust? nu zie ik dat de abonnementen bij KPN weer veranderd zijn in zgn. "Flexibel 100-1975". op deze manier kleden ze de abonnementen ongemerkt verder uit en blijft het buitenland bellen en gebeld worden een melkkoe!

ook in uw informatie kan ik hier niets over vinden...

• 5 months later...

Hallo, ik woon in Spanje en bel regelmatig met mijn mobiele telefoon naar Nederland, zowel naar vaste als mobiele nummers. Ook bel ik vaak in Spanje. Momenteel heb ik Vodafone prepay, maar wil toch eens kijken, welke aanbieder het goedkoopste is, met ook een goede dekking. Eventueel mobiel internet is meegenomen. Ik kom momenteel uit op Lebara, maar misschien zijn er andere alternatieven. Op diverse sites kom ik er niet echt uit.

Bij voorbaat dank.

• 2 years later...
Guest John Gelissen

Nog goedkoper kan er gebeld worden via een GTS Voipaccount. Mobiel bellen vanuit spanje kost dan € 0,05 per minuut + de eventuele kosten van dataverkeer. Internet (WiFi = gratis) en anders ca. €0,08 per minuut aan internet kosten in Buitenland.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...