Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Jan

Solcon

Recommended Posts

Guest Henk Jan

Ik ben er zeer tevreden over; mijn belkosten (gesprekskosten) zijn een flink stuk gedaald tov KPN belbasis. Ook zijn alle gemaakte gesprekken (tijdstip, tijdsduur en naar welk nummer) terug te vinden op internet (via login afgeschermd). Helaa szijn er nog niet zo veel mensne in onze kennissenkring die ook zo bellen: dan zouden de gesprekskosten namelijk helemaal 0 zijn!

Guest Sjaak

Ik ben helemaal niet tevreden over het VoIP-bellen van Solcon. Vanaf het begin zijn er problemen (wegvallende verbinding of geluid, vertraging in het geluid, slechte verbinding bij internetgebruik, totaal vastlopen van het modem enz.)
De problemen zijn naar mijn idee terug te voeren naar het Modem (SMC) dat al eens is omgeruild maar weer dezelfde problemen geeft. Solcon gebruikt nu ipv. SMC- Siemensmodems, het zal duidelijk zijn waarom. Op mijn laatste klacht van ruim een maand geleden heb ik al weken geen reactie meer gehad.

Guest Evert

Ik ben helemaal niet tevreden over het VoIP-bellen van Solcon. Vanaf het begin zijn er problemen (wegvallende verbinding of geluid, vertraging in het geluid, slechte verbinding bij internetgebruik, totaal vastlopen van het modem enz.)
De problemen zijn naar mijn idee terug te voeren naar het Modem (SMC) dat al eens is omgeruild maar weer dezelfde problemen geeft. Solcon gebruikt nu ipv. SMC- Siemensmodems, het zal duidelijk zijn waarom. Op mijn laatste klacht van ruim een maand geleden heb ik al weken geen reactie meer gehad.

Zal je waarschijnlijk nooit geen reactie meer op krijgen, mij zouden ze ook bellen vandaag was beloofd doen ze ook niet, je moet zelf bellen.
Ik heb al 4 jaar Voip en het heeft nog nooit goed gewerkt, al zo vaak gebeld ze hebben al van alles gedaan en het is nog nooit goed geweest.
Sind een maand of 4 heb ik een laptop maar heel veel problemen met draadloos,
Na een paar keer bellen heb ik met Solcon de conclusie getrokken dat het modem defect is.
Maar de enige oplossing waar hun mee aankomen is een nieuw modem kopen bij hun van 129 euro of huren voor 2 euro per maand.
Ondanks dat ik ook al 4 jaar problemen heb met bellen waa je echt gek van word proberen ze je nog niet eens een beetje tegemoed te komen.
Ik heb al voip vanaf 2005 met het abbonemeny van 1024/512 al 4 keer verhoogd op aanraden van hun to 8000/1024 maar mekaar tegemoet komen is er niet bij.

Guest nikontom

Ja ruime ervaring
over het algemeen gaat het wel
maar mijn boekhouder zit bij solcon zakelijk en die kan mij nooit bellen ik wel hem
bij het opnemen breekt gewoon de verbinding.
Verder bellen mijn ouders via solcon en al hun mij bellen hoor ik hun wel maar zij mij niet bel ik terug is het probleem over.
Een nadeel van solcon is dat de helpdesk en zeker die onilne de fouten alleen maar bij de klanten zoeken en nooit of heel af en toe bij zich zelf.
Vandaar dat bovengenoemde problemen gewoon intact blijven.
Want elke keer als je over eenzelfde terugkerend probleem begint bij ze .
Dan is het heb u dit heb u dat en dat hebben we dan al bwv 100 x gedaan.

Zelf reflectie is ze totaal vreemd
het is dat er maar 2 gefilterd internet aanbieders zijn waarvan solcon de minst slechte is anders was ik al weg

Guest Luuk van den Berg

Solcon ADSL en Bellen werkt naar 100% tevredenheid. Zo goed zelfs dat wij besloten hebben onze complete KPN zakelijk over te zetten naar Solcon. Momenteel komt het regematig voor dat we 5 a 6 gelijktijdige gesprekken voeren. Dit gaat altijd storingsloos.

Guest Leo de Bondt

Ik ben, nu alles goed werkt, best tevreden over Solcon. Alleen heb ik, als ik naar iemand in het westen van Nederland bel, dat ik constant, alles wat ik zelf zeg, weer terug hoor.
Dat heb ik in 95% van de gevallen niet, maar wel als ik bijv. naar iemand in Den Haag bel.

Sinds 3 mei 2010 zijn er een heleboel nieuwe digitale TV-zenders bijgekomen bij Solcon. Daar ben ik heel blij om.
Alleen Syfy is niet te ontvangen, ondanks dat hij op het lijstje van Solcon staat. Waarom ik `m niet kan ontvangen, weet men bij Slcon tot op heden nog niet te vertellen. Hopelijk komt dat nog.

Guest JS

Na veel problemen met andere providers Solcon in huis gehaald en tot op heden geen enkel probleem, een stabiele verbinding VOIP werkt perfect alles met een Thomson modem.De echo die men hoort kan te maken hebben dat je wordt afgeluisterd door Justitie.Klantenservice is niet optimaal op de hoogte inzake instellingen ed. maar toch een dikke voldoende met hun 088 nummers en geen 25 ct pm en 30 wachtenden voor u.

Guest J. Vijlbrief

Sinds 10 november 2012 telefoon en internet van Solcon.
Het is een complete ramp. Bijna dagelijks zit ik zonder telefoon- of internetverbinding.
Vriendelijke mannetjes van de service afdeling beloven alles maar doen niets.
Stellen steeds maar weer de zelfde vragen en werken langs elkaar heen.
Ook vandaag (27 januari 2013,dus na 10 weken) uren zonder telefoon gezeten en een telkens onderbroken internet verbinding.

Brief geschreven aan de directeur en ook hierop geen reactie gekregen !!

Guest li

Heeft niemand ervaring met digitale telefonie van solcon???

Sinds kort heb ik Voip via Solcon. Heb heel veel gedonder gehad want de helpdesk stelt niet veel voor. Ook de communicatie met Solcon is slecht te noemen.
Heb nu weer een ander probleem inz. Voip bellen via Solcon. Na e.e.a. gelezen te hebben op het internet, durf ik de vraag niet te stellen omdat ik de indruk heb gekregen dat hun kundigheid nogal gelimiteerd is. Heb intussen weinig vertrouwen in hun technische medewerkers gekregen.