Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Joost

Abel Telecom

Recommended Posts

Guest Joost

Heeft iemand ervaring met Abel telecom?

Guest rolf

Hoi Joost,

Ik zit met dezelfde vraag en krijg tot nu toe ook nergens antwoord. Ben jij inmiddels wat wijzer geworden. Aanbieding Abel ziet er fraai uit, maar ja dat zien aanbiedingen wel vaker. Maar ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties van Abel, want ik heb geen zin in de ellende die ik met Casema heb meegemaakt.

Groetjes,

Rolf

Guest RA

Ik heb vorige week Abel aangevraagd (ADSL inc telefonie)
Eerst telefonisch aantal vragen gesteld. Telefoon werd snel beantwoord en medewerker beantwoorde keurig mijn vragen. Zelfde dag aangemeld en binnen enkele minuten via mail bevestiging van aanvraa. Vandaag (precies week na aanvraag) afschrijving voor aansluitkosten en borg. Levering van modem ed kan ca 3 weken in beslag nemen.

Guest Alex

Ik heb mezelf aangemeld, ze kwamen idd profesioneel over. Je krijgt wel een vast IP adres maar wat voor voordeel dat heeft is mij niet duidelijk. Ik heb nu adsl van versatel>tele2 en op advies van ABEL zeg ik deze pas op als ABEL actief is en ik zeker weet dat alles werkt. Ik heb me wel bedacht dat het zeer vreemd is dat er geen ervaringen zijn met ABEL (hebben mss geen internet meer Geplaatste Afbeelding ) maar ik ga ervan uit dat het goed loopt. Als ze binnen een maand geen adsl en telefonie hebben opgeleverd kun je de automatisch afgeschreven kosten gewoon laten storneren (terughalen) en is er niks aan de hand. En in mijn geval heb ik dan nog steeds internet van Tele2 (hoop ik). Ik zal de ervaringen laten weten.
Grzz

Guest Joost

Ik heb mij onlangs aangemeld voor onbeperkt bellen bij Abel. Zodra ik aangesloten ben dan zal ik mijn ervaringen hier laten weten.

Guest Michel

ERvaringen met abel zijn te vinden op weblog.columni.st/?p=130

Ik vind het echt een heel slecht bedrijf. Ik heb 2 maanden moeten wachten op mijn internet verbinding, daarnaast NOG eens 2 weken op de modem en je gaat het echt niet geloven daarna nog 2 weken totdat mijn telefonie werkte. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat alles werkt alleen weet mijn voip nummer nog niet, heb nog geen enkele bevestiging gehad met mijn inloggevens op hun site, ik vind het persoonlijk een heel slecht bedrijf. Ik wil oordeel niet hoor!! Ik deel alleen mijn ervaringen..

Guest Eric

Ik zit nu al zo`n kleine 2 maanden te wachten tot mijn verbinding het weer doet. Hij heeft het welgeteld 1 dag gedaan en pas een week geleden zijn ze erachter gekomen wat het probleem is. Absoluut een zeer slechte helpdesk waar ze ook nog eens heel kortaf zijn. En na elk geprek (heb er nu al zo`n 20 gehad) beloven ze dat ze het op gaan lossen, maar niks is minder waar, ze maken je telkens blij met een dode mus. Mijn advies, betaal wat meer voor een wat bekendere provider dan weet je tenminste zeker dat je verbinding het doet. Bij Abel zijn ze botte Friese boeren. Niet doen dus!

Guest Dirk

slecht begin bij Abel:

aanvraag voor adsl ingediend op 7 okt. 2006. Mooie bevestiging van mijn aanvraag gekregen met de algemene voorwaarden erbij.

Voor alle zekerheid toch maar gebeld vandaag of alles wel goed komt. Niet dus: "ze kunnen mijn aanvraag niet in het systeem vinden"

Over 2 weken zit ik dus zonder internet !@#$@#$%#^#^T$

klootzakken !

Guest MP

Heb een paar dagen abel 4000/1000, alleen voor ADSL, niet voor bellen. Had hiervoor Compuserve ADSL, die was overigens ook prima qua kwaliteit, maar abel had een betere aanbieding. De eerste 2 dagen een goede snelheid, en geen problemen Modem aangesloten en had meteen internet. Alleen de technische helpdesk was gisteren slecht bereikbaar.

Guest John Dekker

Ik ben blij dat ik de stap heb durven zetten om volledig over te stappen op ABEL. Heb het op 23 sept. j.l. aangevraagd via internetten.nl, alles op tijd geregelt en op 16 nov. j.l. is KPN definief de deur uit gegaan.
Duurde wel lang voordat ik het zelf werkend had, maar dit lag aan mijn netwerkkabel. Deze moet cross zijn. Dit kennen ze in veel winkels niet, en als ze het kennen willen ze het bijna niet verkopen als je uitlegt waar je hem voor gaat gebruiken....

Guest Rob

het systeem was snel aan de praat en werkt zonder problemen maar afspraken nakomen blijkt voor Abel niet mogelijk. 1e maand gratis, toch in rekening gebracht.
Gratis Dect-telefoon, ondanks enkele keren melden na 8 weken nog niet ontvangen.
Voor bellen naar vaste nummers worden toch kosten in rekening gebracht. Op alle mogelijke manieren gemeld bij Abel maar men neemt zelfs niet de moeite om te reageren.
Waarschijnlijk is Abel slachtoffer van het eigen succes dus denk goed voor je een abonnement met Abel afsluit.

Guest Erik

Nooit, nooit, maar dan ook nooit aan beginnen.

Augustus Abel aangevraagd (inderdaad, zo lang geleden, terwijl het binnen 4 weken geleverd zou worden)
Altijd wel een excuus waarom iets niet kan hoewel ze meer als genoeg tijd hebben gehad.
Het per omgaande afschrijven van de kosten voor het modem ging wel snel.

Problemen zoals een zogenaamde "oude ADSL verbinding" op mijn adres, inderdaad, je raad het al, wij hebben nog nooit ADSL gehad

De klantenservice is, zo lijkt het wel, getraind in het afhouden van ontevreden klanten en heeft een groot aantal smoezen om uitstel te krijgen.
Moet wel zeggen dat ze de kunst beheersen om de helpdesk af te schermen van lastige telefoontjes.

Na veel beloftes die nooit zijn nagekomen, deze week eindelijk het modem ontvangen.
Gezien de vele problemen had ik in het voortraject gevraagd om een monteur, zodat het modem door hem aangesloten kon worden. Bang als ik was voor nog meer problemen. Aangezien Abel aangaf dat alles zeer simpel was en een monteur duur en onnodig zou zijn, hier maar van af gezien.
Je raad het al, tuurlijk werkt de verbinding niet.

Technische helpdesk volgens de klantenservice het hele weekend niet bereikbaar in verband met technische problemen. Graag maandag weer bellen.

Gebeld worden gaat wel via het modem (modem/KPN lijn werken vogens mij dus). Bellen en internetten werkt niet, en ik moet zeggen ik ben zowaar benieuwd naar Abel smoes waarom de lijn niet werk. Begin vast aan de aangetekende b

Guest Albert van Dalen

Mijn ervaring met Abel ADSL optimaal basis is tot nu toe matig.

1. Bij bellen valt soms de verbinding uit.
2. Er is nog geen e-mail, dit is beloofd per half november maar het is nog steeds niet klaar.
3. Bellen naar sommige betaalde nummers b.v. in Duitsland is niet mogelijk. Ik moet dan steeds de stekkers verwisselen op het modem en bellen via de KPN. Dit is erg onhandig.

Positief is dat je goedkoop naar de servicedesk kunt bellen en het wachten duurt niet zo lang. Maar tot nu toe zijn mijn problemen nog niet opgelost.

Guest eric

Op 5-12-06 Abel optimaal besteld en sinds 1,5 week heb ik nu eindelijk een internetverbinding. Een levertijd van 9 weken!! ze beloven 3 tot 4 weken. Abel is een vreselijk slechte provider. Optimaal staat voor internetbellen, maar dat kan ik nog steeds niet. De beloofde gratis dect-telefoon? Ik heb er talloze malen voor gebeld met de (dure) helpdesk. "daar heeft u een brief over gehad" zegt de helpdesk. Ik heb geen brief ontvangen.
De emailinstellingen (server etc) krijg ik ook maar niet. Zou met een nieuw "platform" te maken hebben. "daar heeft u een brief over gehad" zegt de helpdesk wederom . Ik heb wederom geen brief ontvangen.Het is een provider die beloofd, beloofd en beloofd, maar die helemaal niks klaar maakt. Op mijn eerste vraag ( ik heb talloze malen) gebeld, waarom e.e.a zo lang duurde, kreeg ik het brutale antwoord dat dat mijn eigen schuld was: Ik zou niet aangegeven hebben wat het telefoonnummer (KPN) op mijn huisadres is. Ik heb helemaal geen KPN-nummer mijnheer! ik ben onlangs naar dit woonadres verhuisd. Een knullige bende daar bij Abel. ik heb spijt dat ik @home opgezegd heb.
mensen, leer van andermans fouten! Ik heb al een godsvermogen uitgegeven aan het 0900-nummer (50ct/min) van Abel. Ik moet 10 jaar bij Abel internetten om de extra kosten die ik gemaakt heb, terug te verdienen in vergelijking met mijn helaas opgezegde @home-account

Guest Rens

Knullig bedrijf dat Abel. In het begin redelijk wat goeds over hun gelezen maar weet uit eigen ervaring dat het daar gewoon een zooitje is. Een paar maanden na aanmelding eindelijk het pakket thuis, was snel aangesloten en werkt goed, behalve dat ik af toe niet kan bellen(degene die je wil bellen ingesprek, ook al zijn ze dat niet). Heb nog steeds geen inlog code, nummer weergave, kan geen berichten afluisteren, ze beantwoorden pas na een paar weken mail of helemaal niet. Na half uur tel. in de wacht beloven ze van alles maar er gebeurt niets.
Krijg rekening van Abel, maar ook nog steeds van de kpn!!!

MENSEN ZINT EER JE ER AAN BEGINT

Guest A. Lammers

Vnaf 27 november bezig met aanvraag ADSl + bellen. Wireless modem aangevraagd, maar een simpele modem ontvangen en niet de wireless. Omruilen gaat niet volgens klantenservice, ik zal het er mee moeten doen of een nieuwe kopen in de winkel. Heel wat minuten gebeld met helpdesk en technisch support. Feitelijk heeft dat geen zin, want ze kunnen je niks vertellen, want ze zijn afhankelijk van een 3e partij die op basis van best effort de storingen en aanvragen behandeld. Dus je krijgt alleen antwoorden van dat je gewoon moet afwachten en dat ze er niks over kunnen zeggen. Ik heb nog nooit antwoord gekregen op mails, dus daar niet aan beginnen. Is zinloos. Op 12 feb eindelijk ADSL, maar tot op heden geen telefoon. Wel al 3x gebeld om opheldering, maar zoals gezegd ze zijn afhankelijk van een 3e partij en ze kunnen dus niks voor je doen.
Goedkoop is uiteindelijk duurkoop geworden, vele minuten gebeld met Abel, mobiel gebruikt om te bellen, en heel veel frustratie aan over gehouden. Totaal geen begrip ook van Abel. Ik zou zeggen neem een iets duurdere provider en het scheelt een hoop ergenis en uiteindelijk qua kosten scheelt het ook niks door te laat opleveren en al die minuten die je belt naar Abel.

Guest A. Lammers

even een update...19 maart nog steeds geen telefoon...bellen en mailen naar helpdesk of klantenservice heeft geen zin. Ik ben vanaf 27 nov. mee bezig. Hoge rekening van mijn mobiel Geplaatste Afbeelding ...ik ga toch maar terug naar KPN. Abel niet aan beginnen !!!

Guest jokro

Abel alleen bellen abonnement sinds februari 2007, in combinatie met Xs4all/Hccnet. Gebruik Abel niet voor nationaal bellen vanwege mindere kwaliteit (soms echo) dan KPN. Een enkele keer een storing, waarbij uit/aanzetten van de voeding voldoende was om weer goed te functioneren. Nota`s niet gespecificeerd per teleoonnummer, wel per groep (nationaal, internationaal, speciale nummers...). Algemeen oordeel: tevreden. Gelet op de andere reakties nog niet durven overgaan naar internet van Abel.

Guest Delroy

Ik heb geen enkele last met Abel telecom, de levertijd was op tijd, kreeg de Gigaset SX762 al riumshoots van tevoren toen ik nog tiscali had,eenmaal toen ik abel had kreeg ik na 2 weken de gratis dect telefoon AS150, alleen dat je de klantenservice niet kan bereiken, emailen helpt wel ze replyen terug
me snelheid is in orde met verlies vanaf de wijkcentrale, mijn verbinding stoort niet en bellen kan altijd,soms doen ze een update en kan ik niet bellen maar dat doet elke provider,even de stroom van het modem af en klaar.
in feite vindt ik het een goede provider, misschien is dat alleen in amsterdam (zuidoost)geval, in 2009 ga ik over naar compuserve adsl platina + onbeperkt bellen naar vast voor 15€, weer op het tiscali netwerk,eigenlijk kpn magoed

Guest gerard

Ik bel nu sinds augustus 2007 via ABEL, vanaf het begin geen problemen.
Alleen het porteren van ons telefoon numer verliep wat traag.

Jammer dat ze nu falliet zijn verklaart, alles werkt gelukkig nog prima.

Hoop dat de doorstart snel wordt gerealiseerd, goedkoper als dit heb ik nog niet kunnen vinden.

Dus mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, moeten niet zuren of snel verder zoeken.