Jump to content
Sign in to follow this  
Guest R.V.

Optibel

Recommended Posts

Guest R.V.

Heb sinds een maand optibel, ze doen precies datgene wat ze beloven.
Alles werkt goed en snel.

Guest GLGriffioen

Ik heb een vraag over de beltarieven van KPN Belbudget naar

Guest henk

Heb al 1 1/2 jaar telefonie van optibel, heel erg tevreden. In het begin af en toe adapter resetten. Geluids kwaliteit is prima. Helpdesk helemaal top, geen ellendige keuze menus, een echt mens direct aan de lijn. Ben dus erg tevreden en is een aanrader.

Guest louise

Wij zijn al ettelijke jaren bij Optibekl en het bevalt ons uitstekend.Geenv erborgen kosten, geen grootspraak.
Het abonnement voldoet aan de verwachtingen en is in de loop der jaren alleen maar goedkoper geworden,
Inderdaad een AANRADER>

Guest Nelleke Maris

Ben naar XS4all overgestapt die met de router Fritzbox werken. Bellen met optibel kastje lukt nu niet meer: geen kiestoon, ik kan niemand bellen en niemand kan mij bellen. Heb volgens instructies optibel handleiding de poorten 69 UDP en 10000-20000 UDP open gezet maar poort 5050-5063 UDP lukt niet omdat ie gereserveerd is voor internet bellen met een Fritzbox phone! Heb de firewall eraf gegooid en optibelkastje gereset maar deze doet nog steeds niets.
Met helpdesk van Optibel en Fritzbox kom ik niet veel verder. Ik ben toch niet de enige in Ned. die met optibel via een Fritzbox router wil bellen?! Wie helpt mij verder met dit probleem!
Nelleke Maris:?

Guest Fon

Ik was ook altijd tevreden over optibel. Ben sinds vorige week overgestapt naar een andere internetprovider, Online, en daarom nu een andere router. En nu werkt optibel niet meer. Heb wel internet, maar geen telefoon. terwijl optibel zegt dat je over elke internetverbinding kan bellen, Helpdesk schiet geen **** op. Geven na een dag antwoord op mail en dat gaat dat niet verder als anderé poort instellen` of `sip-account uitschakelen`. Hoe je dat moet doen en wat dat is, vertellen ze er niet bij. Vergelijkbaar dus met Nelleke Maris, dus dat is kennelijk standaard. Zo kan ik ook goedkoop zijn!Overigens vind ik het wel vreemd dat op bellen.com het hele optibel niet voorkomt. Terwijl die toch echt de goedkoopste zijn!

Guest Patrick

Ik was ook altijd tevreden over optibel. Ben sinds vorige week overgestapt naar een andere internetprovider, Online, en daarom nu een andere router. En nu werkt optibel niet meer. Heb wel internet, maar geen telefoon. terwijl optibel zegt dat je over elke internetverbinding kan bellen, Helpdesk schiet geen **** op. Geven na een dag antwoord op mail en dat gaat dat niet verder als anderé poort instellen` of `sip-account uitschakelen`. Hoe je dat moet doen en wat dat is, vertellen ze er niet bij. Vergelijkbaar dus met Nelleke Maris, dus dat is kennelijk standaard. Zo kan ik ook goedkoop zijn!Overigens vind ik het wel vreemd dat op bellen.com het hele optibel niet voorkomt. Terwijl die toch echt de goedkoopste zijn!

Het is mij nu gelut om optibel werkend te krijgen met Online.

Hier uitleg:

In HUAWEI modem:

Bij BASIS==>
VioP ==>
SIP Server. Profiel uitvinken==> Toepassen

Bij GEAVANCEERD==>
NAT==>
"SIP ALG Ingeschakeld" Uitvinken==> Toepassen

KLAAR!!!!

Zeg Fon, laat jij mij alsjeblieft weten of dit bij jou ook werkt???

Groeten,

Patrick