Guest hz020 Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Op 8 september 2008 heb ik na een aantal klacht e-mails een aangetekende brief verzonden aan KPN Telecom, Postbus 13500 9700 EG Groningen en verzonden via KPN.com, t.a.v. Directeur klantcontact i.v.m. een aantal klachten die niet of half zijn opgelost.Hieronder de brief die ik heb verstuurd.OVERZICHT WANPRESTATIES KPN Bijgewerkt t/m 7 september 2008.Hierbij een opsomming van mijn klachten betreffende KPN in de maanden augustus en september 2008.KLACHT 1: Aansluiting: 06-xxxxxxxx Klantnummer: xxxxxxxxxBegin maart 2008 werd mijn vriendin gebeld op één van mijn mobiele telefoons die zij gebruikt voor noodgevallen. Een verkoopster vertelde haar dat ze gratis een maand Hi Eindeloos Online mocht uitproberen. Mijn vriendin antwoordde niet geïnteresseerd te zijn en vertelde dat het niet haar telefoon was.Toch zat ik opeens vast aan een Eindeloos Online bundel.Zonder te controleren of men de contractant aan de lijn had, werd deze bundel ongevraagd en zonder toestemming door mijn strot geduwd.Eindeloos Online bundel uitgezet via de Hi site. Werd door Hi niet op gereageerd.Na een klacht e-mail verstuurd te hebben op 1 augustus (Wij streven ernaar je vraag binnen 14 werkdagen af te handelen) een reactie gehad op 28 augustus dat de ten onrechte geïncasseerde bedragen worden verrekend. Afwachten of KPN/HI dit correct afhandelt. KLACHT 2: 7 augustus 2008.Unlockcode aanvraag via KPN.com i.v.m. overstappen naar andere provider. Tot op heden geen reactie. KLACHT 3: Op 11 april 2008 bevestiging beëindiging KPN/Planet internet abonnement ontvangen.Abonnement eindigt per 14 juli 2008. Op 22 augustus toch EURO 7 abonnementskosten afgeschreven. Dit heb ik laten storneren door de Postbank.Klacht e-mail gestuurd. Zou binnen 2 werkdagen bericht ontvangen. Tot op heden geen reactie ontvangen. Wel op 2 september een brief ontvangen van Dhr. J.M. of ik EURO 7 wil betalen op straffe van afsluiting.Op 6 september een mail gestuurd via KPN.com aan Dhr. M. met de vraag waarom hij denkt recht te hebben op EURO 7,00. Tot op heden geen reactie. KLACHT 4: Aansluiting: 06-xxxxxxxx Klantnummer: xxxxxxxxx4 augustus 2008 telefonisch contact gehad met KPN.Mijn verzoek was om mijn KPN Mobiel 30 om te zetten naar een Flexibel 20 abonnement.Tevens heb ik verzocht mijn surf en mail totaal abonnement te beëindigen. Dit zou binnen 5 dagen geregeld zijn en worden bevestigd met een SMS bericht. 18 dagen later nog steeds niet gebeurd.Na klacht e-mail verstuurd te hebben op 22 augustus antwoord gekregen.“Uw verzoek is inmiddels uitgevoerd.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,G. v. E.”.Op 4 september saldo opgevraagd per SMS.SMS ontvangen met het volgende bericht:04/09/2008 14:17Melding KPN Mobiel 30: Uw tegoed is 43,79Verbruik is 3,75 (incl. 0MB) sinds factuur 1 september.Conclusie: niet omgezet. Op 5 september wederom klacht e-mail verstuurd.Op 6 september antwoord ontvangen van I.P.: “Uw verzoek ligt inmiddels op de andere afdeling en wordt in behandeling genomen. Deze afdeling heeft momenteel in wachttijd van 15 werkdagen, onze excuses hiervoor”.Conclusie: het omzetten van een abonnement duurt geen 5 dagen maar ruim ANDERHALVE MAAND! KLACHT 5: Aansluiting: 06-xxxxxxxx Klantnummer: xxxxxxxxxOp 15 juli 2008 heb ik van KPN het volgende SMS bericht ontvangen:MobielThuis is niet actief voor uw 06-nummer. Afzender KPN.Toch brengt KPN op de factuur van 3 september wederom EURO 3,78 (excl. BTW) in rekening.Klacht e-mail gestuurd op 4 september.Op 6 september antwoord ontvangen van I.P.: “Onze excuses voor het door u geleden ongemak, de bundel mobiel thuis was per abuis door de andere afdeling toegevoegd en aan u berekend.Dit bedrag heb ik dan ook aan u gecrediteerd (3.78 euro), u vind dit terug op uw eerst volgende nota”.Over het ten onrechte geïncasseerde bedrag over de maand augustus wordt niet gesproken. Afwachten of KPN dit correct afhandelt. KLACHT 6: Aansluiting: 06-xxxxxxxx Klantnummer: xxxxxxxxxOp vrijdag 5 september 2008, SMS bericht ontvangen met de volgende tekst:Uw eenmalig kpn abonnement advies voor uw mobiele nummer staat online klaar.Surf naar www.mijnkpnmobieladvies.nl en log in met uw persoonlijke code.Op basis van mijn belgedrag in de afgelopen maanden adviseert KPN Mobiel:Stap over op KPN Mobiel 90Op basis van mijn eigen onderzoek omtrent mijn belgedrag, kom ik tot de volgende conclusie:gemiddeld belgedrag over de afgelopen maanden: EURO 46,07.Een advies dat bijna een verdubbeling van de abonnementskosten inhoudt. Klacht e-mail gestuurd op 7 september.Antwoord ontvangen op 8 september:“Helaas is het sms door een storing naar u toe gezonden.Mijn excuses voor het ongemak.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Z.K”.KORT SAMENGEVAT: 1. U verkoopt ongevraagd een bundel aan iemand zonder te controleren of u te maken heeft met de contractant. Als deze wordt opgezegd via de website geeft u niet thuis.2. De via uw website opgevraagde unlockcode wordt niet verstrekt.3. KPN blijft ondanks de door haar bevestigde beëindiging van diensten geld incasseren.4. De afspraak om binnen 5 dagen mijn abonnement om te zetten wordt niet uitgevoerd.5. KPN adviseert een bundel die totaal niet in verhouding staat met het werkelijke verbruik.6. Klacht e-mails worden niet, of niet goed gelezen.7. Klacht e-mails worden niet, of niet correct afgehandeld.8. KPN klantenservice en administratie faalt op alle punten.In verband met bovengenoemde feiten verzoek ik u dringend al mijn klachten voor 19 september 2008 op een correcte wijze op te lossen.Mocht u dit verzuimen dan eis ik dat u onderstaande abonnementen wegens wanprestatie uwerzijds per direct kosteloos beëindigt. In het laatste geval zie ik de correcte eindafrekeningen m.b.t. de maand september, inclusief crediteringen, tegemoet voor 26 september 2008.Na betaling van deze eindafrekeningen zullen alle door mij aan u verstrekte incassomachtigingen ten laste van rekeningnummer xxxxxxx en xxxxxxx komen te vervallen.Tevens verzoek ik u de door mij aangevraagde unlockcode (zie klacht 2) per direct toe te zenden.De per 19 september 2008 kosteloos te beëindigen abonnementen:Aansluiting: 06-xxxxxxxx - Klantnummer: xxxxxxxxxAansluiting: 06-xxxxxxxx - Klantnummer: xxxxxxxxxAansluiting: 06-xxxxxxxx - Klantnummer: xxxxxxxxxAansluiting: 06-xxxxxxxx - Klantnummer: xxxxxxxxxUpdate: Zondag 21 september 2008,geen enkele reactie van KPN. Abonnementen zijn niet afgesloten. Update: Zondag 28 september 2008, afgelopen week 26 brieven gestuurd naar KPN Telecom, t.a.v. Directeur Klantcontact Antwoordnummer 12 9700 WB Groningen. Tot op heden geen enkele reactie van KPN. KPN? Bezint eer gij begint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan-Willem Posted October 31, 2008 Report Share Posted October 31, 2008 Beste mensen aan allen die ook allen maar ellende hebben met KPN en Internet + bellen of zoals hun dat noemen IPBvanaf 1995 op mijn woonadres ISDN 2 naar alle tevredenheid.Vanaf 2006 ads over isdn 2 perfect via planet. Goed kwaliteit klantgerichtVanaf mei 2007 Internet + bellen via planet...perfectMei 2008 de fysieke integratie + ophef planet...en toen begon een ellende waar jen niet van weten wil. Met grote regelmaat geen telefoon. Vanuit de buitenwereld lijken wij bereikbaar de beltoon is er maar bij ons gaat geen telefoon over en wij kunnen ook niet uitbellen..dat is steeds de klacht. Diet gebeurt willekeurig en je komt er pas achter als je of zelf probeert te bellen of alsm iemand je mobiel te kennen geeft dat je vast niet bereikbaar bent. Dit soms één keer per week soms zes ...Je kunt dus nergens op rekenen.KPN`s reactie : alle sbij ons is goed dus het is uw eigen schuld. Andere reactie bij een tweede telefoontje : Ik zie dat uw box de software niet goed laad...De ene opmerking was nog mooier als de andere.. Enfin telefoons vervangen..kost mij geld..ok. Telefoon is een KPN type..oh meneer dat kan onmogelijk de oorzaak zijn.De box synchronyseert niet .. Ik zal verdere met ditr verhaal stoppen. Een drieta monteurs hier gehad ...super aardige mensen. Drie nieuwe boxen niets opgelost.Ik ben deels afhankelijk van de telefoon. Dus ik kwam met hun overeen..en hier zit toch wel een zeer slectieg geheugen bij de KPN..terug naar isdn en jullie zorgen dat wij met onze analoge aparaten kunnen bellen en ik krijg een adsl internet verbinding.. Op 24-10 zat ik in zwitserland , de telefoon deed het weer niet. Mijn vrouw heeft toen gebeld...de medewerker zag dit dossier en werkelijk beste mensen mij aardige zeer hoffelijke vrouw werd AFGEZEKEN door de hepdesk buiten alle fatsoensnormen. Kennelijke heeft KPNB als gedragslijn wees vriendelijke tot je een moeilijk geval hebt en wees dan zo intimiderend en hufterig als maar zijn kan om de mensen te ontmoedigen en te overbluffen.Als laatste vandaag 31-10-2008 wederom een aardige monteur op bezoek...met helemaal de foute opdracht. Hij kon wel terug migreren naar IDN maar ik oest zelf maar voor apparatuur zorgen zodat ik kon bellen. ADSL stond niet op zijn werklijst en de box in wezen een isd internet 2 adsl modem moest mee terug. Beste mensen deze man was zo aardig om te proberen iets voor me te regelen..terug naar analoog wat eerst niet kon volgens de eerste lijns helpdesk en nu volgens nde tweede lijns desk wel.. Ik heb de man koffie ngeserveerd en hem zijn taak niet uit laten voeren daar ik dan geen telefoon en geen internet meer gehad zou hebben.. BELT EVEN LATER EEN ONTZETTEND DOMINANTE EN LOMPE KPN HELPDESKDAME...het was mijn eigen besluit om terug te gaan naar ISDN dus ik moest dan zelf maar opdraaien voor de kosten... Dat afspraakje dat alles geregeld zou worden zag zij nergens en toen ik te kennen gaf dat het welletjes was, dat mijn rechtsbijstand dit maar op moest knappen werd mij overduidelijk te verstaan gegeven dat zij geen dreigementen accepteerde dat zou zo zijn gevolgen hebben..Zij verteld mij ook dat vandaag nog mij internet + bellen werd afgesloten...OVER PURE CHANTAGE GESPROKENGelukkig hebben ze bij KPN ook nog ander mensen , de tweede lijns helpdesk,Daar werd mij duidelijk dat dit niet zomaar kan...De stap naar de rechtsbijstand lijkt mij onontkoombaar geworden....er is maar één motto blijkbaar en met wekgemeende excuses voor de gelovige inwoners van nederland...GOD WIKT...kpn BESCHIKT.ik hoop nog wat van lotgenoten te horen..jan-willem koolen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.