JAvanderPoll Posted March 4, 2009 Report Share Posted March 4, 2009 In 2005 heb ik een abonnement met 2 jaar verlengd bij Debitel.Omdat ik mijn abonnement verlengde kreeg ik als kadootje van de winkelmedewerker een extra simkaart cadeau met daarop 30 minuten gratis beltegoed. Deze zou ik eenmalig kunnen opmaken. Ik heb de kaart in ontvangst genomen, is vervolgens thuis in de la verdwenen en heb ik nooit gebruikt.Voorheen kreeg ik de facturen per post en hierop stond geen 2e telefoonnummer gespecificeerd, althans neit wat mij is opgevallen, maar de afgeschreven bedragen kwamen wel overeen met de facturen.Omdat je bij debitel tegenwoordig digitaal je abonnement kan bekijken viel het mij op dat er 2 o6nummers geregistreerd waren onder mijn naam. Een van het abonnement wat ik dagelijks gebruik, en 1 van een zogenaamd 30 minuten simonly abonnement. Maandelijks werd voor dat abonnement 5 euro afgeschreven. Omdat we na nog een verlenging, defecte telefoons, slecht ontvangst, onterecht hoge facturen, etc, etc, etc, en nu bijna 4 jaar verder, is dit bedrag opgelopen tot bijna 250 euro.Ik heb per mail en telefonisch bij Debitel mijn ongenoegen gemeld. Na diverse hopeloze pogingen met de klantenservice tot een oplossing te komen, kreeg ik eindelijk een leidinggevende van de klantenservice te pakken.Zij vertelde mij dat ze mijn ongenoegen betreurde, maar dat ze mij maar gedeeltelijk tegemoet willen komen. Ze heeft aangeboden een half jaar van het 4 jaar lang betaalde bedrag terug te crediteren. Zij opperde vooral dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt om mijn facturen goed te bekijken, maar ik dit helaas niet eerder opgemerkt. Misschien dom inderdaad, maar dat geeft Debitel niet het recht mij te belazeren. Omdat ik mij als consument belazerd voel, ben ik hier niet mee accoord gegaan. Ik heb ook aangegeven dat bij verlenging van het abonnement in de lokale debitelshop ik getekend het voor 1 abonnement en niet 2 abonnementen.Ik heb aangegeven geen klant meer te willen zijn bij Debitel en heb geopperd dat de onterecht afgeschreven 250 euro gelijk zijn aan het afkopen van de restante maanden van het abonnement wat ik wel in gebruik heb.Ik heb alle betalingen aan Debitel gestopt, maar ik ben ook weer bang om een BKR registratie te krijgen als wanbetaler. Dan kan ik namelijk5 jaar lang geen abonnement afsluiten, terwijl ik een hele nette consument ben en altidj netjes betaal. Maar niet betalen is mijn enige pressiemiddel tegen Debitel. Wanneer zij gaan dreigen zie ik mij genoodzaakt wel de facturen te voldoen, maar vooralsnog ben ik dat niet van plan.Nu heb ik al mijn facturen en contracten opgevraagd, maar Debitel laat weten deze niet te bewaren alleen wanneer dat strikt noodzakelijk is. Dat betreft dus ook de contracten van de nog lopende abonnementen. Dat vind ik vreemd. tech isch gezien wanneer het contract niet meer bestaat, valt deze ook neit na te leven.Zijn er toevallig meer mensen die hetzelfde problemen hebben ondervonden of ervaring hebben met het probleem? Naar mijn mening sta ik volledig in mijn recht en vind ik het belachelijk dat een mobiele aanbieder mij een 2e abonnement cadeau kan doen zonder mijn weten.bij voorbaat dank,Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ton beeres Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Wat een drama is het om in kontakt te komen met debitel!!Geen kontakt dus!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.