Rajesh Posted September 3, 2009 Report Share Posted September 3, 2009 Wat zijn jullie ervaringen met BEN ?Mijne zijn tot op heden slecht, terwijl ik nog niet eens bel met BEN. Tot twee maal toe is geprobeerd om mijn prepaid nummer bij T-Mobile te porteren naar BEN. Laatste keer is op 20-08-2009 geweest. Toen heeft men mij gezegd dat het nummer wel door T-Mobile is overgedragen, alleen dat door een technische fout het nummer nog niet is geactiveerd op de BEN kaart.Ik kan nog steeds bellen en gebeld worden op mijn huidige T-Mobile SIM kaart, dus weet niet of het nummer ook daadwerkelijk is overgezet.Graag verneem ik van jullie naar de ervaringen, met name ook over de kwaliteit en kennis van de helpdesk.GrRajesh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Leo Posted September 4, 2009 Report Share Posted September 4, 2009 Ik heb ook een abonnement bij Ben genomen met nummerbehoud van Orange/T-Mobile.Ik wacht inmiddels al een week...Ben vertelde mij dat het verzoek bij T.M. lag.T.M. gebeld.... meneer, uw verzoek om nummerbehoud is nog niet verwerkt.Onze excuses hiervoor, maar wij hebben een achterstand met de verwerking.Normaal duurt de afwikkeling van nummerbehoud ongeveer 1 week, op dit moment moet u rekening dat het nog wel 1 (lees EEN) maand kan duren.Kan T.M. hiernou ook voor beboet worden?Het ligt dus duidelijk niet aan Ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest assie Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 Ik word ook helemaal gek van T-mobile en Ben. In juli nummerbehoud aangevraagd ivm overstap van T-mobile naar Ben. 30 juli: nummerbehoud goedgekeurd. 21 augustus; overstapdatum met nummerbehoud.22 augustus: mijn T-mobile nummer werkt niet meer. Mijn Ben simkaart wel, maar met een Ben-nummer. Mijn eigen nummer is dus uit de lucht!Mail gestuurd naar Ben: nog niets op gehoord.Gebeld met Ben (inmiddels 6 x): zij zeggen dat het nummer op zich wel is overgegaan naar Ben, maar dat erdoor een storing bij T-mobile iets nog niet gebeurd is waardoor mijn eigen nummer nog niet werkzaam is.T-mobile gebeld, die zeggen van niets te weten. Volgens hun systeem is mijn nummerbehoud volledig goed afgehandeld en zit de fout bij Ben (die het ws. op T-mobile wil afschuiven). Ben zegt dat alleen bij de afdeling nummerportering dit probleem bekend is. Dat zij daar al hele lijsten heen hebben gestuurd met namen van mensen van wie nummerbehoud nog niet gelukt is. Er moet door T-mobile handmatig iets omgezet worden. Volgens T-mobile een broodje aap verhaal. Maar de afdeling nummerportering is voor niemand te bereiken, alleen voor Ben. En Ben zegt dan weer dat ze niet voor 5000 klanten apart kunnen bellen met T-mobile en dat mijn naam op de lijst staat zoals ze met T-mobile afgesproken hebben...En wat moet ik nu doen??? Wie spreek de waarheid? En hoe lang duurt het nog voor ik mijn nummer weer heb en weer bereikbaar ben??? Ben kan geen indicatie geven en T-mobile zegt van niets te weten.Wat een zwaar frustrerend gedoe! Lang leve de computersystemen...Zijn er meer mense met deze klachten? Volgens Ben zijn er inmiddels al meer dan 5000 mensen met hetzelfde probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hans Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 Is er een zelfde probleem bij andere netwerken zoals Vodafone?Ben namelijk van plan om van preapaid vodafone naar Ben te gaan.Met nummerbehoud.Gaat dat lukken!Vriendelijke groetenHans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Posted September 8, 2009 Report Share Posted September 8, 2009 Op 21 augustus heeft Ben mijn Vodafone nummer laten afsluiten en op dezelfde dag zou het via Ben gaan werken. Inmiddels 17 dagen later en 15 telefoontjes naar Ben klantenservice. Werkt nog steeds niet en kom geen stap verder. Ze geven de schuld aan T Mobile. Wat te doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marten Posted September 22, 2009 Report Share Posted September 22, 2009 Ook ik ben van Orange/T-mobile overgestapt naar Ben. De overstapdatum was 21 september, ofwel afgelopen maandag. `s Ochtends merkte ik dat mijn oude SIM van Orange/T-mobile het niet meer deed en dus de SIM van Ben erbij gepakt.Zoals misschien al wel te raden is, had ik geen bereik. De telefoon vindt geen netwerk en ik kan dus niet meer bellen of gebeld worden! Vandaag direct een mailtje gestuurd met de vraag wat er aan de hand is. Echt heel irritant om niet bereikbaar te zijn, dus als tijdelijke oplossing maar een prepaidkaartje gekocht. Nu maar hopen dat Ben het snel oplost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marten Posted September 24, 2009 Report Share Posted September 24, 2009 Ook ik ben van Orange/T-mobile overgestapt naar Ben. De overstapdatum was 21 september, ofwel afgelopen maandag. `s Ochtends merkte ik dat mijn oude SIM van Orange/T-mobile het niet meer deed en dus de SIM van Ben erbij gepakt.Zoals misschien al wel te raden is, had ik geen bereik. De telefoon vindt geen netwerk en ik kan dus niet meer bellen of gebeld worden! Vandaag direct een mailtje gestuurd met de vraag wat er aan de hand is. Echt heel irritant om niet bereikbaar te zijn, dus als tijdelijke oplossing maar een prepaidkaartje gekocht. Nu maar hopen dat Ben het snel oplost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Posted September 24, 2009 Report Share Posted September 24, 2009 Ik ben nu dus sinds 21 augustus zonder telefoon. Kom bij klantenserrvice Ben geen stap verder. Crimineel dat ze nu dus nog nieuwe klanten met nummerbehoud aannemen terwijl ze weten dat ze die mensen in de problemen brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo Posted September 25, 2009 Report Share Posted September 25, 2009 Waarschuwing....Begin nooit een abonnement met BEN. Op gegeven moment brengen ze kosten in rekening die nooit gemaakt zijn. Ze reageren dan opeen totaal niet op klachten hieromtrent, zijn opeens niet meer bereikbaar. Je mag dan mooi betalen anders krijg je problemen met de BKR. Let daar goed op.Dus : NOOIT een abonnement van BEN nemen.Een ex-ben abonnementhouder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Glenn Posted September 29, 2009 Report Share Posted September 29, 2009 Hoe lang heeft het uiteindelijke geduurt???? Ook ik ben van Orange/T-mobile overgestapt naar Ben. De overstapdatum was 21 september, ofwel afgelopen maandag. `s Ochtends merkte ik dat mijn oude SIM van Orange/T-mobile het niet meer deed en dus de SIM van Ben erbij gepakt.Zoals misschien al wel te raden is, had ik geen bereik. De telefoon vindt geen netwerk en ik kan dus niet meer bellen of gebeld worden! Vandaag direct een mailtje gestuurd met de vraag wat er aan de hand is. Echt heel irritant om niet bereikbaar te zijn, dus als tijdelijke oplossing maar een prepaidkaartje gekocht. Nu maar hopen dat Ben het snel oplost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meek Posted September 30, 2009 Report Share Posted September 30, 2009 Oh nee, ik heb hetzelfde. Op maandag 28 september zou ik overstappen met nummerbehoud van T-Mobile naar Ben.nl. Nou, mooi niet. Simkaart is inactief. Al meerdere malen gebeld met Ben klantenservice. Ze zeggen steeds dat het waarschijnlijk binnen een dag is opgelost, maar ik zit nu al drie dagen zonder telefoon. Echt niet te geloven. Is het voor mijn mede slachtoffers uiteindelijk opgelost?Groeten,Jense Quote Ook ik ben van Orange/T-mobile overgestapt naar Ben. De overstapdatum was 21 september, ofwel afgelopen maandag. `s Ochtends merkte ik dat mijn oude SIM van Orange/T-mobile het niet meer deed en dus de SIM van Ben erbij gepakt.Zoals misschien al wel te raden is, had ik geen bereik. De telefoon vindt geen netwerk en ik kan dus niet meer bellen of gebeld worden! Vandaag direct een mailtje gestuurd met de vraag wat er aan de hand is. Echt heel irritant om niet bereikbaar te zijn, dus als tijdelijke oplossing maar een prepaidkaartje gekocht. Nu maar hopen dat Ben het snel oplost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wouter Posted October 1, 2009 Report Share Posted October 1, 2009 Hier hetzelfde verhaal: 28 september was de overstapdatum, het is nu 1 oktober en ik sta nog steeds met legen handen. Op 28 september tegen vijven gebeld met de klantenservice en toen werd er gezegd dat het die dag nog geregeld zou worden. Op 29 september nog niets veranderd, weer gebeld en toen ik kwam ik op de inmiddels welebekend lijst die naar T-mobile zou gaan en dan zou het die middag nog geregeld zijn. Niet dus! Gisteren weer geprobeerd te bellen: 1e poging: kwartier in de wacht en toen werd de verbinding verbroken. 2e poging: wederom kwartier aan de lijn en weer werd de verbinding verbroken. 3e poging: verbinding werd na 7 minuten verbroken: 4e poging: verbinding werd na 8 minuten verbroken. 5e poging: na 35 minuten wachten iemand te spreken gekregen. Verhaal gedaan en als antwoord krijg je dan: `de lijsten zijn doorgestuurd en alles wat u kunt doen is wachten. Ik kan geen tijdsindicatie geven` Geen sorry of niets. Zit je dan met een waardeloos abonnement en een hoop kosten alleen al aan het bellen naar de belachelijk slechte klantenservice. Ik heb maar één advies: laat je niet verleiden door lage tarieven bij Ben. Stay away!!!! Als zich problemen voor doen bij Ben sta je met lege handen en hun klantenservice, die overigens alleen van maandag t/m vrijdag van 9 tot 5 bereikbaar is, is vaker niet bereikbaar dan wel en incompetent en onklantvriendelijk bovendien. Misschien een mooi zaakje voor de Opta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Posted October 2, 2009 Report Share Posted October 2, 2009 Hoi,Ik ben ook de dupe van Ben met z`n nummerportering. Kreeg de melding dat op 28 September m`n nummer zou worden overgezet. Uit ervaringen uit het verleden is dit geen "rocket scence" en is tot op heden altijd goed gegaan bij andere teleconaanbieders, maar Ben presteerd het om het tot op heden nog steeds niet voor elkaar te krijgen. Meerdere e-mails verstuurd zonder reactie en menig maal de klantenservice opgebeld maar allen zonder resultaat. Bij de klantenservice laten ze weten dat T-Mobile (mijn vorige provider) het nummer moet omzetten, maar bij TM zeggen ze dat het nummer gewoon bij Ben ligt. Kortom, je wordt gewoon aan je lot overgelaten... Ik kan dus maar met één slogan afsluiten:BEN teleurgesteld!!!gr. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lieke Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Ik zou 14 sept overgezet worden tot op de dag van vandaag helemaal niks.Heb al meerdere malen gebeld en lang moeten wachten op medewerker!Net weer gebeld voor de zeveelste keer en nu maar weer afwachten.Mijn man had op 9 sept dat zijn nummer werd overgezet....en je gelooft het niet...ZONDER PROBLEMEN!!!Ze kunnen het dus wel, alleen wij hebben pech! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J. Bast Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Wacht al vanaf 14 september op nummerbehoud. Geen reactie op verzonden e-mails en bellen met klantenservice heeft weinig nut. Ben niet van plan ook maar iets te betalen dus laat mijn afgeschreven geld terugboeken. Als we dat allemaal doen gebeurt er misschien eens een keer wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sjaak Posted October 6, 2009 Report Share Posted October 6, 2009 Tenenkrommend zeg. Ik lees deze reactie NU pas, nadat ik in de mallemolen van BEN terechtgekomen ben. Ik zit inmiddels 26 uur zonder telefonische bereikbaarheid en kan niet eens die treurige klantenservice bellen.Als ik de berichten lees dan maak ik goeie kans om meerdere weken zonder telefoon door te gaan brengen denk ik. In mijn geval betekent dat een extra prepaidtoestel aanschaffen omdat ik ergens toch wel graag de geboorte van mijn aanstaande kind zou willen meemaken, maar ik ben dan wel veeleisend ingesteld.Ik vraag me daadwerkelijk af waarom zo`n enorme telco-beunhaas op een zogenaamd `onafhankelijke` telecomvergelijkingssite in de overzichten wordt opgenomen als telefonie aanbieder. Commerciële belangen neem ik aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest boosopBEN Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 Op 5 oktober 2009 zou mijn nieuwe BEN abonnement ingaan. Een keurige SMS ontvangen op 4 oktober dat de volgende dag de nummerportering zou plaatsvinden. Ook een e-mail ontvangen van BEN. Ik kom van Vodafone (2-jarig contract gehad) en mijn nummer zou per deze datum worden overgezet. Het BEN simkaartpakket (BEN Vaak) had ik al veel eerder in huis. Helaas is het overzetten nu NOG niet gebeurd, waardoor ik al TWEE dagen ONBEREIKBAAR ben! Ik ben al vanochtend sinds 9 uur onafgebroken aan het proberen de BEN klantenservice (service?????) te bereiken. Om 09.01 (open vanaf 09.00) kreeg ik de mededeling dat de klantenservice gesloten was. Bij de DERDE belpoging kreeg ik na ruim 6 minuten iemand aan de lijn. De lijn kraakte vreselijk aan de kant van BEN en plotseling werd de verbinding weer verbroken. Bij de volgende poging (4e) was de lijn in gesprek. Bij de 5e poging was de lijn nog steeds in gesprek. Bij de 6e poging kreeg ik 15 minuten een muziekje te horen. Daarna ging de wachttoon. Vervolgens werd ik weer 15 minuten in de wacht gezet. En na DERTIG minuten werd de verbinding VERBROKEN! Ook later op de dag weer geprobeerd de BEN klantenservice te bellen. Na 15 minuten in de wacht gestaan te hebben, werd de verbinding opnieuw verbroken. Ik heb nu al enorme spijt van mijn overstap naar BEN. Wat een ergernis! En het ergste is, ik kan niet bellen, en niet gebeld worden, en ook niet internetbankieren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest erik Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 Ik denk dat ik dan de kampioen ben want als sinds 21 augustus zonder telefoon.Bedankt Ben!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
meek Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 Het is in ieder geval fijn om mede-slachtoffers te vinden. Denken jullie dat we hier iets aan kunnen doen? Ik begin zo langzamerhand het gevoel te krijgen dat Ben het probleem helemaal niet gaat oplossen. Quote Ik denk dat ik dan de kampioen ben want als sinds 21 augustus zonder telefoon.Bedankt Ben!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sjaak Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 Inmiddels ben ik nog steeds niet aangesloten en mijn vijf ingediende serviceverzoeken zijn allemaal onbeantwoord gebleven. Uitermate onbeschofte vorm van negeren van klachten, op het moment dat BEN de toegezegde belofte niet nakomt.Ik sta volkomen perplex van het amateurisme. De twee vormen van `bereikbaarheid` worden ingevuld met niet beantwoorden van serviceverzoeken (ik heb ze nog van 1,5 maand geleden openstaan) en telefoonterreur zoals ik veel gelezen heb van mensen die ze weten te bellen (ik ben niet in die luxe positie).Ik ben bezig met rechtsbijstand en met een anti-BEN website om zoveel mogelijk potentiële consumenten vroegtijdig in te lichten over de wanpraktijken. Daarnaast raadt ik andere ernstig gedupeerde in om eveneens bij de consuwijzer van opta een klacht in te dienen (http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254).Je kan er als mobiele provider best hier en daar een rommeltje van maken. Dat gebeurt overal weleens. Alleen jezelf op alle mogelijke manieren afhouden van klachtenafhandeling en informatievoorziening is heel ernstig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ries Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 Het telefoonnummer van mijn vrouw zou 28 september van T-mobile naar Ben geporteerd worden. En net als bij de anderen in dit forum "noppes". 3 Keer gebeld, niemand wist iets te vertellen (Ben-de). Na een week via de klanten"dienst" een mail met een sommatie + ingebrekestelling gezonden. Dit mailtje ook gezonden naar het e-mailadres van Ben voor de persdiensten. En zowaar, gisteravond was alles opgelost. Of het allemaal geholpen heeft weet ik niet, maar alles werkt nu prima (alleen nog geen bevestigingsmail gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 Beste lezers,Door een technisch probleem heeft Ben de afgelopen periode nieuwe klanten met nummerbehoud vertraagd aangesloten. Het probleem is inmiddels verholpen. Iedereen zou nu weer kunnen bellen. Kun jij nog niet bellen? Zet dan je telefoon uit en weer aan. Als dit niet werkt kun je via www.ben.nl/over-ben/contact jouw probleem uitleggen en, heel belangrijk, kies als categorie `Vertraging nummerbehoud`. Ben zorgt er voor dat je zo snel mogelijk geholpen wordt, zodat je snel weer kunt bellen. De groeten van Ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest petra Posted November 13, 2009 Report Share Posted November 13, 2009 Mijn nummerbehoud zou overgaan op 10 november maar er gebeurde helemaal niets. Een mailtje gestuurt naar Ben klantenservice (nummerbehoud) geen antwoord ontvangen. Gebeld met de klantenservice. Ja, vervelend mevrouw, wij kunnen er niets aan doen mevrouw, het ligt bij T-mobile mevrouw, nee we weten niet hoelang het gaat duren mevrouw, nee.. daar kunnen wij geen antwoord op geven mevrouw.. Ja we begrijpen uw probleem mevrouw.. nee er is niemand die u dat kan vertellen mevrouw... Zij lopen prima het programma af wat ze hebben geleerd bij de cursus.. Bravo!Nu is het inmiddels 13 november en 4 mailtjes klantenservice zowel nummerbehoud als vertraging nummerbehoud en 5 telefoontjes a €0.35 naar de klantenserive weet ik niets, heb ik niets en hoor ik niets..Ik loop nu met twee telefoons op zak, want de oude kaart moet actief zijn!!. Op dit nummer kan ik overigens nog steeds gebeld worden maar niet meer bellen omdat er geen beltegoed meer op staat. Op de vraag of ik deze niet beter op kan waarderen omdat het misschien nog wel lang kan gaan duren.. Weten ze natuurlijk geen antwoord.. Nou nou Ben is Back en zijn we er blij mee??O, maar mocht ik besluiten om niet met Ben verder in zee te gaan, dan wisten ze mij wel te vertellen dat mijn telefoonnummer zeker uit de lucht zou zijn.Dus als je naar Ben over wilt stappen met behoud van je oude nummerThink Twice.. Groet Petra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raymond Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 Ben BOOS!Donderdag 26 november 2009 zou mijn nummer worden overgezet. Dit gebeurde niet en 27 november via website Ben een vraag naar de klantenservice gestuurd. NOOIT een reactie op gehad.Zaterdag 28 november 2009 leek het dan zover. Mijn oude simkaart gaf de melding: inactieve simkaart. He, he eindelijk. Maar de pret was van korte duur. Woensdag 2 december 2009 hebben ze mijn Ben-simkaart geblokkeerd! Nu staat er weer inactieve simkaart op mijn display en als ik mijzelf bel, krijg ik de melding dat het nummer niet in gebruik is!Weer een vraag via formulier op website van Ben gestuurd. Maar tegen beter in, want het is en BLIJFT stil aan de overkant.Wat een drama. Daarom in navolging van Ries (bericht 8-10-2009) een bericht via website Ben gestuurd met sommatie + ingebrekestelling. Plus op advies van Sjaak (bericht 7-10-2009) een klacht bij de consuwijzer ingediend.To be continued... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sander van Beek Posted December 8, 2009 Report Share Posted December 8, 2009 Ook ik ben er in getrapt om bij Ben een abonnement aan te vragen met nummerbehoud. Nu al meer als een maand verder ben ik al die tijd niet meer bereikbaar en kan ook niet meer bellen, zelfs niet op mn tijdelijke nummer. Iedere keer krijg ik van de helpdesk een andere smoes, beloftes dat het morgen opgelost is of word ik gewoon domweg voorgelogen (uw vorige provider heeft nummerbehoud geweigerd). Als ik ze dan corrigeer zeggen ze `oh ja, nu zie ik het`...Heb proberen mijn nummer terug te porteren naar de vorige provider, maar ben houdt het nummer in gijzelig met de melding `nummer kan niet geporteerd worden`. Dat is vreemd.. wel naar Ben toe, maar er niet weg? Kortom, een grote bende... wou dat ik er nooit aan begonnen was! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.