Jump to content

Dekking tele2 via T-Mobile

Evert de Graaff

Recommended Posts

Was bijzonder tevreden met Prepaid Tele2. Nu zij geen gebruik meer maken van KPN masten maar T-Mobile masten heb ik geen bereik meer. (woon=8303 werk=8316). Jammer.
Met prepaid kan je zo overstappen, maar het mobieltje heeft nog een simlock. (4 maanden oud) Tele2 zegt daar niets aan te kunnen doen. Simlock verdwijnt vanzelf na 12 maanden. Snap ik niks van. Nu ben ik 8 maanden ongewild geketend en ook nog eens onbereikbaar. Maar ik vind de dames van de helpdesk van Tele2 nog steeds erg lief.

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Ook is was redelijk tevreden over Tele2Champion.
Nu het echter via T-Mobile loopt heb ik hier op de Veluwe ook een zeer slechte
ontvangst waar ik ook niet meer gelukkig mee ben.
Langs snelwegen en doorgaande wegen gaat het wel goed, maar zodra men
in huis, in het bos of in het vrije veld is houdt het op, waar KPN nog wel volledige ontvangst heeft.
Helaas betaal ik nu dus dezelfde prijs en krijg er een slechter netwerk voor terug.
Mede gezien het feit dat ik deze telefoon nog steeds niet in het buitenland kan gebruiken denk ik dat het zo langzamerhand tijd wordt om afscheid van Tele2 te nemen. Het zou juist met de overstap naar T-Mobile een goede gelegenheid geweest zijn om via T-Mobile te kunnen roamen, maar helaas......

• 2 weeks later...

Ook ik was altijd erg tevreden over Tele2, maar na de overstap van Tele2 naar T- Mobile is het een drama . In huis(9581) heb ik nog net ontvangst, op mijn werk(7381) heb ik totaal geen ontvangst meer, dit geld voor meer plekken hier in het Noord Oosten. Tevens heb ik mijn telefoon nodig voor mijn werk en ben ik dus nu niet altijd bereikbaar.

Bedankt TELE 2 !!!!

wij zitten met het zelfde probleem . bijna geen of totaal geen bereik meer sinds het t-mobile geworden is
iemand uit het dorp hier heeft het zelfde probleem en tele2 heeft per direct zijn abbonnement opgezegd omdat ze hun diensten hier niet kunnen leveren nu ze overgeschakeld zijn naar t-mobile.
ik heb ook gebeld en ze zouden morgen terug bellen ,.ze mogen onze abbonementen ook opzeggen per diret want dit schiet niet op en is erg irritant als je niet kan bellen of gebeld kan worden .
nooit problemen gehad ermee maar nu slaat het nergens meer op . betaal voor goede diensten en voor slechte diensten .
dan maar een andere provider waar we wel weer volledig beriek mee hebben .

• 2 weeks later...

HARTELIJK DANK TELE2
T-MOBILE IS DUS ECHT 3X NIKS.
bijna geen bereik meer,
was tevreden met TELE2/KPN, maar nu het t-mobile is geworden vind ik het NIKS.
ik ga lekker overstappen naar een andere provider en tele2 bekijkt het maar.

Ik heb pas sinds gisteren geen bereik meer op3705, terwijl ik er eerder geen last van had. Nu totaal niks meer: kan niet bellen of gebeld worden.

Fijn is dat Tele2!

Guest maria florencia

met de bel 12445 lukt het niet, met Tele 2 was goed, maar T-mobil ik heb nick
op 25 september om 13:oo beltegoed opgewaarden gekockt maar 12445 geen instructies ,hoe kan dat ! ik snap niks van.

Guest willie

heb al sinds 16 sept geen goede ontvangst meer bij tele 2, voor die tijd heb ik nooit klachten gehad, en nu ligrt mijn schoonvader in het zieknhuis. is ernstig ziek, en al 2 x is het verkeerd gegaan met een telefoontje van het ziekenhuis, eerst een hele vriendelijke dame aan de lijn, die het zou laten uitzoeken voor mij, en ik zou zo snel mogelijk terug gebeld worden, nou na 26 uur, nog steeds geen bericht, dus ik weer gebeld, krijg ik me toch een bits aan de lijn, kwam er amper tussen om te vertellen dat ik dringend mobiel bereikbaar moest zijn, zegt die madam, het ligt aan uw telefoon, terwijl ik het zelfs met een ander toestel heb uitgeprobeerd .
Ik heb nu de rechtsbijstand ingeschakeld, en een aangetekende brief, met afzender retour gestuurd, en hun gesommeerd, dat ik per direct het contract wil ontbinden met tele 2.. omdat ze me niet meer de diensten kunnen bieden, die ik van tele2 geweend was, nog niets gehoord hoor, kan ook nog niet, ze hebben de brief pas gisteren ontvangen. vandaag kreeg ik een eigenlijk dringend berichtje van mijn dochter, die werd pas 2 en een half uur later door mij ontvangen, DAT MOET TOCH NIET MOGEN! Dus nu loop ik met 2 telefoons op zak, omdat mijn schoonvader erg slecht is, en ik door tele2 bang ben, dat ik wel eens te laat kan komen, als het echt mis gaat! Hoop voor hen, dat dat niet gebeurd! want dan zijn ze echt nog niet jarig met mij!

Mensen ik adviseer jullie, klim allemaal in de pen, en dan maar eens kijken wat tele 2 dan gaat doen
groetjes van Willie

Guest gerrit

Ik ben een 2tal jaar geleden na een hoop gedonder over de dekking van t-mobile overgestapt naar tele2. En nu....hetzelfde drama weer terug.
destijds 6 maanden bezig geweest om bij t-mobile weg te komen met 2 abonnementen en dat lukte uiteindelijk. Ben benieuwd hoe ze hier met tele2 om gaan, ik zit nu met drie abonnementen (2 voor de kinderen en 1 voor mij) en we kunnen geen van allen beneden bellen, we moeten naar zolder of naar de tuin en dat met de winter voor de deur

Guest Lobke Hubbers

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, geen bereik meer op mijn werk.
Ik ga proberen om van het abbo af te komen, want dit is natuurlijk geen doen!

Succes ermee!

• 1 month later...

Het is een drama gewoon. De helft van de tijd geen ontvangst. Ook klanten die denken er geen last van te hebben komen in de problemen. Ga maar eens bij familie op vakantie e.d. De zakelijke klanten van TELE2 blijven wel bellen via het kpn-netwerk. Dat dit zo maar kan. KAn de opta niet ingrijpen!!!!
Vandaag twee abonnementen afgekocht. IK moest wel de helft van de waarde nog betalen. Voor ieder toestel circa 60 euro. Dit lijkt me redelijk. Immers de toestellen hebben ook nog een waarde. Het ging heel makkelijk. Wat natuurlijk heel vreemd is. Ze gaven de slechte ontvangst gewoon toe!!! OP deze manier hou je toch geen klanten over!!!
Wat een beleid. HEt is een schande! OP deze manier gaat het snel bergafwaats met tele2 mobiel voor consumenten. Nu heb ik me aangemeldt bij simyo. MEt een kpn netwerk!

Een artikel gevonden via GOOGLE:
Tele2 gaat mobiele diensten via netwerk T-Mobile aanbieden
Door Olaf van Miltenburg, donderdag 19 februari 2009 14:14, views: 14.050
Tele2 gaat in de tweede helft van dit jaar mobiele telefonie en breedbanddiensten aan consumenten aanbieden via het netwerk van T-Mobile. Nederlands grootste virtuele mobiele aanbieder zet daarmee voor de consumentenmarkt KPN opzij.
De zakelijke mobiele klanten van Tele2 blijven wel via het KPN-netwerk verbinding maken. Nadat het contract voor de consumentenmarkt met KPN afliep, heeft Tele2 die provider om een nieuw voorstel gevraagd, maar werden ook Vodafone en T-Mobile benaderd. De kwaliteit van het netwerk en de prijs hebben de doorslag gegeven om naar T-Mobile over te stappen, aldus Remco Meerstra, woordvoerder van Tele2.
In de loop van de tweede helft van 2009 wordt de overstap gemaakt. De betreffende klanten kunnen hun huidige sim-kaart blijven gebruiken. "Tele2 kan zijn klanten onder meer mobiele breedbanddiensten aanbieden die gebruikmaken van ons hsdpa-netwerk. T-Mobile zal ook de afhandeling van het mobiele verkeer verzorgen", verklaart Niek Jan van Damme, directeur van T-Mobile Nederland.
Tele2 is met meer dan 450.000 mobiele klanten de grootste mobile virtual network operator van Nederland. De van oorsprong Zweedse aanbieder begon in 2001 mobiele telefonie via het Telfort-netwerk aan te bieden. Na de overname van Telfort door KPN, in 2005, verliepen de diensten via KPN`s netwerk. Tele2 liet in november vorig jaar weten mee te dingen naar frequenties voor gsm en wimax of lte. Die veiling zal pas in 2010 plaatsvinden, zodat het concern pas in 2013 over zijn eigen netwerk kan beschikken. Ook wil het bedrijf de kabel op.

Reactie Eddie:
Wat een beleid. TELE2 is nu iets goedkoper uit. Echter wat hebben ze er aan. DIt is zeer slechte reclame. Een zeer klant onvriendelijk! Draai het terug heren en dames van TELE2.
IS een boete van de opta iets: is is gewoon WANPRESTATIE!!!!
HEt ergste is dat de TOP van TELE2 het weet. Laat die klanten maar. Ze betalen slechts! Ze zouden een oplossing moeten bieden, maar ja, ik wil wel nu bellen vandaar dat ik weg ga!

Ook ik ben hier de dupe van geworden. Ik let nooit niet echt zo op m`n bereik, omdat ik met KNP nooit problemen heb gehad, totdat gesprekken werden verbroken, wegens technische redenen (geen bereik). Dit was al het eerste punt van zeuren bij de klantenservice: ja, maar waarom komt u hier nu pas mee.

Volgens de meeste telefoonaanbieders geld het huisadres als belangrijkste plek voor je ontvangst, heb je hier ontvangst dan wordt je door de klantenservice afgeschilderd met ja het gaat om het huisadres, hier kunnen wij niets aan doen (dus geen coulance regeling voor mij). Hier in de omgeving is het bereik NUL, ja ik denk dat ik hem maar als huistelefoon ga gebruiken, want ik heb er niet veel aan. Ook ga ik terug naar KPN, die een fantastisch netwerk hebben.

En afkopen mocht ook al niet, op dit moment heb ik dus niets aan mijn telefoon. Sta je een keer met een kapotte auto, ff de anwb bellen, og das jammer, NUL ontvanst.

Nee, tele2 heeft altijd mijn vertrouwen gehad, maar nu hebben ze het helemaal verprutst, punt één een netwerk van niks en punt twee geen goede oplossing, ze lijken er zelf niet echt veel om te geven.

Guest WebserviceTele2

Geachte Harold

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

• 10 months later...

Hallo,

Ik zit al jaren bij TELE2 en ben er redelijk tevreden over maar.......
Sinds de overstap van KPN netwerk naar T Mobile is het ontvangs met grote stappen achteruit gegaan in mijn woonomgeving, ik moet nu mijn mobiel thuis voor het raam leggen wil ik misschien een beetje ontvangst hebben.

Nu komt het mooie, KPN gaat op zeer korte termijn een nieuwe mast in gebruiknemen (deze staat eral) welke het probleem (van alle providers in mijn omgeving) op moet gaan lossen. Nu zitten er alleen nog maar zenders en ontvangers op deze mast voor het KPN Netwerk.

Daarop heb ik een vraag......Wanneer komt daar ook T Mobile bij ????

Dan is het ontvangs probleem in mijn omgeving ook voor TELE2 voorbij en is de kans dat vele klanten overgaan stappen naar KPN verleden tijd anders vrees ik dat men achter het net gaat vissen.
De omgeving waar ik woon valt onder de postcode 6865VE (oud) - sinds okt 2009 is dit 6869VE geworden met als plaatsnaam HEVEADORP.

Nu ben ik benieuwd of TELE2 direct stappen onderneemt en T Mobile aan het werk zet.

Groeten,
Sybe

Ik meende dat de netwerken Orange (voorheen DutchTone) en T-Mobile (voorheen Ben) samengevoegd waren en eerst instantie parrarel aan bleven staan. Orange had mij destijds geinformeerd dat er namelijk plaatsen in Nederland waren waar bijvoorbeeld Orange een slechte dekking had maar T-Mobile wel weer een goede dekking had en ook gebeurde dat andersom. Maar toch is het netwerk Orange ontmanteld. Er gingen zelfs lokale omroepen de lucht uit omdat de medewerker het Orange netwerk uitschakdelde en per abuis ook de lokale omroep zenders uit schakelde! Ik zag dat Tele2 bij de Opta ook een eigen GSM netwerkcode heeft. Misschien dat Tele2 ook met een eigen netwerk komt? KPN begint bijvoorbeeld met 204 wat staat voor Nederland.

204-04 - Vodafone
204-08 - KPN
204-12 - Telfort (uitgeschakeld)
204-16 - T-Mobile
204-20 - Orange (uitgeschakeld)

De code van Tele 2:
Tele2 Mobile: 20402
Deze staat vermeld op Bellen.com maar Tele 2 heeft geen eigen netwerk! Zij zijn een MVNO provider. Mobiele Virtuele Netwerk Operator.

Guest Danielle van Tele2

Beste S.Meijer,Vervelend dat je slechte ontvangst hebt sinds de overstap van het KPN netwerk naar T-Mobile. Ik ga het voor jet uitzoeken.
Zou je je mobiele nummer o.v.v. S.Meijer kunnen mailen naar danielle@tele2.com, dan kan ik je verder helpen.Met vriendelijke groet,Danielle van Tele2

• 1 year later...

Ik overweeg een abonnement bij Tele 2 af te sluiten maar ik weet niet hoe het zit met bereik. Ik zit nu bij Vodafone en het is erg slecht terwij t-mobiel het erg goed doet in deze wijk. ik wil niet situatie hebben dat 50% van de tijd niet bereikbaar ben. Wat zijn ervaringen met tele 2?

• 1 month later...
Guest Martosoedjono

Ben net van plan een abbo bij tele-2 te sluiten,maar na het lezen van deze forum heb ik zo mijn twijfel,ik woon in 5441BS.Toch maar bij KPN???

Hallo,

Ik heb nu een abonnement bij T-mobile waar ik altijd goed bereik heb.
Nu zie ik op internet een aantrekkelijke actie van Tele2.
Maar nu is mijn vraag heb ik met Tele2 net zo goed bereik als T-mobile?
Ik woon in Noord Brabant (regio Eindhoven)

Groetjes

Hallo,

Ik heb nu een abonnement bij T-mobile waar ik altijd goed bereik heb.
Nu zie ik op internet een aantrekkelijke actie van Tele2.
Maar nu is mijn vraag heb ik met Tele2 net zo goed bereik als T-mobile?
Ik woon in Noord Brabant (regio Eindhoven)

Groetjes

hoi tele-2 maakt gebruik van netwerk t-mobile sinds een jaar geloof langer was in het verlede kpn ma is niet meer hoopje voldoende geinformeerd te hebben meisje suxes

• 1 month later...
Guest Harry

Kan iemand mij nu eens vertellen wat het bereik van Tele-2 is.
Ik ben van plan om over te stappen maar wil wel zeker weten dat het bereik goed is.
OMg. Amsterdam

Guest josuha

Kan iemand mij nu eens vertellen wat het bereik van Tele-2 is.
Ik ben van plan om over te stappen maar wil wel zeker weten dat het bereik goed is.
OMg. Ams

terdam

als je het zekers wilt wete koop een prepay kaartje en ondervin het

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...